Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2004, 09:16   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Een verantwoordelijke voor de moord op onze para's in Afrika meldt zich in België. Mag ik eens raden waarom hij dat doet? Wel heel eenvoudig, omdat onze gevangenissen vijf-ster-hotels zijn in vergelijking met die in Afrika.
Er zouden nog wel eens nog meer sloebers zijn die onze vijf-ster-hotels verkiezen, waar je zelfs geen Visa-kaart nodig hebt!!
Dus toch nog gevangenissen bijbouwen?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2004, 11:36   #2
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Een verantwoordelijke voor de moord op onze para's in Afrika meldt zich in België. Mag ik eens raden waarom hij dat doet? Wel heel eenvoudig, omdat onze gevangenissen vijf-ster-hotels zijn in vergelijking met die in Afrika.
Er zouden nog wel eens nog meer sloebers zijn die onze vijf-ster-hotels verkiezen, waar je zelfs geen Visa-kaart nodig hebt!!
Dus toch nog gevangenissen bijbouwen?
Nee, stuur alle criminele vreemdelingen terug naar het land van herkomst en lost in één klap twee problemen op. Je hebt terug plaats om nieuwe criminelen die nu vrij rondlopen te plaatsen en er zijn criminele vreemdelingen van het grondgebied verwijderd.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2004, 13:27   #3
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

De opgegeven reden om hier te komen is dat een Ruandese rechtbank niet onpartijdig zou zijn.
Wat, in het licht van wie het meest geleden heeft, nogal wiedes is.
En als je de minimumstraf wilt krijgen moet je in België zijn.
Nog een geluk dat het Belgische para's waren en geen VS huh?

We hebben een fameuze internationale reputatie opgebouwd met onze flutinstanties (zoals de klachten tegen dictators en wat nog allemaal), die we door onze flutinvloed op het buitenland toch niet kunnen waarmaken.

En onze fantastische justitie heeft intussen wel een goede reputatie opgebouwd huh? De misdadigers weten het intussen ook wel.
Als de processen maar lang genoeg duren, justitie zit wel met een achterstand terwijl 800 magistraten bijklussen

Waarom laat het beleid dit toe?
Simpel, het is een onderdeel van de zelfinstandhouding van de administratieve mallemolen.
Een beetje zoals een bedrijf dat doelbewust verkeerde basisprodukten aankoopt om ze dan te laten aanpassen door het personeel, opdat dit niet zonder werk zou vallen.
En de burger de indruk krijgt dat het druk druk druk is....

Normaal zou ik erop kloppen, maar kzal het beschaafd doen op 13 juni.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2004, 19:56   #4
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
De opgegeven reden om hier te komen is dat een Ruandese rechtbank niet onpartijdig zou zijn.
Wat, in het licht van wie het meest geleden heeft, nogal wiedes is.
En als je de minimumstraf wilt krijgen moet je in België zijn.
Nog een geluk dat het Belgische para's waren en geen VS huh?

We hebben een fameuze internationale reputatie opgebouwd met onze flutinstanties (zoals de klachten tegen dictators en wat nog allemaal), die we door onze flutinvloed op het buitenland toch niet kunnen waarmaken.

En onze fantastische justitie heeft intussen wel een goede reputatie opgebouwd huh? De misdadigers weten het intussen ook wel.
Als de processen maar lang genoeg duren, justitie zit wel met een achterstand terwijl 800 magistraten bijklussen

Waarom laat het beleid dit toe?
Simpel, het is een onderdeel van de zelfinstandhouding van de administratieve mallemolen.
Een beetje zoals een bedrijf dat doelbewust verkeerde basisprodukten aankoopt om ze dan te laten aanpassen door het personeel, opdat dit niet zonder werk zou vallen.
En de burger de indruk krijgt dat het druk druk druk is....

Normaal zou ik erop kloppen, maar kzal het beschaafd doen op 13 juni.

Behalve het laatste zinneke onderschrijf ik jou commentaar volledig...
En zeg er ook maar bij dat Louis Michel ne hopeloze amateur is die onze reputatie eigenhandig nog verder om zeep helpt op het internationale toneel...
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 00:15   #5
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
De gruwelijke wijze waarom deze strijders zijn afgeslacht

Het vervolg:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08...lating-asiel-a
Absurd !!!!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08...krijgt-in-belg
Niet zij moet verhuizen , maar de mededader !!!!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08...a-van-belgie-w
En als zij hem weigeren ????
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 05:31   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Ik weet ook niet meer wat zeggen bij dergelijk nieuws....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 06:57   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

De b. justitie wou hem destijds naar hier halen, om hem te berechten voor die moorden.

Ik denk dat justitie dat deed, om aan de nabestaanden van de slachtoffers te tonen dat dergelijke criminelen gestraft moeten worden.

