Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2018, 00:40   #101
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Bron voor deze bewering?

Ik heb nog niet veel Palestijnen gehoord die jouw stelling beamen hoor!

En ik kan ze trouwens niet eens ongelijk geven. Als ik met grootschalig militair geweld van mijn land verdreven wordt en al mijn bezittingen daarbij verlies, en bijna al mijn volksgenoten idem, zou ik ook eisen dat mijn rechten hersteld worden!

Of vindt jij het normaal dat een joods persoon die geen enkele band heeft met het land, naar Israël mag 'terug keren', terwijl een in het land geboren Palestijn dat recht op terugkeer voor eeuwig ontzegt wordt?

(Beetje vreemd trouwens dat je in andere berichten het opneemt voor de Palestijnen en hier dan plots mee gaat in de Israëlische argumentatie.)
Israël claimt altijd dat onderhandelingen vast waren gelopen op de eis van de Palestijnen dat alle vluchtelingen (incl. nakomelingen ) terug moeten keren.
De diplomatieke archieven laten iets anders zien.
Isreal doesnt take "yes" for an answer!
Mijn bronnen zijn de zogenaamde "Palestine papers"
Ze laten zien dat Israël juist niet werkelijk geïnteresseerd was in een oplossing/vrede.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 01:11   #102
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.800
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dit is wederom het standaard praatje dat de Israelische propaganda machine produceerde. Geen enkele andere neutrale partij bevestigd deze claim.
Bestaan er neutrale partijen in deze zaak? Een neutrale partij is in het nadeel van de grote boeman.
Citaat:
-U denkt dat Israel vooraf gaat vertellen wie en waar ze hamas leden willen opblazen ? zodat hamas daar dan vlug human shields kan organiseren , welke vervolgens nutteloos zijn omdat de bommen toch wel vallen. Dus waarom zouden ze het toepassen?
Ge maakt het veel te moeilijk. Hamas moet niks organiseren. De vrijheidsstrijders zijn niet te onderscheiden van brave burgers.
Of dragen de vrijheidsstrijders uniformen of duidelijke herkenningstekens, zoals voorgeschreven in de verdragen van Geneve?
Citaat:
-Tijdens protective edge werden in 1 nacht soms honderden doelen bestookt U gaat beweren dat daar overal human shields aanwezig waren ?
Neen, maar de kans is wel redelijk groot dat op elk van die lokaties onschuldigen aanwezig waren. Of is Gaza geen overbevolkt stukje ellende?
Citaat:
- Waar in Gaza is er een grote open ruimte ?
Dat mag u vertellen. Als er geen grote open ruimte is, dan is elke onschuldige burger in Gaza zowiezo een levend schild.
Citaat:
- Hamas had de steun van de meerderheid van de bevolking om gewapend verzet te bieden tegen de blokkade. Daar was het allemaal om te doen, het stoppen van de blokkade.
Waarom is die blokkade gestart?
Citaat:
- Waarom hebben zij niet het recht zich tegen die blokkade te verzetten ? geef daar eens antwoord op !
Ze mogen dat recht proberen op te eisen.
Citaat:
- U verwacht kennelijk dat alle hamas leden gaan kamperen op een kale vlakte om daar vervolgens afgeschoten te worden.
En u verwacht dat alle joden in Israël hun zakken vol lood laden en de Middellandse Zee inwandelen.
Citaat:
Amnesty responds to human shield claims:
Amnesty, is dat geen grote NGO in de stijl van Oxfam?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 20:26   #103
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bestaan er neutrale partijen in deze zaak? Een neutrale partij is in het nadeel van de grote boeman.
Natuurlijk , want die ziet direct wie er fout zit.

Citaat:
Ge maakt het veel te moeilijk. Hamas moet niks organiseren. De vrijheidsstrijders zijn niet te onderscheiden van brave burgers.
Of dragen de vrijheidsstrijders uniformen of duidelijke herkenningstekens, zoals voorgeschreven in de verdragen van Geneve?

Neen, maar de kans is wel redelijk groot dat op elk van die lokaties onschuldigen aanwezig waren. Of is Gaza geen overbevolkt stukje ellende?

Dat mag u vertellen. Als er geen grote open ruimte is, dan is elke onschuldige burger in Gaza zowiezo een levend schild.
Mijn mening hierover is nagenoeg dezelfde als de uwe , maar ik reageerde op het idee dat hamas actief en bewust human shields inzet , burgers op doelen plaatst. Niet collateral damage , maar human shielding dus.

