Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2018, 23:16   #101
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zal exact zijn, in 1989 in Froenze, het huidige Bishkek in Kyrgyzstan, en kortstondig in Sverdlovsk, het huidige Ekaterinburg. Ik ga nog bijna jaarlijks terug, maar heb ook de andere ex-Sovjetrepublieken ondertussen bezocht.

Als U over iets een mening wil hebben kan dat, maar dan moet het wel gebaseerd zijn op feiten en niet op leugens, zoals "Oost-Europa was vol met krottenwijken zoals op de Filippijnen"...
was is voorbij

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat zijn (gelukkig) lang vervlogen tijden.
Het schisma tussen China en de Sovjet-Unie is de reden dat het Westen de koude oorlog gewonnen heeft.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 07:15   #102
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In plaats van met Noord-Korea moeten ze met China dwepen.
Oei, ik dacht dat de pvda een partij voor de werkmens was, niet voor de grootkapitalist.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 12:02   #103
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Oei, ik dacht dat de pvda een partij voor de werkmens was, niet voor de grootkapitalist.
BEIJING, March 5 (Xinhua) -- China will reduce the poor rural population by over 10 million in 2018, including 2.8 million people to be relocated from inhospitable areas, Premier Li Keqiang said Monday.

"Poverty alleviation efforts will be carried on through the development of local industries, education, and healthcare," Li said when delivering a government work report at the first session of the 13th National People's Congress (NPC), the national legislature.


http://www.xinhuanet.com/english/201..._137018278.htm



China’s record in poverty reduction unparalleled in human history: British expert

http://www.xinhuanet.com/english/201..._129857170.htm

China is een communistisch land, waar alle banken en de meeste bedrijven in staatshanden zijn. Echter, sommige van hun beleidskenmerken worden hier als rechts beschouwd. Keiharde aanpak van criminaliteit en moslimextremisme bvb. alsook sterke nadruk op de Chinese cultuur en eigenheid en traditionele waarden.
In andere delen van de wereld wordt dat echter niet automatisch met rechts geassocieerd, enkel in het Westen.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 juli 2018 om 12:06.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 14:38   #104
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Typ "one child policy" in op google en je krijgt een hele reeks vooral Amerikaanse artikels over hoe slecht, onmenselijk en/of mislukt deze politiek is of was.
Geef eens een voorbeeld van één artikel in West Europa van 1980 tot nu dat ongenuanceerd negatief is over de 1 kind politiek van China.

Gewoon 1 (één).
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 14:39   #105
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is veel ingewikkelder dan dat.
Allez!

Ik denk het niet.

Uwen extreem linkse blabla zegt wit, en uw gedrag zegt het tegenovergestelde.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 14:45   #106
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zal exact zijn, in 1989 in Froenze, het huidige Bishkek in Kyrgyzstan, en kortstondig in Sverdlovsk, het huidige Ekaterinburg. Ik ga nog bijna jaarlijks terug, maar heb ook de andere ex-Sovjetrepublieken ondertussen bezocht.

Als U over iets een mening wil hebben kan dat, maar dan moet het wel gebaseerd zijn op feiten en niet op leugens, zoals "Oost-Europa was vol met krottenwijken zoals op de Filippijnen"...
Dat is uw invulling, niet hetgeen ik op doelde. Ik had uw vermogen om dat te begrijpen onderschat. Mij ging het over het contrast: de partijbonzen en hun meelopertjes, het grote chique en daartegenover diegenen die de communistische indoctrinatie niet genegen waren. Het contrast was even schrijnend of misschien zelfs erger. De doodgezwegen psychiatrische 'behandelingen' (eigenlijk geestelijke foltering) van andersdenkenden en hun gezinnen bijvoorbeeld, in de door de USSR gedomineerde landen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 2 juli 2018 om 14:49.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 15:19   #107
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Dat is uw invulling, niet hetgeen ik op doelde. Ik had uw vermogen om dat te begrijpen overschat. Mij ging het over het contrast: de partijbonzen en hun meelopertjes, het grote chique en daartegenover diegenen die de communistische indoctrinatie niet genegen waren. Het contrast was even schrijnend of misschien zelfs erger. De doodgezwegen psychiatrische 'behandelingen' (eigenlijk geestelijke foltering) van andersdenkenden en hun gezinnen bijvoorbeeld, in de door de USSR gedomineerde landen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 2 juli 2018 om 15:21.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 16:21   #108
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is veel ingewikkelder dan dat.
Leg eens uit.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 20:54   #109
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Geef eens een voorbeeld van één artikel in West Europa van 1980 tot nu dat ongenuanceerd negatief is over de 1 kind politiek van China.

