Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2018, 19:50   #581
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ah, heb je veel weet van westerse vrouwen (buiten een paar hipsters misschien) die staan te wachten op een boerkini?
neeje maar wel een badpak, misschien

Citaat:
Ik geloof meer dat die vrezen dat wanneer de vrouwen in die geloofsgemeenschap zich al dan niet vrijwillig nog meer gaan verhullen, ze het gevoel zullen krijgen nog meer op hun tellen te moeten passen.
ahja ? gaan ze op den duur belaagd worden door hordes moslimmannen die het niet vinden dat ze daar wat haram rond blijven zwemmen ?



Citaat:
Ik heb nergens geclaimed dat het voor westerse vrouwen een recht zou moeten zijn.
Het verbod geldt eveneens voor hen.
klopt.. heb ik een paar posts geleden rechtgezet
Ik had een stukje van jou blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd, dat omdat ge eerder maar bleef hameren op dat het niet de kleding an sich was die er toe deed maar de beweegredenen erachter

nogmaals mijn excuses voor dat misverstand

Laatst gewijzigd door praha : 19 juli 2018 om 19:51.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 19:53   #582
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
de vraag blijft nog hoor

De bijkomende vragen :
moet ge kunnen provoceren ? ( pas op ook niet absoluut van aard ) : ja
Wordt dat gegarandeerd door de wet en overheid ?: ja
Ga je daar altijd mee wegkomen zonder gevolgen ? : neen
Uiteraard.

En hoe pakt die vrijheid in de realiteit uit?
Zou er veel veranderen voor onze stand-up comedians moest de wetgever morgen beslissen dat Mohammed niet meer bespot mag worden?

Het zou een symbolische nederlaag zijn want in de praktijk geldt het verbod al min of meer.

Wat heb je in de praktijk aan een vrijheid die je niet kan afdwingen?

Citaat:
ja dat zei ik dus
Bestaat die ordening van dat groene ( en bijhorend verondersteld rode licht ) licht dan plots niet meer ?
Nogmaals, tussen theorie en praktijk is een heel grijze zone.

Citaat:
grappig daar ik verhullen hier in twee contexten kan opvatten.

Maar gaat het minderen als we al die vrouwen niet meer op het straatbeeld toelaten en die mannen enkel die westers geklede vrouwen te zien krijgen ?
Je stelt op die manier de zaken nog negatiever voor dan ik doe.
Maar als ik een gok zou wagen. Nee.

Een verbod houdt wel in dat westerse vrouwen niet verplicht kunnen worden om het te dragen.
Daarvoor zou de kritische massa nog hoger moeten liggen om dat in de praktijk af te dwingen.

Citaat:
klopt en hetzelfde kan je stellen over die met dat mini-rokje
...maar een andere vrouw heft daar misschien nog wel iets aan.
Daarvoor doet ge het dus

Jouw 'oplossing' lijkt me erop neer te komen die gewaarborgde vrijheid af te schaffen en dan valt het probleem weg
Beknibbelen op vrijheden om de vrijheid van het groter geheel te vrijwaren doen we toch al?
De boerka is toch ook verboden?

Citaat:
hou dat in gedachte
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 20:01   #583
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ah nu bedoelt ge het zo weer

Da's nu net wat er schort hé aldus de rechter
Al wordt het zo geformuleerd het viseert duidelijk die boerkini
btw ik gaf je het voorbeeld van Merelbeke al ... die winden er naar 't schijnt geen doekjes om
Ik moet een post gemist hebben.

Maar waarom zou dit de boerkini viseren? Ik mag toch ook niet met een salopette of een overall in het zwembad?

Citaat:
als ik morgen een wet dicteer die zegt dat iedereen met rood haar niet meer welkom is in de Wibra dan zou ik ook niet discrimineren hé
Het geldt immers voor iedereen en ge hebt steeds de 'vrije keuze' om het te laten afscheren, verven of niet meer naar de Wibra te gaan
Beetje een verkeerd voorbeeld.
Maak ervan dat je mensen niet meer zou toelaten om niet meer op blote voeten de Wibra binnen te komen uit veiligheidsoverwegingen.

Waar is de discriminatie?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 20:11   #584
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
kan je dat preciseren ?
"Wie niet met ons is, is tegen ons."