Citaat:
Waarom is die blokkade gestart?
Omdat de verkeerde partij werd verkozen in Gaza

Citaat:
En u verwacht dat alle joden in Israël hun zakken vol lood laden en de Middellandse Zee inwandelen.
Ik verwacht dat niet , anderen hier verwachten wel dat hamas zich buiten bewoont gebied gaat verzamelen om vanaf daar raketten te schieten.

Citaat:
Amnesty, is dat geen grote NGO in de stijl van Oxfam?
Waarom altijd van die suggestieve vragen , zeg gewoon wat je werkelijk wil zeggen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 21:30   #104
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.800
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Natuurlijk , want die ziet direct wie er fout zit.
Tot blijkt dat die neutrale partij uw idee niet volgt.
Citaat:
Mijn mening hierover is nagenoeg dezelfde als de uwe , maar ik reageerde op het idee dat hamas actief en bewust human shields inzet , burgers op doelen plaatst. Niet collateral damage , maar human shielding dus.
Ok, Hamas doet aan Human shielding.
Citaat:
Omdat de verkeerde partij werd verkozen in Gaza
Is er wel een juiste partij binnen Gaza?
Citaat:
Ik verwacht dat niet , anderen hier verwachten wel dat hamas zich buiten bewoont gebied gaat verzamelen om vanaf daar raketten te schieten.
Als de Gazoenen geen burgers in gevaar willen brengen is dat wel de enige optie.
Citaat:
Waarom altijd van die suggestieve vragen , zeg gewoon wat je werkelijk wil zeggen.
Dat ik geen vertrouwen heb in NGO's.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 22:47   #105
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tot blijkt dat die neutrale partij uw idee niet volgt.
mijn idee komt van de neutrale partijen , en zelfs van een Israëlische mensenrechten organisatie + de verhalen van Israëlische militairen.

Citaat:
Ok, Hamas doet aan Human shielding.
juist niet

Citaat:
Is er wel een juiste partij binnen Gaza?
er is feitelijk helemaal geen partij, die kan er niet zijn omdat ze nooit werkelijk over Gaza kunnen regeren



Citaat:
Dat ik geen vertrouwen heb in NGO's.
En ook niet in VN organisaties.
Dan blijven alleen Israël of de Palestijnen over als informatie bronnen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 23:23   #106
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.800
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
mijn idee komt van de neutrale partijen , en zelfs van een Israëlische mensenrechten organisatie + de verhalen van Israëlische militairen.
En IDF militairen die akkoord gaan met de huidige politiek zijn bij voorbaat uitgesloten als geloofwaardige bron.
Citaat:
juist niet
Wat is het nu. Worden er raketten en mortieren afgevuurd richting Israël in de hoop iets te raken dat de moeite is? En zo ja, worden ze afgevuurd vanuit die open vlaktes, door soldaten met duidelijke herkenningstekens zoals voorgeschreven in de nodige verdragen van Geneve?
Indien niet....
Citaat:
er is feitelijk helemaal geen partij, die kan er niet zijn omdat ze nooit werkelijk over Gaza kunnen regeren
Waarom doen de Gazoenen dan wat ze doen?
Citaat:
En ook niet in VN organisaties.
Dan blijven alleen Israël of de Palestijnen over als informatie bronnen.
En ook die 2 bronnen zijn even betrouwbaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 18:23   #107
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En IDF militairen die akkoord gaan met de huidige politiek zijn bij voorbaat uitgesloten als geloofwaardige bron.
Ik heb het juist ook over militairen die akkoord gaan met de huidige politiek

Citaat:
Wat is het nu. Worden er raketten en mortieren afgevuurd richting Israël in de hoop iets te raken dat de moeite is? En zo ja, worden ze afgevuurd vanuit die open vlaktes, door soldaten met duidelijke herkenningstekens zoals voorgeschreven in de nodige verdragen van Geneve?
Indien niet....
Probleem is er zijn bijna geen open vlaktes
Citaat:
Waarom doen de Gazoenen dan wat ze doen?
Waar doelt u op?

