Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2018, 19:29   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een liefdadigheidorganisatie waarvan de grote baas blijkbaar aan de lopende band hoeren bestijgt?
Mag men dan niet aannemen dat dat slecht is voor het imago?
Ja maar dat is hun interne ethische code en die gasten werden ook ontslagen. Maar het verwijt is nu dat ze dat niet aan de grote klok gehangen hebben. Dat vind ik toch raar. Moeten ze die mensen dan nog eens publiek aan de schandpaal hangen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:32   #42
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Erfenisbelasting is voor domme mensen, en voor mensen met een tegenslag.

De Schoof is al lang begonnen met verstandig uitdelen aan de kinderen.
Maar ik heb dan ook geen tegenslag.
Mijn addergebroed boert goed en haalde tot op heden geen onnozele toeren uit, waarvan ik spijt zou hebben dat mijn cadeautjes voor niks zouden geweest zijn.
En ik heb nog niet de tegenslag gehad om onverwacht vroeg te sterven.
Ambtenaren kunnen het zich permitteren alles tijdig aan hun kinderen te schenken.
Mensen die veel langer gewerkt hebben en niet kunnen profiteren van een exuberante overheidspensioen moeten hun spaarcenten houden om vna ene fatsoenlijk pensioen te kunnen genieten.
Pajoske weet niet hoeveel spaarcentjes hij moet bijhouden, want hij weet niet of hij nog 5, 10 15, 20, 25 of zelfs meer jaren van zijn spaarcenten moet nemen om van een levensniveau te kunnen genieten.

Besluit: Schoofzak is dom, want hij beseft niet dat er mensen zijn die een andere financiële pensioensituatie zitten als dat van zijn luxe-pensioen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:33   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ambtenaren kunnen het zich permitteren alles tijdig aan hun kinderen te schenken.
Mensen die veel langer gewerkt hebben en niet kunnen profiteren van een exuberante overheidspensioen moeten hun spaarcenten houden om vna ene fatsoenlijk pensioen te kunnen genieten.
Pajoske weet niet hoeveel spaarcentjes hij moet bijhouden, want hij weet niet of hij nog 5, 10 15, 20, 25 of zelfs meer jaren van zijn spaarcenten moet nemen om van een levensniveau te kunnen genieten.

Besluit: Schoofzak is dom, want hij beseft niet dat er mensen zijn die een andere financiële pensioensituatie zitten als dat van zijn luxe-pensioen.
Neen, besluit: pajoske weet niet dat hij bij de bank heel wat informatie kan krijgen over mogelijke formules en dat een goede bankier hem daarbij kan helpen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:40   #44
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar dat is hun interne ethische code en die gasten werden ook ontslagen. Maar het verwijt is nu dat ze dat niet aan de grote klok gehangen hebben. Dat vind ik toch raar. Moeten ze die mensen dan nog eens publiek aan de schandpaal hangen?
Ja omdat het handelsmerk van dergelijke organisatie precies de ethische waarden zijn.
Dit niet doen is eigenlijk oplichting van de donateurs.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:41   #45
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, besluit: pajoske weet niet dat hij bij de bank heel wat informatie kan krijgen over mogelijke formules en dat een goede bankier hem daarbij kan helpen.
Ma vent toch. Ik ben er zeker van dat ik veel meer van het onderwerp weet dan gij. Maar de wetten en achterpoortjes kennen wil niet zeggen dat je ze kan gebruiken.

Ik kan perfect alles wegschenken aan mijn kinderen en alleen het vruchtgebruik houden. Maar kunt gij voorspellen hoeveel geld ge gaat nodig hebben tot aan uw levenseinde? Als ge 80 zijt kunt ge al meer wegschenken dan als ge 60 zijt. Maar als ge op 79,5 sterft zijt ge mogelijks nog gejost.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:47   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja omdat het handelsmerk van dergelijke organisatie precies de ethische waarden zijn.
Dit niet doen is eigenlijk oplichting van de donateurs.
Ik weet dat niet hoor. Ik ben geen donateur van Oxfam, maar dat die mensen in hun vrije tijd en met hun eigen geld naar de hoeren gaan is nu niet iets wat mij interesseert (vooropgesteld dat er niks mis mee is zoals minderjarigen of gedwongen prostitutie).

Ik heb er ooks niks tegen als iemand van een organisatie die ik steun naar de Kerk gaat.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:54   #47
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet dat niet hoor. Ik ben geen donateur van Oxfam, maar dat die mensen in hun vrije tijd en met hun eigen geld naar de hoeren gaan is nu niet iets wat mij interesseert (vooropgesteld dat er niks mis mee is zoals minderjarigen of gedwongen prostitutie).

