Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2017, 00:48   #721
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Het gaat hier dus over seksuele "geaardheid". Ik heb nieuws. Dat bestaat niet. Want dat wil zeggen dat je een keuze hebt.
Die heb je dus niet. Een man is een man en een vrouw is een vrouw. De rest is perverse nonsens.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 10:14   #722
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat klopt niet, en daar heb ik u al op gewezen.

Er zijn veel fenomenen in de natuur, bij dieren EN mensen die het tegendeel aantonen.

Kanonnenvlees in oorlogen bvb. Bepaalde soldaten (de eerste linie) offeren zich op voor de rest van de eigen soort.

Ik kan nog ontelbare voorbeelden geven. Uw kennis van de evolutietheorie is ontoereikend vrees ik.
Omdat ze daartoe de opdracht krijgen, een heroïstische denkwijze hebben geïnterioriseerd, vaak geen andere opties meer hebben en erop gokken dat ze het zullen overleven. Zuiver aangeleerd en afgedwongen gedrag. Geen kwestie van biologie.

Maar ja, aangezien je geen onderscheid wenst te maken tussen biologische hardware en cultureel gevormd gedrag kunnen we zo nog wel een tijdje doorgaan. Veel goeds belooft dat niet voor die Grote Theorie die je zogezegd nog in de mouw hebt.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 10:30   #723
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
U had het inderdaad nergens over 'vergissing'.

Maar u had het wel over 'superieur'. En dat is een waardeoordeel. En een zeer geladen waardeoordeel.
Ik stel slechts vast dat de homoseksueel slechter uitgerust is om zich voort te planten, net zoals de dove slechter uitgerust is om te horen. Als je dat als een waardeoordeel wil bestempelen, mij niet gelaten. Zelf sprak je ook van een mechanische fout, zij het (om nog altijd onopgehelderde redenen) alleen waar het doofheid betrof. Als je zegt dat iets een fout is, is er ook zoiets als de 'juiste' mechaniek en ga je dus uit van een hiërarchie, een blauwdruk van de mens in zijn mechanische perfectie versus alle suboptimale varianten daarvan.

Citaat:
Eigenlijk ongewild slaat u de nagel op de kop. Uw GPS staat inderdaad verkeerd afgesteld. En dat is geen fout, dat is een vergissing. Want de GPS op zich werkt wel degelijk perfect. En de auto ook.
Wie of wat heeft zich dan 'vergist'?

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 6 november 2017 om 10:31.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 11:18   #724
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Omdat ze daartoe de opdracht krijgen, een heroïstische denkwijze hebben geïnterioriseerd, vaak geen andere opties meer hebben en erop gokken dat ze het zullen overleven. Zuiver aangeleerd en afgedwongen gedrag. Geen kwestie van biologie.
Nogmaals:
Wie zegt dat?
Het gedrag bestaat bij andere dieren ook, lagere diersoorten, hogere diersoorten. Is het daar ook 'heroïstische geïnterioriseerd'?

En uw geaardheid, is die ook 'zuiver aangeleerd'? Ik denk het niet dat ge dat denkt, of wel?

Het is natuurlijk gemakkelijk voor u om arbitrair gedrag te bestempelen als 'aangeleerd' en 'aangeboren', navenant het in uw wereldvisie past!
Zo werkt de wetenschap evenwel niet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Maar ja, aangezien je geen onderscheid wenst te maken tussen biologische hardware en cultureel gevormd gedrag kunnen we zo nog wel een tijdje doorgaan.
Excuseer, gij zijt het die het onderscheid maakt! Zonder evenwel enig bewijs, of een achterliggende verklaring. Niets. Gewoon, gij beslist dat, het één gedrag is aangeleerd, het andere is aangeboren, en dan is dat zo.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Veel goeds belooft dat niet voor die Grote Theorie die je zogezegd nog in de mouw hebt.
Dat is geen grote theorie. Gewoon, ik denkt te weten wat de primaire oorzaak is van homosexualiteit.
En mocht mijn verklaring juist zijn, dan kan ik ook verklaren waarom er zo een afkeurende reactie op homosexualiteit is in patriarchale maatschappijen.

Zeker mijn boek kopen!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 11:59   #725
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik stel slechts vast dat de homoseksueel slechter uitgerust is om zich voort te planten, net zoals de dove slechter uitgerust is om te horen.
Neen! Dat is een verkeerde
analogie. Vele homo's hebben kinderen. En hebben hun kinderen zeer goed opgevoed. Geen enkele dove heeft ooit iets gehoord, en heeft ooit een bespreking gemaakt van een symfonie van Beethoven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Als je dat als een waardeoordeel wil bestempelen, mij niet gelaten.
Is 'superieur' geen waardeoordeel?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zelf sprak je ook van een mechanische fout, zij het (om nog altijd onopgehelderde redenen) alleen waar het doofheid betrof.
Zie hierboven voor de voor de hand liggende verklaring.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Als je zegt dat iets een fout is, is er ook zoiets als de 'juiste' mechaniek en ga je dus uit van een hiërarchie, een blauwdruk van de mens in zijn mechanische perfectie versus alle suboptimale varianten daarvan.
Neen! Er is geen hierarchie in een platte band en een opgepompte band. Den ene band is zonder lucht van binnen, en de andere met lucht.
Vanaf dat formule 1 freaks beginnen over verschillen tussen Dunlop en Pirelli, dan beginnen we met waardeoordelen en 'hiërarchieën'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht


