Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juni 2018, 09:44   #161
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat jij denkt dat Portugees een "nutteloze" taal is, daarmee toon je aan wat voor een onbenul je wel bent.
Er zijn veel rangordes van talen qua belangrijkheid, met 275 miljoen sprekers scoort Portugees altijd in de top 10, meestal op de 7e of 8e plaats.
Brazilië is een belangrijke afzetmarkt, ook voor wie minachtend of jaloers kijkt naar mensen die meertalig zijn.
En waarom je nu met Hongaars, Roemeens of Fins afkomt is mij een raadsel.
Ik heb het afschaffen van Arabisch, Chinees, Japans (is ook verdwenen), Russisch, ... aangehaald.
Om bananen of erts te importeren uit Brazilië hoeft niemand een gat-taal als portugees te kennen. Internationale handel heeft engels als universeel communicatie middel.

En als een bedrijf toch een commercieel afgevaardigde wil die portugees kan praten, zullen ze die wel recruteren bij diegenen die daarvoor een echt diploma haalden. Bv van HoGent. Wat avondonderwijs voor PePe's is leuk als hobby.

Ter info : onze handelsbalans met Brazilië toont aan dat zij op de 24e plaats qua invoer en op de 18e plaats qua uitvoer staan. Alle twee minder dan een (1) % van het totaal. Behoorlijk onbelangrijk zou ik zeggen.



Citaat:
Hongaars, Roemeens, Fins heb ik niet gezien in het aanbod van Miras.
[b]De link die jij meegeeft interesseert mij niet, wat mij interesseert is de werkelijkheid, en die vind ik op de site van Miras zelf, daar staan de opleidingen die zij écht aanbieden.
En ik heb meer vertrouwen in een website van de overheid die het onderwijsaanbod weergeeft. To each their own zeker ?

Citaat:
En uw nijdige uitval naar de Portugese taal dient waarschijnlijk om te verbergen dat Chinees en Arabisch ook weg moesten?
Ga je dat ook afdoen als kleinigheidjes?
In gesubsidieerd avondonderwijs ? Absoluut !
Chinees geven in avondonderwijs is een lachertje. Zelfs diegenen die sinologie aan de univ studeren kunnen op het einde van hun opleiding met moeite met een native speaker converseren. Er is heus wel een reden hoor dat het internationale handelsverkeer quasi totaal in het engels is.



Citaat:
So what?
Het overgrote deel van de taalopleidingen zit nu in het centrum, met betaalparking...
Geen probleem wat mij betreft. Betaal maar voor naar je hobby toe te rijden. Daar moet de belastingbetaler niet voor opdraaien.

Citaat:
Betaal daar dan zelf voor.
Wat een verdraaiing!
We betalen al de volle pot, en via onze belastingen betalen we nog eens het Nederlands voor de NT2'ers.
Dus onze opleiding verdwijnt, maar we mogen die van de vreemdelingen wel betalen.
Maar goed, ik kan begrijpen dat Muyters slechte ervaringen heeft met logopedie, vandaar waarschijnlijk de minachting voor mensen die zich wel deftig kunnen uitdrukken.
Waardeloze opleidingen met publiek geld financieren is weggesmeten geld. Cursussen nederlands voor anderstaligen zijn de basisvereiste om hen aan de slag te kunnen laten gaan. Dat is dus een investering.

Citaat:
Zijn beleid zorgt ervoor dat die cursussen gewoon niet meer zullen gegeven worden.
Kijk maar naar het ECHTE lijstje van talen die Miras nog geeft :

NT2 (Nederlands voor anderstaligen), Duits, Engels, Frans, Spaans, Italiaans en Portugees.
Daar zie ik geen Fins of Hongaars die jij vermeldt.

Ik gaf een link die illustreerde wat ik beweer. Dat die cursussen wegvallen, is goed beheer vanwege Muyters.

Citaat:
Muyters heeft een dwaze beslissing genomen, de dag dat ik hier geen Portugees meer kan leren, zal ik het wel in Portugal leren, en ik zal niet de enige zijn, en dat geldt ook voor andere talen.
Liever vandaag nog dan morgen, bekostig je hobby zelf maar.

Citaat:
Minder geld naar de Vlaamse economie dan, misschien dat dan hun frank valt.
Geen zorg, de bananenhandel en de uitvoer van afgewerkte petroleumproducten zal heus wel blijven draaien in het engels en daarvoor is geen avondschooltje in Kortrijk nodig.
Citaat:
Met die debiele redenering moet je alle subsidies aan kunst, sport, om het even wat afschaffen.
In kunst subsidie flink hakken is een schitterend voorstel. Sport is een ander verhaal.

