Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2018, 10:41   #1
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard Hebt uw vijanden lief.

Jezus zei: Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze,....(mattheus 5:44)

Maar had Jezus zelf wel zijn vijanden lief?

Ik citeer uit de Bijbel:

Mattheus 3:7 Hij dan, ziende velen van de Farizeën en Sadduceën tot zijn doop komen, sprak tot hen: Gij adderengebroedsels!

Mattheus 12:34 Gij adderengebroedsels! hoe kunt gij goede dingen spreken, daar gij boos zijt? want uit den overvloed des harten spreekt de mond.

Mattheus 23:33 Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden?

Kortom: Jezus was schijnheilig en hield zich niet aan zijn eigen moraal en dat was dan ook de rede dat Hij gekruisigd werd, want had Hij zijn vijanden werkelijk lief gehad, dan hadden ze Hem hun wederliefde betoont en was Hij direct naar de hemel gegaan.

http://home.kpn.nl/wegge168/atoomthe...laatjes.7.html
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 12:34   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Niemand? Is er geen enkele brave christenmens of ijverige katholiek die de Lieve Heer tegen zulk ene beschuldiging wil verdedigen?...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 12:36   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Niemand? Is er geen enkele brave christenmens of ijverige katholiek die de Lieve Heer tegen zulk ene beschuldiging wil verdedigen?...
waarom?

gij komt daarvoor vanzelf in de hel terecht!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 12:38   #4
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom?

gij komt daarvoor vanzelf in de hel terecht!
Mij is het hemelrijk van de waarheid gegeven...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 12:40   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mij is het hemelrijk van de waarheid gegeven...
tamelijk ijdel, niet?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 14:19   #6
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ik heb geen vijanden. Zelfs diegene die mijn ontslag gaf en de jonge yuppie die mijn plaats in neemt draag ik een warm hart toe. Die mijn ontslag gaf is te simpel om er kwaad op te zijn en de yuppie mag nu de stress en ergernissen in mijn plaats ervaren. Zijn mooie bedrijfswagen die hij eruit heeft gesleept gun ik hem ter harte.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 16:22   #7
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Jezus zei: Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze,....(mattheus 5:44)

Maar had Jezus zelf wel zijn vijanden lief?

Ik citeer uit de Bijbel:

[...]
Mattheus 23:33 Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden?

Kortom: Jezus was schijnheilig en hield zich niet aan zijn eigen moraal en dat was dan ook de rede dat Hij gekruisigd werd, want had Hij zijn vijanden werkelijk lief gehad, dan hadden ze Hem hun wederliefde betoont en was Hij direct naar de hemel gegaan.

http://home.kpn.nl/wegge168/atoomthe...laatjes.7.html
Je bezwaar is misschien niet correct. Want in Matteüs 5 geeft Jezus een regel voor persoonlijke vijandschappen tussen joden terwijl hij bij zijn veroordeling van de farizeeën hun verhouding tot de Wet en God en hun onderwijs aan de kaak stelt. De farizeeën hadden op dat moment bovendien nog niets tegen Jezus ondernomen.

Daarnaast is volgens onderstaand commentaar interessant dat een deel van vers 44 in de meeste oudste handschriften niet voorkomt (Jan van den Berghe, opletten!).
Ellicott's Commentary for English Readers

(44) Bless them that curse you, do good to them that hate you.—The latter words are omitted in so many of the most ancient MSS. that most recent editors hold that they were inserted in the fourth or fifth century, so as to bring the verse into verbal agreement with Luke 6:28. Taking it as it stands here, we note (1) the extension of the command to love our neighbour (Leviticus 19:18), so that it includes even those whom natural impulse prompts us to hate; (2) the stress laid on prayer as the highest utterance of that love. In such cases, circumstances may preclude acts which would be rejected, and words that would be met with scorn, but the prayer that they too may be delivered from the evil which has been their curse is always in our power, and in so praying we are drawing near to the mind of God, and asking that our wills may be as His.

Laatst gewijzigd door Piero : 29 januari 2018 om 16:32.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 20:30   #8
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Inderdaad, moest hij werkelijk zoiets hebben gezegd, lijkt er me ook een verschil in het liefhebben van andere gelovigen en eigenlijk ongelovigen als de farizeeers.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 07:12   #9
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tamelijk ijdel, niet?
Lees dan mijn Nieuwe Bijbel om jezelf te overtuigen.