Wie of wat heeft zich dan 'vergist'?
Wel, het is uw voorbeeld. het is aan u om uit te leggen wie (of wat) de GPS verkeerd heeft afgesteld.
En vreemd genoeg, dit past perfect in mijn verklaring voor het fenomeen homosexualiteit.

Misschien ga ik uw analogie gebruiken in mijn boek.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 6 november 2017 om 12:01.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 12:39   #726
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Een trap voor hun broek, en hard. Dat hebben ze nodig.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 13:02   #727
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Omdat ze daartoe de opdracht krijgen, een heroïstische denkwijze hebben geïnterioriseerd, vaak geen andere opties meer hebben en erop gokken dat ze het zullen overleven. Zuiver aangeleerd en afgedwongen gedrag. Geen kwestie van biologie.

Maar ja, aangezien je geen onderscheid wenst te maken tussen biologische hardware en cultureel gevormd gedrag kunnen we zo nog wel een tijdje doorgaan. Veel goeds belooft dat niet voor die Grote Theorie die je zogezegd nog in de mouw hebt.
2

En Geertje komt tegen u zeggen dat je evolutietheorie niet begrijpt, wat een witzentapper is die man zeg...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 13:35   #728
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik stel slechts vast dat de homoseksueel slechter uitgerust is om zich voort te planten, net zoals de dove slechter uitgerust is om te horen. Als je dat als een waardeoordeel wil bestempelen, mij niet gelaten. Zelf sprak je ook van een mechanische fout, zij het (om nog altijd onopgehelderde redenen) alleen waar het doofheid betrof. Als je zegt dat iets een fout is, is er ook zoiets als de 'juiste' mechaniek en ga je dus uit van een hiërarchie, een blauwdruk van de mens in zijn mechanische perfectie versus alle suboptimale varianten daarvan.



Wie of wat heeft zich dan 'vergist'?
Klopt; het biologische argument houdt in dat iemand aangeboren is met een defect. Zoiets als "jij bent doof, maar wel een toffe pee zenne." Het is nogal minachtend... Zoiets als een neger is wel tof als hij een beetje de samba danst...

Het pedagogische element gaat uit van aangeleerd gedrag waarbij er minder een waardeoordeel aan vast hangt. "Jij bent doof, maar ik respecteer je wel voor wie je bent ook al ben je een raar iemand."
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 17:53   #729
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Het gaat hier dus over seksuele "geaardheid". Ik heb nieuws. Dat bestaat niet. Want dat wil zeggen dat je een keuze hebt.
Die heb je dus niet. Een man is een man en een vrouw is een vrouw. De rest is perverse nonsens.
En dan maar verschieten dat sommige Vlamingen de kaloten haten tot in het diepst van hun vezels.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 18:01   #730
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En dan maar verschieten dat sommige Vlamingen de kaloten haten tot in het diepst van hun vezels.
Nee Schoofje, voor sommige forummers ben je wat tussen je benen zit!
En die opvatting leidt tot hilarische meningen, mijn plezier niet bederven hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 18:10   #731
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En dan maar verschieten dat sommige Vlamingen de kaloten haten tot in het diepst van hun vezels.
We zijn ongelooflijk politiek incorrect. Incorrecter dan Christus kan niet.
Daarom hou ik zo van Hem.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 18:21   #732
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee Schoofje, voor sommige forummers ben je wat tussen je benen zit!
En die opvatting leidt tot hilarische meningen, mijn plezier niet bederven hoor.
Je bent dus niet wat er tussen je benen zit. Bepaal je dat dan zelf?
Ook al zie je wat je ziet. Ontkennen dan maar als je het niet zint.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 6 november 2017 om 18:23.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 18:25   #733
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee Schoofje, voor sommige forummers ben je wat tussen je benen zit!
En die opvatting leidt tot hilarische meningen, mijn plezier niet bederven hoor.
Hilarisch....

