Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2018, 18:02   #61
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De britten moeten hun boeken ook doen kloppen.

Zomaar de belastingen massaal verlagen gaat ten koste van hun sociale zekerheid en pensioenen.
Niet als je initieel de belastingen verlaagd voor nieuw aangetrokken zetels hé. Bedrijven durven al eens fiscaal te shoppen en Ierland heeft daar in het verleden gebruik van gemaakt, tot grote ergernis van de rest van de EU.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 18:28   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Beetje jaloers ?
Niet echt, ben statutair geweest.

Diegenen die het minst van de job kennen worden ploegbaas of hoger.

Mensen die het goed menen worden weggepest.

De bazen daar lieten zich kennen door het drinken, dat bij temperaturen zoals nu verplicht voorzien was voor de werkenden, te schoepen. Ik bedoel maar, dat is van het goedkoopste brolwater dat bestaat, van misschien 25€ per pallet...

Ook de totale incompetentie stoorde me enorm, zo moesten we o.a. in de winter toen er sneeuw lag gras gaan afrijden, of zout gaan strooien als alle sneeuw gesmolten was...

Ik herinner me een dode eik, was al een paar jaar dood en uitgedroogd, de schors lag er naast op de grond. Mocht van de ploegbaas niet omgelegd worden, we moesten nog een paar jaar wachten, als hij tegen dan niet terug uitschoot dan gingen we hem omzagen...

Wachten op een dode boom tot hij terug uitschiet, typische uitleg van de ploegbazen.

De mentaliteit daar lag me niet. Omgekeerd bleek het van hetzelfde te zijn, want toen ze (het college) me eindelijk buiten smeten gaven ze als reden op dat mijn levenshouding onverenigbaar was met het belang van de dienst.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 02:56   #63
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Herinner je nog wat die "Ruslandban" was?
De Commies alhier, die de Ruslandse Commies verweten een passagiersvliegtuig te hebben neergeraketteerd, en besloten tot economische sancties. De Russische Commies betaalden in gelijke munt terug, waarop de Commies hier besloten de economisch getroffenen, met geld van niet getroffenen te sponsoren.
Iets meer respect voor MH-17 ja. De raket kwam vrijwel zeker uit het Russische gezinde (opstandige) deel van de Oekraïne. Toch heeft Moskou altijd geweigerd om enige opheldering te geven. Om wille van de bijna 200 Nederlanders, maar ook bijvoorbeeld 4 Belgen, zou ik willen pleiten voor iets meer respect.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 09:41   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

In DS dit weekend gelezen dat er elke dag 10.000 containers met voedsel verhuizen van de EU-vasteland naar de UK.

Vanuit het standpunt van de Engelse consument: dat wordt hamsteren en veranderen van gewoontes ...
Vanuit het standpunt van het vastenland: dat wordt een lange file met voedsel dat staat te bederven, dat niet verkocht geraakt ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 09:41   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Edit: en dat wordt lucratief smokkelen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 10:32   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In DS dit weekend gelezen dat er elke dag 10.000 containers met voedsel verhuizen van de EU-vasteland naar de UK.

Er vertrekken inderdaad dagelijks enkele tienduizenden containers voedsel van het EU-vasteland naar de UK.
Maar niet al dat voedsel komt uit de EU.
Zo zijn er containers die via Antwerpen en Rotterdam met grote zeeschepen de EU binnenkomen en dan met kleinere schepen naar het VK verhuizen.
Maar dit is niets uitzonderlijk, dat gebeurd ook met containers voor de US en voor Oost Azië.
En veel van de voedsel is niet eens bederfelijk.
Het gaat dan om suiker, droge rijst, droge pasta, zout, luchtledige verpakte bloem, enz... Of om koelcontainers waar de goederen in zijn diepgevrozen.
Of het gaat over tropisch fruit, zoals bananen, citrusvruchten en kwiwi's, die met koelschepen naar Antwerpen en Rotterdam komen, gewoon omdat die schepen te groot zijn voor de havens in het VK.

