Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2018, 19:47   #1181
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh, ze hebben daar een mening over. Egypte is gewoon een schandknaapje voor de VS en Israël. Maar hoe minder ze erover zeggen hoe "erger" de blokkade door Israël is...
Selectieve verontwaardiging... En dan maar de heilige treezebees uithangen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 19:54   #1182
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ah, dat is er mis met mij. Dank u om dat duidelijk te maken. Mijn feitenkennis komt niet overeen met de uwe, dus weet ik niets.
Ik kan enkel vaststellen dat ge zelf over de kruistochten begint, en dat ge er niets over weet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En ondertussen Byzantium afbreken, plunderen en vernielen. Die "christenen" waren goed bezig in hunne tijd dan.
En dan? Ik ben geen Christen. Ik ben atheist. Moet ik mij daar schuldig over voelen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Of is mijn cynische opmerking dan niet eerder positief over de "christenen" als groep. Het zijn maar enkele machtswellustelingen die de rest misbruik(t)en...
Uw cynische opmerkingen negeer ik, zoals iedereen hier. Ik ga enkel in discussie als er geargumenteerd kan worden. Daarom ben ik op dit forum. Gij heb blijkbaar andere motieven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht


Ze maken die claim ondertussen toch maar hard nietwaar.
En dat ziet gij als iets positief?
De Kim Yun Ils hadden ook een idee voor een communistische theocratische heilstaat in het noordelijk gedeelte van het Koreaans schiereiland, en zij hebben het toch maar efkes gedaan hé!
Goed hé!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht


U mag dat ridiculiseren vinden, en denken dat ik onvoorwaardelijk akkoord ga met Israëlische beleidsbeslissingen.
Ja, dat vind ik, en dat denk ik.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 19:58   #1183
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Palestijnen zijn ook een Semitisch volk...
Er is hier 1 forummer op deze thread die letterlijk in elke post zit te wentelen in zelfbeklag:
Iedereen die het opneemt voor de Palestijnen zijn joden bashers en antisemieten. (Wat zware beschuldigingen zijn, en natuurlijk vals)

En dan ineens beschuldigt hij een andere godsdienst van de ergste misdaden ooit in de mensheid.

Op zijn minst is dat hypocriet te noemen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:11   #1184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Is dat zoals "echte moslims plegen geen aanslagen"?
Vergelijk het optreden van Jezus eens met dat van Mohammed. En u weet zo het antwoord.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:20   #1185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Uw posten zijn gekenmerkt door een overmatig gebrek aan feitenkennis.

De motivatie van de kruisvaarten is exact dezelfde als de oprichting van de staat Israel.
Kruisvaarten: Europese Christenen die dachten een claim te hebben op hun Heilige stad Jeruzalem.
Israel: Europese Joden die dachten dat ze een claim hebben op hun Heilige stad Jeruzalem.

Het eerste ridiculiseert ge, met het andere zijt ge akkoord!

Ge snapt toch zelf dat er iets niet klopt?
Neen, de christenen claimden geen zeggenschap over Jeruzalem. Jeruzalem was al een tijdje door de moslims bezet, maar de christelijke bedevaarten werden aanvankelijk niets in de weg gelegd. Ook werden de heilige plaatsen intact gelaten. Dat veranderde met een dynastiewisseling. Christenen ondergingen vervolging, bedevaarten werden onmogelijk gemaakt... En dat gaf uiteindelijk het startschot voor de eerste kruistocht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:22   #1186
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.556
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Er is hier 1 forummer op deze thread die letterlijk in elke post zit te wentelen in zelfbeklag:
Iedereen die het opneemt voor de Palestijnen zijn joden bashers en antisemieten. (Wat zware beschuldigingen zijn, en natuurlijk vals)

En dan ineens beschuldigt hij een andere godsdienst van de ergste misdaden ooit in de mensheid.

