Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
13 maart 2018, 21:05 | #1481 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Productielijn stottert nog wat verder, maar toch al ~100 meer per week:
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/ 696 nu, dieptepunt was zelfs 599, nadat de band quasi 4 dagen stil lag in GF1 en Fremont. Soit dat grafiekje is ook maar een gemiddelde over meerdere weken, want het hoogtepunt van een week zie je al niet meer, ofwel is die 1052 gecorrigeerd: Voorlopig hoogtepunt was amper 1052/week geweest, update 21 februari : Als er ruim boven de 2000 per week geproduceerd wordt, zal het wel loslopen, ik denk dat vanaf > 2500 per week de Grohmann-machines op toeren gaan komen. Hopelijk nog voor einde maart. Het is enkel een kwestie van tijd, ze zullen niet overhaast te werk gaan, 2500 stuks per week was gepland tegen einde maart, nog goed 2 weken. Getest zijn ze al in D, maar uitpakken-opbouwen heeft zijn tijd nodig. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2018 om 21:32. |
|
13 maart 2018, 21:40 | #1482 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
vervolg, blijkbaar kan men aan de hoogste reported VIN's per week of per dag? beter zien dat de productie terug gaat stijgen en ook waar het dieptepunten waren.
https://www.reddit.com/r/teslamotors...s_week_is_the/ Welke week lag de band quasi stil? Die met 10 VIN's ? Check: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2018 om 22:04. |
|||
15 maart 2018, 16:50 | #1483 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
Tesla Brol 3
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180315_03410630 Citaat:
|
|
15 maart 2018, 17:12 | #1484 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
|
Citaat:
|
|
15 maart 2018, 19:35 | #1485 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
http://www.autobild.de/artikel/tesla...-13300379.html
20.02.2018 Deutsche Ingenieure loben Tesla Ein deutscher Premium-Autobauer hat für fast 200.000 Euro einen Tesla Model 3 einfliegen und zerlegen lassen. Die Ingenieure zeigen sich beeindruckt. Weltweit warten Autoenthusiasten auf denTesla Model 3, den kleinen, günstigen Bruder des Model S. Auch wenn die Produktion schleppend anläuft, zeigt sich das Model 3 auf einem heimlichen AUTO BILD-Test souverän und ausgereift. Doch bis die ersten Exemplare nach Deutschland ausgeliefert werden, gehen sicher noch einige Monate ins Land. So lange wollte ein nicht näher benannter deutscher Premium-Autobauer offenbar nicht warten. Wie die Süddeutsche Zeitung (SZ) berichtet, ließ der Autohersteller Ende 2017 ein Model 3 per Luftfracht nach Deutschland einfliegen. Kosten: 185.000 Euro plus Luftfracht und Überführung. Macht um die 200.000 Euro, das wäre die vierfache Summe, die für ein Model 3 in durchschnittlicher Konfiguration fällig wäre. ... Zehn Tage lange durften Auto-Manager das Auto fahren, danach wurde es zerlegt und auf Herz und Nieren überprüft. Ergebnis: Die Ingenieure zeigten sich überrascht durch die hohe Qualität und die Durchdachtheit der Systeme. Gerade die Leistungselektronik des Elektroautos sei "kompakt, ausbaufähig, voll integriert, modular, leicht zugänglich, gut geschützt, günstig und in vielen Details verblüffend clever gemacht", urteilten die deutschen Fachleute, berichtet die SZ. Auch das Design überzeugte. Tesla habe "den Minimalismus perfektioniert" und mit diesem Auto "alles richtig gemacht". Das Model 3 soll die Ingenieure eines deutschen Premium-Autobauers begeistert haben. Duitse ingenieurs vol lof over Tesla model 3 Tien dagen lang mochten automanagers met de auto rijden, daarna werd die gedemonteerd en op hart en nieren gecontroleerd en getest. Resultaat: de ingenieurs waren verrast door de hoge kwaliteit en de bedachtzaamheid van de systemen. Vooral de vermogenselektronica van de elektrische auto was "compact, uitbreidbaar, volledig geïntegreerd, modulair, gemakkelijk toegankelijk, goed beveiligd, laag geprijsd en in veel details ongelooflijk slim", aldus de Duitse experts, meldt de SZ. Het ontwerp was ook overtuigend. Tesla "perfectioneerde minimalisme" en heeft met deze auto "alles juist gedaan". Het model 3 zou de ingenieurs van een Duitse premium-autofabrikant hebben begeesterd. Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2018 om 19:42. |
15 maart 2018, 20:25 | #1486 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
|
Greencarreports.com heeft ook een review gedaan van de model 3: Na 10' was de touchscreen defect (werd onder garantie vervangen), slechte panel-fit en een loszittende anti-roll bar....