Citaat:
Ze is debiel omdat ze het spreken van een taal voorstelt als "een hobby".
Nochtans, de dag dat je zonder werk valt, is een van de eerste vragen van de VDAB : "En welke talen spreekt u juist?"
Dan is het plots wel belangrijk.
En als je als bedrijf zaken doet met Brazilië, dan zul je die dwaze beslissing wel eens goed vervloeken.
Als men engels, frans en duits meester is zal de sollicitant geen probleem hebben om aan een andere job te raken. Naar nutteloze talen is geen vraag.

Citaat:
Schoenen kunnen lappen lijkt mij nochtans wel een interessante vaardigheid, tenzij je natuurlijk als doel hebt de wegwerpeconomie en dus de afvalberg te promoten.
Voor sullen, nulliteiten en alternatieve groenen is dat wellicht wel interessant. De rest zal daar eens goed om lachen.

Citaat:
En wat die ober erbij komt doen is mij ook een raadsel.
Als je een praatje kunt doen met een ober, kun je dat ook met een klant (ik zeg het maar voor mensen die zo'n paardenbril ophebben dat alles moet geld opbrengen).
Ach, stop toch eens met dat melodramatisch gedoe aub... met je avondschool lesjes ga je je heus niet moeten aanmatigen dat je commerciële contacten kunt onderhouden met een native speaker in het portugees. Voor zover dat al nodig zou zijn, die mens zal je gewoon in het engels antwoorden.

Jij wil gewoon de slimme leukerd uithangen tijdens je vakantie, en met de ober een praatje slagen.
Citaat:
Wat een haat heb jij, gewoon omdat jij zo weinig talen spreekt.
Ik kan het ook niet helpen dat jij er geen talent voor hebt.
Jij weet niets over mij.

Citaat:
Ik heb ook geen talent voor sport, daarom zeg ik ook niet dat alle subsidies aan sportclubs of sportevenementen moeten afgeschaft worden.
Het gaat erom dat je een volk verheft, maar sommigen willen blijkbaar de domheid promoten.
"Een volk verheffen"... Lees dit maar eerst eens, voor je die ouwe terminologie v/d subsidieslurpers uit de cultuursector recyleert.
https://www.nrc.nl/nieuws/2003/07/01...-7645069-a1973

Citaat:
Dat ontkent niemand.
Toch wel, jij doet dat. Omdat je ziet dat de overheid de gesubsidieerde richtingen in jouw interesseveld in vraag stelt zit jij erop te kappen dat zij wel geld voorzien voor lessen nederlands aan anderstaligen. Jij ontkent dat dus zeer zeker wel.

Citaat:
Vanwaar die haat tegenover de 7e taal ter wereld?
Portugees is belangrijker dan Nederlands, zowel op zakelijk als op wereldvlak.
Is het omdat ik niet meedoe met je Spanje gekte?
Ik spreek anders uitstekend Spaans, maar geen haar op mijn hoofd dat meedoet aan dat pretentieuze minachten waar pandareuzen aan lijden.
Ja, blijf maar voort emmeren over 'belangrijker' zijn van taal A tgo taal B. In de echte wereld van de internationale handel spreekt men wel voort engels hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2018, 10:09   #162
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Vroeg of laat zie ik zoiets wel gebeuren, zeker als de EU haar koers niet aanpast. In landen als Hongarije en Oostenrijk (en momenteel ook Italië) zijn de kiemen daarvoor al aan het rijpen.
Inderdaad; goed hé !
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2018, 10:11   #163
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dank u vlaams belang die rechtse identiteitspolitiek uitvoeren onmogelijk hebben gemaakt.
Graag wat verklaring aub.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2018, 10:12   #164
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
zij hebben helemaal niks onmogelijk gemaakt ; zij kaarten die chaos al dertig jaar aan. Wat is er trouwens mis met "Aanpassen of Opkrassen" ???
2
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2018, 10:12   #165
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dank u vlaams belang die rechtse identiteitspolitiek uitvoeren onmogelijk hebben gemaakt.
dit is zoiets als dank u PVDA om een linkse sociale politiek onmogelijk te hebben gemaakt.

je snapt zelf ook wel dat dit nergens op slaat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2018, 10:14   #166
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De NVA is gelukkig slimmer.
En blijkbaar meen je het nog ook.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2018, 10:18   #167
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zonder vlaams belang was er een veel stengere migratiepolitiek mogelijk geweest. Het feit dat ze openlijk racisme hebben gepredikt is daar de grondslag aan: partijen hebben zich gedistantieerd van de standpunten van het Vlaams belang, ook al waren sommige standpunten wel goed.

