Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 januari 2018, 09:06   #61
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Niet als er iemand op zit



















(Doordenkertje)


Ik dacht eerder aan de productie, batterij en het feit dat je die elke avond opnieuw in het stopcontact moet pluggen. Alsof elektriciteit gratis is.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2018, 09:44   #62
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik dacht eerder aan de productie, batterij en het feit dat je die elke avond opnieuw in het stopcontact moet pluggen. Alsof elektriciteit gratis is.
Goedkoper dan brandstof, dankzij de (veel) hogere efficientie en het feit dat je electriciteit gemakkelijk zelf kan opwekken indien je dat wenst.

Ik zie mensen niet direct een petrochemische installatie in hun achtertuin zetten. Pure ehtanol stoken is ook niet toegelaten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2018, 10:09   #63
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Goedkoper dan brandstof, dankzij de (veel) hogere efficientie en het feit dat je electriciteit gemakkelijk zelf kan opwekken indien je dat wenst.

Ik zie mensen niet direct een petrochemische installatie in hun achtertuin zetten. Pure ehtanol stoken is ook niet toegelaten.
Die zonnepanelen zijn ook niet gratis/co2 neutraal, niet? Hoelang gaat zo'n batterij mee? Afvalberg?
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2018, 15:30   #64
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik dacht eerder aan de productie, batterij en het feit dat je die elke avond opnieuw in het stopcontact moet pluggen. Alsof elektriciteit gratis is.
Wou zeggen dat die persoon op ze elektrisch fietske ook CO2 uitademt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2018, 16:14   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Die zonnepanelen zijn ook niet gratis/co2 neutraal, niet? Hoelang gaat zo'n batterij mee? Afvalberg?
Een kwalitatieve moderne fietsbatterij -indien men er goed mee omgaat- zouden 1000 volledige laadcyclussen "goed meegaan", aan 60 km (en volledig opladen) is dat 60.000 km. End of life betekent voor een batterij gewoon > 20% minder capaciteit, maar dat wil niet zeggen dat die batterij onbruikbaar is, gewoon dat ze < 80% capaciteit of < 80 % rijbereik heeft.

Citaat:
https://www.fahrradakkus.net/fahrrad-akkus-lebensdauer/

Wie hoch ist die Lebensdauer von Fahrrad Akkus?

Wie hoch ist die Lebensdauer von Pedelec Akkus ist hängt von verschiedenen Faktoren ab. So bringt ein Billig-Akku aus dem Baumarkt sicherlich langfristig weniger Leistung und wird mit einer geringeren Lebensdauer aufwarten als ein hochmoderner Fahrrad-Akku eines renommierten Markenherstellers. Darüber hinaus spielt es eine entscheidende Rolle, für welche Art von Pedelec Akku sich der Kunde entscheidet. Innovative und leichte Lithium-Ionen-Akkus der neusten Generation bringen weit mehr Leistung als die Vorgängermodelle. Neue Lithium-Ionen-Akkus können mit einer Lebensdauer von circa 1.000 Ladezyklen aufwarten. Das bedeutet eine durchschnittliche Fahrleistung von 60 km pro Ladung oder 60.000 Fahrradkilometern pro Batterie.
...
Lässt sich die Lebensdauer von Fahrrad Akkus erhöhen?

Die Lebensdauer von Fahrrad Akkus lässt sich durch eine adäquate Pflege und Wartung und eine optimierte Nutzung erhöhen. Moderne Pedelec Akkus verfügen über ein fortschrittliches Batterie-Management-System (BMS), das die Abläufe im Akku optimal steuert. In Akkus, in denen dieses System nicht vorhanden ist, fließen zu hohe Ströme, wobei die Batteriezellen nicht gleichmäßig genutzt werden. Mit einem BMS kann die Lebensdauer eines Akkus verdoppelt werden. Dazu gilt es die Temperatur auf dem richtigen Stand zu halten. Bei Überhitzung kann der Akku Schaden nehmen.
Laad men duurzamer op bvb tussen 30% en 80 % gaan ze zeker nog wat langer mee. Dus zeker niet te klein kiezen naargelang de dagelijkse afstanden. Een modern laad-ontlaad-management BMS is zeker aan te raden, soit daar zal men ook voor betalen...

Afvalberg? Hangt van de xx% recyclage af, vraag eens bij Umicore, hoe hoog de percentage recyclering vandaag bedraagt van moderne Li-ions, ook daar zit zeker nog rek op.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2018 om 16:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2018, 19:19   #66
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dit is toch ook je reinste gezever?

