Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2018, 23:16   #61
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hopla! Nog eentje die zich heeft aangesloten bij het oude nazi-discours.
Ik ben helemaal zo oud nog niet.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 17:46   #62
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hopla! Nog eentje die zich heeft aangesloten bij het oude nazi-discours.
Je mag eens raden van wie deze kwoot komt:

"The anti-Semites will become our most dependable friends, the anti-Semitic countries our allies."


En als je dat weet, dan mag je de etnische afkomst eens raden van de FED-voorzitters sinds 1913, je weet wel, de instelling die de wereld haar waardeloze munt heeft opgelegd.

Nog 'n fijn weekend gewenst.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 19:53   #63
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
lees de white papers van de cryptomunten zelf, lees en informeer je grondig, en investeer in die coins waar je zelf achter kunt staan. De volatiliteit is idd nog zeer groot (veel paniekverkopen de laatste dagen), maar deze investeringen moet je zien op de lange termijn.

Succes
Beetje Neo, Zcash, Monero, Litecoin en Ripple gekocht.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 20:23   #64
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Je mag eens raden van wie deze kwoot komt:

"The anti-Semites will become our most dependable friends, the anti-Semitic countries our allies."


En als je dat weet, dan mag je de etnische afkomst eens raden van de FED-voorzitters sinds 1913, je weet wel, de instelling die de wereld haar waardeloze munt heeft opgelegd.

Nog 'n fijn weekend gewenst.
Reeds van in de vroege middeleeuwen zijn de Joden actief geweest in het bankwezen. Om de eenvoudige reden dat nagenoeg al het andere door de kerkelijke en politieke heersers verboden werd. Ze hebben er zich verdomd goed in bekwaamd. Kun je het hen kwalijk nemen? Overigens, ze zijn er periodiek ook het slachtoffer van geweest, vooral wanneer de wereldlijke of kerkelijke vorst in geldnood kwam werden ze bedreigd met verbanning. Wat meer dan eens effectief is gebeurd. Die grote bekwaamheid in financiële aangelegenheden verklaart meteen hun talrijke aanwezigheid in wat onze franstaligen "la haute finance" noemen. Blijkbaar irriteert jou dat, net zoals bij Diego Raga. Mij stoort het volstrekt niet. Ik heb er alleen maar bewondering voor. Dergelijk afgunst-antisemitisme komt nog steeds veel voor bij Europeanen. Blijkbaar een erfelijke belasting. Amerikanen hebben daar veel minder last van. Rijk geworden mensen worden daar bewonderd. Hier worden ze beschimpt en fiscaal aangevallen.
Kijk, de Joden zijn over het algemeen zeer intelligent en zeer vakbekwaam. Zie maar hun bovenmatige aanwezigheid in de Nobelprijzen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 20:33   #65
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Je mag eens raden van wie deze kwoot komt:

"The anti-Semites will become our most dependable friends, the anti-Semitic countries our allies."


En als je dat weet, dan mag je de etnische afkomst eens raden van de FED-voorzitters sinds 1913, je weet wel, de instelling die de wereld haar waardeloze munt heeft opgelegd.

Nog 'n fijn weekend gewenst.
Ik lees jouw antisemitische underground-bronnen niet. Not interested.

Een sterke Joodse aanwezigheid in het bankwezen is zowel door hun grotere intelligentie te verklaren als door de door het christendom geïnspireerde historische discriminatie, waarbij Joden den toegang tot tal van beroepen en openbare functies werd ontzegd. De Joden hebben dat in het bankwezen in hun voordeel weten om tem buigen. Faut le faire! Daarvoor bewonder ik ze. Jij daarentegen zit geplaagd met afgunst-maagzuur.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 00:19   #66
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
hun grotere intelligentie
We hebben het begrepen. Je vindt het Joodse ras superieur aan de rest.

Laatst gewijzigd door XenApp : 14 januari 2018 om 00:41. Reden: Leesteken aangepast.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 00:41   #67
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

OT: Ik heb in 2011 enkele bitcoins ter waarde van enkele tientallen euro's gekocht om eens wat producten uit te proberen die niet rechtstreeks op de normale markt te verkrijgen zijn. Bij de boom in 2017 heb ik ze bijna allemaal verkocht voor +/- 13,5K en een klein gedeelte terug gestoken in ethers, litecoins, ripples en neo's. Voor de rest heb ik ook nog doges (dash) ter waarde van +/- 100€, je weet maar nooit...
De crypto's die momenteel in m'n portefeuille zitten, zijn vooral aanwezig door het toekomstig potentieel. Verlies ik alles, pech. Dan heb ik er toch een mooi bedrag aan overgehouden om leuke dingen te doen. Win ik er nog extra mee, dan ga ik nog meer leuke dingen doen.