Op zijn minst is dat hypocriet te noemen.
Ik zie in deze draad alleen maar forumleden die Israëlbashen en palestijnenverheerlijken, of forumleden die de Gazoenen aanraden geen suikerraketten, mortiergranaten en zelfontploffers naar Israël te sturen.

Ik ben een gelijke kansen godsdienstbasher.

Dat sommige godsdiensten bloedlust in hun vaandel dragen en dat anderen zelfs het per ongeluk plattrappen van een luis als zonde zien, is buiten deze kwestie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:24   #1187
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vergelijk het optreden van Jezus eens met dat van Mohammed. En u weet zo het antwoord.
Zowel de Jezus als de Mohammed die we kennen via de 2 boekjes zijn literaire constructies vanuit oudere tradities. Er is niets te vertellen over hun "optreden" aangezien men niets weet over hun/zijn leven vanuit geschiedkundige bronnen. Men zit al honderden jaren historisch onderzoek te doen op oude teksten en worstelt nog met ouwe meuk van Flavius Josephus die dateert van 3 generaties na christus...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:32   #1188
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.556
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik kan enkel vaststellen dat ge zelf over de kruistochten begint, en dat ge er niets over weet.
Ik beginnen over kruistochten??? Herlees de draad dan maar eens.
Citaat:
En dan? Ik ben geen Christen. Ik ben atheist. Moet ik mij daar schuldig over voelen.
Doe ik ook niet hoor.
Citaat:
Uw cynische opmerkingen negeer ik, zoals iedereen hier. Ik ga enkel in discussie als er geargumenteerd kan worden. Daarom ben ik op dit forum. Gij heb blijkbaar andere motieven.
Yep, ik wordt betaald om genocides en rauw geweld te promoten.
Citaat:
En dat ziet gij als iets positief?
Ik zie dat als een feit. Tot er een groep langskomt die sterker is, en hun claim voor een tijd kan handhaven.
Citaat:
De Kim Yun Ils hadden ook een idee voor een communistische theocratische heilstaat in het noordelijk gedeelte van het Koreaans schiereiland, en zij hebben het toch maar efkes gedaan hé! Goed hé!
Goed ga ik het niet noemen. En zonder grootschalige hulp in materiaal en troepen van de Chinezen en Sovjets had het een ander verhaal geweest. Zoals geschreven
"als men geweld wil gebruiken om een probleem op te lossen, moet er genoeg gebruikt worden, anders wordt het probleem alleen maar groter". WO2 als toetssteen. Daar waren de "slechterikken" kompleet tot al dan niet lichtgevend puin gebombardeerd en zijn ze nu bij "de goeien". De Koreaanse oorlog daarentegenover, kreeg een "politieke oplossing", die na 60 jaar + prima voor gezever zorgt.
Het gezeik rond Israël was vanaf het begin een VN bureaucratische nachtmerrie om wat terroristen gelijk te geven(want het waren toch arme getraumatiseerde joodjes), en na 70 jaar nog steeds een etterbuil in't midden oosten.
Citaat:

Ja, dat vind ik, en dat denk ik.
Smilies geven u gelijk
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 12 januari 2018 om 20:33.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:42   #1189
Gloria
Burger
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zowel de Jezus als de Mohammed die we kennen via de 2 boekjes zijn literaire constructies vanuit oudere tradities. Er is niets te vertellen over hun "optreden" aangezien men niets weet over hun/zijn leven vanuit geschiedkundige bronnen. Men zit al honderden jaren historisch onderzoek te doen op oude teksten en worstelt nog met ouwe meuk van Flavius Josephus die dateert van 3 generaties na christus...
Flavius Josephus wijdt welgeteld 1 paragraaf aan de Nazareners en die blijkt dan ook nog een vervalsing.
Jezus is een gecontesteerde mythologische figuur.
Bekijk even opnieuw "The Life of Brian". Geniale film , werkt verhelderend
Gloria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:46   #1190
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zie in deze draad alleen maar forumleden die Israëlbashen en palestijnenverheerlijken,
Kritiek op Isreal? Ja! En wat is daar fout aan? Palestijnen verheerlijking? Dat is enkel in uw fantasie. Ik in elk geval heb geen enkel waardeoordeel over de palestijnen. Mochten ze niet het slachtoffer zijn van Israel, dan zou ik niet eens weten dat ze bestaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
of forumleden die de Gazoenen aanraden geen suikerraketten, mortiergranaten en zelfontploffers naar Israël te sturen.

