Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2017, 14:33   #21
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
"Weldenkende" mensen zetten bij het verwijzen naar een tekst niet enkel de melding dat die "interessant" is, maar ook waarom. Welk aspect was interessant en waarom ?
Het geheel is interessant omdat het geheel tot nadenken aanzet... en juist daar houden weldenkende mensen van...
Ze hebben niets aan voorgekauwde 'waarheden'; ze hebben ook niets aan mijn opinie die in dit geval, die nooit de volledige tekst tot zijn recht zou brengen...
Veel eenvoudiger is dat zij die de moed hebben om de hele teste te lezen voor zichzelf uitmaken wat goed is en wat slecht en dan kunnen we er samen over doordenken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 14:37   #22
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat zeg jij hier nu weer allemaal ? Wij leven in een seculier land, en ook de EU is seculier. De staat noch de EU draagt religieuze waarden uit, eender van welke afkomst.
Hewel, indien dat waar is, dan is het de plicht van zo'n staat, om elke godsdienst die stelt dat haar godsdienstwetten primeren op de wetten van om het even welke staat, in de kiem te smoren...
Ik zie enkel dat het omgekeerde gebeurd...
Dus de staat schiet enorm te kort in haar zogenaamde seculiere opbouw en stelt haar huidige bewoners bloot aan een enorm groot gevaar, dat ze nu halstarrig weigert te erkennen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 28 december 2017 om 14:39.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 14:46   #23
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel, indien dat waar is, dan is het de plicht van zo'n staat, om elke godsdienst die stelt dat haar godsdienstwetten primeren op de wetten van om het even welke staat, in de kiem te smoren...
Ik zie enkel dat het omgekeerde gebeurd...
Dus de staat schiet enorm te kort in haar zogenaamde seculiere opbouw...
Stellen is niet genoeg. Dat is een opiniedelict. De grondwetgever is niet bepaal enthousianst over het strafbaar stellen van opiniedelicten.

Er is een debat nodig, op komst, en eigenlijk al gaande over meer zeggenschap van de staat over de activiteiten van de religieuze genootschappen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 14:48   #24
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Stellen is niet genoeg. Dat is een opiniedelict. De grondwetgever is niet bepaal enthousianst over het strafbaar stellen van opiniedelicten.

Er is een debat nodig, op komst, en eigenlijk al gaande over meer zeggenschap van de staat over de activiteiten van de religieuze genootschappen.
Dat debat komt veel en veel te laat en zal bovendien niets veranderen aan de prioriteit van de sharia boven de staatswetten voor de moslims die men in grote getalen hier binnenhaalt...
Het goedsdienstbeleven had, wat hen betreft, volkomen uit het gemeenschappelijk gebeuren moeten gehouden worden... Punt.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 14:52   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het geheel is interessant omdat het geheel tot nadenken aanzet... en juist daar houden weldenkende mensen van...
Ze hebben niets aan voorgekauwde 'waarheden'; ze hebben ook niets aan mijn opinie die in dit geval, die nooit de volledige tekst tot zijn recht zou brengen...
Veel eenvoudiger is dat zij die de moed hebben om de hele teste te lezen voor zichzelf uitmaken wat goed is en wat slecht en dan kunnen we er samen over doordenken...
Samengevat : je hebt zelf niets uit de tekst kunnen halen dat interessant was. Bedankt voor de bevestiging.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 14:57   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel, indien dat waar is, dan is het de plicht van zo'n staat, om elke godsdienst die stelt dat haar godsdienstwetten primeren op de wetten van om het even welke staat, in de kiem te smoren...
Ik zie enkel dat het omgekeerde gebeurd...
Dus de staat schiet enorm te kort in haar zogenaamde seculiere opbouw en stelt haar huidige bewoners bloot aan een enorm groot gevaar, dat ze nu halstarrig weigert te erkennen...
De staat laat niet toe dat godsdienst de plaats van de wet inneemt. Burgers putten geen rechten uit het feit dat zij katholiek zijn, moslim, jood of pastafarian. Wat zij daar zelf over menen te moeten en mogen over denken, is daarbij irrelevant.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 15:14   #27
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De staat laat niet toe dat godsdienst de plaats van de wet inneemt. Burgers putten geen rechten uit het feit dat zij katholiek zijn, moslim, jood of pastafarian. Wat zij daar zelf over menen te moeten en mogen over denken, is daarbij irrelevant.
De dag dat de (moslim)goegemeente de meerderheid heeft zal de staat moeten buigen...
Dat is democratie en anders zitten we in het facisme...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 15:15   #28
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Samengevat : je hebt zelf niets uit de tekst kunnen halen dat interessant was. Bedankt voor de bevestiging.
Lees wat er niet staat... jouw goed recht...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 16:43   #29
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De dag dat de (moslim)goegemeente de meerderheid heeft zal de staat moeten buigen...
Dat is democratie en anders zitten we in het facisme...
Dat is een doomscenario, goed voor op stormfront.org maar heeft niets met realiteit te maken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 19:06   #30
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat ze juist willen snap ik niet; maar dat het niet verder kan zoals het nu loopt, nl.: dat de Christelijke waarden verder afgebouwd mogen worden, moeten worden, terwijl de Islamietische waarden onder dezelfde voorwendselen ineens wel mogen, zelfs moeten tellen...
Dat kan er voor mij niet in...
Ik denk dat je geen christelijke waarden zou herkennen moest je er over struikelen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 19:08   #31
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel, indien dat waar is, dan is het de plicht van zo'n staat, om elke godsdienst die stelt dat haar godsdienstwetten primeren op de wetten van om het even welke staat, in de kiem te smoren...
Ik zie enkel dat het omgekeerde gebeurd...
Dus de staat schiet enorm te kort in haar zogenaamde seculiere opbouw en stelt haar huidige bewoners bloot aan een enorm groot gevaar, dat ze nu halstarrig weigert te erkennen...
Welke religie stelt dat haar eigen regels ondergeschikt zijn aan de Belgische/Europese wetten misschien?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 19:31   #32
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik vind Matthias Storme een interessante figuur en ik ben het met veel dingen die hij zegt eens.