Neen: ijdel is de Vader en ijdel is de Zoon, maar mij is het oordeel gegeven uit de heilige geest.

Amen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 07:14   #10
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik heb geen vijanden. Zelfs diegene die mijn ontslag gaf en de jonge yuppie die mijn plaats in neemt draag ik een warm hart toe. Die mijn ontslag gaf is te simpel om er kwaad op te zijn en de yuppie mag nu de stress en ergernissen in mijn plaats ervaren. Zijn mooie bedrijfswagen die hij eruit heeft gesleept gun ik hem ter harte.
Mooi, maar waarom noem je jezelf dan profiteur?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 07:27   #11
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je bezwaar is misschien niet correct. Want in Matteüs 5 geeft Jezus een regel voor persoonlijke vijandschappen tussen joden terwijl hij bij zijn veroordeling van de farizeeën hun verhouding tot de Wet en God en hun onderwijs aan de kaak stelt. De farizeeën hadden op dat moment bovendien nog niets tegen Jezus ondernomen.
Dtr lijkt mij spijkers op laag water zoeken om Jezus altijd weer gelijk te geven.
Ben je ook zo clement als het om de scheidingswetgeving van de Paus gaat?
Citaat:
Daarnaast is volgens onderstaand commentaar interessant dat een deel van vers 44 in de meeste oudste handschriften niet voorkomt (Jan van den Berghe, opletten!).
Ellicott's Commentary for English Readers

(44) Bless them that curse you, do good to them that hate you.—The latter words are omitted in so many of the most ancient MSS. that most recent editors hold that they were inserted in the fourth or fifth century, so as to bring the verse into verbal agreement with Luke 6:28. Taking it as it stands here, we note (1) the extension of the command to love our neighbour (Leviticus 19:18), so that it includes even those whom natural impulse prompts us to hate; (2) the stress laid on prayer as the highest utterance of that love. In such cases, circumstances may preclude acts which would be rejected, and words that would be met with scorn, but the prayer that they too may be delivered from the evil which has been their curse is always in our power, and in so praying we are drawing near to the mind of God, and asking that our wills may be as His.
Ook op die manier kun je altijd alles ontwijken, want er is altijd wel iets te vinden waaruit blijkt dat de evangelieën niet kunnen kloppen, hetzij dat het de vertaling is, of er later iets is toegevoegd, hetzij omdat in de apocriefen iets anders staat of dat Jezus dit of dat nooit gezegd kan hebben.

Maar ook uit meerdere andere citaten van Jezus uit de evangeliën blijkt dat Jezus evenzeer een haatprediker was, een duivel net als zijn vader.

Verder ben ik niet zo goed in het lezen van lange Engelse teksten, dus als je het even voor mij wilt vertalen.

Kortom: wat Jezus doet is altijd goed, net als zijn Vader, ook was ook deze een baarlijke duivel.
Maar vooral niet de nieuwe bijbel lezen....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 07:30   #12
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Inderdaad, moest hij werkelijk zoiets hebben gezegd, lijkt er me ook een verschil in het liefhebben van andere gelovigen en eigenlijk ongelovigen als de farizeeers.
De vijand lief hebben is de vijand lief hebben, gelovig of ongelovig, ja: tot aan de duivel aan toe.
Pas dan is Jezus werkelijk heilig.
En anders is hij in de tegenstelling van goed en kwaad blijven hangen en geen haar beter dan zijn vader.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 08:20   #13
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je bezwaar is misschien niet correct. Want in Matteüs 5 geeft Jezus een regel voor persoonlijke vijandschappen tussen joden terwijl hij bij zijn veroordeling van de farizeeën hun verhouding tot de Wet en God en hun onderwijs aan de kaak stelt.
En hij hen daarom haatte.
En is net zulke onzin als Geert Wilders zegt: geen hekel te hebben aan de Islamieten, maar alleen aan het geloof dat ze aanhangen.
Citaat:
De farizeeën hadden op dat moment bovendien nog niets tegen Jezus ondernomen.
Inderdaad, en dat is ook wat ik bedoel, omdat Jezus hen haatte, hebben ze Hem aan het kruis gehangen.
Had Jezus hen werkelijk lief gehad dan was dat nooit gebeurd.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 09:03   #14
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht

