Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2018, 15:03   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Nog ff gegoogeld, Bild.de weet het meestal.

De Chinese grootstedelijke gebieden proberen ook hun files te beperken, want die geven extra vervuiling. Tenzij ze natuurlijk enkel electrisch rijden, dat is de redenering.

- hybrides moeten minstens 60 km -volgens hun norm- electrisch kunnen rijden. Dus "stadsgebied-bewoners" weten wat een "New Energy Vehicle" is.

- alle dieselwagens zijn gewoonweg verboden.

- voor de andere ICE-wagens, en slappe hybrides die niet onder New Energy Vehicle vallen, die mogen aan een ICE-loterij deelnemen om een inschrijving te kunnen bemachtigen. Blijkbaar gepaard met € 10.000 (vooraf)betaling?

- Chinese steden duwen de mensen dus richting fatsoenlijke stekkerwagens die zeker in stadsgebied altijd electrisch rijden of stilstaan...
Citaat:
http://www.autobild.de/artikel/test-...-11732313.html

Wohin nur mit all dem schnellen Blech? Der Kollaps auf den chinesischen Straßen ist längst Realität, die Stau-Apokalypse Alltag.

- China versucht zu retten, was zu retten ist. Kunden dürfen Neuwagen in den Millionenmetropolen nur zulassen, wenn sie als "NEV" (New Energy Vehicle) ausgewiesen sind und mindestens 60 Kilometer weit rein elektrisch fahren können.

- Wer auf einen Pkw mit Verbrennungsmotor besteht, kann für 10.000 Euro an einer Verlosung limitierter Zulassungen teilnehmen. Niemand weiß, wie lange noch!

- Pkw mit Dieselmotoren sind generell verboten.

- Chinas Zukunft hängt definitiv an der Steckdose.

Waar te rijden met al dat autoblik? De ineenstorting op de Chinese wegen is al lang een realiteit, de congestie-apocalyps is alledaags.

- China probeert te redden wat kan worden gered. Klanten mogen alleen nieuwe auto's in de grootstedelijke gebieden toestaan als ze worden aangeduid als "NEV" (New Energy Vehicle) en minimaal 60 kilometer kunnen rijden op puur elektriciteit.

- Iedereen die op een auto met een verbrandingsmotor aandringt, kan deelnemen aan een loterij met beperkte goedkeuringen voor 10.000 euro. Niemand weet hoelang dit nog kan duren!

- Auto's met dieselmotoren zijn in het algemeen verboden.

- De toekomst van China is zeker afhankelijk van het stopcontact.
Betreft die lange lijst van 553 automodellen, er staan ook relatief veel Chinese merken en modellen bij. 172 op 533 namelijk, Handelsblatt heeft ze even geteld.

Citaat:
http://www.handelsblatt.com/unterneh.../20805262.html

China hat die Produktion von 553 Automodellen untersagt. Sie entsprechen nach Darstellung der Regierung nicht den nationalen Benzinverbrauchswerten. Das Verbot trat mit Genehmigung des Ministeriums für Industrie und Informationstechnologie (MIIT) am 1.?Januar in Kraft. Auf der Liste der 57 Autobauer aus dem In- und Ausland befinden sich nach Berichten der staatlichen Nachrichtenagentur Xinhua 61?Marken.
So werden Audi und BMW Herstellung und Verkauf von jeweils zwölf Modellen untersagt. VW ist mit 13 Modellen betroffen und Mercedes Benz mit acht Modellen. Toyota darf 27 Modelle nicht mehr produzieren, auch Chevrolet und Buick stehen mit mehreren Autos auf der Liste. Zum Vergleich: Der chinesische Autobauer BAIC taucht gleich 90 Mal auf der Liste auf, SAIC folgt mit 50 Nennungen, während Geely und BYD mit zehn und 22 genannt werden.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2018 om 15:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 16:16   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
https://www.msn.com/nl-be/auto/nieuw...cid=spartanntp

knap, alle auto's die teveel verbruiken in de banhoek... 533 modellen moeten ze niet meer


en knap zo een lijst met ingang van 1 jan 2018
Misschien hoog tijd om de Chinese brol te weren die in ongezonde fabrieken is gemaakt door arbeiders met een hongerloon ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 16:33   #23
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien hoog tijd om de Chinese brol te weren die in ongezonde fabrieken is gemaakt door arbeiders met een hongerloon ?
En zonder de geliefde Iphones vallen, zal niet snel gebeuren.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 18:31   #24
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Diene BAIC Ec-series (180) is een 22 kWh stadsauto. Voor chinezen meer als genoeg stroom, ge kunt er 150 km mee rijden. In de kuststreken doe je toch nooit meer als dat op een dag, dat zijn megasteden.