Citaat:


Vanuit het standpunt van de Engelse consument: dat wordt hamsteren en veranderen van gewoontes ...
Vooral de Engelse politici zullen van gewoonte moeten veranderen, zij zullen moeten aanvaarden dat ze niet meer oppermachtig zijn en het te zeggen hebben in de wereld, maar dat ze slechts een kleine onbelangrijke speler zijn geworden.

Citaat:


Vanuit het standpunt van het vastenland: dat wordt een lange file met voedsel dat staat te bederven, dat niet verkocht geraakt ...
De Belgische peren staan toch ook niet te rotten, eigenlijk staat er nu veel minder voedsel te rotten en komt er veel minder direct op de mesthoop dan 15 jaren geleden.
Toen waren er akkoorden, maar belandde veel Europese gewassen op de mesthopen.
Men geraakte toen zelfs de Belgische en Nederlandse tomaten, aardbeien, appelen en peren nog niet aan de straatstenen kwijt.
De sla en andere groenten liet men gewoon op de akkers rotten en de aardappelen gingen naar de varkens.
Vandaag gaan veel van die gewassen naar oost Azië, niet naar het VK.
Een kilo Belgische chocolade brengt in China en Japan het tienvoudige op tegenover in het VK.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 15:01   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er vertrekken inderdaad dagelijks enkele tienduizenden containers voedsel van het EU-vasteland naar de UK.
Maar niet al dat voedsel komt uit de EU.
...
Ik heb gezegd dat ik in DS gelezen heb dat a) elke dag , b) 10.000 containers voedsel, c) geëxporteerd worden vanuit de EU naar het VK.

Ik heb niets gelezen over voeding die niet geproduceerd werd in de EU, en dus ga ik daar niet over zeveren.

Er stond ook in die gazet: 10.000 per dag. Gij hebt het direct over tienduizenden. Dat is vele malen meer.
Ik weet niet waar gij dat haalt.


(en off topic, maar over die peren vorig jaar heb ik wel gelezen dat onze perenkwekers er flink wat verkopen aan "derde neutrale" landen voor iets minder van prijs, maar dat in die landen er een ander nationaliteitslabel op geplakt wordt ....
In de gazet gelezen. Niet gehoord aan de toog van het café.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 19:27   #68
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb gezegd dat ik in DS gelezen heb dat a) elke dag , b) 10.000 containers voedsel, c) geëxporteerd worden vanuit de EU naar het VK.


Ik heb niets gelezen over voeding die niet geproduceerd werd in de EU, en dus ga ik daar niet over zeveren.

Er stond ook in die gazet: 10.000 per dag. Gij hebt het direct over tienduizenden. Dat is vele malen meer.
Ik weet niet waar gij dat haalt.
Ik werk zelf in de haven, heb daar dus wel een klein beetje zicht op.
Zelf een klein kuster heeft al snel 100 TU aan boord.
De grotere schepen al snel meer dan 1000 TU, 10 schepen gaan gaan dus al over de 10.000TU.

Citaat:

(en off topic, maar over die peren vorig jaar heb ik wel gelezen dat onze perenkwekers er flink wat verkopen aan "derde neutrale" landen voor iets minder van prijs, maar dat in die landen er een ander nationaliteitslabel op geplakt wordt ....
In de gazet gelezen. Niet gehoord aan de toog van het café.)
Dit is echt niets nieuw. Producten veranderen wel meer van nationaliteit bij verscheping of verpakking.
Zo word Nederlands varkensvlees bij verpakking Belgisch varkensvlees en worden Belgische kippen Nederlandse kippen bij slachting en invriezing.
Duitse suiker komt in bulk naar België en word hier verpakt en als Belgische suiker naar Azië verzonden.
Men gata daarin zelfs zo ver, dat Isaëlische aardappelen en graan naar Europa komt, hier verpakt worden en als Europese gewassen naar Pallestia worden verzonden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 13:12   #69
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Geloof me vrij, de Britten zullen nog terugkomen van hun Brexit en over een paar jaar met hangende pootjes terug om toetreding smeken. Wij varen exportmatig wel bij de Britten, maar zij hebben ons nog harder nodig dan omgekeerd.