Nergens heb ik beweerd dat de tegenstanders van het verbod automatisch voorstanders van de sharia zouden zijn.

Citaat:
...daar bedoel ik mee dat voor andere zaken dan halal-vlees gedoe het vaak evenzeer jammerlijk is dat het zich 'opdringt' maar daar worden niet zoveel woorden over vuil gemaakt.
Da's gewoon een spijtige zaak dat maatschappijen evolueren naar iets dat ge soms liever niet ziet en aloude gewoontes, spullen, etc langzamerhand ziet verdwijnen.
Misschien wordt ge wel wat ouder, hamac ?
Ik ben me bewust van maatschappelijke evoluties.

Er is dan ook een groot verschil dat een mini-rok zou verdwijnen omdat het gewoon niet meer 'in' is, dan wel dat het vrouwen onder sociale druk in de praktijk verboden wordt.

Die 'wettelijke' vrijheid wordt dan gereduceerd tot enkel een symbolische waarde.

Kijk, multiculturaliteit is een feit.
Maar men kan niet van twee walletjes eten door te claimen dat multiculturaliteit inclusief moet zijn voor alle faciliteiten en dan extra faciliteiten gaan eisen om meer segregatie te bekomen.

Multiculturaliteit die 'inclusief' is vraagt van ons al een hele inspanning. Als dat er dan nog eens bovenop komt...
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 19 juli 2018 om 20:28.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 20:22   #585
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
tjah.. ik zie het ook liever niet zo maar het is nu zo
Vraag is alleen waarom dat ge er geen ( of minder ) probleem van maakt bij andere opties waarin werd gesnoeid
Ik heb je al meegegeven dat het alternatief dan wellicht ook al werd aangepast. De kip en rund zal dan wel halal geslacht zijn.

Het gaat dus verder dan enkel het snoeien in de opties.

Citaat:
ergens hebt ge gelijk maar ge moogt nog hé.. wat maakt zolang er een bepaalde vraag naar is er wel iemand zal zijn die die dienst verleend.
Ge wordt hier niet verplicht dat stiekem thuis te gaan eten of zelf een restaurant te beginnen.... en zolang dat recht bestaat kan het ook weer keren
Dat is er wel heel vluchtig over gaan hé.

Citaat:
neeje om twee/drie verschillende redenen
1) het zijn openbare instellingen : gemeentelijke zwembaden etc
2) er is niet veel alternatief buiten een privé-zwembad hebben of meer segregatie waar de moslim gemeenschap dat zou voorzien
3) Die faciliteit is er en nooit weggeweest en kost niks extra moeite
het zwembad is er en die boerkini is er als ze zouden mogen

Je vergelijking zou op punt 3 enkel opgaan moest er in die kantine nog wel niet-halal vlees of varkens worden bereid of ingekocht maar aan de ingang staat dat ge het gewoon niet moogt nemen
Ze mogen toch nog altijd gaan zwemmen in badpak of bikini?
Dat ze dat niet willen is omwille van hun keuze omdat ze zich de vrijheid willen toekennen om het aanbod van zwemkledij voor zichzelf (in eerste instantie) te beperken tot boerkini's.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 20:24   #586
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Uiteraard.

En hoe pakt die vrijheid in de realiteit uit?
Zou er veel veranderen voor onze stand-up comedians moest de wetgever morgen beslissen dat Mohammed niet meer bespot mag worden?

Het zou een symbolische nederlaag zijn want in de praktijk geldt het verbod al min of meer.

Wat heb je in de praktijk aan een vrijheid die je niet kan afdwingen?
maar allez gij ... ge kunt die 'afdwingen'

Het zou al tot een Charles Hebdo moeten komen en dan nog enkel zou dat maken dat de betrokken individuen daarin met geweld beperkt zijn geweest ( op dien moment )
Zeg nu zelf... heeft een gebeurtenis als CH ertoe geleid dat er geen stand-up comedians hun ding niet meer kunnen doen ?

Citaat:
Nogmaals, tussen theorie en praktijk is een heel grijze zone.
mee eens maar wit & zwart verdwijnt daar niet door


Citaat:
Je stelt op die manier de zaken nog negatiever voor dan ik doe.
deed ik datte ?
omdat ik over klederdacht in straatbeeld begon ?