Laatst gewijzigd door XenApp : 14 januari 2018 om 00:49.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 00:45   #68
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

-

Laatst gewijzigd door XenApp : 14 januari 2018 om 00:47.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 00:55   #69
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik lees jouw antisemitische underground-bronnen niet. Not interested.
Theodor Herzl, zionist van het eerste uur, zal het niet graag horen.

Citaat:
Een sterke Joodse aanwezigheid in het bankwezen is zowel door hun grotere intelligentie te verklaren als door de door het christendom geïnspireerde historische discriminatie, waarbij Joden den toegang tot tal van beroepen en openbare functies werd ontzegd. De Joden hebben dat in het bankwezen in hun voordeel weten om tem buigen. Faut le faire! Daarvoor bewonder ik ze.
Zeker, sinds de vorige eeuw tot nu heeft de wereldbevolking voor minstens 5 bankencrisissen mogen opdraaien en ook voor tal van hun rentezwendels ea truken van de foor zoals economische crisissen, om de overheid/bevolking geld uit de zakken te stelen.
Dat verdient uiteraard mateloze bewondering...
Citaat:
Jij daarentegen zit geplaagd met afgunst-maagzuur.
Ah, protesteren tegen deze vorm van monetaire zwendel is dus afgunst...
Spijtig dat je geen enkel steekhoudend argument hebt, om kritiek op die zwendelpraktijken anders te benoemen.
Faut le faire, indeed.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 00:55   #70
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik lees jouw antisemitische underground-bronnen niet. Not interested.

Een sterke Joodse aanwezigheid in het bankwezen is zowel door hun grotere intelligentie te verklaren als door de door het christendom geïnspireerde historische discriminatie, waarbij Joden den toegang tot tal van beroepen en openbare functies werd ontzegd. De Joden hebben dat in het bankwezen in hun voordeel weten om tem buigen. Faut le faire! Daarvoor bewonder ik ze. Jij daarentegen zit geplaagd met afgunst-maagzuur.
Bovendien zijn Joden intelligenter en hebben een grotere werklust. Hun succes maakte hen in de jaren dertig en veertig de ideale zondenbokken om het eigen falen van westerse mogendheden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 01:04   #71
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Bovendien zijn Joden intelligenter en hebben een grotere werklust. Hun succes maakte hen in de jaren dertig en veertig de ideale zondenbokken om het eigen falen van westerse mogendheden.
Nope, ene Adolf uit Oostenrijk kreeg al snel door dat het ook anders kon:

"Rakovsky said:

[Hitler] took over for himself the privilege of manufacturing money and not only physical moneys, but also financial ones; he took over the untouched machinery of falsification and put it to work for the benefit of the state . . . . Are you capable of imagining what would have come . . . if it had infected a number of other states . . . . If you can, then imagine its counterrevolutionary functions.4

Economist Henry C K Liu writes of Germany's remarkable transformation:

The Nazis came to power in Germany in 1933, at a time when its economy was in total collapse, with ruinous war-reparation obligations and zero prospects for foreign investment or credit. Yet through an independent monetary policy of sovereign credit and a full-employment public-works program, the Third Reich was able to turn a bankrupt Germany, stripped of overseas colonies it could exploit, into the strongest economy in Europe within four years, even before armament spending began.5

In Billions for the Bankers, Debts for the People (1984), Sheldon Emry commented:

Germany issued debt-free and interest-free money from 1935 and on, accounting for its startling rise from the depression to a world power in 5 years. Germany financed its entire government and war operation from 1935 to 1945 without gold and without debt, and it took the whole Capitalist and Communist world to destroy the German power over Europe and bring Europe back under the heel of the Bankers. Such history of money does not even appear in the textbooks of public (government) schools today.


http://www.webofdebt.com/articles/bankrupt-germany.php

Hey Gipsy, are you capable of imagining what would have come . . . if it had infected a number of other states .... If you can, then imagine its counterrevolutionary functions...

Helaas, ik vermoed dat je imagination daarvoor nét iets tekort schiet.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 01:15   #72
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nope, ene Adolf uit Oostenrijk kreeg al snel door dat het ook anders kon:

"Rakovsky said:

[Hitler] took over for himself the privilege of manufacturing money and not only physical moneys, but also financial ones; he took over the untouched machinery of falsification and put it to work for the benefit of the state . . . . Are you capable of imagining what would have come . . . if it had infected a number of other states . . . . If you can, then imagine its counterrevolutionary functions.4

Economist Henry C K Liu writes of Germany's remarkable transformation:

The Nazis came to power in Germany in 1933, at a time when its economy was in total collapse, with ruinous war-reparation obligations and zero prospects for foreign investment or credit. Yet through an independent monetary policy of sovereign credit and a full-employment public-works program, the Third Reich was able to turn a bankrupt Germany, stripped of overseas colonies it could exploit, into the strongest economy in Europe within four years, even before armament spending began.5

