Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 januari 2018, 22:07   #41
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het resultaat zal heel simpel zijn. Op de dagen dat er varkensvlees wordt geserveerd en er zoals vroeger geen substitutiemenu meer zal zijn, zal de omzet 1/3 minder zijn, zal de kostprijs van de maaltijd dus per eenheid doen stijgen en zal die door gefactureerd worden aan diegenen die varkensvlees eten. En diegenen die geen varkensvlees eten zullen niets betalen aangezien de maaltijden individueel worden gefactureerd.
Mijn excuses, ik begrijp dit niet.

Het is ook geen antwoord op mijn post.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 22:42   #42
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
neen, omdat ge een islamieten-pamperaar zijt
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 22:43   #43
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Mijn excuses, ik begrijp dit niet.

Het is ook geen antwoord op mijn post.
Probeer dan eerst het dossier te begrijpen. En vegetarische schotels aanbieden valt niet onder privileges.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 22:50   #44
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat moet je aan de FN burgemeester van Beaucaire vragen. Wat is er anti-republikeins aan een vegetarische schotel? Het lijkt me eerder een rondje moslimkinderen pesten te zijn.
Varkensvlees bannen is dus ook autochtonen pesten dan?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 22:55   #45
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Varkensvlees bannen is dus ook autochtonen pesten dan?
Varkensvlees werd niet geband, de dagen dat er varkensvlees werd opgediend was er een alternatieve schotel voor de kinderen die geen varkensvlees lusten. Die alternatieve schotel is nu door de FN burgemeester VERBANNEN.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2018, 12:50   #46
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Probeer dan eerst het dossier te begrijpen. En vegetarische schotels aanbieden valt niet onder privileges.
Het dossier? Welk dossier? Waar kan ik het inkijken? Mag ik kopies nemen?

En vegetarische schotels aanbieden is ook een privilege, als de carnivoren mee moeten betalen voor de extra kosten die een vegetarische maaltijd veroorzaken.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2018, 23:01   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En vegetarische schotels aanbieden is ook een privilege, als de carnivoren mee moeten betalen voor de extra kosten die een vegetarische maaltijd veroorzaken.
Betaalt u dan in een restaurant ook voor de menu's die wel op de kaart staan maar die u niet bestelt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 00:14   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En waarom kwamen ze naar hier?
Als het ginder zoveel beter is, waren ze beter daar gebleven.
Nu willen ze de miserie van ginder achter naar hier kopiëren.
Begrijpen wie begrijpen kan!
Het leeuwendeel komt naar hier uit hebzucht want het zijn de beter gegoede die hier komen met de verwachting dat het geld hier uit de bomen komt vallen, want als je weet dat ze zo een dikke 3000 euro, en soms meer, de man betalen aan de mensensmokkelaars voor hun zitje in een van die gammele bootjes, en als je weet wat ge met 3000 euro allemaal kunt bewerkstelligen ginder, dan zijn het de rijke onder hen die het zich kunnen veroorloven om naar hier te komen, de sukkelaars van ginder kunnen dat niet.
Niet verwonderlijk dat ze hier allemaal aankomen met een dure GSM. Wie honger lijd zal dat niet kopen, die heeft dat geld nodig voor brood te kopen.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 januari 2018 om 00:19.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 05:50   #49
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Veel te weinig informatie in het artikel. Als er naast het varkensvlees nog een vegetarisch alternatief is, is er toch niets aan de hand. Scholen kunnen moeilijk beginnen a la carte te werken. Vlees of geen vlees is meer dan genoeg.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 09:15   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Betaalt u dan in een restaurant ook voor de menu's die wel op de kaart staan maar die u niet bestelt?
Onrechtstreeks wel.
Ge betaald immers ook voor de rest die weggegooid wordt doordat er meer keuze moet zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 10:03   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het resultaat zal heel simpel zijn. Op de dagen dat er varkensvlees wordt geserveerd en er zoals vroeger geen substitutiemenu meer zal zijn, zal de omzet 1/3 minder zijn, zal de kostprijs van de maaltijd dus per eenheid doen stijgen en zal die door gefactureerd worden aan diegenen die varkensvlees eten. En diegenen die geen varkensvlees eten zullen niets betalen aangezien de maaltijden individueel worden gefactureerd.
De doorgerekende prijs van een schoolmaaltijd varieert niet van dag tot dag. Als de totale kostprijs stijgt, zal dat doorgerekend worden naar... iedereen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 10:05   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Onrechtstreeks wel.
Ge betaald immers ook voor de rest die weggegooid wordt doordat er meer keuze moet zijn.
In het doorsnee restaurant zit enorm veel in de diepvries. Slechts restaurants in het hogere segment halen alles vers binnen en daar zal inderdaad, bij niet-afname, heel wat weggegooid worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 10:12   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In het doorsnee restaurant zit enorm veel in de diepvries. Slechts restaurants in het hogere segment halen alles vers binnen en daar zal inderdaad, bij niet-afname, heel wat weggegooid worden.
Natuurlijk.
Maar ik dacht aan een schoolrestaurant.
Daar wordt wel vers gekookt denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 10:16   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk.
Maar ik dacht aan een schoolrestaurant.
Daar wordt wel vers gekookt denk ik.
Niet allemaal.