Verder ben ik niet zo goed in het lezen van lange Engelse teksten, dus als je het even voor mij wilt vertalen.
Zet de tekst even in google translate. Die is verbeterd en vertaalt nu prima.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 11:55   #15
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Zet de tekst even in google translate. Die is verbeterd en vertaalt nu prima.
De Google vertalingen zijn waardeloos, en ik heb de essentie al begrepen dat er eerst gestaan zou hebben degene te zegenen die je vervloeken, maar niet goed voor ze te zijn.
Dat is toegevoegd.
Kortom: de liefde van Jezus was slechts theoretisch en niet praktisch.

Nochtans vervloekte Jezus de Farizeeën en Sadduceeën en schriftgeleerden tot de hel.

Mattheus 23:33 Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden?

Heel praktisch dus, al zal Hij dat aan de duivel over hebben gelaten, met wie Jezus dus blijkbaar samen werkte, zoals zijn Vader dat ook al deed.

Kortom: geen liefde, maar haat.
En ook vele andere teksten wijzen daar op.
Jezus was evenzeer een haatpediker.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 12:31   #16
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
...
Nochtans vervloekte Jezus de Farizeeën en Sadduceeën en schriftgeleerden tot de hel.

Mattheus 23:33 Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden? ...

Kortom: geen liefde, maar haat.
En ook vele andere teksten wijzen daar op.
Jezus was evenzeer een haatpediker.
Tjonge. Ik lees in uw tekst nergens dat Jezus predikte dat de joden de farizeeërs en Saddduceeërs en schriftgeleerden moesten haten. Uw fantasie gaat met u op de loop en u neemt een loopje met de waarheid, net als een farizeeër.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 11:46   #17
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Tjonge. Ik lees in uw tekst nergens dat Jezus predikte dat de joden de farizeeërs en Saddduceeërs en schriftgeleerden moesten haten.
Als dat zo moeilijk is voor je om dat te begrijpen zal ik je nog wat extra lesmateriaal geven:

Mattheus 23: 1 Toen sprak Jezus tot de scharen en tot Zijn discipelen,

2 Zeggende: De Schriftgeleerden en de Farizeën zijn gezeten op den stoel van Mozes;

3 Daarom, al wat zij u zeggen, dat gij houden zult, houdt dat en doet het; maar doet niet naar hun werken; want zij zeggen het, en doen het niet.

4 Want zij binden lasten, die zwaar zijn en kwalijk om te dragen, en leggen ze op de schouderen der mensen; maar zij willen die met hun vinger niet verroeren.

5 En al hun werken doen zij, om van de mensen gezien te worden; want zij maken hun gedenkcedels breed, en maken de zomen van hun klederen groot.

6 En zij beminnen de vooraanzitting in de maaltijden, en de voorgestoelten in de synagogen;

7 Ook de begroetingen op de markten, en van de mensen genaamd te worden: Rabbi, Rabbi!

8 Doch gij zult niet Rabbi genaamd worden; want Een is uw Meester, namelijk Christus; en gij zijt allen broeders.

9 En gij zult niemand uw vader noemen op de aarde; want Een is uw Vader, namelijk Die in de hemelen is.

10 Noch zult gij meesters genoemd worden; want Een is uw Meester, namelijk Christus.

11 Maar de meeste van u zal uw dienaar zijn.

12 En wie zichzelven verhogen zal, die zal vernederd worden; en wie zichzelven zal vernederen, die zal verhoogd worden.

13 Maar wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeën, gij geveinsden! want gij sluit het Koninkrijk der hemelen voor de mensen, overmits gij daar niet ingaat, noch degenen, die ingaan zouden, laat ingaan.

14 Wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeën, gij geveinsden, want gij eet de huizen der weduwen op, en dat onder den schijn van lang te bidden; daarom zult gij te zwaarder oordeel ontvangen.

15 Wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeën, gij geveinsden, want gij omreist zee en land, om een Jodengenoot te maken, en als hij het geworden is, zo maakt gij hem een kind der helle, tweemaal meer dan gij zijt.

