Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2018, 20:49   #1261
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Tunesië.
?

Dan staan we inderdaad nog meer dan honderd jaar verwijderd van wat we willen; maar het gaat misschien iets beter dan enkele jaren terug...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 20:51   #1262
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Vaak zijn die "Moslims" zelf Belg, hoor...
Dank zij de snel Belg wet waarmee ze hoopten de vertegenwoordiging van de Vlamingen in Bruxelles definitief te nekken...
Wat waren onze racistische franstalige broeders, samen met onze sossen daarvoor te vinden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 23:35   #1263
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dank zij de snel Belg wet waarmee ze hoopten de vertegenwoordiging van de Vlamingen in Bruxelles definitief te nekken...
Wat waren onze racistische franstalige broeders, samen met onze sossen daarvoor te vinden...
De snel Belg wet kwam er onder Verhofstadt.Volgens mij geen Franstalige noch een sos.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 23:42   #1264
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De snel Belg wet kwam er onder Verhofstadt.Volgens mij geen Franstalige noch een sos noch een Vlaming.

__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 00:29   #1265
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Misschien is hij het afgebold. Zou best kunnen want je vliegt hier bij velen nogal vlug op hun negeer lijst. Ze komen van mening wisselen op een politiek forum maar als je hun mening niet deelt gaan ze je negeren. Vraag me af indien iedereen er hier dezelfde mening zou op nahouden wat hier dan nog de zin van zou zijn ?
Linkse kwieten is iets maar rechtse rakkers eveneens . Die spreek je best naar de mond.
Maar dat zijn dan wél de postings die ze meestal het eerst van al gaan lezen.

Negeerlijsten... ik weet nu écht niet wie dat heeft uitgevonden, maar moest ik weten wie, dan negeer ik diene bietekwiet al vast op voorhand.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 00:31   #1266
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De snel Belg wet kwam er onder Verhofstadt.Volgens mij geen Franstalige noch een sos.
't zal Marie geweest zijn.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 08:09   #1267
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De snel Belg wet kwam er onder Verhofstadt.Volgens mij geen Franstalige noch een sos.
Verhofstadt, die de Vlamingen een dolk in de rug stak...
Geen franstalige, geen sos???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 08:36   #1268
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Sorry hoor maar dat is een pure leugen...
ons gerecht werpt alleen een dam op tegen de democratische en juiste uitvoering van onze bestaande wetten... zij hollen ze uit; zij verwijderen hen van hun juiste bedoelingen en zij maken er iets totaal anders van zodat zij het omgekeerde bekomen van wat zij zeggen te willen bestrijden...
De individuele vrijheid van de mensen komt juist in het gevaar door de laksheid van ons overheidsapparaat en daar waar dat apparaat dan wel eens krachtdadig wil optreden hebben wij nog altijd ons gerecht om dan stokken in de wielen te steken...
Ik wacht nog altijd op uw voorbeelden, hoor...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 08:37   #1269
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
?

Dan staan we inderdaad nog meer dan honderd jaar verwijderd van wat we willen; maar het gaat misschien iets beter dan enkele jaren terug...
Ik heb zo'n flink vermoeden dat je de situatie in Tunesië niet eens kent, nietwaar?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 10:03   #1270
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ooit zal je beseffen dat "onze" wetten ook "hun" wetten zijn, en dat de Moslims daardoor ook deel uitmaken van "onze" maatschappij.
Zij hebben evenveel recht als jij om te klagen over wetten, en ze proberen aan te passen. Net als jij uiteraard het recht hebt om eventueel tegen die aanpassingen te zijn.



Waarom zou er aan de sharia geprutst worden? Ze is hier niet van toepassing...
Al zou je kunnen stellen dat een verbod op onverdoofd slachten "aan de sharia prutsen" is. Hoeveel kopjes zijn er ondertussen al kleiner gemaakt?



Wat een naïeviteit, toch.




Het boerka-verbod is in Belgie ondertussen al 10 jaar van kracht, en werd toen via het gerecht aangevochten, zonder succes. Sindsdien is het daar eigenlijk muisstil rond. Een mooi staaltje van respect voor de rechtsstaat dus. Sommige "niet-Moslims" zouden lessen uit kunnen leren.
Idem ditto met het verbod op onverdoofd slachten, trouwens. Vergeet wel niet dat ook Joden dat verbod aanvechten, maar blijkbaar is dat geen probleem, zij hoeven "neen" niet als antwoord te kennen, nietwaar?



Ik wist niet dat wij in die landen woonden? En met "wij" bedoel ik eveneens de Moslims die hier in België wonen, hé...



Dus net als bij Marie (of was het alice, of beide?): de Moslims in de ghetto steken, en geen probleem meer.
Nee echt? Geeft u dan even de post waar ik een pleidooi hield om eender wie in getto's te steken? Die is er niet, zegt wel iets over uw vooringenomenheid.