Citaat:
Maar als ik een gok zou wagen. Nee.
ah voila

Citaat:
Een verbod houdt wel in dat westerse vrouwen niet verplicht kunnen worden om het te dragen.
Daarvoor zou de kritische massa nog hoger moeten liggen om dat in de praktijk af te dwingen.
haahhaha
Dit is te gek voor woorden en lijkt me neer te komen op symptoombestrijding tot het laatste uur, de laatste minuut voor de grote machtsovername

Komaan, dit meent ge niet
...en moet die lijst dan niet dringend worden uitgebreid ?
- algemeen verbod op het weigeren van een hand te geven of het zoenen op de wang...of beter er meteen een verplichting van maken....dat zal ze leren die moslims
- algemeen verbod op andere taaltjes dan het Vlaams...ge weet maar nooit dat onze vrouwen 'verplicht' worden hun brabbeltaaltje over te nemen als ze niet verkracht willen worden ná enige berispingen die ze niet begrepen
- algemeen verbod op elke vorm van hoofdbedekking... want dat is gegarandeerd een eerste stap richting totaal verhullende kleding
- verbod op het eten/aankopen van halal producten
- etc etc



Citaat:
Beknibbelen op vrijheden om de vrijheid van het groter geheel te vrijwaren doen we toch al?
onderlijnde : helaas ja
schuine : dat is waar het niet eens over zijn

Citaat:
De boerka is toch ook verboden?
jep....en eerlijk gezegd weet ik het daar niet zo goed mee
Ik kan wel inkomen in de motivering van het vonnis, het bekijken als summum van ongelijkheid te willen propageren of in de praktijk te brengen.

maar nogmaals .... de methode en het debat waren zo vals als maar kon gespeeld...want we hadden geen speciale extra wet nodig zoals het werd voorgesteld

Gewoon transparant en eerlijk blijven en zulk een wetsvoorstel indienen ( en dan mag voor mijn part met naam en toenaam de niqab of boerka vermeld worden ) met de bevindingen waar het ehrm of het grondwettelijke hof tot kwam...was veel duidelijker en niet discriminerend overgekomen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 20:26   #587
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neeje maar wel een badpak, misschien
?
Is zwemmen in badpak nu ook verboden?

Citaat:
ahja ? gaan ze op den duur belaagd worden door hordes moslimmannen die het niet vinden dat ze daar wat haram rond blijven zwemmen ?
Die kans zal kleiner worden als gescheiden zwemuurtjes de norm zou worden.

Er bestaat ook een wereld buiten het zwembad en daar gelden blijkbaar ook geschreven en ongeschreven voorschriften.

Citaat:
klopt.. heb ik een paar posts geleden rechtgezet
Ik had een stukje van jou blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd, dat omdat ge eerder maar bleef hameren op dat het niet de kleding an sich was die er toe deed maar de beweegredenen erachter

nogmaals mijn excuses voor dat misverstand
Geen probleem. Dat is eigen aan een forum hé. Je kan de berichten nu eenmaal serieel verwerken.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 20:40   #588
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik moet een post gemist hebben.

Maar waarom zou dit de boerkini viseren? Ik mag toch ook niet met een salopette of een overall in het zwembad?
komaan laten we er geen doekjes omwinden...die reglementen waren 'recentelijk' gewijzigd, waardoor het niet meer kon en daarop stapten ze naar de rechter
Die gaf hen gelijk
Je moet zo'n verbod kunnen motiveren... en dat konden ze blijkbaar niet spelende op de kaart van hygiëne en veiligheid etc
Niet omgekeerd


Citaat:
Beetje een verkeerd voorbeeld.
Maak ervan dat je mensen niet meer zou toelaten om niet meer op blote voeten de Wibra binnen te komen uit veiligheidsoverwegingen.

Waar is de discriminatie?
Da's gelijk honden niet toelaten en geen uitzondering willen toestaan dus.
Blinden worden daar bv ergens door gediscrimineerd.