In Billions for the Bankers, Debts for the People (1984), Sheldon Emry commented:

Germany issued debt-free and interest-free money from 1935 and on, accounting for its startling rise from the depression to a world power in 5 years. Germany financed its entire government and war operation from 1935 to 1945 without gold and without debt, and it took the whole Capitalist and Communist world to destroy the German power over Europe and bring Europe back under the heel of the Bankers. Such history of money does not even appear in the textbooks of public (government) schools today.


http://www.webofdebt.com/articles/bankrupt-germany.php

Hey Gipsy, are you capable of imagining what would have come . . . if it had infected a number of other states .... If you can, then imagine its counterrevolutionary functions...

Helaas, ik vermoed dat je imagination daarvoor nét iets tekort schiet.
Ik heb alleen maar walging voor uw dégoûtant persoontje.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 01:29   #73
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb alleen maar walging voor uw dégoûtant persoontje.
Heel steekhoudend argument, moet ik zeggen...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 01:35   #74
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Reeds van in de vroege middeleeuwen zijn de Joden actief geweest in het bankwezen. Om de eenvoudige reden dat nagenoeg al het andere door de kerkelijke en politieke heersers verboden werd. Ze hebben er zich verdomd goed in bekwaamd. Kun je het hen kwalijk nemen? Overigens, ze zijn er periodiek ook het slachtoffer van geweest, vooral wanneer de wereldlijke of kerkelijke vorst in geldnood kwam werden ze bedreigd met verbanning. Wat meer dan eens effectief is gebeurd. Die grote bekwaamheid in financiële aangelegenheden verklaart meteen hun talrijke aanwezigheid in wat onze franstaligen "la haute finance" noemen. Blijkbaar irriteert jou dat, net zoals bij Diego Raga. Mij stoort het volstrekt niet. Ik heb er alleen maar bewondering voor. Dergelijk afgunst-antisemitisme komt nog steeds veel voor bij Europeanen. Blijkbaar een erfelijke belasting. Amerikanen hebben daar veel minder last van. Rijk geworden mensen worden daar bewonderd. Hier worden ze beschimpt en fiscaal aangevallen.
Kijk, de Joden zijn over het algemeen zeer intelligent en zeer vakbekwaam. Zie maar hun bovenmatige aanwezigheid in de Nobelprijzen.
Het zit hem in die foute Duitse genen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 03:29   #75
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Bitcoin is geld.
Ben je daar zeker van?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 03:32   #76
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
lees de white papers van de cryptomunten zelf, lees en informeer je grondig, en investeer in die coins waar je zelf achter kunt staan. De volatiliteit is idd nog zeer groot (veel paniekverkopen de laatste dagen), maar deze investeringen moet je zien op de lange termijn.
Welke witboeken heb je zelf gelezen?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 03:33   #77
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Beetje Neo, Zcash, Monero, Litecoin en Ripple gekocht.
  • Neo
  • Zcash
  • Monero
  • Litecoin
  • Ripple
Wat ga je ermee doen?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 03:36   #78
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
OT: Ik heb in 2011 enkele bitcoins ter waarde van enkele tientallen euro's gekocht om eens wat producten uit te proberen die niet rechtstreeks op de normale markt te verkrijgen zijn. Bij de boom in 2017 heb ik ze bijna allemaal verkocht voor +/- 13,5K en een klein gedeelte terug gestoken in ethers, litecoins, ripples en neo's. Voor de rest heb ik ook nog doges (dash) ter waarde van +/- 100€, je weet maar nooit...
De crypto's die momenteel in m'n portefeuille zitten, zijn vooral aanwezig door het toekomstig potentieel. Verlies ik alles, pech. Dan heb ik er toch een mooi bedrag aan overgehouden om leuke dingen te doen. Win ik er nog extra mee, dan ga ik nog meer leuke dingen doen.
  • ethers
  • litecoins
  • ripples
  • neo's
  • doges (dash)
Toekomstig potentiëel? Om later opnieuw in te ruilen voor euro's?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 11:57   #79
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
We hebben het begrepen. Je vindt het Joodse ras superieur aan de rest.
Volstrekt niet. Maar ik kan er toch ook niet aan doen dat ze in heel wat domeinen bijzonder succesvol blijken te zijn. Zij zijn overigens niet het enige volk dat dynamischer uit de hoek komt dan vele andere. Ik weet het hoor, dat werkt dan soms op de heupen van die "andere". Maar feiten zijn feiten. Live with it.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 12:02   #80
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Heel steekhoudend argument, moet ik zeggen...
Och kom Diego, ik hoop dat je beseft dat jouw antisemitisch discours op dit op dit forum eigenlijk herverpakte nazi-propaganda is.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be