Nu goed, het heeft ook zijn voordelen, pond zal verder instorten en volgende lente zullen er letterlijk koopjes te doen zijn in Londen. Luxehotels aan de helft van de prijs en eindelijk eens betaalbaar oesters slurpen bij Harrods.
Ik zie eigenlijk weinig reden om u vrij te geloven, het lijkt me eerder omgekeerd, de Britten die naast eerder de Euro munt al geweigerd te hebben, nog op tijd ontsnapt zijn aan mee ten ondergaan in de puinhopen die de EU centrale planning achterliet.

En pond "verder instorten"?
Ha!
Dat werd hier ook gezegd toen olie $30 was, in de plaats is het intussen $70 geworden.
Enkele maanden terug heb ik een voorraad fietsonderdelen gekocht in Engeland, waarmee ik een hele tijd verder kan. In plaats van hier.
Dat is hoe vrije markt werkt, en de centraal plannende dievenbendes zitten dat natuurlijk uit alle macht tegen te werken, daarom ook dat ze de UK willen annexeren, zodat ze hun smeerlapperij ook daar kunnen "harmoniseren".
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 13:16   #70
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Iets meer respect voor MH-17 ja. De raket kwam vrijwel zeker uit het Russische gezinde (opstandige) deel van de Oekraïne. Toch heeft Moskou altijd geweigerd om enige opheldering te geven. Om wille van de bijna 200 Nederlanders, maar ook bijvoorbeeld 4 Belgen, zou ik willen pleiten voor iets meer respect.
Het ging me niet over het vliegtuig, en de omstandigheden, waar het me wèl over ging, dit onderwerp hier, is dat de EU dievenbende, net als hun Nazi voorgangers, sancties namen, en bevolkingen mee-afrekende voor wat hun regime al dan niet deed. Dat deden ze Nazi's ook: een heel deel van de dorpsbewoners tegen de muur en afschieten, als repressaile voor het gedrag van enkelen onder hen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 16:16   #71
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Ondergetekende maakt zich meer zorgen om het feit dat onze Vlaamse- en Noord-Franse havens de "EU-buitengrens" zullen gaan worden.
Bovendien,het is echt niet moeilijk te voorspellen,zullen honderduizenden inwoners van Groot-Brittanie,slechts in minderheid Britse staatsburgers zelfs,proberen de steeds verslechtende levensomstandigheden in die oude gore buitensteden van Londen en Birmingham te ontvluchten en naar hier te komen.

We WETEN hoe "zorgvuldig" en "stevig" de EU- grensbewaking wel is....

Ja forumgenoten,ook vanuit het Westen gaan mensenmassa's zich in beweging beginnen zetten......

De Calais-kampen ,groeiend ondanks 2-jaarlijkse "opruiming", gaan nog uitbreiden
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 5 augustus 2018 om 16:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 16:25   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondergetekende maakt zich meer zorgen om het feit dat onze Vlaamse- en Noord-Franse havens de "EU-buitengrens" zullen gaan worden.
Bovendien,het is echt niet moeilijk te voorspellen,zullen honderduizenden inwoners van Groot-Brittanie,slechts in minderheid Britse staatsburgers zelfs,proberen de steeds verslechtende levensomstandigheden in die oude gore buitensteden van Londen en Birmingham te ontvluchten en naar hier te komen.

We WETEN hoe "zorgvuldig" en "stevig" de EU- grensbewaking wel is....

Ja forumgenoten,ook vanuit het Westen gaan mensenmassa's zich in beweging beginnen zetten......

De Calais-kampen ,groeiend ondanks 2-jaarlijkse "opruiming", gaan nog uitbreiden
How how, dat snap ik even niet:
Calais-kampementen zitten vol met mensen die naar de UK willen, niet met mensen die de UK wilden verlaten, en net verlaten hebben.