Een collega van mijn vrouw is gehandicapt, de man heeft maar 1 been. Fietsen ligt wat moeilijk, vooral het op en afstappen, maar rijden met zijn aangepaste wagen doet hij als ieder ander.
Ja zeg, ik schreef dat wel niet met in het achterhoofd mensen die ledematen missen. Ik bedoel als je gewoon normaal van lijf en leden bent. Maar te seniel om te fietsen of veel te kort van adem. Dan krijg je accidenten als je met de auto rijdt. Door te spookrijden of een hartinfarct te krijgen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2018, 19:24   #67
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Waar heb ik gezegd dat ik niet meer kan fietsen?
Ik ben al meer dan 10 jaar de gelukkige bezitter van een Giant Halfway vouwfiets die ik regelmatig gebruik, maar niet om even 2 x 15 km naar de stad en terug te fietsen. Dat is me net iets te ver en bovendien levensgevaarlijk.

Zolang u kan fietsen mag u van mij met de auto blijven rijden. Niet dat ik daar iets over te zeggen heb natuurlijk.
Anders reed niemand nog met de auto
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2018, 23:15   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik dacht eerder aan de productie, batterij en het feit dat je die elke avond opnieuw in het stopcontact moet pluggen. Alsof elektriciteit gratis is.
Kijk eens naar de spits: in de meeste wagens zit er welgeteld één persoon, de bestuurder. Een voertuig van een ton en meer vervoert iemand van misschien tachtig, negentig... kilo.

Vergelijk dat eens met een elektrische fiets. Alleen al hierdoor is de fiets veel efficiënter.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 07:05   #69
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk eens naar de spits: in de meeste wagens zit er welgeteld één persoon, de bestuurder. Een voertuig van een ton en meer vervoert iemand van misschien tachtig, negentig... kilo.

Vergelijk dat eens met een elektrische fiets. Alleen al hierdoor is de fiets veel efficiënter.
Waarom heb je thuis een salon en zit je de ganse avond niet op een stoel? En als je in uw gezin maar met twee bent, waarom heb je dan zes of meer stoelen? De productie van die stoelen heeft bomen, energie en co2 gekost.

50 jaar geen investeringen om het individueel verkeer in goede banen te leiden, daar wringt het schoentje. Maar voor fundamentalisten als jij is dat uiteraard enkel aan het individu, de gebruiker, te wijten.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 11:34   #70
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk eens naar de spits: in de meeste wagens zit er welgeteld één persoon, de bestuurder. Een voertuig van een ton en meer vervoert iemand van misschien tachtig, negentig... kilo.

Vergelijk dat eens met een elektrische fiets. Alleen al hierdoor is de fiets veel efficiënter.
Ik zie de ideale oplossing zo voor mij. Efficiëntie troef.

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 19:34   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom heb je thuis een salon en zit je de ganse avond niet op een stoel? En als je in uw gezin maar met twee bent, waarom heb je dan zes of meer stoelen? De productie van die stoelen heeft bomen, energie en co2 gekost.

50 jaar geen investeringen om het individueel verkeer in goede banen te leiden, daar wringt het schoentje. Maar voor fundamentalisten als jij is dat uiteraard enkel aan het individu, de gebruiker, te wijten.
Wat is er volgens mij "enkel aan het individu te wijten"?

U illustreert mooi hoe verkeerd veel Belgen denken als het om de aankoop gaat van een wagen. Daarbij gaat men niet uit van de situatie die zich meestal voordoet, maar wel van de uitzonderingen. Dus kopen veel gezinnen wagens die voor hun dagdagelijks gebruik overgedimensioneerd zijn. Met alle gevolgen van dien natuurlijk. Groter verbruik. Meer uitstoot. Meer vervuiling.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 19:35   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ik zie de ideale oplossing zo voor mij. Efficiëntie troef.
Dat is geen fiets. Wel een rijwiel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 22:46   #73
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180108_03287228

Gelukkig heeft Samen in Antwerpen met Dirk Lauwers dé autohaterexpert bij uitstek in dienst.
Als ze zo verder gaan rijden we straks achteruit door de stadscentra.

Ik heb nog geweten dat het 60/u was. Dan werd het 50 en nu wil men 30/u terwijl, als het wat druk wordt we al gelukkig mogen zijn als we nog 10 of 20/u kunnen halen. Wanneer het totaal niet druk is, een van zeldzame keren, 's nachts bv., maakt het helemaal niet uit dat er 50/u of zelfs 60/u zou gereden worden.

Dat reglement van 30/u is dus volstrekt overbodig, de verkeersdrukte midden in de stadscentra, regelt zelf wel de verkeerssnelheid.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 januari 2018 om 22:47.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 22:50   #74
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk eens naar de spits: in de meeste wagens zit er welgeteld één persoon, de bestuurder. Een voertuig van een ton en meer vervoert iemand van misschien tachtig, negentig... kilo.

Vergelijk dat eens met een elektrische fiets. Alleen al hierdoor is de fiets veel efficiënter.
Voor mee naar de bakker te gaan als deze niet te veraf gelegen is. Maar dan moet ge nog kunnen en/of mogen fietsen hé. Er zijn ook heel wat mensen die mindervalide zijn en die zelfs niet mogen fietsen.En met de bus is ook al geen alternatief voor veel van die mensen. Wie slecht te been is kan maar beter geen gebruik maken van het openbaar vervoer want vragen aan de chauffeur om even te wachten tot ge hebt plaatsgenomen wordt steevast genegeerd, als er al plaats IS om te zitten.....