Toch ontgaat het mij een beetje waarvoor deze verklaring nu eigenlijk de leidraad vormt. Als hij het christendom wil heropwaarderen bv. zal hij al tot het eind van zijn dagen werk hebben in zijn eigen partij.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 20:04   #33
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is een doomscenario, goed voor op stormfront.org maar heeft niets met realiteit te maken.
Inderdaad, maar doen alsof er geen enkel gevaar voor is, gezien alle andere landen waar de islam zijn kop heeft laten zien, is een 'kop in het zand'-steken scenario en met verve de huidige burgers, steeds en steeds meer tegen hun eigen mening in, laten stikken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 20:05   #34
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ik denk dat je geen christelijke waarden zou herkennen moest je er over struikelen.
totaal naast de kwestie...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 20:10   #35
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ik vind Matthias Storme een interessante figuur en ik ben het met veel dingen die hij zegt eens.

Toch ontgaat het mij een beetje waarvoor deze verklaring nu eigenlijk de leidraad vormt. Als hij het christendom wil heropwaarderen bv. zal hij al tot het eind van zijn dagen werk hebben in zijn eigen partij.
Het gaat volgens mij niet over het Christendom tout court; het is enkel als voorbeeld aangehaald; het gaat volgens mij om een meer dan nodig wederzijds respect tussen enerzijds de heersende regeringen met hun wetten en anderzijds de veranderende bevolkingsmening...

Noch de ene, noch de andere mag dat eenzijdig opleggen... anders komen we binnen de korste keren uit in ofwel een dicatatuur, ofwel regelrechte anarchie...

Er moet een wisselwerking tussen de twee blijven om de democratie blijvend te vrijwaren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 20:17   #36
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Welke religie stelt dat haar eigen regels ondergeschikt zijn aan de Belgische/Europese wetten misschien?
Welke religie stelt er dat de heersende burgerlijke wetten niet meer tellen???
Het kan zijn dat de eigen wetten strenger zijn en door de gelovigen moeten nagevolgd worden, maar die eigen wetten bepalen en/of veranderen de algemeen geldende wetten niet...
Wat wat anders is dan eisen om altijd en overal met een kopvod op te mogen rondlopen; wat wat anders is dan het recht op te eisen om alleen door vrouwelijke, zie mannelijk personeel geholpen te worden; wat wat anders is om het recht op te eisen, tegen alle wellevendheidsregels in om geen ander de hand te geven; wat wat anders is om in openbare zwembaden op te eisen om speciale kledij te mogen aanttrekken en/of sexueel gescheiden zwemuren; wat wat anders is dan het recht op dopgeld op te eisen goed wetende dat ze van hun mannelijke wederhelft niet mogen gaan werken...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 28 december 2017 om 20:18.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 20:26   #37
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
totaal naast de kwestie...
Voor één keer zijn we het eens, Marie. Deze reactie is to-taal naast de kwestie. Op het gênante af zelfs...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 20:38   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat debat komt veel en veel te laat
Het zou op tijd komen. We kennen een historisch zo gegroeid evenwicht i.v.m. onze waarden van vrijheid van godsdienst en scheiding van kerk en staat. Daar mag duidelijk weer eens over gedebatteerd worden.


Citaat:
en zal bovendien niets veranderen aan de prioriteit van de sharia boven de staatswetten voor de moslims die men in grote getalen hier binnenhaalt...
Het goedsdienstbeleven had, wat hen betreft, volkomen uit het gemeenschappelijk gebeuren moeten gehouden worden... Punt.
De moslims kunnen denken en zeggen wat ze willen maar als ze tegen onze wetten ingaan: dan worden ze juridisch aangepakt. Je eist teveel en jouw eisen zijn steriel.

Wat is 'gemeenschappelijk gebeuren'? Gaan ze soms verder dan andere godsdiensten? Krijgen ze meer faciliteiten? Subsidies? Vrijheidsgraden?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 23:09   #39
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je eist teveel en jouw eisen zijn steriel.
Trouwens zulke herzieningen vergen een speciale meerderheid.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 23:28   #40
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het zou op tijd komen. We kennen een historisch zo gegroeid evenwicht i.v.m. onze waarden van vrijheid van godsdienst en scheiding van kerk en staat. Daar mag duidelijk weer eens over gedebatteerd worden.




De moslims kunnen denken en zeggen wat ze willen maar als ze tegen onze wetten ingaan: dan worden ze juridisch aangepakt. Je eist teveel en jouw eisen zijn steriel.

Wat is 'gemeenschappelijk gebeuren'? Gaan ze soms verder dan andere godsdiensten? Krijgen ze meer faciliteiten? Subsidies? Vrijheidsgraden?
Privilèges. Straffeloosheid. Positieve discriminatie etc etc
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be