Ik kan me best voorstellen dat voorstellen dat het met die blote voeten wel kan daar ge bijna onmogelijk kan spreken van indirecte discriminatie
Iedereen heeft immers voeten (euheum) en kan wat aantrekken, veiilgheid-argument lijkt me okay ... nu nog wachten op diegenen die voor én of andere bizarre reden niks kunnen/willen of mogen aantrekken.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 20:44   #589
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
maar allez gij ... ge kunt die 'afdwingen'

Het zou al tot een Charles Hebdo moeten komen en dan nog enkel zou dat maken dat de betrokken individuen daarin met geweld beperkt zijn geweest ( op dien moment )
Zeg nu zelf... heeft een gebeurtenis als CH ertoe geleid dat er geen stand-up comedians hun ding niet meer kunnen doen ?
Als je Wilders buiten beschouwing laat als stand-up comedian (pun intended), ken je veel cartoonisten, stand-up comedians, schrijvers, ... die Mohammed op zo'n wijze door de mangel halen als personen of symbolen van andere religies?

Citaat:
mee eens maar wit & zwart verdwijnt daar niet door
Als de praktijk van wit-zwarte wetgeving een grote grijze zone maakt, dan heb je daar weinig aan.

Citaat:
haahhaha
Dit is te gek voor woorden en lijkt me neer te komen op symptoombestrijding tot het laatste uur, de laatste minuut voor de grote machtsovername
Symptoombestrijding?
Welke ziekte had je in gedachten?

Citaat:
Komaan, dit meent ge niet
...en moet die lijst dan niet dringend worden uitgebreid ?
- algemeen verbod op het weigeren van een hand te geven of het zoenen op de wang...of beter er meteen een verplichting van maken....dat zal ze leren die moslims
- algemeen verbod op andere taaltjes dan het Vlaams...ge weet maar nooit dat onze vrouwen 'verplicht' worden hun brabbeltaaltje over te nemen als ze niet verkracht willen worden ná enige berispingen die ze niet begrepen
- algemeen verbod op elke vorm van hoofdbedekking... want dat is gegarandeerd een eerste stap richting totaal verhullende kleding
- verbod op het eten/aankopen van halal producten
- etc etc
Daar pleit ik toch helemaal niet voor?

Ik ben gewoon voorstander dat als men van ons een inspanning vraagt om samen te leven met andere geloofsgemeenschappen, het niet de bedoeling kan zijn om extra faciliteiten toe te kennen die de segregatie vergroot.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 20:51   #590
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
komaan laten we er geen doekjes omwinden...die reglementen waren 'recentelijk' gewijzigd, waardoor het niet meer kon en daarop stapten ze naar de rechter
Tjan, loopholes worden graag gesloten.

Citaat:
Die gaf hen gelijk
Je moet zo'n verbod kunnen motiveren... en dat konden ze blijkbaar niet spelende op de kaart van hygiëne en veiligheid etc
Niet omgekeerd
Men heeft het niet handig gespeeld, dat klopt.

Citaat:
Da's gelijk honden niet toelaten en geen uitzondering willen toestaan dus.
Blinden worden daar bv ergens door gediscrimineerd.
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar het is niet bepaald gelijkaardig hé.
Een blinde wil geen extra faciliteiten op basis van ideologische of religieuze overtuigingen hé.

Citaat:
Ik kan me best voorstellen dat voorstellen dat het met die blote voeten wel kan daar ge bijna onmogelijk kan spreken van indirecte discriminatie
Iedereen heeft immers voeten (euheum) en kan wat aantrekken, veiilgheid-argument lijkt me okay ... nu nog wachten op diegenen die voor én of andere bizarre reden niks kunnen/willen of mogen aantrekken.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 20:59   #591
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
"Wie niet met ons is, is tegen ons."

Nergens heb ik beweerd dat de tegenstanders van het verbod automatisch voorstanders van de sharia zouden zijn.
...maar tot tweemaal toe kreeg ik wel die indruk daar ge zei dat tegenstanders de opkomst indirect ervan wel in de hand werken en dat het vaak samengaat met het verdedigen van godsdienstvrijheid tot in de kist

(btw echt argumenten heb ik daar nog niet voor gezien)


Citaat:
Ik ben me bewust van maatschappelijke evoluties.

Er is dan ook een groot verschil dat een mini-rok zou verdwijnen omdat het gewoon niet meer 'in' is, dan wel dat het vrouwen onder sociale druk in de praktijk verboden wordt.