Maar gij hebt het dus wel over UK-inwonenden, die de UK willen ontvluchten, en daarbij blijven hangen in Calais en omstreken?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 20:20   #73
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Either way, het ziet er niet al te best uit daar in the UK:

uit de Guardian recent:

Citaat:
Britain could run out of food by this time next year if it cannot maintain the flow of goods after Brexit, the National Farmers’ Union has said. After it emerged that the government was drawing up plans to stockpile food in the event of a no-deal Brexit, the British Retail Consortium and drug manufacturers issued more warnings about possible supply shortages, we asked for your views.

About 300 readers got in touch, with more than half saying they had already started stockpiling or were seriously considering doing so, and the rest sharing their concerns about shortages after a no-deal Brexit. The most popular food items people wanted to store were staples such as flour, olive oil, dried pasta, rice, powdered milk, coffee and tinned items such as tomatoes and sardines. Many readers also highlighted “luxuries” such as chocolate, and there was mention of stocking up on over-the-counter medicines such as painkillers and antihistamines.

Many respondents acknowledged that people would have to be in a relatively privileged position to be able to plan ahead. Here are some of your reasons for stockpiling and views on the practicalities of putting together an “insurance policy” in the larder.

‘The probability is tiny but the consequences are truly terrible’
I am trying to do my best to avoid political rhetoric and look only at facts. While I still have faith that the people behind the politicians, the civil servants, industry leaders, lawyers and indeed the administrators of the EU are working hard to prevent a no-deal Brexit, the facts around reverting to WTO regulations leave me concluding that April 2019 could be a very sensible time to be self-sufficient, so I’m already stockpiling.

My first purchase was an additional shelving rack for the garage and several plastic storage crates, to ensure the “Brexit supplies” are kept separately to everyday food. Each time I go to a supermarket, 2-3 times a week, I am doubling up on all non-perishable or long-date items and throwing a few extras into the trolley. So far I’ve bought mainly tinned goods: soup, different types of beans, tuna and sardines, chopped tomatoes. Also, jars of olives, capers and lots of dried pasta. I plan to spend around £100 a month until we know more about what might happen in March. The chest freezer will be filled with meat, but at the moment I’m looking to ensure we have the absolute basics rather than luxuries. I have also bought flour, yeast etc and will endeavour to learn to bake bread. I have bought ibuprofen, toothpaste and toilet paper as part of doubling up on non-perishable goods. In the event that food supplies are not affected, I will donate any stockpiled items to food banks. So far, my one “luxury” touch is three-packs of Boost chocolate bars at £1 each and with long dates.

I am very worried about a no-deal Brexit, while also acknowledging that the chances of this are remote, despite what Liam Fox may publicly utter. I liken it to the tech billionaires who have bought up land in remote parts of New Zealand in case of global nuclear war: the probability is tiny, but the consequences are truly terrible, so it is worth a proportionately small investment in insulating oneself. Adam Roberts, 35, Leeds

‘What exactly is the government going to stockpile, and where?’
There are too many people who seem to have forgotten about (or are too young to remember) the late 1970s and early 80s – 3 million unemployed, serious economic dislocation, and riots stemming from deprivation mixed with a simmering frustration and fury at an out-of-touch government.

We also seem to have enough idiots at the helm who are quite willing to drive this country off an economic cliff-edge, knowing that they personally have good financial cushions to land on and who really aren’t bothered about the “collateral damage” they’ll inflict on others. Plus I don’t think they really understand the practicalities of how goods, including food, are distributed and/or stored these days. I mean, what exactly is the government going to stockpile and where? I don’t believe this country has the capacity to stockpile any serious food supplies. David Bates, 54, Bermondsey

‘Who’s going to feed us if Brexit does all go pear-shaped? It’s an insurance policy of sorts’
Since the day of the advisory referendum I’ve been more keenly aware of the need to prepare, but what really kickstarted it was headlines about the government starting to stockpile. It comes down to a simple question: do I trust the government to take care of my family in the event of a crisis, or do we need to take responsibility ourselves? The way I see it, we still have a little time to get a head start on things.