En hij kost 19k euro VOOR subsidies.
31 pk en haalt net geen 100 km/u. Ik weet niet of daar veel mensen hier voor staan te springen (toch niet voor 19000 euro). Als ik ze rijden, valt op hoe klein die dingen zijn (net als de Zhidou D2, nog één van die snelverkopende micro-auto's).
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 18:46   #25
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
31 pk en haalt net geen 100 km/u. Ik weet niet of daar veel mensen hier voor staan te springen (toch niet voor 19000 euro). Als ik ze rijden, valt op hoe klein die dingen zijn (net als de Zhidou D2, nog één van die snelverkopende micro-auto's).
Je verpest alweer hun feestje.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 19:01   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien hoog tijd om de Chinese brol te weren die in ongezonde fabrieken is gemaakt door arbeiders met een hongerloon ?
Geef eens een YT filmpje.

Mercedes made in China:
https://www.youtube.com/watch?v=lqK-w_xgVF4

Zo maakt BYD zijn batterijpacks:
https://www.youtube.com/watch?v=bcTzZV7HLd8

Kan het zijn dat je nog in 1970 leeft?

Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2018 om 19:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 19:07   #27
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Chinese go-karts

https://www.youtube.com/watch?v=COYmrqPdoUI , chineeskes zijn al niet groot en den deze moest zijn zit helemaal naar achter schuiven om achter het stuur te passen, kostprijs 17550 $

De wanhoop om toch maar "auto" te kunnen rijden moet groot zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 19:12   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Chinese go-karts

https://www.youtube.com/watch?v=COYmrqPdoUI , chineeskes zijn al niet groot en den deze moest zijn zit helemaal naar achter schuiven om achter het stuur te passen, kostprijs 17550 $

De wanhoop om toch maar "auto" te kunnen rijden moet groot zijn.
Chinese Joint ventures:

Citaat:
A foreign car manufacturer is allowed at most 2 joint ventures in China.[2]

Foreign Auto Manufacturer Joint Ventures (with)
BMW Brilliance Auto (BMW-Brilliance)
Fiat GAC
Ford Changan
General Motors (GM) SAIC, FAW
Honda GAC (Guangqi Honda), Dongfeng Motor Group (Dongfeng Honda)
Hyundai BAIC
Jaguar Land Rover Chery (Chery Jaguar Land Rover)
Kia Dongfeng Motor Corporation (Dongfeng Yueda Kia)
Luxgen Dongfeng Motor
Mazda FAW, Changan
Mercedes Benz BAIC (Beijing-Benz), BYD (Denza)
Mitsubishi Soueast
Nissan Dongfeng Motor Group (Dongfeng Motor Co., Ltd.)
Peugeot Dongfeng Motor Group
Renault Dongfeng Motor Group
Suzuki Changan
Toyota GAC (GAC-Toyota), FAW
Volkswagen SAIC, FAW

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...urers_of_China
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 19:45   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
31 pk en haalt net geen 100 km/u. Ik weet niet of daar veel mensen hier voor staan te springen (toch niet voor 19000 euro). Als ik ze rijden, valt op hoe klein die dingen zijn (net als de Zhidou D2, nog één van die snelverkopende micro-auto's).
Al eens in Shanghai geweest ?

Of Beijing ?

Er is geen nood aan 100 per uur.

Hier verkoopt zoiets voor geen meter.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 19:49   #30
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Al eens in Shanghai geweest ?

Of Beijing ?

Er is geen nood aan 100 per uur.

Hier verkoopt zoiets voor geen meter.
Hebben ze daar dan wel een auto nodig ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 19:52   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Hebben ze daar dan wel een auto nodig ?
Blijkbaar wel.

Ze hebben daar vooral nood aan iets dat geen rotzooi uitstoot. Zelfs met mondmasker hebt ge zwarte drek die uit uw neus komt aan het einde van de dag.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 20:03   #32
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Blijkbaar wel.

Ze hebben daar vooral nood aan iets dat geen rotzooi uitstoot. Zelfs met mondmasker hebt ge zwarte drek die uit uw neus komt aan het einde van de dag.
Van de steenkoolcentrales dan nodig om die electrische rommel geen meter vooruit te krijgen.

Als ze meer stilstaan dan rijden dan is het een terechte vraag of ze wel een wagen nodig hebben, voldoet een smartphone niet meer als statussymbool ?

Ik kan me niet voorstellen dat een westerling daar een auto zou kopen om in zulke omstandigheden te moeten sukkelen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 20:13   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
31 pk en haalt net geen 100 km/u. Ik weet niet of daar veel mensen hier voor staan te springen (toch niet voor 19000 euro). Als ik ze rijden, valt op hoe klein die dingen zijn (net als de Zhidou D2, nog één van die snelverkopende micro-auto's).
Hier kopen ze zelfs brommobielen -2 zits- die max 50 kmh halen voor 14k. So what?

Die BAIC zou 41 hp hebben volgens deze sites:
Citaat:
http://www.chinamobil.ru/eng/baic/ec180/?view=props

Power net, hp 41
Torque, Nm 140
Driving range, km 156
Max speed, km/h 100
0 to 100 km/h
Fuel consumption
Fuel capacity
Battery pack, KWH 20.3
Body
Body style hatchback
Doors / Places 5/4
Length 3675
Width 1630
Height 1518
Track (front/rear)
Front suspension McPherson
Rear suspension dependent
Front brakes disc ventilated
Rear brakes drum
Ground clearance 120
Curb weight, kg 1050
idem:
https://carnewschina.com/2016/11/24/...hou-auto-show/

En met 3,68 m toch al redelijk voor een microcar. zie de fotos in 2e link.

