Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
12 juli 2018, 07:24 | #161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
|
"Die vloot van een miljoen auto’s heeft nog een ander voordeel: ze kan gebruikt worden als een gigantische opslagbatterij. Waar je niet alleen stroom kan op opslaan (tussen 12 en 5 uur ’s nachts dus). Maar van elke elektrische auto die je aan het stopcontact hangt, kan je met slimme, flexibele netten ook stroom afhalen. Op momenten van stroomtekort kunnen de batterijen van onze elektrische auto’s dan zelf hun extra opgeslagen elektriciteit leveren aan de bedrijven of gezinnen die ze nodig hebben. En dat zou veel elektriciteit zijn: de huidige opslagcapaciteit zou bijna verdubbelen."
Hier is het hem om te doen. Zonder die "gigantische opslagbatterij" valt heel het groen verhaal in het water. Die één miljoen E-wagens dragen batterijen mee ter waarde van .... (wie heeft er goesting om dat uit te rekenen?) en van wie wordt verwacht dat ze dat bedrag ophoesten? Nogal wiedes dat we als burger van alle kanten worden bestookt met foute informatie (ook hier) om zo veel mogelijk mee te werken aan die "gigantische opslagbatterij" . Ik laat de kelk alvast aan mij voorbijgaan. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 juli 2018 om 07:25. |
12 juli 2018, 08:16 | #162 |
Secretaris-Generaal VN
|
Hmm. Ik heb hier een 4.2kw accu liggen. Kostprijs, pakembeet €3K.
Die heeft 1000 laadbeurten als "garantie". Wil iemand 10% van die laadbeurten opgeven om het elektriciteitsnet te stabiliseren? Komaan, het is maar €300 op "theoretisch" gezien 3 jaar tijd....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
12 juli 2018, 08:44 | #163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
|
Citaat:
Laat ons nu nog maar de helft van die kostprijs nemen. 1 miljoen E-wagens met een batterij van gemiddeld 50kWh ... of 25.000€ batterij per wagen... We komen aan: 25.000.000.000€ - na 10 jaar opnieuw op te hoesten of 2,5 miljard jaarlijks. Al bij al toch een peulschil als we zien wat er op ons afkomt. http://www.itinerainstitute.org/nl/a...-het-bankroet/ Wat maakt die extra 2,5 miljard nog uit? |
|
12 juli 2018, 08:56 | #164 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
En dat is nog steeds aan het dalen. |
|
12 juli 2018, 10:02 | #165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
|
Citaat:
Deze verkoopprijs is afhankelijk van de prijs van de grondstoffen en van de winstmarge die men wil realiseren. Madox betaalt ongeveer 1€, ik denk niet dat hij de man is om hierover te liegen. Er is al redelijk wat geschreven over de huidige en toekomstige vermoedelijke kosten van de batterijen. Vele factoren spelen een rol en die 0,1€ lijkt verre van haalbaar. |
|
12 juli 2018, 10:06 | #166 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
En die zitten nu op 100-120 dollar/kWh kost voor een Tesla. |
|
12 juli 2018, 10:51 | #167 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
Zelfs voor een complete in handwerk omgebouwde 80 kWh batterij en dito management voor de oude roadster naar 3.0 versie wordt maar $29.000 gevraagd, en dat werk duurt wslk enkele dagen. Is wel een vriendenprijs van Tesla. (en ik weet maar al te goed wat een complete revisie van een zeldene youngtimer kost) $29.000/80 kWh = $362,5 of € 310/kWh. Nuff said? Bron Tesla: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 12 juli 2018 om 10:54. |
||
12 juli 2018, 13:00 | #168 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
|
En aan die prijs een miljoen auto's in omloop? Lijkt me duidelijk.
Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 juli 2018 om 13:02. |
12 juli 2018, 13:29 | #169 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
|
12 juli 2018, 13:39 | #170 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
Hopelijk ben je nu mee: via Citaat:
Er zijn zo vele claims die dat niet duidelijk maken, Tesla heeft het over het compleet accupack. Laatst gewijzigd door Micele : 12 juli 2018 om 13:47. |
||
12 juli 2018, 13:45 | #171 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Tegen deze productieaantallen zullen ze aan 100 dollar/kWh zitten;
|
12 juli 2018, 13:55 | #172 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
In april 2016 zat Tesla met -enkel- de van Japan komende batterijcellen (overzee) al onder $190/kWh (Gigafactory bestond toen niet): Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 12 juli 2018 om 14:09. |
||
12 juli 2018, 16:52 | #173 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
|
Citaat:
Moet het niet mogelijk zijn om een batterij bij slijtage of schade gewoon te vervangen? Had men niet een mooie demonstratie gegeven hoe snel men een batterij wel kon vervangen? https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY En hoeveel is "een fractie" daarvan? Ja, ik blijf er even op doorgaan omdat, ten slotte, de prijs van de batterijen de haalbaarheid van de hele opzet gaat bepalen. In tweede instantie zal ook de prijs van het geleverde vermogen (kWh) een rol spelen maar daar kunnen we in het slechtste geval oplossen met één of andere generator. |
|
12 juli 2018, 17:05 | #174 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
|
Citaat:
Als dat effectief gehaald wordt dan ziet het er wel heel goed uit. Zit het gevaar er dan niet in dat de mensen helemaal 'off-grid' gaan met zo'n flinke power-wall aan de muur en reeks zonnepanelen op hun dak? Verder rondtoeren met een hybride ... Zou perfect zijn indien de industrie alleen gebruik zou maken van het openbaar net. In dat geval ook alleen alles betalen lijkt me vrij normaal. |
|
14 juli 2018, 19:55 | #175 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Maar ja, je kan ze vervangen indien nodig. |
|
14 juli 2018, 19:56 | #176 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Men leveraged de batterijn via de wagenprijs: opties, enz....maar indien men een powerwall verkoopt speelt vraag en aanbod. |
|
14 juli 2018, 20:30 | #177 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
De geschiedenis hoe Tesla begon (met private sponsors) en overleefde:
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Tesla_Inc. Must read before... Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2018 om 20:31. |