De NVA is gelukkig slimmer.
zever in pakskes,eind jaren '80 verschilde het migratie discours van PRL in niks van het VB discours. (cfr burgemeester Nols)

wat wel verschilde was het standpunt over onafhankelijkheid.

1+1
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2018, 10:29   #168
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zonder vlaams belang was er een veel stengere migratiepolitiek mogelijk geweest.
Je beseft toch wel goed wat je hiermee toegeeft?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2018, 10:40   #169
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De oplossing a la Erdogan?

De autochtone bevolking oproepen om meer kinderen te maken want nu zijn er veel autochtonen die geen kinderen meer op de wereld durven te zetten omdat ze juist dat wat u wist te schrijven daarbij in het achterhoofd houden.

De andere garde, vluchtelingen en dergelijke die hun kweekbatterijen draaien op volle toeren. Stoppen met geld te geven (kindergelden en andere?)

Hoogst rare denkpiste van mijnentwege of net niet?

Er zijn veel mensen die zich daar druk over maken, u alleen niet.

Maar de politici van tegenwoordige dagen zien er nog steeds geen 'kwaad' in, in de invasie, waarschijnlijk wegens kassa kassa.
1) 100% waterdichte stop voor islamitische migranten.
2) enkel kindergeld tot twee kinderen

En zelfs dan kan het nog om zeep zijn binnen 10 of 15jaar. Als vandaag 70% vd kinderen in Antwerpen islamiet zijn, zijn die binnen 15jaar stemgerchtigd, met alle gevolgen vandien. Daar moet ge geen zware studies voor gedaan hebben om tot die conclusie te komen.
Als we dat niet doen, vrees ik voor oorlog binnen zo'n 20jaar.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2018, 11:14   #170
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Kinderen die ouder zijn dan 8 jaar hebben geen tien jaar meer nodig om stemplichtig te zijn.
Ik heb al meer dan eens voor dit scenario gewaarschuwd. De Croo senior kan zijn geluk zo te zien niet op als hij daaraan denkt. Hij ziet duidelijk liever islamieten aan de macht dan Vlaams-nationalisten. Of De Croo Junior daar ook zo gelukkig mee is betwijfel ik, want die zal hoe dan ook zijn macht niet graag afstaan aan mensen met een alles behalve liberale inborst.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2018, 11:34   #171
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zever in pakskes,eind jaren '80 verschilde het migratie discours van PRL in niks van het VB discours. (cfr burgemeester Nols)

wat wel verschilde was het standpunt over onafhankelijkheid.

