Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2018, 19:56   #1
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard Je dieselwagen nog doorverkopen? Vergeet het maar

Wie ben ik?, maar vraagske >> zou het dan niet mogelijk zijn om in die “jong” vervuilende diesel simpelweg een benzine motor te installeren, mag dat of mag dat niet?

Indien dat nu niet mag moet het toch niet zo moeilijk zijn om dan maar snel de wet aan te passen en het plaatsen van een benzine motorblok in een diesel mogelijk te maken.

OOOOhja de Auto fabrikanten zullen tegen zijn en lobbyen om dit niet te doen……
Misschien zou zelfs de regering + EU er bij de autofabrikanten er kunnen op aandringen dat zulk een ombouw pakket voor jonge diesels mogelijk moet word om zo sneller van de diesels op wereld vlak af te geraken.

Autofabrikanten hebben ons jaren lang bedrogen met sjoemel elektronica, ze mogen ook wel iets doen om die vervuilende diesels weg te helpen.

Want HUN klanten zitten nu met de problemen dat hun duur betaalde wagen die verkocht werd met populistische reclame van goedkoop rijden en grote inruilwaarde nu niets meer waard is !!!!

Want nu word wel de benzinewagen in de zon gezet door de autofabrikanten en binnen twee jaar zal het dan weer de elektrische auto zijn en zal de benzine wagen dan weer moeten afgeschreven worden, uitgestippelde commercie…..

De meeste modellen hebben steeds een diesel en benzine versie, dus als men dan toch zoveel op en diesel moet verliezen waarom dan niet er een benzine er laten in monteren dan kan men met minimum kost weer jaren verder.

Zelfs de Afrikaanse markt wil géén geld meer geven voor diesel wagens!

bv: Een begrafenis ondernemer die ik ken verkoopt steeds zijn perfect onderhouden en in nieuwstaat glimmende camionette na 4 jaar.

Nu blijkt hij voor het eerst die diesel Ford Transit niet kwijt te geraken voor een degelijke prijs! Terwijl er voorheen om zijn auto’s bijna om gevochten werd.
Dus een nieuwe benzine motor in die camionette zou de oplossing zijn, en die camionette is dan weer technisch voor jaren bruikbaar en nadien wereldwijd aantrekkelijk als occasie.

Waarom moeilijk als het logisch, snel en makkelijk kan????
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 26 juni 2018 om 20:01.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 21:10   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Ge gaat veel meer dan alleen de moteur mogen vervangen.
Ge gaat ongeveer alles mogen vervangen, te beginnen met de versnellingsbak.

Dan is het economischer om de oude bak volledig op te rijden, en dan te wisselen voor een nieuwe benzine.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 21:42   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Waarom uw diesel verkopen? Er gaan nog tientallen jaren diesels rondrijden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 21:56   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom uw diesel verkopen? Er gaan nog tientallen jaren diesels rondrijden.
Ja maar niet meer in de steden. Zal vervelend worden als je op de ring geen enkele uitrit meer zal mogen nemen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 23:17   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De S60 komt zelfs al niet meer in Diesel...enkel T5 zie ik op volvo site.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2018, 18:37   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom uw diesel verkopen? Er gaan nog tientallen jaren diesels rondrijden.
Vooral nutteloos rondrijden op zoek naar plaatsen waar ze wél nog mogen rijden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2018, 19:21   #7
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vooral nutteloos rondrijden op zoek naar plaatsen waar ze wél nog mogen rijden.
Inderdaad, daarom dacht ik als niet technieker, waarom er dan geen benzine motor in leggen?

Gans EU heeft de diesel gepromoot en de autofabrikanten hebben lustig mee gespeeld, alleen Ferrari vertikte het om en diesel in hun wagens te leggen!!

Dus daarom vind ik dat de regeringen Via EU samen er zouden kunnen op aandringen dat er een soort ombouw pakket met duidelijk vastgestelde prijzen per model beschikbaar word om Diesel motors te vervangen door Benzine.

De ombouw zou bv ook gedaan kunnen worden zonder dat er BTW aangerekend word, dat zou dan de bijdrage zijn van de EU lidstaten.

De jonge-dieselwagen bezitter (privé wagen) word zo niet voor voldongen feiten geplaatst en heeft toch en keuze uitweg als hij/zij iemand is die zen wagen jarenlang gebruikt en de wagen wil oprijden

Iemand schreef, zelfs de versnellingsbak moet vervangen worden…. Is dat wel zo voor iedere wagen?

Ik meen dat ik ooit eens gelezen heb dat bv Mercedes 200 en de 300 identiek zijn alleen de aankoop prijs en het elektronische besturingssysteem zou verschillend zijn waardoor meer pk verkregen word, dus?

Gelet op het feit dat de auto industrie er alles aandoet om zoveel mogelijk gelijke stukken te gebruiken om de kosten te minderen vermoed ik dat het wel degelijk mogelijk moet zijn een benzine motor in en diesel versie te leggen.

Bovendien vond ik op internet wel en alleen ombouw van benzine naar diesel, en omgekeerd zou niet gaan?

Ik vermoed dat de “commercie” de mensen dom houd om steeds nieuwe wagens te kunnen verkopen. Het ombouw pakket kan toch nooit zoveel kosten dan een nieuwe wagen, terwijl de rest waarde van de wagen verbeterd word >> Maar wie ben ik?
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 27 juni 2018 om 19:38.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2018, 19:57   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge gaat veel meer dan alleen de moteur mogen vervangen.
Ge gaat ongeveer alles mogen vervangen, te beginnen met de versnellingsbak.

Dan is het economischer om de oude bak volledig op te rijden, en dan te wisselen voor een nieuwe benzine.
Vroeger werkte het andersom.
Bij Mercedes kon je gemakkelijk een benzine motor vervangen door een diesel.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2018, 20:21   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom uw diesel verkopen? Er gaan nog tientallen jaren diesels rondrijden.
Als het mogelijk is, ga ik de mijne gewoon oprijden. Als ik er nog tien jaar meer rijdt, is hij twintig jaar en heeft hij rond de 300.000 km. Ik gebruik hem momenteel toch bijna uitsluitend om de kinderen naar school te voeren en naar het station te rijden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be