Die 'wettelijke' vrijheid wordt dan gereduceerd tot enkel een symbolische waarde.
...ik gaf je dat ludieke voorbeeld maar aan ter ondersteuning dat jouw argument 'je bent er in praktijk niet veel mee als je het niet voluit kan afdwingen' op weinig sloeg
Maar ge hebt gelijk wat betreft zekere kritische kantelmomenten

Citaat:
Kijk, multiculturaliteit is een feit.
Maar men kan niet van twee walletjes eten door te claimen dat multiculturaliteit inclusief moet zijn voor alle faciliteiten en dan extra faciliteiten gaan eisen om meer segregatie te bekomen.
welke extra faciliteiten werden er dan geëist en extra bekomen die er al niet waren ?

Citaat:
Multiculturaliteit die 'inclusief' is vraagt van ons al een hele inspanning. Als dat er dan nog eens bovenop komt...
...die boerkini is er al langer dan de wijzigingen die beoogden het phenomeen te kunnen weren.
Daarvoor geen enkel probleem (althans op vlak van regelgeving) en behoorde dus tot de 'faciliteiten' als ge wilt... maar dan begon het spel.
Badhuizen begonnen dat te weigeren of te weren naarmate het phenomeen meer opdook en andere reguliere klanten wegbleven.
Vervolgens kwamen de speciale allochtonen zwemuurtjes... als een oplossing.
Vervolgens het verbod want speciale uurtjes zag men dan weer las privilege


btw dit even volledig terzijde ... ik vrees dat de werkelijke bemoeizucht langs beide kanten diepere gronden heeft
https://www.hln.be/nina/style/van-bi...rand~ac063a80/
Ik heb nog niet teveel gerommel gehoord over mannelijke klederdracht

Laatst gewijzigd door praha : 19 juli 2018 om 21:00.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 21:13   #592
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik heb je al meegegeven dat het alternatief dan wellicht ook al werd aangepast. De kip en rund zal dan wel halal geslacht zijn.

Het gaat dus verder dan enkel het snoeien in de opties.
Tjah ik kan het ook bekijken dat gij dan plots vraagt naar speciale faciliteiten hé
Gij wilt iets dat überhaupt niet-halal is terwijl het er in principe ( dat van dat dierenleed is al beantwoord ) totaal niet toe doet


Citaat:
Dat is er wel heel vluchtig over gaan hé.
maar minde vluchtig dan jij deed met die boerkini's hé


Citaat:
Ze mogen toch nog altijd gaan zwemmen in badpak of bikini?
Dat ze dat niet willen is omwille van hun keuze omdat ze zich de vrijheid willen toekennen om het aanbod van zwemkledij voor zichzelf (in eerste instantie) te beperken tot boerkini's.
net zoals gij nog steeds in die kantine halal moogt eten of die optie voor uzelf beperken omdat dat niet wilt eten

ge begrijpt het echt niet en/of we zijn behoorlijk naast elkaar aan 't kalppen

Van dat halal-eten gaf je zelf al de motivering waarom dat nu zowat de enige optie werd.
Dit lag niet aan de wetgever, niet aan moslims maar was onrechtstreeks gevolg van de grotere vraag en de gemakkelijkheid voor de industrie ( dat laatste heb je btw zelf beaamd )
tant pis noemen ze dat dan... net zoals met vele andere zaken die niet meer of moeilijker te verkrijgen zijn

Bij de boerkini gaat het om net die 'faciliteit' met het geweld van wetgeving en reglementering eruit te willen hebben... dat terwijl het aanbod er fysiek niet op gewijzigd is en de vraag enkel maar steeg
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 21:23   #593
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
?
Is zwemmen in badpak nu ook verboden?
zal van 't reglement afhangen
Dat van Gent : "‘alle bedekkende zwemkleding is verboden"
ófwel valt een badbak ( of toch sommige modellen ) daaronder ófwel niet

Zo niet is er echt wel sprake van discriminatie als ge het verder wilt blijven spelen op hygïene, veiligheid etc


Citaat:
Die kans zal kleiner worden als gescheiden zwemuurtjes de norm zou worden.
daar kwamen we van

Citaat:
Er bestaat ook een wereld buiten het zwembad en daar gelden blijkbaar ook geschreven en ongeschreven voorschriften.
ja men gaat die boerkini's opdracht geven met hun smarphone een fottoke te trekken van al wie haram durft te blijven rondzwemmen en die dan buiten het zwembad aanpakken