1+1
Met zijn migratie discours stond Nols quasi alleen binnen de toenmalige PRL. Hij is daarna trouwens overgestapt naar het Front National.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 11:20   #172
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Om bananen of erts te importeren uit Brazilië hoeft niemand een gat-taal als portugees te kennen. Internationale handel heeft engels als universeel communicatie middel.
Wat is dat, een gat-taal?
Het woord bestaat niet eens, typisch voor mensen die met veel pretentie doen alsof ze iets weten over een onderwerp.
230 miljoen sprekers (Portugees) is duidelijk geen gat taal.
Ze staan op de 7e plaats qua belangrijkheid in de wereld, ver boven het Nederlands.
Dus als Portugees "een gat-taal" (wat dat ook moge betekenen) is dan is Nederlands gewoon totaal onbenullig.
Internationale handel, jij denkt waarschijnlijk dat elk bedrijf alleen maar wat producten in een doos duwt en die dan verkoopt.
Alsof er geen diensten zijn, producten waarop support gegeven moet worden, om nog maar te zwijgen van reisbureaus...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En als een bedrijf toch een commercieel afgevaardigde wil die portugees kan praten, zullen ze die wel recruteren bij diegenen die daarvoor een echt diploma haalden. Bv van HoGent. Wat avondonderwijs voor PePe's is leuk als hobby.
Wat een pretentie.
Alsof enkel bejaarden dat volgen.
En waarom zouden mensen nog aan de universiteit Romaanse studeren als ze nadien toch geen les mogen geven?
Het is ook een totale misvatting dat je daar bij Hogent een beter niveau gaat krijgen, en zeker niet als het puur zakelijk gericht is.
Dat zijn dan puur zakelijke zinnetjes, wat zij kennen is maar een fractie van wat iemand kan begrijpen, zeggen, spreken, ... die een algemene cursus gevolgd heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ter info : onze handelsbalans met Brazilië toont aan dat zij op de 24e plaats qua invoer en op de 18e plaats qua uitvoer staan. Alle twee minder dan een (1) % van het totaal. Behoorlijk onbelangrijk zou ik zeggen.
Hoe dwaas om dat zo te bekijken!
Met dezelfde kaduke methode zeggen de Walen al 50 jaar dat de mijnen gesloten zijn.
Als je natuurlijk op je lauweren gaat rusten en de wereldmarkten door anderen laat veroveren, dan gaat dat altijd zo laag blijven.
Nochtans biedt Brazilië fantastische mogelijkheden.
En al eens gedacht aan bedrijven die zelf een filiaal in Brazilië opstarten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En ik heb meer vertrouwen in een website van de overheid die het onderwijsaanbod weergeeft. To each their own zeker ?
Neen, je bent weer de domste methode aan het kiezen.
Op die site van de overheid kun je immers niet inschrijven.
Wil je inschrijven voor een cursus, dan zul je toch moeten bellen, mailen of inschrijven op de site van Miras.
En wat er dan op die overheidssite staat doet niet terzake, ik ben in de werkelijkheid geïnteresseerd...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In gesubsidieerd avondonderwijs ? Absoluut !
Chinees geven in avondonderwijs is een lachertje. Zelfs diegenen die sinologie aan de univ studeren kunnen op het einde van hun opleiding met moeite met een native speaker converseren. Er is heus wel een reden hoor dat het internationale handelsverkeer quasi totaal in het engels is.
Je neemt er dan toevallig wel de moeilijkste taal uit, Chinees.
Maar dan nog, zelfs de slechtste student zal zich nog altijd oneindig veel beter kunnen uitdrukken dan een omhooggevallen pandareus.
Internationale handelstaal Engels?
In het bedrijf waar ik werk hebben de Franstalige bedrijven wel degelijk een vertegenwoordiger die Frans spreekt, en ook voor de technische contacten is dat een Franstalige.
Portugezen spreken goed Engels in tegenstelling tot de Spanjaarden, die er niet veel van bakken.
Brazilianen daarentegen zijn meestal minder goed in talen, ook in het Engels is het vaak niet al te goed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen probleem wat mij betreft. Betaal maar voor naar je hobby toe te rijden. Daar moet de belastingbetaler niet voor opdraaien.
Het is vreemd dat dat zogezegd allemaal maar "een hobby" is, maar dat de VDAB wel belang hecht aan talenkennis.
En op outplacement cursussen vindt men dit ook heel belangrijk.
Enkel zelfverklaard taalexpert Pandareus gaat het anders beweren.

Trouwens, er is meer aan de hand.
Opleidingscheques, het subsidiëren dus van het volgen van een opleiding, daar heb je bijna nooit recht op.
Als je als IT'er werkloos raakt, dan zeggen ze dat je hoogopgeleid bent, en dat je daar dus geen recht op hebt, ook als het IT cursussen zijn.
En taalopleidingen worden dus afgedaan als hobby.
Maar tegelijk gaan die schijnheilige politici dus wel verkondigen dat we allemaal "eeuwig moeten leren".

Rij er maar naartoe op jouw kosten, zeg je, maar dan moeten die opleidingen wel beschikbaar zijn, als ik zie dat ze geschrapt worden omwille van die stomme beslissing van Muyters, dan is dat gewoon bullshit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waardeloze opleidingen met publiek geld financieren is weggesmeten geld. Cursussen nederlands voor anderstaligen zijn de basisvereiste om hen aan de slag te kunnen laten gaan. Dat is dus een investering.
Wie ben jij om dat waardeloos te noemen?
Zo te horen heb je nog nooit een taalcursus gevolgd in avondonderwijs.
En toch de pretentie hebben om dat waardeloos te noemen...
Je mag je gerust eens meten met iemand die 5 jaar Arabisch gedaan heeft, dan zullen we zien wie er een gesprek kan volgen in het Arabisch, jij of die persoon die 5 jaar "waardeloze" cursussen gevolgd heeft.

En als dat niveau op die scholen dan zo laag ligt, waarom zou dat dan zo anders zijn voor NT2 (Nederlands voor anderstaligen)?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Liever vandaag nog dan morgen, bekostig je hobby zelf maar.
Dan moedig je het zwart circuit aan, hee.
Of heb je liever dat al die leraars werkloos worden?
Dat zijn vertalers/tolken of die hebben Romaanse gedaan.
Universitaire opleidingen dus, maar als je die mensen graag werkloos maakt...