Hoe vaak praat u met moslims? Zij leven in een virtueel dorp, met eigen moskee, winkels, waar sociale controle en roddel de gang van zaken bepaald, samen met het aanbod van sociale woningen waar ze oververtegenwoordigd zijn.

Een minderheid onder moslims kiest juist heel bewust om daar niet te wonen, omdat ze zich bewust zijn van de beperkingen van die wijken en de invloed op hun kinderen.
Die minderheid streeft balans na, tussen de verwachtingen en kansen hier en eigen cultuur.
Het kan dus wel, en steeds vaker inspireren die rolmodellen, maar de meerderheid kiest voor segregatie, onder mekaar blijven , dat de koran dit voorschrijft heeft er vast niets mee te maken.
Uw visie getuigt van gebrek aan enige kennis, zoals vaak binnen het beleid, je zou nog denken dat u een ambtenaar bent!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 10:04   #1271
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb zo'n flink vermoeden dat je de situatie in Tunesië niet eens kent, nietwaar?
Allé legt gij het dan maar eens uit...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 10:12   #1272
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is de meest domme redenering die er is...
Wat die vrouwen beperkt, is wat hun geloof voor zou schrijven ( want daar kun je nog discussie over voeren, wat zedige kledij zou zijn anno 2018 ) en niet de samenleving.
Wij " viseren" ook niet, eerder worden vrouwen die zich niet zo kleden geviseerd, en daar getuigen heel wat vrouwen over, persoonlijk ken ik er geen een, of ze is boven de zeventig, die nog nooit " geviseerd " werd juist omdat ze niet aan die kledingvoorschriften voldoet.
Daar fietsen de ayatolla's op dit forum stevig om heen!

Wanneer je met moslims praat hoor je vaak het argument " islam past zich aan iedere samenleving aan" en ook" dus dat hoeft echt niet met geweld".
Geruststellend?

Nee, want die aanpassing betekent hoe dan ook een dominante plaats voor de beleving van dat geloof, vanuit normen en waarden die totaal haaks staan op deze van een samenleving.
Engeland is een goed voorbeeld, waar in sommige wijken mensen mogen " kiezen" tussen de gangbare rechtspraak of de sharia.
Op die manier wordt er druk uitgeoefend, om de samenleving aan te passen aan islam.

Ik ga er tenminste van uit dat de meesten hier zelf niet de overtuiging hebben dat vrouwen zich moeten bedekken, om zo geen aanleiding te geven tot grensoverschrijdend gedrag van mannen.
Dan is het wel belangrijk dat je dit " onderscheid" niet overal toe laat, tussen vrouwen die denken dat het moet, omdat ze anders niet mogen zwemmen, en vrouwen die blijven geloven dat er niets mis is met hun bikini of zwempak en dit geen uitnodiging is tot grensoverschrijdend gedrag.

Mijn dochter wil dit weekend met vriendinnen gaan zwemmen.. ze zegt daarover" het wordt wat zoeken naar een plek met niet te veel Marokkanen want we willen wel met rust gelaten worden".
Is dit normaal? Moeten we die ontwikkelingen steunen?
Nee!

Dus willen moslima's zwemmen? Dan mogen zij de strijd voeren om dit te doen, in normale kledij, anders krijg je dezelfde beweging als met hoofddoeken, wij dachten dat we wel moesten toegeven, anders mogen ze niet naar buiten, niet werken, en de ontwikkeling die daarop volgde was druk op vrouwen, om niet enkel het hoofd maar ook nek, schouders te bedekken, en liefst het hele lijf in gewaden die op geen enkele manier hun vrouw zijn kan benadrukken en liefst vanaf de pubertijd.

Ik verwacht van een samenleving dat er veel meer aandacht gaat naar de positie van alle vrouwen, en die is binnen geen enkele samenleving waar islam dominant aanwezig is, leuk of vrij te noemen. Religieuze voorschriften zijn ondergeschikt aan het welzijn van vrouwen in het algemeen.


Want mijn dochter zoekt al naar plekken met niet te veel mannelijke moslims, wat wordt het volgende, kleindochters die noodgedwongen in een boerkini lopen?
Dacht van niet....
Tiens, de forumayatila's en tollah's vonden deze precies wat te lastig?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 10:31   #1273
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Tunesië.
Ja, Tunesië.

Dat is dus alleszins al 1 (één) land waarvan we zouden kunnen zeggen dat er een soort 'vooruitgang' te ontwaren valt.

Ik hoop vurig dat het de Tunesiërs lukt hun land 'definitief' (niks is ooit definitief, maar kom) de goede kant op te krijgen.




De OIC telt 57 lidstaten, waarvan er 47 een moslim-meerderheid hebben.

(bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Organi...ic_Cooperation)

1 op 47, dat is 2,1276597 ... %.



U leest het goed: 2,1276597 ... %.