16 Wee u, gij blinde leidslieden, die zegt: Zo wie gezworen zal hebben bij den tempel, dat is niets; maar zo wie gezworen zal hebben bij het goud des tempels, die is schuldig.

17 Gij dwazen en blinden, want wat is meerder, het goud, of de tempel, die het goud heiligt?

18 En zo wie gezworen zal hebben bij het altaar, dat is niets; maar zo wie gezworen zal hebben bij de gave, die daarop is, die is schuldig.

19 Gij dwazen en blinden, want wat is meerder, de gave, of het altaar, dat de gave heiligt?

20 Daarom wie zweert bij het altaar, die zweert bij hetzelve, en bij al wat daarop is.

21 En wie zweert bij den tempel, die zweert bij denzelven, en bij Dien, Die daarin woont.

22 En wie zweert bij den hemel, die zweert bij den troon Gods, en bij Dien, Die daarop zit.

23 Wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeën, gij geveinsden, want gij vertient de munte, en de dille, en den komijn, en gij laat na het zwaarste der wet, namelijk het oordeel, en de barmhartigheid, en het geloof. Deze dingen moest men doen, en de andere niet nalaten.

24 Gij blinde leidslieden, die de mug uitzijgt, en den kemel doorzwelgt.

25 Wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeën, gij geveinsden, want gij reinigt het buitenste des drinkbekers, en des schotels, maar van binnen zijn zij vol van roof en onmatigheid.

26 Gij blinde Farizeër, reinig eerst wat binnen in den drinkbeker en den schotel is, opdat ook het buitenste derzelve rein worde.

27 Wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeën, gij geveinsden, want gij zijt den witgepleisterden graven gelijk, die van buiten wel schoon schijnen, maar van binnen zijn zij vol doodsbeenderen en alle onreinigheid.

28 Alzo ook schijnt gij wel den mensen van buiten rechtvaardig, maar van binnen zijt gij vol geveinsdheid en ongerechtigheid.

29 Wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeën, gij geveinsden, want gij bouwt de graven der profeten op, en versiert de graftekenen der rechtvaardigen;

30 En zegt: Indien wij in de tijden onzer vaderen waren geweest, wij zouden met hen geen gemeenschap gehad hebben aan het bloed der profeten.

31 Aldus getuigt gij tegen uzelven, dat gij kinderen zijt dergenen, die de profeten gedood hebben.

32 Gij dan ook, vervult de mate uwer vaderen!

33 Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden?



Een haatprediking jegens de Schriftgeleerden en de Farizeeën tot zijn scharen en discipelen dus.
Of meen je hier uit op te maken dat dit bedoeld was om de discipelen tot liefde voor de vijand te bewegen?....

Citaat:

Uw fantasie gaat met u op de loop en u neemt een loopje met de waarheid, net als een farizeeër.
Uit die teksten blijkt dat Jezus zelf hen haatte.
In strijd met zijn uitspraak de vijand lief te hebben.

En de moderne Farizeeër wil de Nieuwe Bijbel helemaal niet lezen en wil bij hoog en laag vol houden dat Jezus alleen maar een prediker van de Liefde was en niemand haatte.
Maar wie de bijbel objectief leest zal er minstens evenveel haat in vinden.
En de latere christenen hebben dat dan ook over genomen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 1 februari 2018 om 11:54.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 13:01   #18
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Ik haat hen die mij kwaad hebben gedaan, dus de onzin van heb uw vijanden lief werkt niet voor mij. Juist het tegenovergestelde wens ik te doen.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 14:11   #19
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Hou uw lieven als vijand.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 09:51   #20
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Ik haat hen die mij kwaad hebben gedaan, dus de onzin van heb uw vijanden lief werkt niet voor mij. Juist het tegenovergestelde wens ik te doen.
Dat is dan ook normaal. De vijand lief te hebben is een tegenstrijdigheid.
Als je de vijand lief hebt is hij de vijand niet meer.
Maar wel kun je trachten de vijand te begrijpen voor wat zijn motieven zijn.
En vanuit het begrip kan de liefde ontstaan.

Ja, haat en liefde liggen vaak heel dicht bij elkaar.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be