Ik vind het gewoon schandalig dat jij en Muyters dat afdoen als een hobby.
Dit is gewoon verzaken van de Overheid in haar basistaken.
Een van de basistaken is Onderwijs.
Maar blijkbaar investeert men liever in de beveiliging van voetbalmatchen, of in een openbare omroep die programma's maakt om je dom te houden ("De Kampioenen" bijv.), dan dat de mensen iets bijleren, wat ze later of onmiddellijk kunnen gebruiken, zowel privé als op hun werk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen zorg, de bananenhandel en de uitvoer van afgewerkte petroleumproducten zal heus wel blijven draaien in het engels en daarvoor is geen avondschooltje in Kortrijk nodig.
Ben je daar nu weer met je bananenhandel?
Er zijn genoeg Belgische bedrijven met vestigingen in Brazilië.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In kunst subsidie flink hakken is een schitterend voorstel. Sport is een ander verhaal.
Waarom is dat een ander verhaal?
Omdat jij geen bal van kunst kent, maar voetbal wel je ding is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als men engels, frans en duits meester is zal de sollicitant geen probleem hebben om aan een andere job te raken. Naar nutteloze talen is geen vraag.
Waar haal jij die pretentie vandaan om de 7e wereldtaal nutteloos te noemen?
Ze staat met 230 miljoen sprekers wereldwijd ver boven het Nederlands, en ook boven het Italiaans bijv.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor sullen, nulliteiten en alternatieve groenen is dat wellicht wel interessant. De rest zal daar eens goed om lachen.
Dus iemand die 4 talen spreekt is een genie, iemand die dezelfde 4 spreekt + nog 2 wereldtalen erbij (Spaans en Portugees), dat is plots een nul?
Geef gewoon toe dat jij een nul bent op gebied van talen, en jaloers op mensen die er wel iets van bakken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ach, stop toch eens met dat melodramatisch gedoe aub... met je avondschool lesjes ga je je heus niet moeten aanmatigen dat je commerciële contacten kunt onderhouden met een native speaker in het portugees. Voor zover dat al nodig zou zijn, die mens zal je gewoon in het engels antwoorden.
Hoe kun jij dat nu weten?
In het bedrijf waar ik werk zijn er heel wat Portugezen, en ik kan even vlot in het Portugees antwoorden als in het Engels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij wil gewoon de slimme leukerd uithangen tijdens je vakantie, en met de ober een praatje slagen.
Wat obers er mee te maken hebben is mij niet duidelijk.
Ik kan gewoon met iedereen een praatje maken, ik lees artikelen op Portuges nieuwssites, net zoals ik op Spaanse doe.
In tegenstelling tot jou hoef ik daar niet de Engelse vertaling bijhalen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij weet niets over mij.
Ik ga ervan uit dat je niet liegt, dus dan ben je zo vol pretentie als je hier laat blijken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
"Een volk verheffen"... Lees dit maar eerst eens
Ach, een opiniestuk.
Een of andere kwiet had een mening, en die mening paste in het kraam van Pandareus.
Dus werd die maar snel verheven tot absolute waarheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Toch wel, jij doet dat. Omdat je ziet dat de overheid de gesubsidieerde richtingen in jouw interesseveld in vraag stelt zit jij erop te kappen dat zij wel geld voorzien voor lessen nederlands aan anderstaligen. Jij ontkent dat dus zeer zeker wel.
De vraag is waar je als belastingbetaler nog recht op hebt.
Je moet al die ongevraagde vreemdelingen hun les Nederlands bekostigen, en de eigen opleidingen die uw niveau op peil moeten houden, zou je ook nog eens volledig zelf moeten bekostigen, als ze nog gegeven worden....
En maar roepen dat de mensen eeuwig moeten leren.
Eigen volk eerst?
Het lijkt hier eerder op "eigen volk krijgt niets".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja, blijf maar voort emmeren over 'belangrijker' zijn van taal A tgo taal B. In de echte wereld van de internationale handel spreekt men wel voort engels hoor.
Dat is dus gewoon niet waar.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 11:27   #173
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De Croo gaat hier zwaar uit de bocht. Waar het hart van vol is, loopt de mond van over en hij praat hier zijn mond voorbij. Dit gaat OVLD stemmen kosten en wellicht volgt er een verplichte rechtzetting door De Croo waarin hij de zaken minimaliseert, nuanceert en probeert te draaien dat hij verkeerd begrepen is.