Even if nothing happens from Brexit, it’s handy to have a month or two’s supply of tinned food in the house in case we get snow like last year, or you’re ill or lose your job. There are plenty of situations where it’ll come in handy. The key is to only store what you enjoy eating, and actually use the stockpile, don’t just shove it in the shed and forget about it. I’ve got cartons of passata, tinned tuna, carrots, potatoes, onions, pulses, water chestnuts, plum tomatoes, curry paste jars, coconut milk, tomato puree, rice, pasta, water, orange juice, squash, spaghetti hoops, soups, stews, tinned fruit, herbs and spices. I’ve also got a good amount of DIY tools, buckets, lightbulbs, matches, candles, firewood, bleach, Dettol, first-aid items and common medicines.


Thomas’s stockpile of tinned items. He says he has also put together medicines and some DIY tools.

It’s an insurance policy of sorts. I recognise that I’m in a fairly privileged position to be able to do this: not everyone can afford a few hundred quid on unnecessary tins. But I have to look after my family, and I would encourage everyone else to do the same if they can. If you don’t end up needing it, you can eat it or donate to a food bank, because God knows they’ll need it. If you do need it, you’ll be glad of it. Thomas, Shrewsbury

‘If I have to, I’ll dig up my garden and grow my own fresh veg’
So far Brexit proceedings have been disastrous, in my opinion, and I fear we have not yet seen the worst of it. Food shortages will only be one of many trials ahead of us and I have already started to stockpile tinned food. I normally don’t use much, but any port in a storm.

I’ve got tinned veg, fruit, pulses, corned beef, spam, sardines, salmon – things I could put a reasonably balanced meal together with. Cordon bleu it won’t be! Healthy? Not overflowing with vitamins, but not bad. I’m too young to remember rationing, but living in the north-east of England in the 50s was not a land of milk and honey – people bought bacon by the slice and butter by the ounce from the dearly beloved Co-operative Stores, which sold food loose from sacks and barrels. People nowadays couldn’t cope with that. If I have to, I’ll dig up my garden and grow my own fresh veg. Fresh fruit is what I would miss most of all, and you can’t stockpile that. Anne Neale, 62, Cullercoats

‘I am planning to buy a two to three month supply of staples’
I am making the assumption that most locally produced goods will be fine but anything that comes from further afield will not. So I am planning to buy a two- to three-month supply of staples – pasta, rice, flour, pulses. I assume that British milk will be just fine, but will probably buy some powdered milk and UHT just in case. I will buy additional supplies of canned fruit and tomatoes, tea and coffee.

I have been thinking about buying a small chest freezer and running a cable down our small back garden to the shed so we can stock up on frozen veg – broccoli, green beans, spinach – as well as frozen berries, orange juice and fish (guessing Cornish mackerel and Scottish will not be affected, unless all the fishermen decide to move to Spain). We buy our veg from an organic veg co-op, so fingers crossed they will carry on with their UK box. Lettuce is not freezable, so l will grow my own! Victoria Whitford, London

‘I have a son to support and can’t afford to be caught up in panic buying’
This is less theoretical for me than for some – I have started stockpiling, just a couple of items every week. Although I of course hope the nonsense in parliament will resolve itself, and better yet Brexit will be stopped altogether, I have a young son to support and can’t afford to be caught up in the panic buying that will undoubtedly occur when a no-deal is near.

So far I am buying tinned food including beans and tomatoes, rice and pasta, tinned fish and bottled water. I will also buy tinned meat. I hasten to add I’m not a “prepper”, I’ve never done this before in my life and never saw myself needing to do so. But my family is too important to me for me to take such a risk. I only wish the politicians would think in the same way. Ed, 33, Gloucestershire

‘I’m not panicking about Brexit but I am taking it seriously’
We’ve been considering stockpiling for a while as part of wider concerns about food supply chain disruption and as part of a drive to ensure that we lower our household waste, making us more resilient as a household. Brexit emerged as a final prompt as it appears to be a credible trigger, at least for short-term supply issues.

I am most worried about Brexit disruption in the initial period, assuming a no-deal (food and medicine primarily), but longer-term I worry about the diminishing opportunities for my children in this country and an erosion of the standards and (some admittedly imperfect) safeguards on food, manufacturing, workers’ rights and environmental standards.

