Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2018, 21:20   #161
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gij lacht daarmee, maar een familielid die pas uit is gekomen (Master, wetenschappen) krijgt 1600 euro + firmawagen van 40k. Haar vriend, werkt bij grootbank, 1800 euro net + firmawagen.

Met 3400 netto gezamelijk inkomen is hun leencapaciteit beperkter, en zal hun rentevoet hoger liggen. Axa en KBC geven namalijk betere tarieven aan mensen met > 4000 netto inkomen.

Twee doctorandi, die netto 4000 euro samen binnenbrengen, maar geen wagens of maaltijdcheques enz...hebben....gaan dus inderdaad meer kunnen lenen, en tegen betere tarieven, dan twee mensen van dezelde leeftijd in de private industrie. Omdat ze niet betaald worden in autos en tankkaarten.
Ik lach daar niet mee. Salariswagens zijn vooral interessant voor de werkgever. Voor de werknemer moet men het ganse plaatje bekijken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 21:27   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wagens met een grotere krachtigere motor moeten minder opgepept worden. Vandaar het meer gunstige uitstoot.

Kleinere wagens type golf en co zitten nu al met 25 tot 35% krzchtverlies omdat men terug alle inspuitingen moest dicht schroeven om enigzins te voldoen.
Met als resultaat dat het geen goede wagens meer zijn, men er niet graag meer mee rijd en steeds veel gas moet geven om nog iets of wat te rijden.

Ook benzine zal dat ondergaan eenmaal de norm verzwaart.
Al die autos gaan halveren in prestatie.
Dan stel ik mij de vraag: waarvoor dient een wagen? Om zich te verplaatsen dan wel om de weg af te scheuren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 23:22   #163
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan moet u wel de correcte loonschalen met elkaar vergelijken: de beginlonen voor een ambtenaar bijvoorbeeld.
Dat doe ik. Barema 43 trede 0 3343 euro bruto (doctorandus)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 23:23   #164
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik lach daar niet mee. Salariswagens zijn vooral interessant voor de werkgever. Voor de werknemer moet men het ganse plaatje bekijken.
Boven de 4000 bruto zijn ze interessant.

Daar onder laat je jezelf rollen door de werkgever en kies je beter voor de 35 cent km vergoeding en een dikker bruto loon.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 08:57   #165
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gij lacht daarmee, maar een familielid die pas uit is gekomen (Master, wetenschappen) krijgt 1600 euro + firmawagen van 40k. Haar vriend, werkt bij grootbank, 1800 euro net + firmawagen.

Met 3400 netto gezamelijk inkomen is hun leencapaciteit beperkter, en zal hun rentevoet hoger liggen. Axa en KBC geven namalijk betere tarieven aan mensen met > 4000 netto inkomen.

Twee doctorandi, die netto 4000 euro samen binnenbrengen, maar geen wagens of maaltijdcheques enz...hebben....gaan dus inderdaad meer kunnen lenen, en tegen betere tarieven, dan twee mensen van dezelde leeftijd in de private industrie. Omdat ze niet betaald worden in autos en tankkaarten.
²

Banken zijn pussies. Ik ben iemand die zijn geld zeer goed beheert, ik leef ook vrij minimalistisch. Maar ik kon, ik mocht en ik zou als alleenstaande niet meer lenen. Gevolg is dat ik nu elke maand 400 euro op een spaarrekening zet.

Met extralegale voordelen houden banken geen rekening. uw nettoloon/3 is wat ge kunt afbetalen, of ge nu 500 euro per maand en 300 aan een auto uitgeeft of 0 maakt voor hun niks uit.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 17:36   #166
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Bepaalde europese auto-aandelen in lichte vrije val, BMW tot -6%.
Dat is sinds 2,5 jaar de grootste daling, *koers eindigt vandaag -5,25%.

De Duitse media spreekt van Rabattschlachten.

Door de massieve kortingen op stockwagens en vooral dieselwagens die ze anders niet meer gehomologeerd krijgen volgens WLTP, zijn de voorziene winsten minder dan verwacht...

Citaat:
https://diepresse.com/home/wirtschaf...-Gewinnwarnung

Rabattschlachten setzen BMW zu - Kursrutsch nach Gewinnwarnung

Der Münchner Oberklasse-Hersteller kappt seine Jahresziele. Die Gewinnwarnung brockt BMW den größten Kursrutsch seit fast zweieinhalb Jahren ein.
...

Die Gewinnwarnung brockt BMW den größten Kursrutsch seit fast zweieinhalb Jahren ein. Die Aktien fielen um bis zuu 5,9 Prozent auf ein Zwei-Monats-Tief von 78,59 Euro.
(Reuters)

* https://www.finanzen.net/aktien/BMW-Aktie

ook:
Citaat:
https://www.beursduivel.be/Beursnieu...voor-2018.aspx

Update: BMW waarschuwt voor 2018

Gepubliceerd op 25 sep 2018 om 14:15 |

(ABM FN-Dow Jones) Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft heeft dinsdag gewaarschuwd voor een lagere omzet en resultaat voor dit jaar.