Ik ben een gelijke kansen godsdienstbasher.

Dat sommige godsdiensten bloedlust in hun vaandel dragen en dat anderen zelfs het per ongeluk plattrappen van een luis als zonde zien, is buiten deze kwestie.
UW schrijfsel zijn bijzonder moeilijk leesbaar. Ik moet dat 2 of 3 lezen, en dan vraag ik mij af wat u bedoelt. Kan u niet beter uw best doen om begrijpbaar te schrijven?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:49   #1191
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik beginnen over kruistochten??? Herlees de draad dan maar eens.

Doe ik ook niet hoor.

Yep, ik wordt betaald om genocides en rauw geweld te promoten.

Ik zie dat als een feit. Tot er een groep langskomt die sterker is, en hun claim voor een tijd kan handhaven.
Ik geloof er trouwens niets van dat gij dat gelooft. Als op een bepaald ogenblijk zullen de Israelis misschien hun steun van de USA verliezen, en ze worden overlopen, gaat u dan de kant kiezen van de nieuwe sterken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht


Goed ga ik het niet noemen. En zonder grootschalige hulp in materiaal en troepen van de Chinezen en Sovjets had het een ander verhaal geweest. Zoals geschreven
"als men geweld wil gebruiken om een probleem op te lossen, moet er genoeg gebruikt worden, anders wordt het probleem alleen maar groter". WO2 als toetssteen. Daar waren de "slechterikken" kompleet tot al dan niet lichtgevend puin gebombardeerd en zijn ze nu bij "de goeien". De Koreaanse oorlog daarentegenover, kreeg een "politieke oplossing", die na 60 jaar + prima voor gezever zorgt.
Het gezeik rond Israël was vanaf het begin een VN bureaucratische nachtmerrie om wat terroristen gelijk te geven(want het waren toch arme getraumatiseerde joodjes), en na 70 jaar nog steeds een etterbuil in't midden oosten.
Dat is weer wartaal.
Doe eens een beetje meer moeite!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:50   #1192
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gloria Bekijk bericht
Flavius Josephus wijdt welgeteld 1 paragraaf aan de Nazareners en die blijkt dan ook nog een vervalsing.
Jezus is een gecontesteerde mythologische figuur.
En Mozes en Abraham? Hebben die echt bestaan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gloria Bekijk bericht
Bekijk even opnieuw "The Life of Brian". Geniale film , werkt verhelderend
Jezus komt daar effectief in voor.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:56   #1193
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gloria Bekijk bericht
Flavius Josephus wijdt welgeteld 1 paragraaf aan de Nazareners en die blijkt dan ook nog een vervalsing.
Jezus is een gecontesteerde mythologische figuur.
Bekijk even opnieuw "The Life of Brian". Geniale film , werkt verhelderend
Zowel de literaire figuur Jezus die wij menen te kennen via het NT als de literaire figuur Mohammed die wij menen te kennen via de Koran zijn alle twee constructen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 21:03   #1194
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik geloof er trouwens niets van dat gij dat gelooft. Als op een bepaald ogenblijk zullen de Israelis misschien hun steun van de USA verliezen, en ze worden overlopen, gaat u dan de kant kiezen van de nieuwe sterken?Dat is weer wartaal.
Doe eens een beetje meer moeite!