Citaat:
Geen probleem. Dat is eigen aan een forum hé. Je kan de berichten nu eenmaal serieel verwerken.
absoluut ! en met dit soort discussies en twee opponenten die niet opgeven krijg je dat phenomeen dat reply's steeds complexer worden en uiteenvallen in eigen discussies en subdiscussies

... al veel zever mee gehad in het verleden

Laatst gewijzigd door praha : 19 juli 2018 om 21:23.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 21:39   #594
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als je Wilders buiten beschouwing laat als stand-up comedian (pun intended ), ken je veel cartoonisten, stand-up comedians, schrijvers, ... die Mohammed op zo'n wijze door de mangel halen als personen of symbolen van andere religies?
Ik ken niet veel comedians bij naam, laat staan...
Maar de Belgen zijn daar alvast niet zo vies van

Citaat:
Als de praktijk van wit-zwarte wetgeving een grote grijze zone maakt, dan heb je daar weinig aan.
bah net wel...want zonder zou er geen grijs mogelijk zijn.
Dat is nu net eigen aan wetgeving ze bakent uiterste af tot op het moment dat ze in elkaars vaarwater dreigen te komen


Citaat:
Symptoombestrijding?
Welke ziekte had je in gedachten?



Daar pleit ik toch helemaal niet voor?

Ik ben gewoon voorstander dat als men van ons een inspanning vraagt om samen te leven met andere geloofsgemeenschappen, het niet de bedoeling kan zijn om extra faciliteiten toe te kennen die de segregatie vergroot.
...met dat laatste kwam je recentelijk af
En ook daar heb ik al op geantwoord.
Ik zie geen enkele extra faciliteit die geëist en afgedwongen werd in wetgeving die er vroeger niet was ten gunste van ... ik zie wel net het omgekeerde ... er verdwijnen er constant die vroeger wel mogelijk waren onder het mom vrijheden te vrijwaren van dreigend onheil

Ik dacht nu net dat dat zowat mijn aanklacht tegen de hele zaak was, niet ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 21:53   #595
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Tjan, loopholes worden graag gesloten.



Men heeft het niet handig gespeeld, dat klopt.
idd... ben blij dat we toch over iets eens zijn
Nu nog afwachten dat we dien boemerang niet in eigen aangezicht krijgen.. niet ondenkbaar

Citaat:
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar het is niet bepaald gelijkaardig hé.
Een blinde wil geen extra faciliteiten op basis van ideologische of religieuze overtuigingen hé
.
neen en dat doet er niet toe en klopt ook niet volledig

Het betreft hier immers geen extra faciliteit ...die blinde dreigt immers er eentje meer te moeten opgeven als men hem die hond zou weigeren
Juist ?

Zo ook kan het zijn ( maar dat moet afgewogen worden ) dat in een ander voorbeeld met het afnemen van een bepaalde faciliteit er op het spel staat.
Voor religieuzen ligt dat helaas nogal gevoelig en makkelijk om op te spelen.

En de reden/motivering ( zoals hier al 1001x aangehaald ) dient niet te worden verantwoord door de gebruiker.

Én het ging hier niet over extra faciliteiten in het algemeen die geëist of dreigen verloren te gaan ... jij beziet dat zo


... maar goe ik ga je laten hamac..ben zowat doodmoe
't was fijn praten met je

slaapwel
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2018, 23:02   #596
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De echte argumenten zijn op???
Ze hebben nooit echte argumenten gehad.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 07:48   #597
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ze hebben nooit echte argumenten gehad.
Dat weet iedereen die tot drie kan tellen, maar er zijn er die hele kolommen vol schrijven om krom te maken wat recht is en recht te maken wat krom is en nooit recht zal worden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 09:26   #598
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
awel dat ik al dien shit ook 'gedwongen' moest doorstaan
Maar ik ben wel 50+
Dus 1/4 eeuw verder en we staan nog geen stap verder als ik jou verhaal hoor
Ongetwijfeld zal de concrete invulling van onze groepssessies wel wat anders zijn dan in jouw tijd. Hoewel we ook bijbelverhalen bespraken etc.