Meerdere keuzes betekenen natuurlijk ook een grotere rest. Alleen zien we dat schoolrestaurants hoe langer hoe meer twee tot drie menu's aanbieden. Vaak in buffetvorm. Leerlingen schuiven dan nog aan voor het vlees of het vegetarisch alternatief, en nemen al de rest aan het buffet.

Een goede kok weet echter al snel in welke hoeveelheden hij bepaalde zaken hoort aan te bieden. Hij heeft er geen enkel belang bij om op het einde van de dag voedsel te moeten weggooien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 11:26   #55
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet allemaal.

Meerdere keuzes betekenen natuurlijk ook een grotere rest. Alleen zien we dat schoolrestaurants hoe langer hoe meer twee tot drie menu's aanbieden. Vaak in buffetvorm. Leerlingen schuiven dan nog aan voor het vlees of het vegetarisch alternatief, en nemen al de rest aan het buffet.

Een goede kok weet echter al snel in welke hoeveelheden hij bepaalde zaken hoort aan te bieden. Hij heeft er geen enkel belang bij om op het einde van de dag voedsel te moeten weggooien.
Meestal krijgt men die rest de dag erna opnieuw in het buffet aangeboden, dat is in elk geval mijn ervaring met Eurest een van de grote bedrijven die catering aanbieden.

Er is bij hen ook nooit een vaste prijs je betaald naargelang wat je neemt, een menu met steak zal altijd duurder zijn dan een lap varkens of kippenvlees.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 12:08   #56
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk.
Maar ik dacht aan een schoolrestaurant.
Daar wordt wel vers gekookt denk ik.
In gaarkeukens wordt tegenwoordig niet veel meer gekookt denk ik. In fabrieken geproduceerde maaltijden worden er gewoon warm gestoomd. Ik weet zelfs niet of het vlees er nog gebakken wordt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 12:19   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In gaarkeukens wordt tegenwoordig niet veel meer gekookt denk ik. In fabrieken geproduceerde maaltijden worden er gewoon warm gestoomd. Ik weet zelfs niet of het vlees er nog gebakken wordt.
Ok.`
Ik loop wat achter vrees ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 12:47   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Er is bij hen ook nooit een vaste prijs je betaald naargelang wat je neemt, een menu met steak zal altijd duurder zijn dan een lap varkens of kippenvlees.
In onze lagere school alsook in onze middelbare afdeling is er een vaste prijs, ongeacht wat je neemt uit het menu "warme schotel". Ik weet dat het er in studentenrestaurants anders aan toe gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 12:49   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In gaarkeukens wordt tegenwoordig niet veel meer gekookt denk ik. In fabrieken geproduceerde maaltijden worden er gewoon warm gestoomd. Ik weet zelfs niet of het vlees er nog gebakken wordt.
Onze school heeft nog steeds een eigen keuken met eigen personeel. Ik weet echter van scholen waar er maaltijden worden geserveerd die in een soort plastic verpakking aankomt en nog slechts moet worden opgewarmd. Bij bepaalde wordt het vlees nog ter plaats gebakken; bij andere niet. Er zit nogal wat variatie op in het systeem.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 14:19   #60
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Betaalt u dan in een restaurant ook voor de menu's die wel op de kaart staan maar die u niet bestelt?
Dat is ook zo, maar dat is niet onrechtvaardig. Als ge een restaurant binnengaat weet ge dat dat zo is.
Als uw kinderen op een school zitten, en plots wordt er een aparte keuken opgericht voor halal, en de extra kosten worden doorgerekend aan alle ouders, dan is dat wel onrechtvaardig.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 13 januari 2018 om 14:20.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be