Citaat:
En ook die 2 bronnen zijn even betrouwbaar.
Waarom kiest u dan toch voor het Israëlische verhaal?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 21:17   #108
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.800
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik heb het juist ook over militairen die akkoord gaan met de huidige politiek
Dus Israëli soldaten die hun taken vervullen zoals hun leiders dat bevelen zijn betrouwbare bronnen?
Citaat:
Probleem is er zijn bijna geen open vlaktes
Waar doelt u op?
Ik doel op het feit dat elke semi-militaire en/of terroristische actie vanuit Gaza gebeurd met een levend schild.
Citaat:
Waarom kiest u dan toch voor het Israëlische verhaal?
U zegt dat ik de kant kies van succesvolle terroristen.
Ik breng gewoon de realiteit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 23:55   #109
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Israël claimt altijd dat onderhandelingen vast waren gelopen op de eis van de Palestijnen dat alle vluchtelingen (incl. nakomelingen ) terug moeten keren.
De diplomatieke archieven laten iets anders zien.
Isreal doesnt take "yes" for an answer!
Mijn bronnen zijn de zogenaamde "Palestine papers"
Ze laten zien dat Israël juist niet werkelijk geïnteresseerd was in een oplossing/vrede.
Natuurlijk is Israël niet geïnteresseerd in échte vrede: dat maken ze al tientallen jaren duidelijk, met hun politiek van etnische zuivering, bezetting en kolonisatie.

Maar die Palestine Papers vertellen maar een stuk van het verhaal en dat is zeker niks nieuws. Al in de jaren '90 was alles wat in de Palestine Papers geschreven staat duidelijk zichtbaar. Maar de media en politiek vertikten het gewoon om het publiek de volledige waarheid te vertellen en deden bij het publiceren van de 'Palestine Papers' schijnheilig alsof er plots iets totaal nieuws boven water kwam.

Die zogenaamde 'vredesonderhandelingen' liepen inderdaad niet alleen vast op het thema van de Palestijnse vluchtelingen, maar het was wel degelijk één van de thema's waar alles op blokkeerde. De Palestijnse onderhandelaars stonden tijdens al die zogenaamde 'vredesonderhandelingen' onder immense druk en gingen daarom heel ver in hun toegevingen, maar ook al zouden zijn het recht op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen zelfs maar deels willen opgeven, de meerderheid van de Palestijnse bevolking zou dat nooit aanvaarden. Dat zou immers neerkomen op het aanvaarden van één van de grootste etnische zuiveringen uit de moderne geschiedenis als een voldongen feit.
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 13:11   #110
Gloria
Burger
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Natuurlijk is Israël niet geïnteresseerd in échte vrede: dat maken ze al tientallen jaren duidelijk, met hun politiek van etnische zuivering, bezetting en kolonisatie.

Maar die Palestine Papers vertellen maar een stuk van het verhaal en dat is zeker niks nieuws. Al in de jaren '90 was alles wat in de Palestine Papers geschreven staat duidelijk zichtbaar. Maar de media en politiek vertikten het gewoon om het publiek de volledige waarheid te vertellen en deden bij het publiceren van de 'Palestine Papers' schijnheilig alsof er plots iets totaal nieuws boven water kwam.

Die zogenaamde 'vredesonderhandelingen' liepen inderdaad niet alleen vast op het thema van de Palestijnse vluchtelingen, maar het was wel degelijk één van de thema's waar alles op blokkeerde. De Palestijnse onderhandelaars stonden tijdens al die zogenaamde 'vredesonderhandelingen' onder immense druk en gingen daarom heel ver in hun toegevingen, maar ook al zouden zijn het recht op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen zelfs maar deels willen opgeven, de meerderheid van de Palestijnse bevolking zou dat nooit aanvaarden. Dat zou immers neerkomen op het aanvaarden van één van de grootste etnische zuiveringen uit de moderne geschiedenis als een voldongen feit.
Israël wil/Moet overleven.
Iets waar enkele forumleden niet zo mee zitten.
Het land snakt naar vrede sinds het begin, evenals
de Palestijnen.
De herhaalde vredesvoorstellen werden door de Palestijnse leiders afgewezen.
Voor hen is het een kwestie van grof geld
Gloria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 13:21   #111
Gloria
Burger
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 137
Standaard