De omzet van de tak Automotive komt naar verwachting van BMW nu licht lager uit, terwijl in een eerder stadium nog door het bedrijf werd uitgegaan van een licht hogere omzet op jaarbasis.

De marge voor het bedrijfsresultaat (EBIT) voor Automotive is neerwaarts bijgesteld van 8 tot 10 procent naar "tenminste 7 procent", terwijl de winst voor belastingen aanvankelijk gelijke tred zou houden met die over 2017, maar in de nieuwe verwachting een matige afname laat zien. Bij deze laatste verwachting is nog geen rekening gehouden met een eventuele goedkeuring in regelgeving en de sluiting van een joint venture, die mogelijk een positief effect hebben.

BMW paste de vooruitzichten aan op basis van de recente van kracht geworden zogeheten WLTP-regels. Die hebben volgens de autobouwer geleid tot verstoringen in leveringen en een onverwachte toename van de concurrentie. Als gevolg hiervan krimpt BMW zijn volumeplanning in en legt het de nadruk op de kwaliteit van de resultaten.

De Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, kortweg WLTP, is op 1 september van kracht geworden en is een nieuwe meetprocedure voor auto's die ook gevolgen heeft voor de prijs en levering van nieuwe auto's.

Daarnaast heeft het bedrijf te kampen met het aanhoudende handelsconflict, waardoor de vraag naar auto's meer dan verwacht onder vuur is komen te liggen en prijzen onder druk zijn komen te staan.
Consumenten denken een koopje gedaan te hebben, maar bedenk wel dat het wagens zijn volgens oude homologatienorm en ook meestal oude emissienorm. De toekomstige verkeerstaks zou wel eens nadelig kunnen uitvallen voor zulke wagens met NEDC homologatie... de wederverkoopwaarde sowieso...

Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2018 om 18:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 18:23   #167
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard Dieselprijs boven 1,60

Zeg nu niet dat men -jarenlang op voorhand- niet verwittigd was...: Klik: maart 2015

Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181001_03799078

Diesel was nog nooit zo duur: tot 1,609 euro per liter

Vandaag om 12:33 | Bron: BELGA -

Diesel was nooit eerder zo duur. Een liter kost vanaf dinsdag maximaal 1,609 euro. Sinds oktober 2012 werd de kaap van de 1,6 euro niet meer doorbroken.

Diesel is ondertussen op verschillende plekken al duurder dan benzine en de prijs bereikt vanaf morgen dus ook een absolute recordhoogte.

Dat is onder meer het gevolg van de hogere prijzen op de internationale markten, maar evenzeer door de hogere taksen en accijnzen die de regering Michel sinds 2015 heft.

Omdat diesel schadelijker is voor het milieu, is hij ondertussen in verschillende landen al duurder dan benzine.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 oktober 2018 om 18:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 19:11   #168
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Interessant wat er momenteel,begin oktober 2018,in Duitsland uit de onderhandelingsmolen aan het komen is aangaande "gesubsidieerd" uit roulatie halen van "probleemdiesels"(dat zijn voertuigen die niet onder alle praktische omstandigheden voldoen aan de EURO-norm waarvoor ze geregistreerd waren) dan wel "gesubsidieerd" aanpassen van al de wagens die niet van de weg gehaald worden.

Het is mij op dit moment nog niet duidelijk of de Duitse overheid zelf gaat meebetalen om het jarenlange bedrog op te lossen.


Het lijkt er op dat gestreeft wordt EUR4 en 5 van de straat te halen....

Dat zijn dan wel de types waarvan er immense hoeveelheden rondkarren in Belgie.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 2 oktober 2018 om 19:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 19:18   #169
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zeg nu niet dat men -jarenlang op voorhand- niet verwittigd was...: Klik: maart 2015
Wat ik eigenaardig vind is dat al die regelneverij niet van toepassing lijkt voor motoren ?? Machines met de prestaties van een Formule 1 moeten zelfs niet naar de keuring ??
Inzake milieu mag men rondcrossen in de stad met een stokoude Harley milieunorm < 0,005 Nog straffer men mag zelfs nog rondrijden met een oude tweetakt ?? Begrijpe wie kan ??
Conclusie geen enkele politieker durft motards iets in de weg te leggen. Die weet dat hij de volgende keer niet meer zal moeten rekenen op die hun stem of met andere woorden het milieu interesseert politici totaal niet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 19:28   #170
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat ik eigenaardig vind is dat al die regelneverij niet van toepassing lijkt voor motoren ?? Machines met de prestaties van een Formule 1 moeten zelfs niet naar de keuring ??
Moto's? Die moeten in het buitenland ook naar de keuring, in BE nog niet...
Bovendien hebben die ook hun euronormen op uitlaatgassen.

