Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2018, 03:09   #2981
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
bron?
En wie gaat er nu vrijwillig in een woestijn wonen.
Idijoden.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 03:50   #2982
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Idijoden.
Of mensen die er een tuin van kunnen maken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 04:46   #2983
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Of mensen die er een tuin van kunnen maken.
Waarop wacht ge? Vergeet Bem niet mee te pakken he.
Ze heeft de goede papieren: deeltje nazi, deeltje joods.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 06:53   #2984
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
bron?

En wie gaat er nu vrijwillig in een woestijn wonen.
https://www.google.be/search?source=...34uXA%2FJPY%3D


Het is intussen zo algemeen geweten dat naar een bron vragen eigenlijk op zich al ridicuul is.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 07:05   #2985
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Waarop wacht ge? Vergeet Bem niet mee te pakken he.
Ze heeft de goede papieren: deeltje nazi, deeltje joods.
Da's een voorstel even aantrekkelijk als anale betrekkingen met een verse cactus.


Ik ben geen landbouwer die van de woestijn een paradijs kan maken. Geef me een stuk metaal, en ik help die landbouwer dat paradijs maken.

Maar dan heb ik toch liever een partner die iets actiever is dan een doorsnee bevrozen schildpad.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 mei 2018 om 07:05.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 09:48   #2986
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is Gaza grondgebied. Wat heeft Israel daar te zoeken?
Dat schijnt een links symptoom te zijn, niet op de vraag te antwoorden. Daarom nog eens: wat heeft een baby bij een betoging te zoeken?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 11:29   #2987
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dat schijnt een links symptoom te zijn, niet op de vraag te antwoorden. Daarom nog eens: wat heeft een baby bij een betoging te zoeken?
op de witte mars 20j geleden zullen ook wel baby's meegekomen zijn.
Israel beslist om met scherp te schieten, schuld ligt bij Israel en nergens anders
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 11:55   #2988
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
op de witte mars 20j geleden zullen ook wel baby's meegekomen zijn.
Israel beslist om met scherp te schieten, schuld ligt bij Israel en nergens anders
De "witte mars" vergelijken met Palestijnse oproer aan Israelische grenspost, is voer voor psychiaters.
Israël had trouwens wekenlang op voorhand verwittigd te zullen schieten bij een eventuele bestorming van het grenshekken.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 12:41   #2989
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je moet hoe dan ook fanatiek zot zijn om daar na al die waarschuwingen nog te gaan staan. Social darwinism zeker.
Eeuwenlange massieve inteelt kan catastrofaal zijn voor een volk.

Wanneer je een gebied met mensen afsluit van de buitenwereld is een toename van inteelt vrij logisch.

Waar zou dat Palestijnse fanatisme toch vandaan komen ?
Voor mij is dat geen vraag. Het antwoord op die vraag is zelfs in de Israëlische media te vinden .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 13:04   #2990
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Wanneer je een gebied met mensen afsluit van de buitenwereld is een toename van inteelt vrij logisch.

Waar zou dat Palestijnse fanatisme toch vandaan komen ?
Voor mij is dat geen vraag. Het antwoord op die vraag is zelfs in de Israëlische media te vinden .
Hoewel ik niet op alles reageer, lees ik nog alle posts deze draad. Ik vind het onbegrijpelijk dat jij zo kritiekloos en tevens naïef staat tegenover Hamas en de Palestijnen. Niemand hier verdedigt het nederzettingenbeleid van Israël, maar jij verdedigt zo ongeveer elke foute keuze van Hamas en de Palestijnen. Ook verkondig jij de onwaarheden dat
1. de Israëlische blokkade illegaal is, wat hij niet is wel is er fikse kritiek op.
2. Israël de Gazastrook zou bezetten, dit terwijl er geen Jood is vinden. De term 'Bezette gebieden' is een synoniem voor de Gazastrook en de Westoever. Jij weet dat niet, of wilt dat niet weten.
3. Hamas geen gebruik zou maken van menselijke schilden, wat wel degelijk gebeurt.
4. De demonstranten ongewapend waren. Dat klopt aantoonbaar niet.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 13:27   #2991
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De "witte mars" vergelijken met Palestijnse oproer aan Israelische grenspost, is voer voor psychiaters.
Israël had trouwens wekenlang op voorhand verwittigd te zullen schieten bij een eventuele bestorming van het grenshekken.
Dus wanneer er is gewaarschuwd ontstaat plotseling het recht om gewone demonstranten af te knallen?
Er bestond geen enkele noodzaak om met scherp te schieten.