Op Tesla Motor Club is er ook het verhaal van een model 3 gebruiker die een defecte andrijfeenheid heeft in minder dan 24u na oplevering... De issues zijn nog altijd niet van de baan daar in Fremont. |
15 maart 2018, 21:54 | #1487 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
|
Citaat:
Citaat:
|
||
16 maart 2018, 09:17 | #1488 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Ook de oude Teslas verbeteren steeds online via software updates, deze keer het mediacenter. Zelfs een andere cpu wordt gebruikt bij de software aanpassing:
https://electrek.co/2018/03/14/tesla...oard-computer/ Daar kunnen fossiele merken enkel maar van dromen, of voor een software-update moeten ze naar de garage. |
19 maart 2018, 17:05 | #1489 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Batterijpack van model 3 laadt minstens ca 10% sneller op dan Model S/X.
Gedemonstreerd met een video: dit bij buitentemperatuur 56°F of 13°C, wat warmer is zeker beter, maar soit. Is zeker al een basis voor een gemiddelde waarde. https://www.youtube.com/watch?v=x1Crnb6kSss - Model 3 : +298 km na 28 minuten laden aan de SUC . (of 185 miles, 4' 08" video) of +347 km na 34 minuten. Opladen begint rustiger tot de batterij op temperatuur is (voor de duurzaamheid), start is bij 58 kW en neemt na 6 minuten pas 100 kW aan, dan gaat het snel -na 10 minuten- naar de 116 kW netto max, redelijk lang aangehouden, en zakt pas terug naar 100 kW na 26 min laden, na goed 28 minuten heb je 300 km meer rijbereik. - voor het Model S en X is het: ~ +273 km na 30 minuten laden aan dezelfde SUC. Wslk redelijk optimale omstandigheden. Bron: Tesla website of andere, +170 miles na 30 minuten. Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2018 om 17:08. |
19 maart 2018, 18:06 | #1490 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
|
Citaat:
|
|
19 maart 2018, 18:35 | #1491 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
|
19 maart 2018, 20:38 | #1492 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.139
|
1200 km... per tankbeurt maar enfin ga nu niet zeggen dat dit nodig is
Als je thuis tankt is 200 km genoeg |
19 maart 2018, 20:44 | #1493 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Ik rij 1 keer per jaar meer als 400 km per dag....
Voor die dag kan ik gerust langs de autobaan een koffietje gaan drinken. Vakantie. |
19 maart 2018, 20:53 | #1494 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
|
Ik weet dat niet op voorhand en dan sta je daar met uw elektrische molen. Als ik er niet meer ben gaan ze wel oplossingen vinden ondertussen moet ik een betrouwbaar vervoermiddel ter beschikking hebben. Mijn aankopers zijn niet van het romantisch type.
|
19 maart 2018, 21:02 | #1495 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
De verplichte rusttijd is minimum 45 minuten na 4,5 uren, en dat is voor beroepschauffeurs.
Die 45 minuten minimum mag in 2 rijpauzes genomen worden, eentje 15 minuten en de tweede minimum 30 minuten. Soms moet men wel eens op toilet. Die minimum 45 minuten totaal moet enkel zijn om te rusten, dus geen laden lossen, ofzo. https://mobilit.belgium.be/nl/wegver...jden/rijtijden Ik rij meerdere keren per jaar ca. 260 km aan een stuk naar familie, met mijn benzinewagen zou ik dan wel ergens moeten tanken. Heen of terugweg of sowieso ergens aan een tankstation. Moest ik nu een electrische auto hebben zou ik nergens hoeven te laden onderweg. Ik laad namelijk thuis of bij de familie, dat mag een gewoon stopcontact zijn, want we overnachten daar altijd. Eigenlijk heb ik dan geen tijdverlies meer door te tanken of te laden, want dat doe ik sowieso op de plaats waar de auto sowieso langer stilstaat. Of hoe de drogreden van de neezeggers door de mand valt. En indien ik eens veel meer dan 400 km rij ben ik op vakantie dan rust ik sowieso een tijdje na tenlaatste 3-4 hr continu rijden onderweg. Soms een uurtje eerder, of als iemand in de wagen een behoefte moet doen. Om te tanken rijden we altijd van de snelweg af, voor die extra 5 minuten tank je wel 20 cent goedkoper, en sowieso goedkopere koffie en evtl hapje. Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2018 om 21:07. |
19 maart 2018, 21:06 | #1496 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
|
Citaat:
|
|
19 maart 2018, 21:08 | #1497 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
En voor de truckers en busbestuurders is het verplicht. En ook bij 2 busbestuurders telt rust enkel buiten het voertuig: http://www.pelikaancars.be/articles/...tocarchauffeur Bron 82 %: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2018 om 21:25. |
||
19 maart 2018, 21:14 | #1498 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
|
19 maart 2018, 21:20 | #1499 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Minderheid Gipsyking III-e zal op de fucking 350 kW laadpalen wachten.
Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2018 om 21:20. |
19 maart 2018, 21:35 | #1500 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Kan em voor een latelife crisis zo een mission-e kopen.
|