Het bestaat alleszins nog steeds. Ik vermoed dat er wel enorme verschillen zijn van parochie tot parochie.


Ik weet nog dat we op het einde van dat bezinningsweekend onze 'zonden' op een papiertje moesten opschrijven, moesten vragen/bidden voor vergeving en die papiertjes werden dan uiteindelijk in een vuur gegooid.


Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 juli 2018 om 09:27.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 09:30   #599
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Uiteraard.

De opmerking was een duidelijke sneer naar diegenen die enkel 'Moslim' denken, en als bij toeval de situatie in andere 'gemeenschappen' verzwijgen. Ik wacht dan ook nog steeds op de oproep om (oa) pruiken, lange rokken, hoeden en zwarte kledij te verbieden.
Klopt. De kritiek is grotendeels eenzijdig.

Ik denk dat belangrijke redenen hiervoor zijn dat de islam o.a. veel meer een 'bekeringsdrang' heeft maar ook dat moslims zich uiteindelijk veel meer mengen met de andere bevolkingsgroepen, terwijl de joden het liefst van al met rust gelaten worden.

Uiteraard zijn dat geen overwegingen die mee mogen spelen bij het maken van (seculiere) wetgeving.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 12:16   #600
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat klopt. Maar je vermijd dat niet door de vrouwen die dit ondergaan te treffen, maar wel door de mannen aan te pakken...
Die vrouwen zijn de slachtoffers in dit verhaal, hé. En om hen te beschermen, zou men de vrouwen die dit niet ondergaan maar toch kiezen voor (noem maar op, zolang het maar 'islamitisch' is) straffen en slachtoffer maken. Van de overheid dit keer.
Daar gaat het dus totaal niet over.
1. De rolpatronen tussen man en vrouw zijn een balans binnen de islam, die mekaar in evenwicht houden. Wat centraal staat is eer en schaamte en niet zoals bij ons, schuld en geweten. Dat maakt communicatie niet echt makkelijk, vrouwen horen de eer van mannen zuiver te houden, en dit ook aan hun dochters te leren. Bovendien is er grote sociale controle, roddel is al genoeg om de eer van een gezin aan te tasten en dus wordt er geredeneerd" leer meisjes van jongs af aan de hoofddoek te dragen, dat komt hun ontwikkeling ten goede als moslima's. "
Zij onderscheiden zich als " goed en zuiver in het geloof" tegenover wie geen hoofddoek draagt, en dragen dus bij tot een vlekkeloze reputatie van het gezin, tot eer van de vader. Hij draagt immers de verantwoordelijkheid om op te voeden tot goede moslims.

2. Moeten wij dan die mannen " aanpakken"? Welnee, ze zoeken het maar zelf uit.
Wat we wel moeten doen is de samenleving beschermen tegen de invloed van de andere normen en waarden van religie, die haaks staan op de wijze waarop we de samenleving willen organiseren.

En daarbij gaat het niet over onbenulligheden zoals " dragen vrouwen nu een bikini als resultaat van hun opvoeding" want natuurlijk is het antwoord " nee, ze draagt wat ze wil, omdat ze heeft geleerd die keuze te kunnen maken zonder zich te moeten verantwoorden, dus ze kan vandaag een bikini, morgen een badpak en volgende week een tankini.

En dat is een verschil met haar islamitische zusters die moeten met boerkini of ze komen dat water niet in. Omdat ze " de vrijheid willen om openlijk moslima te zijn?.

Of om zich ook daar vooral te onderscheiden, en te werken aan een samenleving die helemaal niets meer in vraag stelt en de islamitische kijk op vrouwen als gelijkwaardig naast Westerse verworvenheden zet?

Niet dus, laat dit duidelijk zijn. En daarom willen we geen samenleving waar moslima's zijn constant moeten onderscheiden, in publieke ruimtes, scholen, werkvloeren en zwembaden.

Wanneer de overheid hier paal en perk aan stelt zijn die dames geen slachtoffer, maar worden alle vrouwen beschermd door de wet, die hen zonder onderscheid zelfbeschikkingsrecht geeft, maar niet op kledij die steeds en overal zelf onderscheid wil maken tussen "goede" en "gemakkelijke" vrouwen. Dat is onze taak en niet het vruchteloze debat met gelovigen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be