Ik heb er ooks niks tegen als iemand van een organisatie die ik steun naar de Kerk gaat.
In hun functie en dan neuken met een vrouw die compleet aan de grond zit en dat naar verhouding voor een homp brood en een glas karnemelk?
Nee, de wereld mag precies weten wie dat dat was.
Als er , gezien de functie niet al gewoon per defenitie prake is van seksuele uitbuiting.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:57   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In hun functie en dan neuken met een vrouw die compleet aan de grond zit en dat naar verhouding voor een homp brood en een glas karnemelk?
Nee, de wereld mag precies weten wie dat dat was.
Als er , gezien de functie niet al gewoon per defenitie prake is van seksuele uitbuiting.
Ola Pericles, dat weet jij niet en dat weet ik niet, het kunnen evengoed luxehoeren geweest zijn.

En dan is het gewoon een moralistische kwestie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:57   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Je moet het maar kunnen, zo kort na elkaar en zo tegengesteld schrijven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ambtenaren kunnen het zich permitteren alles tijdig aan hun kinderen te schenken.
Mensen die veel langer gewerkt hebben en niet kunnen profiteren van een exuberante overheidspensioen moeten hun spaarcenten houden om vna ene fatsoenlijk pensioen te kunnen genieten.
Pajoske weet niet hoeveel spaarcentjes hij moet bijhouden, want hij weet niet of hij nog 5, 10 15, 20, 25 of zelfs meer jaren van zijn spaarcenten moet nemen om van een levensniveau te kunnen genieten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ma vent toch. Ik ben er zeker van dat ik veel meer van het onderwerp weet dan gij. Maar de wetten en achterpoortjes kennen wil niet zeggen dat je ze kan gebruiken.

Ik kan perfect alles wegschenken aan mijn kinderen en alleen het vruchtgebruik houden. Maar kunt gij voorspellen hoeveel geld ge gaat nodig hebben tot aan uw levenseinde? Als ge 80 zijt kunt ge al meer wegschenken dan als ge 60 zijt. Maar als ge op 79,5 sterft zijt ge mogelijks nog gejost.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:58   #50
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Blijkbaar is het met hun eigen geld.

Trouwens jij hebt een bedrijf dacht ik. Gooi jij werknemers buiten als ze naar de hoeren gaan?
Moesten ze dat doen met geld van het bedrijf of tijdens de werkuren, ja. Wat ze verder in hun vrije tijd doen zijn mijn zaken niet.

Dat het in dit geval hun eigen geld is staat niet vast. Men heeft dit potje jarenlang gedekt. Vandaag blijkt dat ook de grote baas van Oxfam op de hoogte was. Nu is er niets geloofwaardig meer in die ganse organisatie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:59   #51
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ola Pericles, dat weet jij niet en dat weet ik niet, het kunnen evengoed luxehoeren geweest zijn.

En dan is het gewoon een moralistische kwestie.
Of doodgewoon minderjarige kinderen?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 20:03   #52
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet dat niet hoor. Ik ben geen donateur van Oxfam, maar dat die mensen in hun vrije tijd en met hun eigen geld naar de hoeren gaan is nu niet iets wat mij interesseert (vooropgesteld dat er niks mis mee is zoals minderjarigen of gedwongen prostitutie).

Ik heb er ooks niks tegen als iemand van een organisatie die ik steun naar de Kerk gaat.

Er is sprake van orgiën met verscheidene medewerkers in hotelskamers betaald door de NGO's waar minderjarigen bij waren. De Belg werd zelfs buitengesmeten bij andere hulporganisaties daarvoor. Dit gaat niet om een medewerker die 's avonds eens bij een prostituee langs gaat.
De Oxfamleiding wist ervan en reageerde niet.
Ik steun wel al decennia Oxfam. Al mijn nieuwjaarskaarten, bananen, thee en chocolade kwamen van daar. Niet meer.

Ik heb het gehad met de hele linkse haatclub. AZG en Pax Christi heb ik vorig jaar al stop gezet. RK van begin dit jaar en ook al de rest van mijn maandelijkse stortingen aan kleinere initiatieven zijn eind december stop gezet. Enkel Oxfam was ik van plan van te blijven steunen omdat mijn inziens de enige echte hulp die hulp is die economische activiteit creëert maar genoeg is genoeg.

Ik zal nog wel eens af en toe gaan winkelen bij migranten om mijn geweten te stillen maar ik heb het gehad met elitair links dat zich moreel verheven acht en neerkijkt op de autochtone Europeanen die dag in dag uit geestdodende of stresserende arbeid verrichten in een samenleving waar alle samenhang weg is en die onder de voet gelopen wordt door het demografisch geweld uit Afrika.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 20:04   #53
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ola Pericles, dat weet jij niet en dat weet ik niet, het kunnen evengoed luxehoeren geweest zijn.