Laatst gewijzigd door Garry : 12 januari 2018 om 22:56.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 23:10   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Voor mee naar de bakker te gaan als deze niet te veraf gelegen is. Maar dan moet ge nog kunnen en/of mogen fietsen hé. Er zijn ook heel wat mensen die mindervalide zijn en die zelfs niet mogen fietsen.En met de bus is ook al geen alternatief voor veel van die mensen. Wie slecht te been is kan maar beter geen gebruik maken van het openbaar vervoer want vragen aan de chauffeur om even te wachten tot ge hebt plaatsgenomen wordt steevast genegeerd, als er al plaats IS om te zitten.....
Voor mindervaliden zijn er speciale fietsen, hoor. Ook met elektrische ondersteuning.

Ik vraag me trouwens af over welke mindervaliden u het hebt die blijkbaar niet met een driewieler kunnen fietsen, maar wel een auto besturen? Gaat het hier om de bijzonder kleine groep lammen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 00:52   #76
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor mindervaliden zijn er speciale fietsen, hoor. Ook met elektrische ondersteuning.

Ik vraag me trouwens af over welke mindervaliden u het hebt die blijkbaar niet met een driewieler kunnen fietsen, maar wel een auto besturen? Gaat het hier om de bijzonder kleine groep lammen?
Nee, bv. mijn vrouw rijd auto met haar linker been met een aangepaste auto, een automaat met een gaspedaal langs de linkerkant. Ook bromfietsen enz. zijn om die rede geschrapt van haar rijbewijs.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 01:01   #77
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

In plaats van belachelijke snelheidsbeperkingen in te voeren omwille van de zo gezegde veiligheid, zouden ze beter het rijexamen eens wat beter onder de loep nemen en geen rijbewijzen meer uitdelen aan chauffeurs die de naam chauffeur onwaardig zijn;...VOOR DE VEILIGHEID.

Nu zijn er genoeg die een rijbewijs hebben en die zelfs aan 5km per uur nog een gevaar betekenen voor de andere weggebruikers.

Wat mij betreft mogen ze onmiddellijk jaarlijks of om de twee/drie jaar, een behendigheids test, "vlot kunnen deelnemen aan het verkeer", in voeren voor alle rijbewijsbezitters.

De auto moet naar de keuring om gekeurd te worden op zijn veiligheid, maar wat baat dat als de chauffeur niet veilig kan omgaan met die auto????

Ze zouden misschien al eens kunnen beginnen met na te gaan bij de verzekeringsmaatschappijen welke voerders een aaneenschakeling van ongevallen op hun palmares hebben staan, met die een rijproef af te nemen als ze dan toch zo begaan zijn met onze veiligheid, maar ik denk eerder dat de staat geen moer in zit met onze veiligheid maar eerder denkt aan wat die zoveelste idiote snelheidsbeperking weeral in de lade zal brengen.

Dat merk je ook aan hun bekommernis bij het verplicht dragen van de gordel terwijl het openbaar vervoer de mensen rechtstaand mag vervoeren, zich met één hand vastklampend aan eender wat en daarbij op de andere arm desnoods nog een kind dragen. Dat zal dan wel heel veilig zijn zeker?

Laatst gewijzigd door Garry : 13 januari 2018 om 01:21.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 08:44   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In plaats van belachelijke snelheidsbeperkingen in te voeren omwille van de zo gezegde veiligheid, zouden ze beter het rijexamen eens wat beter onder de loep nemen en geen rijbewijzen meer uitdelen aan chauffeurs die de naam chauffeur onwaardig zijn;...VOOR DE VEILIGHEID.
U loopt wat achter. Vanaf juni vorig jaar werden allerlei zaken aan het rijexamen verstrengd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 09:05   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In plaats van belachelijke snelheidsbeperkingen in te voeren omwille van de zo gezegde veiligheid, zouden ze beter het rijexamen eens wat beter onder de loep nemen en geen rijbewijzen meer uitdelen aan chauffeurs die de naam chauffeur onwaardig zijn;...VOOR DE VEILIGHEID.
Of denken dat ze die naam waardig zijn.
Meestal rijden ze goed tijdens hun proeven.
Pas later, als ze wel rijvaardig zijn, komt hun ware aard aard boven.
Rijbewijs met punten lijkt mij de enige oplossing.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 10:00   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Of denken dat ze die naam waardig zijn.
Meestal rijden ze goed tijdens hun proeven.
Pas later, als ze wel rijvaardig zijn, komt hun ware aard aard boven.
Rijbewijs met punten lijkt mij de enige oplossing.
De wet daartoe is al heel lang gestemd, maar de uitvoeringsbesluiten worden maar niet uitgewerkt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be