Vindt u dat écht geruststellend?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 4 augustus 2018 om 10:32.
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 10:34   #1274
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En als je dan vraagt: "welke aanpassingen", dan wordt het muisstil.
Als je wilt verwijs ik graag naar de vraag, hoor...






Mijn oprechte felicitaties, je hebt een nieuw woord ontdekt!



Je bevestigt dus wat ik schreef: laat Moslims in ghetto's leven, dan heeft niemand ervan last en kunnen ze doen wat ze willen.
U heeft dus nog nooit die koran gelezen of bijeenkomsten bijgewoond waar ze onderricht geven aan moslims?

Want daar werd wel gewezen op de tekst in de koran die moslims adviseert om onder mekaar te blijven, want wanneer je jezelf afzondert kun je ten prooi vallen een de duivel, die je probeert van je geloof af te halen.
Laat het Westen nu alles vertegenwoordigen wat tot de " duivel" gerekend wordt?
Met andere woorden, in de door ons zo netjes gesubsidieerde verenigingen wordt aangezet tot segregatie, waarbij moslims de goeden zijn en anderen de duivel. Maakt dit mensen gelijk met recht op hetzelfde respect?

Ook regelmatig gehoord" ik volg enkel een wet zolang ze niet in strijd is met mijn geloof".
Dus het woord van Allah staat boven alle door mensen gemaakte wetten, wat toevallig ook in de koran staat.
Dus de democratie? Zolang het niet in strijd is met Allah...

Een onderwerp waar een boom over werd opgezet," mogen meisjes een technische richting volgen"?
Nee , want daar kunnen ze geen belangstelling voor hebben, meisjes hebben andere taken dan mannen en wanneer ze studeren dan doen ze dit in richtingen die hun taken ten goede komen. Gelijke kansen? Nee dus.

Nog eentje, een atheneum sluit en alle leerlingen moeten dus naar een andere school. Maar die school mag niet meer dan zoveel meter van het ouderlijk huis liggen, betekent dit dat meisjes dan maar naar technisch of beroeps moeten? Jammer dan!

Uw visie is deze van een pennenlikker, zonder enige kennis over het reilen en zeilen binnen traditionele moslimgemeenschappen.
De situatie is het meest erbarmelijk onder Marokkanen, maar Turken zijn helaas aan de inhaalbeweging bezig.

Het is vooral muisstil aan uw kant wanneer ook maar iemand wijst op de realiteit!

Laatst gewijzigd door alice : 4 augustus 2018 om 10:35.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 10:36   #1275
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tiens, de forumayatila's en tollah's vonden deze precies wat te lastig?
Waarom zou ik (althans) verder reageren op uw eindeloze herhalingen? Alle antwoorden zijn eigenlijk al threads geleden gegeven...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 10:39   #1276
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waarom zou ik (althans) verder reageren op uw eindeloze herhalingen? Alle antwoorden zijn eigenlijk al threads geleden gegeven...
Nee echt? Dan graag een verwijzing naar die post waar u erkent dat de agressie tegenover vrouwen buiten islam een probleem zou zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 10:41   #1277
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja, Tunesië.

Dat is dus alleszins al 1 (één) land waarvan we zouden kunnen zeggen dat er een soort 'vooruitgang' te ontwaren valt.

Ik hoop vurig dat het de Tunesiërs lukt hun land 'definitief' (niks is ooit definitief, maar kom) de goede kant op te krijgen.




De OIC telt 57 lidstaten, waarvan er 47 een moslim-meerderheid hebben.

(bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Organi...ic_Cooperation)

1 op 47, dat is 2,1276597 ... %.



U leest het goed: 2,1276597 ... %.

Vindt u dat écht geruststellend?

Heb ik mij ergens uitgesproken over "gerustellendheid"? Ik heb gewoon gezegd dat een aantal Moslimlanden er vooruit op gaan, wat een vaststelling is. Een vaststelling zonder enige beoordeling, wat duidelijk uit de context van de rest van de post blijkt.

Nu ja, wil JIJ dat beoordelen, mij niet gelaten, hé.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 11:21   #1278
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Heb ik mij ergens uitgesproken over "gerustellendheid"? Ik heb gewoon gezegd dat een aantal Moslimlanden er vooruit op gaan, wat een vaststelling is. Een vaststelling zonder enige beoordeling, wat duidelijk uit de context van de rest van de post blijkt.

Nu ja, wil JIJ dat beoordelen, mij niet gelaten, hé.

OK, geen probleem.

En 1 (één) is inderdaad ook 'een aantal'.

Een wel zéér indrukwekkend aantal, moet ik toegeven.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 12:18   #1279
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Tunesië.
Alles kaat koet in Tunesië
https://diplomatie.belgium.be/nl/Die...viezen/tunesie
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 14:19   #1280
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht

Nu ja, de autoriteiten ginder maken tenminste jacht op terroristische jihadisten.

In andere landen werden/worden die beschermd, of aan de macht gebracht.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be