Israel geeft geen antwoord op de vraag waarom er gewone demonstranten vermoord zijn. israel beschikt over heel veel beeldmateriaal van de protesten afkomstig van beveiligings-camera's , van drones , van draagbare cameras, van grensposten en niet te vergeten van de high tech IOF camera's.
Waarom geven ze geen beelden vrij van de enorme dreiging die uitging van de Palestijnen die ze vermoord hebben ?
Dit betreft geen 9/11 Pentagon scenario waarbij er mensen zijn die verwachten dat er beelden moeten zijn van het vliegtuig dat crashte.
Palestijnen te voet lopen geen 800 k/m per uur en de protesten waren aangekondigd en al lang gaande. Er moeten dus beelden zijn van die moorden!

Foto's van kites en Palestijnen met stenen of banden bieden geen enkele rechtvaardiging voor meervoudige moord. Bij een beetje felle protesten zoals bijvoorbeeld in de jaren 80 in Nederland (krakers), worden er stenen gegooid naar de M.E. , branden gesticht en hekken gesloopt en er zelfs militairen verwond. Was dit genoeg reden om met scherp te schieten , nee natuurlijk niet!

Mij ga je echt niet wijs maken dat het superieure Israëlische leger en politie niet beschikken over middelen en mensen die in staat zijn lopende Palestijnen tegen te houden. Zelfs explosieven hebben bitter weinig effect op hekwerk van staal of prikkeldraad
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 13:37   #2992
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dus wanneer er is gewaarschuwd ontstaat plotseling het recht om gewone demonstranten af te knallen?
Er bestond geen enkele noodzaak om met scherp te schieten.

Israel geeft geen antwoord op de vraag waarom er gewone demonstranten vermoord zijn. israel beschikt over heel veel beeldmateriaal van de protesten afkomstig van beveiligings-camera's , van drones , van draagbare cameras, van grensposten en niet te vergeten van de high tech IOF camera's.
Waarom geven ze geen beelden vrij van de enorme dreiging die uitging van de Palestijnen die ze vermoord hebben ?
Dit betreft geen 9/11 Pentagon scenario waarbij er mensen zijn die verwachten dat er beelden moeten zijn van het vliegtuig dat crashte.
Palestijnen te voet lopen geen 800 k/m per uur en de protesten waren aangekondigd en al lang gaande. Er moeten dus beelden zijn van die moorden!

Foto's van kites en Palestijnen met stenen of banden bieden geen enkele rechtvaardiging voor meervoudige moord. Bij een beetje felle protesten zoals bijvoorbeeld in de jaren 80 in Nederland (krakers), worden er stenen gegooid naar de M.E. , branden gesticht en hekken gesloopt en er zelfs militairen verwond. Was dit genoeg reden om met scherp te schieten , nee natuurlijk niet!

Mij ga je echt niet wijs maken dat het superieure Israëlische leger en politie niet beschikken over middelen en mensen die in staat zijn lopende Palestijnen tegen te houden. Zelfs explosieven hebben bitter weinig effect op hekwerk van staal of prikkeldraad
dat bepaalt gij zo even vanuit uw luie zetel ???

Dat was trouwens geen gewone demonstratie, maar een bestorming van een grenspost.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 14:43   #2993
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
op de witte mars 20j geleden zullen ook wel baby's meegekomen zijn.
Israel beslist om met scherp te schieten, schuld ligt bij Israel en nergens anders
1. Volledig verschillende situaties: de Witte Mars van 20 jaar geleden was geen betoging of protest door gewelddadig oorlogsgebied. Het circus aan dat hek is dat duidelijk wel.
2. Ondanks punt 1, schijnt links mijn vraag ofwel te negeren, ofwel zo dermate moeilijk te vinden dat het bijna een ingewikkeld mysterie lijkt. Misschien is het enkel intellectuele oneerlijkheid, fluistert mij een kwaadaardig stemmetje in de oortjes. Waarom kan niemand uitleggen wat een baby bij een betoging te zoeken heeft? Of die betoging nu een witte mars of een wandeling door een oorlogszone is, speelt eerlijk gezegd geen enkele rol.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 15:35   #2994
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
1. Volledig verschillende situaties: de Witte Mars van 20 jaar geleden was geen betoging of protest door gewelddadig oorlogsgebied. Het circus aan dat hek is dat duidelijk wel.
daarover heb ik van Israel niets gehoord.

