Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Gasboete om in zee te zwemmen afhankelijk van temperatuur water
akkoord 3 27,27%
niet akkoord 8 72,73%
geen mening of ik durf het niet te zeggen 0 0%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2018, 19:25   #1
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard Verboden in zee te zwemmen want het water is te koud

Telkens als ik denk dat het niet meer betuttelender of totalitairder kan verrast België me met een of ander verbod of verplichting. Vandaag zegt men op het journaal dat op zwemmen in de zee een boete zal opleveren...want het water is te koud. Uiteraard voel ik dit als een aanslag op mijn vrijheid. Maar de gemiddelde Belg of hij zichzelf nu links of rechts acht ziet geen graten in een steeds grotere staatscontrole op alle aspecten van het leven van de bevolking.

Akkoord of niet akkoord met een gasboete omwille van de temperatuur van het zeewater?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 21:50   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

In principe ben ik tegen een boete voor zwemmen in zee of elders waar geen bewaking is: het is je eigen keuze.

Maar ik ben wel gevoelig voor het economisch argument dat het slecht nieuws is als de statistieken zouden zeggen dat er zoveel doden zijn aan die goudmijn van onze Vlaamse kust.
Of ga je 's nachts gaan zwemmen in een voorziene zwemvijver waar overdag wel redding edm voorzien is, en je verzuipt .... geen goede publiciteit.

Verder zou het ook zeer duidelijk moeten zijn: als je ergens gaat zwemmen waar geen reddingsdienst voorzien is, moeten je erfgenamen niet afkomen met de verantwoordelijkheid van de lokale burgemeester.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 23:25   #3
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In principe ben ik tegen een boete voor zwemmen in zee of elders waar geen bewaking is: het is je eigen keuze..
Daar kan ik ook inkomen, maar als je het toch zou doen en je komt in de problemen bezorg je zo ook heel wat andere mensen extra last.

Van de andere kant, zijn er ook de mensen die de gevaren niet kennen en een mogelijke boete is dan weer een (hopelijk) werkende afschrikking.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 09:18   #4
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Uiteraard is het idioot.

Dat het de reddingsdiensten mogelijk geld kost is een onzinnig argument.

Je gaat barbecueën toch ook niet verbieden bij de eerste lentezon omdat Neder-Over-Heembeek mogelijk meer patiënten binnenkrijgt.
Idem met de vloedgolf aan motorrijders met verbrijzelde knieën die met dit weer de spoeddienst overvalt of de krokant gebakken fondue-liefhebbers in de kerstperiode.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 09:25   #5
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

voor de sterkte van het menselijke ras, zouden ze net zwemmen zonder redder in zeer koud water moeten aanmoedigen. De zwakke zouden er dan uitgefilterd worden
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 09:44   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In principe ben ik tegen een boete voor zwemmen in zee of elders waar geen bewaking is: het is je eigen keuze.

Maar ik ben wel gevoelig voor het economisch argument dat het slecht nieuws is als de statistieken zouden zeggen dat er zoveel doden zijn aan die goudmijn van onze Vlaamse kust.
Of ga je 's nachts gaan zwemmen in een voorziene zwemvijver waar overdag wel redding edm voorzien is, en je verzuipt .... geen goede publiciteit.

Verder zou het ook zeer duidelijk moeten zijn: als je ergens gaat zwemmen waar geen reddingsdienst voorzien is, moeten je erfgenamen niet afkomen met de verantwoordelijkheid van de lokale burgemeester.
Daar gaat het natuurlijk over.
Vande winter was er een idioot door het te dunne ijs gezakt.
Achteraf kwamen andere idioten dan af met het argument dat er geen bordjes 'verboden te schaatsen' stonden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 09:48   #7
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Op het strand staan toch al jaren rode vlaggen bij bijvoorbeeld harde aflandige wind of stroming? En die betekenen toch "verboden te zwemmen, want als we elke idioot zijn gang laten gaan wordt die reddingsbrigade wel heel duur"?