Met electrische 42 PK bij goed 1 ton zal hij menige kleine ICE terplaatse laten... Instant koppel van 140 Nm is niet te onderschatten

De afmetingen zijn vergelijkbaar met een Fiat Panda of Opel Karl:
https://de.automobiledimension.com/m...opel/karl-2015

Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2018 om 20:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 20:30   #34
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Al eens in Shanghai geweest ?

Of Beijing ?
Andere Chinese grootsteden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is geen nood aan 100 per uur.
Als uw mobiliteit beperkt blijft tot de binnenstad, nee... maar om vlot buiten de steden te geraken (in de industriële zones) heb je toch de snelweg nodig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hier verkoopt zoiets voor geen meter.
Ja, <hier> verkoopt dit niet, dat zeg ik toch ?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 20:34   #35
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

ze hebben daar blijkbaar ook last van NIMBY
de steenkoolcentrales braken roet, de verwarmingen braken roet, en de auto is uiteraard de eerste zondebok die moet aangepakt worden jawel
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 20:36   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Als uw mobiliteit beperkt blijft tot de binnenstad, nee... maar om vlot buiten de steden te geraken (in de industriële zones) heb je toch de snelweg nodig.
Die auto heeft een snelheidsbegrenzer, met ca. 42 PK haal je vlot 130 kmh.

In Europa zijn E-wagens ook dikwijls in snelheid begrenst zelfs een BMW i3 150/160 kmh.
Een Renault Zoe 135 kmh.

Moesten ze van dat wagentje een Europese versie veranderen ze iets aan de software en dat karretje bolt ook 135 kmh. Niemand valt daarover.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2018 om 20:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 20:37   #37
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hier kopen ze zelfs brommobielen -2 zits- die max 50 kmh halen voor 14k. So what?

Die BAIC zou 41 hp hebben volgens deze sites:
http://www.chinamobil.ru/eng/baic/ec180/?view=props

https://carnewschina.com/2016/11/24/...hou-auto-show/

En met 3,68 m toch al redelijk voor een microcar. zie de fotos in 2e link.

Met electrische 42 PK bij goed 1 ton zal hij menige kleine ICE terplaatse laten...
Ik doe geen afbreuk aan het concept van de elektrische microcar... maar als je een budget hebt van 19000 euro, wat ga je kopen ? Dit (en ja, een Aixam elektrische e-city komt aardig in de buurt van dat budget) of een 'relatief' kleine gezinswagen op benzine met meer plaats, meer bereik,...

Maar in China, als je bijna 12000 euro subsidie krijgt op een auto van 19000 euro - is natuurlijk een gans andere discussie.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 20:41   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Ik doe geen afbreuk aan het concept van de elektrische microcar... maar als je een budget hebt van 19000 euro, wat ga je kopen ? Dit (en ja, een Aixam elektrische e-city komt aardig in de buurt van dat budget) of een 'relatief' kleine gezinswagen op benzine met meer plaats, meer bereik,...

Maar in China, als je bijna 12000 euro subsidie krijgt op een auto van 19000 euro - is natuurlijk een gans andere discussie.
Er zijn nu eenmaal mensen die enkel electrisch willen rijden.
Ze vergelijken dan enkel E-wagens met mekaar...

Ga je die Aixam e-city nemen?

Ik denk dat je overdrijft, Dacia gaat een E-wagen aanbieden ruim onder de 20k. En VW ID zal er in 2021 ook niet ver boven liggen, nog even geduld...

12000 Euro subsidie? Bedoel je dat autootje kost bruto 31k ?

2 jaar geleden had je een Nissan Leaf met lease accu voor 18 k., autosalon Brussel... http://www.autofans.be/nieuws/autosa...osalon-brussel

Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2018 om 20:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 20:55   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er zijn nu eenmaal mensen die enkel electrisch willen rijden.
Ze vergelijken dan enkel E-wagens met mekaar...

Ga je die Aixam e-city nemen?

Ik denk dat je overdrijft, Dacia gaat een E-wagen aanbieden ruim onder de 20k. En VW ID zal er in 2021 ook niet ver boven liggen, nog even geduld...

12000 Euro subsidie? Bedoel je dat autootje kost bruto 31k ?

2 jaar geleden had je een Nissan Leaf met lease accu voor 18 k., autosalon Brussel... http://www.autofans.be/nieuws/autosa...osalon-brussel
de mehari vind ik maf
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 20:56   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ze hebben daar blijkbaar ook last van NIMBY
de steenkoolcentrales braken roet, de verwarmingen braken roet, en de auto is uiteraard de eerste zondebok die moet aangepakt worden jawel
Ach Paul en ga jij de steenkoolcentrales in de rapte aanpakken?
Hoe worden die ingeschreven?
Paul zoiets noemt men een stropopredenering, of hegkmtm.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be