Ook dat is zever... Je weet zo goed als iedereen dat de VS altijd Israël gaan steunen, zelfs onder het Obama regime is de as tussen die twee naties nooit verbroken ondanks het feit dat er een bijna fysieke walging lag in de relatie van een Obama met een Netanyahu.
En het numeriek kleine landje Israël is wel de natie met het sterkste leger van het MO en een kernmacht daarenboven. Zij kunnen elke regionale poging tot aanval afslagen en de aanvaller vernietigen tot in de kern van zijn bestaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 21:44   #1195
Gloria
Burger
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En Mozes en Abraham? Hebben die echt bestaan?
Jezus komt daar effectief in voor.
Natuurlijk niet . Abraham is het verhaal van de nomadische herders, die slaags raakten met de reeds sedentaire boeren.
Of de oude Hebreeers ooit massaal zijn geëmigreerd naar Egypte is twijfelachtig. Vooral omdat dr Egyptenaren er nergens over berichten. Wel waren er regelmatig groepen die tijdens de frequente hongersnoden naar de vruchtbare Nijldelta zwermden.

Dat Moshe een compleet volk door de woestijn huiswaarts heeft geleid is praktisch onmogelijk. Het gebied was onder controle van Egypte en bezaaid
met Egyptische forten.
Gloria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 21:54   #1196
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vergelijk het optreden van Jezus eens met dat van Mohammed. En u weet zo het antwoord.
Geen van beiden zijn objectief gedocumenteerd.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 22:10   #1197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Geen van beiden zijn objectief gedocumenteerd.
Of u nu vindt dat er sprake is van objectiviteit of niet, doet er weinig toe. Voor gelovigen zijn de resp. heilige geschriften nu eenmaal normerend. Uit die geschriften komt er een vreedzame Jezus tot uiting, maar een Mohammed die het geweld niet schuwde om zijn leer op te dringen. Jezus nodigt tot geloof uit. Mohammed dwingt met het zwaard en andere terreurtechnieken tot het opleggen van zijn wil.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 22:12   #1198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gloria Bekijk bericht
Flavius Josephus wijdt welgeteld 1 paragraaf aan de Nazareners en die blijkt dan ook nog een vervalsing.
Jezus is een gecontesteerde mythologische figuur.
Bekijk even opnieuw "The Life of Brian". Geniale film , werkt verhelderend
Hilarisch! Een paragraaf uit Josephus' geschriften neerzetten als een vervalsing, maar The Life of Brian aanraden als objectieve kijk op Jezus.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 22:14   #1199
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Op geen enkel manier minimaliseer ik de misdaden van de inquisitie. Ge moet eens leren LEZEN wat iemand schrijft. Ik heb het enkel over de getallen. En de mythevorming daarrond.
Wees er maar van overtuigd dat het aantal slachtoffers van de inquisitie (dus niet enkel de tot de brandstapel veroordeelden) uw fameus getal van een paar duizend flink overtreft. Of zijn gefolterden en langdurig gevangen gezette mensen soms geen slachtoffer?

Laatst gewijzigd door quercus : 12 januari 2018 om 22:21.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 22:14   #1200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Kritiek op Isreal? Ja! En wat is daar fout aan? Palestijnen verheerlijking? Dat is enkel in uw fantasie. Ik in elk geval heb geen enkel waardeoordeel over de palestijnen. Mochten ze niet het slachtoffer zijn van Israel, dan zou ik niet eens weten dat ze bestaan.
Steeds weer komt hetzelfde naar voor: wie kritiek heeft op Israël wordt neergezet als antisemiet, als iemand die geweld zou verheerlijken en als iemand die zou dwepen met moslims.

Allemaal drogredeneringen natuurlijk, want de discussie draait essentieel rond de vraag of een volk na eeuwen afwezigheid zomaar grond kan opeisen en inpikken, grond die ondertussen ook al eeuwen door een ander volk wordt bewoond.

Dit is nu eenmaal de kern van de zaak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be