Gewoon 1 (één).
Geef dan eens een doorzoekbaar archief van die jaren, ik herinner me ook sterke kritiek op het beleid, vooral de bestraffing en gedwongen karakter. Van 6 kinderen per vrouw naar 1,6 doe je niet zomaar.

https://nos.nl/artikel/2065811-de-pr...dpolitiek.html
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 21:14   #110
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Geef dan eens een doorzoekbaar archief van die jaren, ik herinner me ook sterke kritiek op het beleid, vooral de bestraffing en gedwongen karakter. Van 6 kinderen per vrouw naar 1,6 doe je niet zomaar.

https://nos.nl/artikel/2065811-de-pr...dpolitiek.html
Maar het is toch niet aan mij om de bewering van een andere forummer te bewijzen! Dan is het wel gemakkelijk!

Dit was de bewering van Tomm:
ik herinner mij nog goed hoe China in de westerse pers afgekraakt werd wegens hun "onmenselijke, wrede" één kind politiek.

Wel, bewijs die herinnering... Ik wacht!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 22:05   #111
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar het is toch niet aan mij om de bewering van een andere forummer te bewijzen! Dan is het wel gemakkelijk!

Dit was de bewering van Tomm:
ik herinner mij nog goed hoe China in de westerse pers afgekraakt werd wegens hun "onmenselijke, wrede" één kind politiek.

Wel, bewijs die herinnering... Ik wacht!
Dat is ook mijn herinnering, en het staat ook in die link die ik doorgaf. Nu noem je ons leugenaars tenzij we kranten van de jaren 80 bovenhalen.

is 1995 ook goed voor meneer?
https://m.youtube.com/watch?v=zd_nptd2q0M
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 22:47   #112
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat is uw invulling, niet hetgeen ik op doelde. Ik had uw vermogen om dat te begrijpen onderschat. Mij ging het over het contrast: de partijbonzen en hun meelopertjes, het grote chique en daartegenover diegenen die de communistische indoctrinatie niet genegen waren. Het contrast was even schrijnend of misschien zelfs erger. De doodgezwegen psychiatrische 'behandelingen' (eigenlijk geestelijke foltering) van andersdenkenden en hun gezinnen bijvoorbeeld, in de door de USSR gedomineerde landen.
U bent totaal gehersenspoeld door decennia koude oorlogspropaganda.
De dissidenten, zoals altijd en overal, waren slechts een zeer kleine minderheid van de bevolking, minder dan 1% in de jaren 50, 60 en 70.
Andersdenkenden worden door de VS ook niet zacht aangepakt, Assange zit nog steeds in de Ecuadoriaanse ambassade in Londen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 22:47   #113
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is ook mijn herinnering, en het staat ook in die link die ik doorgaf. Nu noem je ons leugenaars tenzij we kranten van de jaren 80 bovenhalen.

is 1995 ook goed voor meneer?
https://m.youtube.com/watch?v=zd_nptd2q0M
Is die link uit uw jeugd? en bestond er al youtube in uw jeugd? Als uw bron uw herinnering is, dan is het gemakkelijk!

En trouwens, ge moet dat tegenover alle westerse artikels zetten die positief waren over de 1 kind politiek.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 22:52   #114
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Geef eens een voorbeeld van één artikel in West Europa van 1980 tot nu dat ongenuanceerd negatief is over de 1 kind politiek van China.

Gewoon 1 (één).
Je hebt de keuze uit vele duizenden.
Bvb.
https://www.washingtontimes.com/news...r-its-human-r/
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 22:53   #115
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Geef dan eens een doorzoekbaar archief van die jaren, ik herinner me ook sterke kritiek op het beleid, vooral de bestraffing en gedwongen karakter. Van 6 kinderen per vrouw naar 1,6 doe je niet zomaar.

https://nos.nl/artikel/2065811-de-pr...dpolitiek.html
Je doet dit niet zomaar, maar de voordelen wegen sterk door vergeleken met de nadelen, als je het nu bekijkt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 22:55   #116
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Leg eens uit.
Ik pak alleen met m'n privéleven uit op dit forum als het toepasselijk is in de discussie. En liefst niet te veel details, dat begrijpt U wel.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 22:57   #117
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Is die link uit uw jeugd? en bestond er al youtube in uw jeugd? Als uw bron uw herinnering is, dan is het gemakkelijk!