Als ik (Den Duisteren Duikboot) was ging op jacht achter die superjanetten in die parades die geven heel de homogemeenschap een slechte naam.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 18:31   #734
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Raggen in een kont. Bwah. Je moet dat normaal vinden om met iedereen vriendjes te zijn.
Ik weiger dat.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 20:32   #735
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.627
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Raggen in een kont. Bwah. Je moet dat normaal vinden om met iedereen vriendjes te zijn.
Ik weiger dat.
Nog nooit je vrouw anaal geneukt dan? Of een andere vrouw?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 21:03   #736
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nog nooit je vrouw anaal geneukt dan? Of een andere vrouw?
Daar komen keutels uit. Ik zie niet in waarom je dat zou doen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 06:28   #737
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik kan uw gedachtegang echt niet volgen.
Waarom zou het merkwaardig zijn dat u ondanks een andere seksuele geaardheid volledig bent uitgerust met geslachtsorganen? En welk klein detail ontbreekt? Dat u bij uw partner geen kind kunt verwekken? Lesbische koppels krijgen nu vaak kinderen, ze zijn getrouwd en een van hen laat zich kunstmatig bevruchten, wat trouwens evengoed andere vrouwen doen. Is het geen denkfout om seks zo halsstarrig met voortplanting te blijven verbinden en op deze basis te gaan bepalen wat afwijkend is of niet?

Homoseksuelen een minderheid? Vast wel, maar toch zou 1 op 4 een andere seksuele geaardheid hebben.

Of het erfelijk is weet ik niet, maar wel aangeboren. De grotere openheid vandaag zorgt er voor dat de exclusiviteit meer zichtbaar is, in het verleden trouwden homo's vaak omdat hun geaardheid werd gekoppeld aan zonde, psychische stoornis en perversiteit. De invloed van religie is verminderd en dat gaf ruimte voor acceptatie.dat is het " moderne" aspect en niet de exclusiviteit van de geaardheid.

Is enkel wie zich voort plant nuttig? Dat is een vreemde redenering. Wanneer je mensen dan als groep bekijkt, denk ik dat het juist goed is dat er ook mensen zijn die geen kinderen kregen. Dat stelt geen probleem , dat is er pas wanneer de meerderheid geen kinderen meer krijgt.
Volgens uw redenering zijn enkel mensen die vruchtbaar zijn en in die fase zitten, nuttig?
Uw voorbeelden zijn ook vreemd, natuurlijk zijn de oorzaken voor wat u opsomt onderzocht, waarom zou je dit dan niet doen wanneer het homoseksualiteit betreft?

Wat afwijkend zou zijn is vaak vervolgd. Denk maar aan vrouwen die als heksen werden gezien, alchemisten, groepen die zich binnen religie afscheurden of mensen die wat levensstijl betrof zich niet confirmeerden aan normen en waarden die op dat moment als gangbaar werden gezien.
Dus homoseksualiteit als afwijkend bestempelen, zet de deur voor veroordeling en afwijzing weer open, misschien is het uw leeftijd die een rol speelt in de manier waarop u zaken ziet?

Want de jongere generatie homo's die ik hoor, ziet dit anders, zij zien zichzelf als diversiteit in seksuele orientatie, die wanneer ze willen kinderen kunnen krijgen , via kunstmatige bevruchting of adoptie. ( zo werd homoseksualiteit ook voorgesteld in het vak seksuologie, als divers maar niet als afwijking wat toch vooral een moreel oordeel is)
Dat dit kinderen verwekken niet gebeurt via de meest gangbare weg is geen factor in hoe jonge holebi's zichzelf zien. Ligt ook wel aan de opvoeding, de generatie van jonge dertigers nu, hebben vaak ouders die zelf ook al niet meer wakker lagen van Moeder Maria en het kinneke Jezus als stichtend voorbeeld in het bestaan.
Uw mening is ongetwijfeld boeiend maar staat ze voor dat nu veel homo's denken en vinden? Daar twijfel ik wel aan.
Ik ken uw agenda anders wel. Het mannelijke geslacht belachelijk maken en zoveel mogelijk de superjanet promoten als stichtend voorbeeld voor alle mannen aka feminisme.

Maar ja van enige scheefpoeperij ga ik u dan ook nooit verdenken. Want de heilige maagd die hier feminisme predikt heeft een moreel hogere grond. Whahaha. Hilarisch....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 09:17   #738
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Daar komen keutels uit. Ik zie niet in waarom je dat zou doen.
Uit een mond wordt soms wel eens gekotst. Dat belet sommigen echter niet om te tongzoenen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 09:45   #739
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
We zijn ongelooflijk politiek incorrect. Incorrecter dan Christus kan niet.
Daarom hou ik zo van Hem.
Moest Jezus vandaag de dag geleefd hebben dan zou hij bestempeld worden als een communist, een hippie, een geitenwollensok...

Houdt u daarom van hem?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 12:38   #740
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Moest Jezus vandaag de dag geleefd hebben dan zou hij bestempeld worden als een communist, een hippie, een geitenwollensok...

Houdt u daarom van hem?
Ben ik niet zo zeker van. Jezus, de historische persoon, was toen separatist, hij zou dat nu ook zijn.

Begrijp je, de Belgische staat, de partijen - de zuilen, en BDW zouden hem nazi noemen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be