Het lot van de Palestijnse inwoners kan hen geen bal schelen.
Het conflict wordt nu uitgevochten in de media
De pallywoodpropaganda werkt. Hoe meer bloed, hoe meer foto's van dode kindjes (vaak gefotoshopt) hoe meer geld in 't laatje
En idd zelf hier trapt men er met beide voeten in.
Gloria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 16:16   #112
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gloria Bekijk bericht
Het lot van de Palestijnse inwoners kan hen geen bal schelen.
Het conflict wordt nu uitgevochten in de media
De pallywoodpropaganda werkt. Hoe meer bloed, hoe meer foto's van dode kindjes (vaak gefotoshopt) hoe meer geld in 't laatje
En idd zelf hier trapt men er met beide voeten in.
De NGO industrie leeft op dergelijke bevroren conflicten.
Buurlanden Libanon en Jordanië weten heel goed dat al de (nakomelingen van) vluchtelingen nooit terug zullen keren. Als men realistisch is, geeft men hen de nationaliteit van het land waar ze nu al al die jaren zitten. Voor de meesten is dat trouwens hun plaats van geboorte.
Net zo goed weet iedereen dat geen enkel land uit het MO dat joden buiten heeft gesjot ooit iemand zal vergoeden of laten terugkeren. Nog in geen 1.000 jaar
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 18:18   #113
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

U zegt dat ik de kant kies van succesvolle terroristen.
Ik breng gewoon de realiteit.
Antwoordt nu eens op de vraag, JvdBjunior
...
Waarom kiest u dan toch voor het Israëlische verhaal?

Tomm bvb is hier extreem pro Rusland enkel en alleen omdat zij familie is opgegroeid in de Soviet Unie.
Quercus is een pseudo jood omdat hij een Noachiet is.
Wat is uw indoctrinatie?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 20:40   #114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Antwoordt nu eens op de vraag, JvdBjunior
...
Waarom kiest u dan toch voor het Israëlische verhaal?

Tomm bvb is hier extreem pro Rusland enkel en alleen omdat zij familie is opgegroeid in de Soviet Unie.
Quercus is een pseudo jood omdat hij een Noachiet is.
Wat is uw indoctrinatie?
Om te beginnen is je koosnaampje JVDBjunior zeeer slecht gekozen, aangezien onze PiusX volgeling zowat de ergste tegenstander is van de staat israël die hij zijn recht op ontstaan volkomen ontkent. Zijn oplossing : terug ontbinden en de joden o.a. richting europa terugsturen.

Het bevroren conflict tussen de joodse staat en de arabische wereld is een zaak van feiten, niet van idealen.
Je kunt je kapot redeneren of men cisjordanië had mogen opsplitsen, of de VN dat had mogen doen, of de arabieren het recht hadden drie keer de joden in de zee te proberen drijven en grandioos mislukten, of israël het recht had om zelf expansief te reageren op een frontale aanval en dan zelf bezetter te worden.

Dat zal allemaal niets veranderen aan de realiteit van het terrein.
Israël is in minder dan een halve eeuw een regionale macht geworden waar zelfs de machtigste buurlanden liever beleefd tegen blijven dan ooit nog de stommiteit te begaan om het een 4e keer te proberen.

Zij hebben hun strategische lijnen uitgezet, de golan omwille van veiligheid + waterbevoorrading geanexeerd, westbank om evidente redenen (de natuurlijke grens is de jordaan) en nu hebben zij wat ze willen.
En ja, men moet daar niet flauw over doen : wat het lot is van de arabieren die zich niet willen inpassen in de israëlische maatschappij is het laatste van hun zorgen.
De vraag is niet : mogen ze dat doen, en zijn wij vanuit het westen met onze kumbaya kijk op de zaak het daarmee eens. De realiteit is dat de joden daar hun zak aan vegen, en dat de VS hen laat doen omdat zij nu eenmaal de natuurlijke bondgenoot zijn van de VS + het live laboratorium voor het testen van nieuwe wapensystemen. Niemand is in staat hen te beletten wat ze willen (en kunnen) doen, niemand zal het zelfs maar proberen. Okee, wel wat holle retoriek, wat diplomatiek gelul, een resolutietje van kust-mijn-kloten waar de amerikanen toch hun veto tegen stellen en daar stopt het.