Nu blijkt natuurlijk dat iemand die verantwoordelijk is voor minstens 10 moorden, na twee decennia gevangenis ... vrij moet komen.

Men had hem destijds levenslang moeten geven. En dan nu, zo na 20 jaar, hem uitwijzen naar een ander land dat bereid is om hem veilig verder te laten leven.
Of beter, maar dan moet eerst de b. wetgeving aangepast worden: de doodstraf.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 07:20   #8
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De b. justitie wou hem destijds naar hier halen, om hem te berechten voor die moorden.

Ik denk dat justitie dat deed, om aan de nabestaanden van de slachtoffers te tonen dat dergelijke criminelen gestraft moeten worden.
Nu blijkt natuurlijk dat iemand die verantwoordelijk is voor minstens 10 moorden, na twee decennia gevangenis ... vrij moet komen.
Men had hem destijds levenslang moeten geven. En dan nu, zo na 20 jaar, hem uitwijzen naar een ander land dat bereid is om hem veilig verder te laten leven.
Of beter, maar dan moet eerst de b. wetgeving aangepast worden: de doodstraf.
Dat vette hierboven is inderdaad schrijnend.
Wat NIKS AFDOET van dat andere SCHRIJNENDE feit: Para's die in vijandig gebied hun wapens braafkes afgaven !!!
Destijds vond ik dat al het toppunt van idiotie.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 07:21   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De b. justitie wou hem destijds naar hier halen, om hem te berechten voor die moorden.

Ik denk dat justitie dat deed, om aan de nabestaanden van de slachtoffers te tonen dat dergelijke criminelen gestraft moeten worden.

Nu blijkt natuurlijk dat iemand die verantwoordelijk is voor minstens 10 moorden, na twee decennia gevangenis ... vrij moet komen.

Men had hem destijds levenslang moeten geven. En dan nu, zo na 20 jaar, hem uitwijzen naar een ander land dat bereid is om hem veilig verder te laten leven.
Of beter, maar dan moet eerst de b. wetgeving aangepast worden: de doodstraf.
non bis in idem
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 07:23   #10
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat vette hierboven is inderdaad schrijnend.
Wat NIKS AFDOET van dat andere SCHRIJNENDE feit: Para's die in vijandig gebied hun wapens braafkes afgaven !!!
Destijds vond ik dat al het toppunt van idiotie.
Ik heb nooit begrepen dat die soldaten een dergelijk idioot order om zijn wapens af te geven niet gewoon weigerde...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 10:48   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat vette hierboven is inderdaad schrijnend.
Wat NIKS AFDOET van dat andere SCHRIJNENDE feit: Para's die in vijandig gebied hun wapens braafkes afgaven !!!
Destijds vond ik dat al het toppunt van idiotie.
Ik meen me te herinneren dat ze hun wapens toch maar afgaven omdat ze omsingeld waren en geen schijn van kans hadden. Hoogstens konden ze een paar zwarten mee in hun graf nemen, maar ze kozen ervoor om nog een kans te hebben.

Wat verkeerd was: ze kregen (van de regering in het algemeen, en hun bazen in het bijzonder) een algemene opdracht, waarvoor ze veel te weinig middelen hadden. Onvoldoende manschappen, onvoldoende vuurkracht, onvoldoende reserve ... Het was zo van "we willen wel, maar we kunnen/durven/... niet, op politiek vlak).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 11:08   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik meen me te herinneren dat ze hun wapens toch maar afgaven omdat ze omsingeld waren en geen schijn van kans hadden. Hoogstens konden ze een paar zwarten mee in hun graf nemen, maar ze kozen ervoor om nog een kans te hebben.

Wat verkeerd was: ze kregen (van de regering in het algemeen, en hun bazen in het bijzonder) een algemene opdracht, waarvoor ze veel te weinig middelen hadden. Onvoldoende manschappen, onvoldoende vuurkracht, onvoldoende reserve ... Het was zo van "we willen wel, maar we kunnen/durven/... niet, op politiek vlak).
Ze kregen het bevel hun wapens af te geven en hun collega's kregen het verbod om in te grijpen van de VN-leiding.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 12:12   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik meen me te herinneren dat ze hun wapens toch maar afgaven omdat ze omsingeld waren en geen schijn van kans hadden. Hoogstens konden ze een paar zwarten mee in hun graf nemen, maar ze kozen ervoor om nog een kans te hebben.
Para's die in zwart afrika in een gevechtssituatie zitten met ongeregelde troepen moeten toch weten dat de conventie van geneve iets is wat enkel in schoolboekjes staat ? De officier, of desnoods de soldaten hadden dat order moeten weigeren. Je wapen afgeven aan ongeregelde troepen is zelfmoord.