Of is dat alleen een Nederlands dingetje?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 09:52   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Wanneer één of andere sukkel verdrinkt omdat hij in koud water zwemt dan moet de staat er wel voor opdraaien om zijn lijk op te gaan vissen. Logisch toch dat ze een verbod instellen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 10:08   #9
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wanneer één of andere sukkel verdrinkt omdat hij in koud water zwemt dan moet de staat er wel voor opdraaien om zijn lijk op te gaan vissen. Logisch toch dat ze een verbod instellen.
Maar dat geldt voor alle sukkels in alle activiteiten

Als een overmoedige bompa in elkaar zakt op de 10 miles kosten de MUG en de daaropvolgende medische zorg ook belastinggeld.
Als een motorrijder onder de vangrail schuift idem.
Als een mountainbiker besluit zijn hoofd tegen een spar te parkeren idem.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 10:45   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Tijdens een looptraining op het strand aan zee zag ik iemand vriendelijk wuiven die aan het 'zwemmen' was in de zee



Ik woof beleefd terug en liep verder. Zou die wat aan de 'hand' gehad hebben?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 mei 2018 om 10:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 11:03   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Maar dat geldt voor alle sukkels in alle activiteiten

Als een overmoedige bompa in elkaar zakt op de 10 miles kosten de MUG en de daaropvolgende medische zorg ook belastinggeld.
Als een motorrijder onder de vangrail schuift idem.
Als een mountainbiker besluit zijn hoofd tegen een spar te parkeren idem.
Als de overheid zegt dat er niet mag gezwommen worden omdat het water te koud is dan is dat het grote verschil met de activiteiten die jij hier opnoemt. Die zijn allemaal toegestaan, het zwemmen in te koud water niet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 11:16   #12
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Telkens als ik denk dat het niet meer betuttelender of totalitairder kan verrast België me met een of ander verbod of verplichting. Vandaag zegt men op het journaal dat op zwemmen in de zee een boete zal opleveren...want het water is te koud. Uiteraard voel ik dit als een aanslag op mijn vrijheid. Maar de gemiddelde Belg of hij zichzelf nu links of rechts acht ziet geen graten in een steeds grotere staatscontrole op alle aspecten van het leven van de bevolking.

Akkoord of niet akkoord met een gasboete omwille van de temperatuur van het zeewater?
Vrijheid blijheid, inderdaad. Maar per se toch willen gaan zwemmen als het niet veilig is, te koud water kan dat ook teweegbrengen, moet dan maar kunnen als de zwemmer op voorhand er voor tekent dat alle kosten die zouden kunnen gemaakt worden voor zijn redding voor zijn eigen rekening zullen zijn! Honderd procent op eigen risico en eigen verantwoordelijkheid!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 11:21   #13
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als de overheid zegt dat er niet mag gezwommen worden omdat het water te koud is dan is dat het grote verschil met de activiteiten die jij hier opnoemt. Die zijn allemaal toegestaan, het zwemmen in te koud water niet.
Het gaat hem net om de vraag of zo'n verbod geoorloofd is.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 6 mei 2018 om 11:21.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 11:22   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Ik moet eerlijk zijn, ik dacht dat alles al verboden of verplicht was, maar klaarblijkelijk heb ik te vlug gesproken, men heeft nog wat gevonden om te verbieden.

Hebben we nu alles gehad?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 19:52   #15
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Op het strand staan toch al jaren rode vlaggen bij bijvoorbeeld harde aflandige wind of stroming? En die betekenen toch "verboden te zwemmen, want als we elke idioot zijn gang laten gaan wordt die reddingsbrigade wel heel duur"?

Of is dat alleen een Nederlands dingetje?
O neen.
In België staan die ook.
Maar dan wel als versiering op het strand.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:07   #16
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Darwin ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 20:28   #17
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Vrijheid blijheid, inderdaad. Maar per se toch willen gaan zwemmen als het niet veilig is, te koud water kan dat ook teweegbrengen, moet dan maar kunnen als de zwemmer op voorhand er voor tekent dat alle kosten die zouden kunnen gemaakt worden voor zijn redding voor zijn eigen rekening zullen zijn! Honderd procent op eigen risico en eigen verantwoordelijkheid!
Goh man, zo ver mag je nu toch niet gaan hoor. Rekenen op de burger zijn verantwoordelijkheid, zijde zot. Vadertje staat beslist zulke dingen wel voor ons.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 21:42   #18
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Voor alle duidelijkheid. Het was een mooie lentedag met temperaturen van over de twintig.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 22:49   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.799
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als de overheid zegt dat er niet mag gezwommen worden omdat het water te koud is dan is dat het grote verschil met de activiteiten die jij hier opnoemt. Die zijn allemaal toegestaan, het zwemmen in te koud water niet.
Zwemmen in te koud zeewater is evenals al die andere activiteiten een eigen keuze.

Het verschil is dat de overheid zich verbind tot een betrekkelijk uitgebreide dekking van de mogelijke medische kosten afhankelijk van de arbitraire keuze van de aanvaarde activiteiten.

Waarom moeit de overheid zich in die activiteiten?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 23:00   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid. Het was een mooie lentedag met temperaturen van over de twintig.
Het was mei, het water is nog zeer koud.

Die buitentemperatuur wilt niks zeggen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be