I also worry about the effect Brexit is having on our culture – it feels as though the toxicity it has unleashed and the resurgence of the far right is far from played out. I don’t think stockpiling will in any way protect us from those longer-term and chronic issues. It provides a bit of a comfort blanket, but no real aid. I’m not panicking about Brexit but I am taking it seriously. Laura, Gloucestershire

...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 20:28   #74
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Niet als je initieel de belastingen verlaagd voor nieuw aangetrokken zetels hé. Bedrijven durven al eens fiscaal te shoppen en Ierland heeft daar in het verleden gebruik van gemaakt, tot grote ergernis van de rest van de EU.
Handelsbarrieres maken iedere vorm van fiscaal beleid nutteloos.

Wat boeit het als je vennootschapsbelasting 10 % als je 25 % exporttaksen moet betalen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 23:27   #75
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Steeds meer Britten worden Belg, Duitser of Fransman.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...sman~a9371c92/

Ik kan ze geen ongelijk geven.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2019, 23:52   #76
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Seems the situation is getting quite apocaliptic with a No Deal lurking around the corner. Luckily I am safe & well in Belgium
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 09:54   #77
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Niet iedereen is gelijk dat klopt maar iedereen verdient wel gelijke kansen. Uiteraard interpreteren rechtse rakkertjes dit moedwillig verkeerd door te stellen dat een links beleid iedereen even arm wilt; just face it: zonder linksen in de regering zat men terug in Victoriaanse toestanden waar het bedelen zou zijn om voedsel/de basisbehoeftes. Iets wat Engeland aan het inzien is, helaas te laat
Inderdaad, helaas is niet iedereen gelijk en gelukkig voor u, hier krijgen mensen ongeacht hun beperkingen kansen.

Maar of bij u sprake is van een beperking betwijfel ik toch.
Wel merk ik op dat u ( en ik baseer me op de hier gegeven meningen) zichzelf graag laatdunkend uitlaat over wie uw uitkering betaald, u steeds speurt naar andere mensen in armoede om u zelf als " beter" in de kijker te zetten, u liefst niet werkt omdat u dan geen uitkering meer heeft, u zelfs een kind overwoog om te kijken of dit economisch voordeel kon opbrengen, u u zelf liever invalide zou zien verklaren om toch maar niets te moeten doen want werk waarvoor u wel geschikt bent vond u beneden uw waardigheid, kortom; ergens iets van bakken zit er niet in?

Ondertussen specialiseert u zich in menselijk gedrag door in therapie te gaan? Tja....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 10:04   #78
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Seems the situation is getting quite apocaliptic with a No Deal lurking around the corner. Luckily I am safe & well in Belgium
Apocalyptic. Als u per se interessant wil doen en schrijven in het Engels, doe dat dan tenminste zonder fouten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 10:06   #79
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad, helaas is niet iedereen gelijk en gelukkig voor u, hier krijgen mensen ongeacht hun beperkingen kansen.

Maar of bij u sprake is van een beperking betwijfel ik toch.
Wel merk ik op dat u ( en ik baseer me op de hier gegeven meningen) zichzelf graag laatdunkend uitlaat over wie uw uitkering betaald, u steeds speurt naar andere mensen in armoede om u zelf als " beter" in de kijker te zetten, u liefst niet werkt omdat u dan geen uitkering meer heeft, u zelfs een kind overwoog om te kijken of dit economisch voordeel kon opbrengen, u u zelf liever invalide zou zien verklaren om toch maar niets te moeten doen want werk waarvoor u wel geschikt bent vond u beneden uw waardigheid, kortom; ergens iets van bakken zit er niet in?

Ondertussen specialiseert u zich in menselijk gedrag door in therapie te gaan? Tja....
Welke andere doelen hebben beroepsmislukkelingen dan steeds op zoek te gaan naar miserie van anderen om daar enig zelfrespect uit te putten?

Net zoals gieren die rond kadavers cirkelen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 22 maart 2019 om 10:06.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2019, 10:26   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Apocalyptic.
Misschien bedoelde ze apocaliptus ? Tegen verstopte neus ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be