En trouwens, ge moet dat tegenover alle westerse artikels zetten die positief waren over de 1 kind politiek.
Welke waren positief? Geef eens een voorbeeld?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 23:09   #118
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Welke waren positief? Geef eens een voorbeeld?
Gij weigert op mijn vragen te antwoorden, maar ge durft wel mij vragen stellen, En dan nog ten onrechte vragen! Ge moet maar durven!!

IK WACHT nog steeds op een Europees ongenuanceerd west europees artikel over de 1 kind politiek!

En ik WACHT nog steeds op ween antwoord waarom uw familie weggevlucht is uit het FANTASTISCHE PARADIJS dat de soviet unie was!

Het is heel gemakkelijk om kritiek op het westen te geven, maar ge zit hier wel te parasiteren op de voordelen die het westen u bieden.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 02:40   #119
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

"Alles is relatief", zei Einstein. Hoe je de werkelijkheid waarneemt hangt af van het standpunt van de waarnemer in tijd en ruimte. Zo zijn ook termen zoals links/rechts en progressief (vooruitstrevend)/konservatief (behoudsgezind) relatieve termen die meer zeggen over het standpunt van de waarnemer dan over het waargenomene. Een paar voorbeelden:

*) Iemand die in het centrum staat, staat voor iemand die ekstreemlinks staat aan de rechterkant (en is dus rechts) en staat voor iemand die ekstreemrechts staat aan de linkerkant (en is dus links).

*) Wat vroeger progressief was, kan tegenwoordig konservatief zijn. Zo is opkomen voor rechten die er nog niet zijn progressief (vooruitstrevend), terwijl het verdedigen van rechten die er wel zijn konservatief (behoudsgezind) is. Zo was de 8-urige werkdag progressief in een tijd dat mensen 12 uur per dag moesten werken in gevaarlijke omstandigheden, maar is ze konservatief in een hoogproduktieve tijd met automatizatie waarin er minder kan worden gewerkt.

*) Wat op de ene plaats progressief is, is op de andere plaats konservatief. Zo zijn reeds verworven rechten hier op deze plaats nog niet noodzakelijk verworven rechten op andere plaatsen in de wereld.

*) Links/rechts kan ook per onderwerp verschillen: ekonomisch, sociaal, etisch, identitair, ekologisch, kultureel, muzikale voorkeur, levenswijze,... En zelfs binnen die onderwerpen kan het volgens subonderwerpen verschillen. Zo zijn Skandinavische ekonomisch konservatieven op het vlak van holebi-rechten etisch progressiever dan Veel Afrikaanse ekonomisch progressieven die nog moeite hebben met holebi-rechten... Het doet onrecht aan het feit dat een individu een meerlagig wezen is.

*) Ook met de leeftijd kan het veranderen. Als je nog jong bent, nog niets hebt opgebouwd, en nog een gans leven voor je hebt wil je vooruit en dingen uitproberen. Maar als je al eens ouder bent, je tijd korter wordt, en een leven uitgebouwd hebt wil je behouden wat je met veel moeite hebt opgebouwd.

Voor mij heeft die tegenstelling links/rechts en progressief/konservatief weinig praktische waarde. Het zegt meer over het standpunt van degene die het gebruikt. Wat voor mij een veel belangrijker onderscheid is, is deze tussen autonoom/autoritair. Deze tussen de vrijheid en het zelfbeschikkingsrecht van individuen en gemeenschappen, en de beknotting van die vrijheid en dat zelfbeschikkingsrecht. Een linkse diktatuur of autokratie is vanuit het standpunt van vrijheid en zelfbeschikkingsrecht even erg als een rechtse. En een godsdienstige diktatuur/autokratie even erg als een ateïstische. Beiden houden individuen en gemeenschappen onder de knoet.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 3 juli 2018 om 02:54.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 02:50   #120
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
economisch links-rechts
identitair progressief-conservatief
ethisch progressief-conservatief
ecologisch progressief-conservatief

als minimum assenstelsel
en daar dan ook nog eens de persoonlijke volgorde in opmaken

dan kan je m.i. al een beetje zinnig je politieke voorkeur uitdrukken.
Je zou die tegenstelling progressief/konservatief ook op het vlak van ekologie, kultuur, muzikale voorkeur, levenswijze,... kunnen uitdrukken.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 3 juli 2018 om 02:52.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be