Citaat:
Wat verkeerd was: ze kregen (van de regering in het algemeen, en hun bazen in het bijzonder) een algemene opdracht, waarvoor ze veel te weinig middelen hadden. Onvoldoende manschappen, onvoldoende vuurkracht, onvoldoende reserve ... Het was zo van "we willen wel, maar we kunnen/durven/... niet, op politiek vlak).
Juist. Daar zijn zware fouten gemaakt. Wie het leger inzet, moet bereid zijn hen een breed mandaat en voldoende middelen te geven. Para's zet je niet in zoals men dat met Bengaalse uno blauwhelmen doet die aan de syrische grens mochten patrouilleren zonder munitie en die moesten gaan lopen bij het eerste conflict.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 10 augustus 2018 om 12:12.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 12:14   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ze kregen het bevel hun wapens af te geven en hun collega's kregen het verbod om in te grijpen van de VN-leiding.
Het is schandalig wat daar gebeurde. Op dat vlak kunnen we echt nog veel leren van de VS. Hoe men vanuit europa gevechtstroepen inzet in dergelijke conflicten is belachelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 12:24   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is schandalig wat daar gebeurde. Op dat vlak kunnen we echt nog veel leren van de VS. Hoe men vanuit europa gevechtstroepen inzet in dergelijke conflicten is belachelijk.
Men moet daar gewoon wegblijven.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 14:08   #16
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is schandalig wat daar gebeurde. Op dat vlak kunnen we echt nog veel leren van de VS. Hoe men vanuit europa gevechtstroepen inzet in dergelijke conflicten is belachelijk.
"Gevechtstroepen" is hier het verkeerde woord. Ik denk eerder dat "aaitroepen" of "speelgoedsoldaten" de juiste definitie is. Het is niet de schuld van het personeel ten velde, maar veeleer van het stelletje idiote ambtenaren en bureaucraten dat van die mannen aaitroepen en speelgoedsoldaten maakt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 15:37   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.581
Standaard

Blijf gewoon uit dat soort landen weg, ga er niet meer helpen want daar rekenen ze op, laat ze hun eigen boeltje terug op zijn poten zetten.

Een verantwoordelijke voor de moord op onze para's in Afrika meldt zich in België.

Ik ben van mening dat die moordenaar gestraft moet worden voor zijn daden, maar de straf in eigen land zal moeten 'uitzitten'.

In dat soort van gevallen zou de doodstraf invoeren misschien een 'oplossing' zijn maar het is en blijft 'de doodstraf invoeren' een hekelpunt.

Misschien zou het een 'goed' voorbeeld zijn en misschien denken er dan wat meer na voor ze terug willen keren.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 augustus 2018 om 15:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:23   #18
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Even ter verduidelijking: Het gaat om een man die veroordeeld is, zijn straf in België heeft uitgezeten, op dit moment vastzit in een gesloten centrum in afwachting van zijn uitzetting, en nu dus vanuit daar asiel heeft aangevraagd. Het is dus niet zo dat hij nog vrij rond liep en nu zelf naar België gekomen is voor asiel.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:39   #19
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Even ter verduidelijking: Het gaat om een man die veroordeeld is, zijn straf in België heeft uitgezeten, op dit moment vastzit in een gesloten centrum in afwachting van zijn uitzetting, en nu dus vanuit daar asiel heeft aangevraagd. Het is dus niet zo dat hij nog vrij rond liep en nu zelf naar België gekomen is voor asiel.
De 'komt naar België' in de titel verwees naar de periode 2004 toen hij effectief naar België kwam.

"In March 2004, Ntuyahaga, of his own free will, flew to Belgium, accompanied by a Belgian diplomat. There, he gave himself up and was put in prison on remand."

https://en.wikipedia.org/wiki/Bernard_Ntuyahaga

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 augustus 2018 om 16:40.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 18:49   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Blijf gewoon uit dat soort landen weg, ga er niet meer helpen want daar rekenen ze op, laat ze hun eigen boeltje terug op zijn poten zetten.

Een verantwoordelijke voor de moord op onze para's in Afrika meldt zich in België.

Ik ben van mening dat die moordenaar gestraft moet worden voor zijn daden, maar de straf in eigen land zal moeten 'uitzitten'.

In dat soort van gevallen zou de doodstraf invoeren misschien een 'oplossing' zijn maar het is en blijft 'de doodstraf invoeren' een hekelpunt.

Misschien zou het een 'goed' voorbeeld zijn en misschien denken er dan wat meer na voor ze terug willen keren.
Wat is dit voor gewauwel ? De betrokkene kreeg een veroordeling van een belgische rechter, en heeft zijn straf uitgezeten. Wat voor onzin is dat dan van "moet gestraft worden, bla bla, in eigen land uitzitten, bla bla, doodstraf..."

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be