Kijk maar naar grote broer Egypte, waar al-Sisi ondanks de haat die er op straat leeft tegen de joden toch een miljardendeal tekent met israël voor het transport van gas richting europa.
Die heeft maar al te goed begrepen dat de tijd van het conflict achter zich ligt en dat hun economisch belang gelijk loopt met dat van israël. In mensentaal : de westbank palestijnen kunnen hun zak opblazen. En van Gaza moeten zij niets weten, die sluiten ze op ad perpetuum.

Machtspolitiek heeft nul komma nul te maken met rechtvaardigheid.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 20:55   #115
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.800
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Antwoordt nu eens op de vraag, JvdBjunior
...
Waarom kiest u dan toch voor het Israëlische verhaal?

Tomm bvb is hier extreem pro Rusland enkel en alleen omdat zij familie is opgegroeid in de Soviet Unie.
Quercus is een pseudo jood omdat hij een Noachiet is.
Wat is uw indoctrinatie?
Ik kies niet voor het Israëli verhaal.
Ik geef gewoon weer wat de realiteit is. De partijen daar willen geen vrede. De meeste "gewone mensen op't straat" willen alleen hun leven rustig en zonder bommen verder leven.

Maar wat die willen, daar trekken de paar amokmakers zich lekker niks van aan. En die bepalen het gezever.
Als Israël een poging doet het wat rustiger aan te doen, beginnen de "vrijheidsstrijders" hun acties wat op te voeren en er per ongeluk eens een clanhoofd bij de palestijnen een vreedzaam idee heeft, dumpen de Israëli wel wat bommen in zijn hoofdkwartier.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 21:15   #116
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik kies niet voor het Israëli verhaal.
Ik geef gewoon weer wat de realiteit is. De partijen daar willen geen vrede. De meeste "gewone mensen op't straat" willen alleen hun leven rustig en zonder bommen verder leven.

.
Dat is NIET het antwoord op mijn vraag.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 21:16   #117
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.800
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is NIET het antwoord op mijn vraag.
Welk antwoord wil u dan wel? dat ik betaald wordt door de mossad?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2018, 07:03   #118
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik kies niet voor het Israëli verhaal.
Ik geef gewoon weer wat de realiteit is. De partijen daar willen geen vrede. De meeste "gewone mensen op't straat" willen alleen hun leven rustig en zonder bommen verder leven.

Maar wat die willen, daar trekken de paar amokmakers zich lekker niks van aan. En die bepalen het gezever.
Als Israël een poging doet het wat rustiger aan te doen, beginnen de "vrijheidsstrijders" hun acties wat op te voeren en er per ongeluk eens een clanhoofd bij de palestijnen een vreedzaam idee heeft, dumpen de Israëli wel wat bommen in zijn hoofdkwartier.
Israël doet het helemaal nooit wat rustiger aan en blijft gewoon doorgaan met de bezetting, de blokkade en de bouw van nieuwe nederzettingen en alles wat daarbij hoort. U kiest dus wel degelijk het verhaal van Israël , zij negeren dit ook altijd. Het is steeds weer Israel die de vrede blokkeert, ook na vergaande concessies van de Palestijnen, ook al voordat Hamas bestond.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2018, 08:06   #119
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Israël doet het helemaal nooit wat rustiger aan en blijft gewoon doorgaan met de bezetting, de blokkade en de bouw van nieuwe nederzettingen en alles wat daarbij hoort. U kiest dus wel degelijk het verhaal van Israël , zij negeren dit ook altijd. Het is steeds weer Israel die de vrede blokkeert, ook na vergaande concessies van de Palestijnen, ook al voordat Hamas bestond.
Volgens Hamas moet Israël worden vernietigd en moeten de joden worden uitgeroeid.
Daar praat je niet mee.
Binnen 100 jaar zitten ze daar nog in hun zandbak, bol van de inteelt en schijtend op elkaars kop door overbevolking.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2018, 09:14   #120
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.800
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens Hamas moet Israël worden vernietigd en moeten de joden worden uitgeroeid.
Da's niet alleen volgens Hamas hoor.
Citaat:
Daar praat je niet mee.
Telkens dat geprobeerd werd kwam er "schot in de zaak".
Citaat:
Binnen 100 jaar zitten ze daar nog in hun zandbak, bol van de inteelt en schijtend op elkaars kop door overbevolking.
We zullen zien hoe het op de west bank verder gaat; Wat wel een punt is, Israël speelt het spel daar niet proper.
Langs de andere kant, niemand daar wil een proper spel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be