En dan is het gewoon een moralistische kwestie.
Een luxehoer in Haiti, het armste land ter wereld. Die gaat nogal wat geld verdienen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 20:05   #54
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Je moet het maar kunnen, zo kort na elkaar en zo tegengesteld schrijven.
Allez, snapt ge het weer niet?

Ik kan dat wettelijk gezien, maar ik kan dat met mijn pensioen me financieel niet permitteren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 20:06   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Of doodgewoon minderjarige kinderen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Er is sprake van orgiën met verscheidene medewerkers in hotelskamers betaald door de NGO's waar minderjarigen bij waren. De Belg werd zelfs buitengesmeten bij andere hulporganisaties daarvoor. Dit gaat niet om een medewerker die 's avonds eens bij een prostituee langs gaat.
De Oxfamleiding wist ervan en reageerde niet.
Ik steun wel al decennia Oxfam. Al mijn nieuwjaarskaarten, bananen, thee en chocolade kwamen van daar. Niet meer.

Ik heb het gehad met de hele linkse haatclub. AZG en Pax Christi heb ik vorig jaar al stop gezet. RK van begin dit jaar en ook al de rest van mijn maandelijkse stortingen aan kleinere initiatieven zijn eind december stop gezet. Enkel Oxfam was ik van plan van te blijven steunen omdat mijn inziens de enige echte hulp die hulp is die economische activiteit creëert maar genoeg is genoeg.

Ik zal nog wel eens af en toe gaan winkelen bij migranten om mijn geweten te stillen maar ik heb het gehad met elitair links dat zich moreel verheven acht en neerkijkt op de autochtone Europeanen die dag in dag uit geestdodende of stresserende arbeid verrichten in een samenleving waar alle samenhang weg is en die onder de voet gelopen wordt door het demografisch geweld uit Afrika.
Ik heb duidelijk gezegd:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet dat niet hoor. Ik ben geen donateur van Oxfam, maar dat die mensen in hun vrije tijd en met hun eigen geld naar de hoeren gaan is nu niet iets wat mij interesseert (vooropgesteld dat er niks mis mee is zoals minderjarigen of gedwongen prostitutie).

Ik heb er ooks niks tegen als iemand van een organisatie die ik steun naar de Kerk gaat.
Verder is er sprake van mogelijk minderjarigen. Dus bij de feiten blijven aub.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 februari 2018 om 20:07.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 20:07   #56
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Je moet het maar kunnen, zo kort na elkaar en zo tegengesteld schrijven.

Hij schrijft toch twee keer hetzelfde. Leer misschien begrijpend lezen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 20:08   #57
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een luxehoer in Haiti, het armste land ter wereld. Die gaat nogal wat geld verdienen.
Ik weet dat niet Pericles. Ik ben niet vertrouwd met Haiti en zeker niet met de hoeren daar
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 20:17   #58
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb duidelijk gezegd:



Verder is er sprake van mogelijk minderjarigen. Dus bij de feiten blijven aub.
Als men er in slaagt iets 7 jaar in de doofpot te houden en dat betrokkenen ondertussen in andere organisaties orgies hielden zonder dat vooraf Oxfam hen de reden van ontslag vermeld had kan men zich vragen stellen. De een wist teveel van de ander. Dit soort organisaties staat er voor bekend dat ze eerst royaal de pot ander elkaar verdelen en dat sukkels die ze zogezegd gaan helpen maar de kruimels krijgen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 20:19   #59
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet dat niet Pericles. Ik ben niet vertrouwd met Haiti en zeker niet met de hoeren daar
Niet veel anders dan in de Dominicaanse Republiek veronderstel ik. En daar ben ik wel geweest.
Een hoer kan je daar neuken voor een appel en een ei, een luxehoer voor 2 appelen en 2 eieren.
Maar ze doen het allemaal uit armoede.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 20:34   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Niet veel anders dan in de Dominicaanse Republiek veronderstel ik. En daar ben ik wel geweest.
Een hoer kan je daar neuken voor een appel en een ei, een luxehoer voor 2 appelen en 2 eieren.
Maar ze doen het allemaal uit armoede.
Ik ben maar een paar keer in arme Afrikaanse landen geweest en wat me daar opviel is het contrast tussen arm en rijk.
Je hebt daar wel degelijk een stinkrijke klasse en ik vermoed ook een aangepaste hoerenklasse.

En wat mij ook in deze draad weer opvalt is dat het weer een alt-right draai krijgt: NGO's en humanitaire organisaties zijn intrinsiek slecht. Erg triest
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be