Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
|
Discussietools |
14 juni 2018, 15:05 | #1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
piloten-willen-erkenning-als-zwaar-beroep
Alle beroepen beroepen zich op de maatregel ' zware beroepen'. 't Is alsof iedereen zo snel mogelijk mee pensioen wil gaan. En eens ze dan zo ver zijn willen ze er niet mee stoppen
http://www.knack.be/nieuws/belgie/pi...l-1141133.html https://www.youtube.com/watch?v=36MEMMEYvmU |
14 juni 2018, 15:42 | #2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Reken daarbij de regelmatige tijdverschillen en de onregelmatig uren. Alvast meer aanvaardbaar dan veel overheids "zware" beroepen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. |
|
14 juni 2018, 19:17 | #3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
Citaat:
|
|
15 juni 2018, 00:20 | #4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Fysiek vind ik het niet echt heel zwaar hoor, vooral toch niet voor piloten. Anders wordt het als ze een nieuw type vliegtuig voorgeschoteld krijgen, dan wordt het een tijd lang blokken, dikke manuals, en dat is misschien niet meer zo voor de hand liggend voor een ouder iemand. Maar dat wil niet zeggen dat hij daarom afgeschreven is hé, hij kan altijd nog wel voor iets anders ingeschakeld worden, iets wat dan ook fysiek misschien minder belastend is. Er zijn jobs genoeg in het vliegwezen.
Laatst gewijzigd door Garry : 15 juni 2018 om 00:25. |
15 juni 2018, 04:21 | #5 |
Secretaris-Generaal VN
|
Met die mannen hun werkuren (en kabinepersoneel) is het zwaarder dan een vaste nachtshift. Plus ze hebben effectief een paar 100 mensenlevens als verantwoordelijkheid.
Neen, ik kan me daar wel in vinden. Langs de andere kant, een "opgebrande piloot" die geen andere job aankan, was die wel geschikt als?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
15 juni 2018, 05:32 | #6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
|
Groot gelijk hebben ze. De goegemeente wordt al onwel als ze zich twee keer per jaar een uurtje moeten aanpassen of als de vuilophaalwagen 'al' om 6 uur 's ochtends de straat in draait. Mensen die elke dag totaal andere uren werken, 24/24 7/7 en dikwijls pas één dag op voorhand weten om hoe laat dat dan juist zal zijn, zouden maximum tot hun vijftigste aan de slag hoeven te zijn.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen. |
15 juni 2018, 06:15 | #7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Citaat:
Ge gaat eens zien slechts hoe weinig er gaan gelukkig mee zijn. Dat is zoals de militaire in den tijd, die mochten op pensioen gaan van hun 45. Die hadden dat graag want die gingen pas dan dik verdienen. Pensioen trekken + nog een jobke er bij. Maar piloten met twee linkse poten zie ik nog niet direct een en ander gaan bijklussen. Daarbij, die voelen zich pas gelukkig als ze mogen opstijgen. Dat heb je bij mensen die van hun hobby hun werk gemaakt hebben. Als hij dan zijn hobby wil verder zetten mag hij er dik voor gaan betalen in plaats van er dik voor betaald te worden. Nee nee, het is in heel veel gevallen zoals hier vertelt wordt; https://www.youtube.com/watch?v=36MEMMEYvmU Laatst gewijzigd door Garry : 15 juni 2018 om 06:36. |
|
15 juni 2018, 06:17 | #8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
|
Citaat:
__________________
N-VA voor een welvarend 2024 |
|
15 juni 2018, 07:10 | #9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Citaat:
Ik herinner mij nog al te goed de stapels boekdelen die mijn schoonvader destijds heeft moeten door kauwen toen de 747 zijn intreden deed. Laatst gewijzigd door Garry : 15 juni 2018 om 07:14. |
|
15 juni 2018, 08:07 | #10 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
|
Het hierboven beschrevene geldt ook voor treinbestuurders
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 15 juni 2018 om 08:07. |
15 juni 2018, 08:08 | #11 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
|
Citaat:
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
16 juni 2018, 17:49 | #12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De grote tijdverschillen zijn eveneens zeer vermoeiend en kunnen naar stress leiden. Je vliegt ook niet altijd in vakantieweer. Ga maar eens landen met slecht zicht of sterke zijwinden. Er zullen zeker zwaardere beroepen zijn maar als militair zijn een zwaar beroep is dan komen piloten zeker in aanmerking.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. |
|
16 juni 2018, 20:25 | #13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
|
Citaat:
En dan hoor je iemand die één keer in zijn leven naar de US of naar het verre Oosten vliegt dat ze na een maand nog last hebben van jet-lag...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman |
|
16 juni 2018, 20:26 | #14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
|
Citaat:
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 16 juni 2018 om 20:27. |
|
17 juni 2018, 00:37 | #15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Citaat:
Voor het overige beperkt zich hun taak in een checklist aflopen en een aantal uur op hun gat zitten. Een 737 land beter op computer dan dat zij het doen, alleen vlak na dat hij de grond raakt de brakes bedienen en tijdens de vlucht, en vooral naar het einde toe voor de landing, een aantal keer de instellingen aanpassen. Ik zeg niet dat ze er verder niets van moeten kennen, vandaar ook dat ik eerder al gezegd heb dat het voor wat oudere piloten niet meer vanzelfsprekend is om nog over te stappen op een nieuw en vooral ander type van toestel, maar verder fysiek gaan ze er niet van krom lopen hoor. Laatst gewijzigd door Garry : 17 juni 2018 om 00:40. |
|
17 juni 2018, 06:35 | #16 |
Secretaris-Generaal VN
|
Alvast niet voor de Belgische. Telkens die slecht geslapen hebben dreigen ze met stakingen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
17 juni 2018, 09:02 | #17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Daardoor is het echter niet minder vermoeiend. Op de binnenvaart bvb is het gebruikelijk dat de kapitein zo zijn 16 uurkes aan dat knuppelke zit en slapen moet hij nu ook niet doen want het gaat snel en alsmaar groter, zoals in de luchtvaart trouwens. Stel dat je op een tanker zit met tegenwoordig mogelijks 3 ?* 4.000 ton gevaarlijke stoffen. Je mag er niet aan denken dat je daarmee een ernstige aanvaring krijgt. Juist daarom blijft het wenselijk dat je kwik en monter je job kan doen. Het is niet voor niets dat je vanaf een bepaalde leeftijd regelmatig testen moet afleggen om te zien of je lichamelijk nog voldoet.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. |
|