Citaat:
2. Ondanks punt 1, schijnt links mijn vraag ofwel te negeren, ofwel zo dermate moeilijk te vinden dat het bijna een ingewikkeld mysterie lijkt. Misschien is het enkel intellectuele oneerlijkheid, fluistert mij een kwaadaardig stemmetje in de oortjes. Waarom kan niemand uitleggen wat een baby bij een betoging te zoeken heeft? Of die betoging nu een witte mars of een wandeling door een oorlogszone is, speelt eerlijk gezegd geen enkele rol.
De moeder kon geen oppas vinden bv , wat doet dat ertoe , maakt dat de moeder schuldig aan moord? Ja , het was niet verstandig, and thats it.
Israël creëerd het gevaar, niet de slachtoffers van het gevaar.
The act of violence komt van Israël.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 16 mei 2018 om 15:35.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 15:39   #2995
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
1. Volledig verschillende situaties: de Witte Mars van 20 jaar geleden was geen betoging of protest door gewelddadig oorlogsgebied. Het circus aan dat hek is dat duidelijk wel.
2. Ondanks punt 1, schijnt links mijn vraag ofwel te negeren, ofwel zo dermate moeilijk te vinden dat het bijna een ingewikkeld mysterie lijkt. Misschien is het enkel intellectuele oneerlijkheid, fluistert mij een kwaadaardig stemmetje in de oortjes. Waarom kan niemand uitleggen wat een baby bij een betoging te zoeken heeft? Of die betoging nu een witte mars of een wandeling door een oorlogszone is, speelt eerlijk gezegd geen enkele rol.
Kunt gij u daar echt geen voorstelling van maken? Wat drijft iemand ertoe om zijn eigen leven en dat van zijn familie op het spel te zetten? Ik zal het je verklappen: wanhoop.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 15:40   #2996
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.728
Standaard



https://www.hln.be/bizar/-raak-me-ni...lein~affdbcc7/

Volgens sommigen alhier mocht deze moeder met haar baby worden afgeknald.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 mei 2018 om 15:40.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 15:43   #2997
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht


https://www.hln.be/bizar/-raak-me-ni...lein~affdbcc7/

Volgens sommigen alhier mocht deze moeder met haar baby worden afgeknald.
Kun je deze achterlijke uitspraak toelichten?
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 15:56   #2998
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
op de witte mars 20j geleden zullen ook wel baby's meegekomen zijn.
Zeker. Alleen was dat een protestmars tegen groffe blunders van de eigen ordediensten en magistratuur.
Dezelfde ordediensten die uitwassen en gewelddadigheden van die protesteerders binnen de perken moesten houden.

Om de vergelijking sluitend te maken met de gewelddadigheden aan de Israëli-Gaza grens.
Dan zou de betoging aan het hek in de hand gehouden moeten zijn door Hamas politie en soldaten in uniform. Uniformen die zeer opvallend afwezig zijn in elke situatie daar, uitgezonderd glamor-photo shoots.

Citaat:
Israel beslist om met scherp te schieten, schuld ligt bij Israel en nergens anders
Hoe moeten Israëli soldaten dan wel reageren op een nakende invasie? Bloemetjes strooien?
Stel je voor, Poolse soldaten die de Duitse Blitskrieg probeerden tegen te houden door Kumbaya te zingen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 mei 2018 om 15:58.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 16:03   #2999
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
daarover heb ik van Israel niets gehoord.
Wat heeft u van Israël niet gehoord?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De moeder kon geen oppas vinden bv , wat doet dat ertoe , maakt dat de moeder schuldig aan moord? Ja , het was niet verstandig, and thats it. Israël creëerd het gevaar, niet de slachtoffers van het gevaar. The act of violence komt van Israël.
Beseft u wel wat u schrijft? Aangezien de moeder geen oppas kon vinden, sleurt ze haar baby maar mee naar een betoging waarvan voor 100% is geweten dat het levensgevaarlijk is. Of "het doet er niet toe". "Het was niet verstandig". Duidelijk een geval voor een gesloten psychiatrische instelling...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 16:04   #3000
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht


https://www.hln.be/bizar/-raak-me-ni...lein~affdbcc7/

Volgens sommigen alhier mocht deze moeder met haar baby worden afgeknald.
Mogen afgeknald worden? Neen, dat mag nooit. Maar ik ga een quote nemen van een mede roboteer. "Do you know what would make great armor? Kittens".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be