Wat duidelijk is, is dat de nijd, verzuring en frustratie van deze belgicist groter is dan de bekommernis over de toekomst van onze maatchappij en de komende generaties. Hij is danig gefixeerd op de NVA als vijandbeeld dat hij al de rest niet meer ziet en "vergist zich" zo van vijand.

Uiteindelijk schiet hij zichzelf in de voet daar dit enkel meer stemmen oplevert voor de NVA die in dezelfde vijver vist als OVLD.
Eigenlijk zijn Herman De Croo en Erik Van Rompuy twee "buddy's". Ik zou echt niet weten bij wie van de twee de gal het hoogste percentage zwavelzuur bevat. Bij allebei is de drijfveer dezelfde: onverzadigbare haat tegenover N-VA.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 13:52   #174
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Eigenlijk zijn Herman De Croo en Erik Van Rompuy twee "buddy's". Ik zou echt niet weten bij wie van de twee de gal het hoogste percentage zwavelzuur bevat. Bij allebei is de drijfveer dezelfde: onverzadigbare haat tegenover N-VA.
Marc Eyskens is eveneens een oude krokodil die aan dezelfde galziekte lijdt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 14:40   #175
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Marc Eyskens is eveneens een oude krokodil die aan dezelfde galziekte lijdt.
Partijen zetten dan ook met graagte hun oude krokodillen in om te kakken op andere partijen (vooral op de grootste, dus N-VA het laatste decennium).
Dat is redelijk safe voor hen, valt het tegen kunnen ze altijd zeggen "ach, ja, Decroo senior, dat is niet de mainstream".
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 09:24   #176
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Marc Eyskens is eveneens een oude krokodil die aan dezelfde galziekte lijdt.
Klopt. Ze vertonen alle drie een gemeenschappelijk kenmerk: mordicus blijven wroeten en kronkelen om het belgicisme door de Vlamingen hun strot te rammen. Het tegen alle redelijkheid in willen verder zetten van La Belgique in een model waarbij Vlaanderen tot in der eeuwigheid gedoemd blijft om onvoorwaardelijk een zware aderlating in zijn welvaart te ondergaan (in naam van de "solidariteit" met WalloBrux) wordt nog scherper aangevoeld nu we ook nog eens verondersteld worden een gelijkaardig onvoorwaardelijke gulheid t.a.v. Afrikaanse migranten te slikken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 18:57   #177
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Ik kan me niet voorstellen dat mensen met verstand deze smeerlapperij zullen blijven slikken, maar... de lankmoedigheid van "de" Vlamingen kennend kan het wel nog een hele tijd duren. Waarschijnlijk tot het telaat is, andere heersers de macht hebben overgenomen en de Vlamingen op hun beurt hun wetten door de strot duwen. De geschiedenis herhaalt zich gewoon. Vlaanderen is tegen die tijd allang het Vlaanderen niet meer van vandaag, en veel te halen zal er ook niet meer zijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 14:13   #178
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zonder de slappe houding vd andere partijen, was er nooit een VB geweest.
Hun standpunten leken vooral "extreem", omdat de andere partijen zo flets en plattekes waren.
De nva mag dan misschien "slimmer" zijn, ze zullen altijd wel die 10% tekort komen die naar het VB zal blijven gaan, om echt iets te kunnen forceren.
Juist, het VB was gewoon te vroeg en te extreem realistisch voor de bange blanke man die nog altijd blind "zijn" partij volgde.
Wat hij niet in de gaten had was dat "zijn" partij haar belang, niet het zijne beoogde.
De NVA maakte daar gretig en slim gebruik van nadat VB in quarantaine gezet was.
Nu ze de stemmen hebben verzakken ze tot het "MI First" beleid zoals alle anderen, weg met de VB ideologie "Eigen volk eerst".
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 14:46   #179
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...2019~a3bd4034/

Voila zie, daar gaan we weer ...., hou je maar klaar voor nieuwe belastingen;
We zullen "den Herman" er eens bij roepen die heeft misschien een oplossing ....?
Misschien kan hij zijn immigrerende vrienden aan het werk krijgen?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 11:21   #180
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zever in pakskes,eind jaren '80 verschilde het migratie discours van PRL in niks van het VB discours. (cfr burgemeester Nols)

wat wel verschilde was het standpunt over onafhankelijkheid.

1+1
Nols aanhalen is nu juist geen goede referentie.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be