Citaat:
Inzake milieu mag men rondcrossen in de stad met een stokoude Harley milieunorm < 0,005 Nog straffer men mag zelfs nog rondrijden met een oude tweetakt ?? Begrijpe wie kan ??
Conclusie geen enkele politieker durft motards iets in de weg te leggen. Die weet dat hij de volgende keer niet meer zal moeten rekenen op die hun stem of met andere woorden het milieu interesseert politici totaal niet.
Euronormen gelden vanaf bepaalde data. Anders gaat het niet, eens gehomologeerd met de nodige papiertjes...

Verkeersreglement en hun technische voorwaarden ook. Bepaalde motoren (voor 1974 denk ik) hebben zelfs geen verplichte snelheidsmeter, bepaalde wagens geen verplichting van gordels enz...

Laatst gewijzigd door Micele : 2 oktober 2018 om 19:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 19:32   #171
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Interessant wat er momenteel,begin oktober 2018,in Duitsland uit de onderhandelingsmolen aan het komen is aangaande "gesubsidieerd" uit roulatie halen van "probleemdiesels"(dat zijn voertuigen die niet onder alle praktische omstandigheden voldoen aan de EURO-norm waarvoor ze geregistreerd waren) dan wel "gesubsidieerd" aanpassen van al de wagens die niet van de weg gehaald worden.

Het is mij op dit moment nog niet duidelijk of de Duitse overheid zelf gaat meebetalen om het jarenlange bedrog op te lossen.


Het lijkt er op dat gestreeft wordt EUR4 en 5 van de straat te halen....

Dat zijn dan wel de types waarvan er immense hoeveelheden rondkarren in Belgie.
Dat hele akkoord gaat niks opleveren, is gewoon een zoveelste zwendel die men nooit gaat invoeren.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 19:33   #172
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat hele akkoord gaat niks opleveren, is gewoon een zoveelste zwendel die men nooit gaat invoeren.
Ik ben toch benieuwd wie ervoor gaat opdraaien.

Laat de politiekers en partijen het maar uitvechten, lol.

Een verse FAQ via ADAC:
Citaat:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...ahrverbot-faq/

Fragen und Antworten zum Dieselfahrverbot
2.10.2018

Um Fahrverbote zu verhindern hat der Bund am 2.10.2018 ein Maßnahmenbündel aus Hardware-Nachrüstungen, Software-Updates und Flottenwechsel vorgestellt. Wir geben eine Übersicht zu den wichtigsten Fragen und Antworten rund um Dieselfahrverbote. Wo gibt es bereits bzw. wo drohen Fahrverbote? Und welches Auto sollen Verbraucher überhaupt noch kaufen?

Vragen en antwoorden over het dieselrijverbod

2018/02/10

Om rijbeperkingen te voorkomen, heeft de federale overheid op 2 oktober 2018 een pakket maatregelen gepresenteerd van hardware-retrofits, software-updates en wijzigingen van het wagenpark.

We geven een overzicht van de belangrijkste vragen en antwoorden over dieselautoverboden.

Waar zijn of zijn de rijbeperkingen bedreigend?
En welke auto zouden consumenten nog mogen kopen?

Laatst gewijzigd door Micele : 2 oktober 2018 om 19:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 19:38   #173
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat ik eigenaardig vind is dat al die regelneverij niet van toepassing lijkt voor motoren ?? Machines met de prestaties van een Formule 1 moeten zelfs niet naar de keuring ??
Inzake milieu mag men rondcrossen in de stad met een stokoude Harley milieunorm < 0,005 Nog straffer men mag zelfs nog rondrijden met een oude tweetakt ?? Begrijpe wie kan ??
Conclusie geen enkele politieker durft motards iets in de weg te leggen. Die weet dat hij de volgende keer niet meer zal moeten rekenen op die hun stem of met andere woorden het milieu interesseert politici totaal niet.
Gewoon niet aan gedacht. Je moet daar verder niks achter zoeken
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 19:41   #174
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gewoon niet aan gedacht. Je moet daar verder niks achter zoeken
Fred wil van zijn oude tweetakter een euronorm 4 - motor maken.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 19:48   #175
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gewoon niet aan gedacht. Je moet daar verder niks achter zoeken
Moesten motoren dieselmotoren hebben had men ze toch verboden.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 19:51   #176
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat hele akkoord gaat niks opleveren, is gewoon een zoveelste zwendel die men nooit gaat invoeren.
We zijn akkoord.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 20:08   #177
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zeg nu niet dat men -jarenlang op voorhand- niet verwittigd was...: Klik: maart 2015
Tussendoor is de regering Michel veel nadeliger dan mijn diesel.

Kunnen we aan diesel niet ontsnappen, dan toch wel aan regering Michel.

Wacht tot bij de verkiezing.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 20:30   #178
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Moto's? Die moeten in het buitenland ook naar de keuring, in BE nog niet...
Bovendien hebben die ook hun euronormen op uitlaatgassen.


Euronormen gelden vanaf bepaalde data. Anders gaat het niet, eens gehomologeerd met de nodige papiertjes...

Verkeersreglement en hun technische voorwaarden ook. Bepaalde motoren (voor 1974 denk ik) hebben zelfs geen verplichte snelheidsmeter, bepaalde wagens geen verplichting van gordels enz...
Waarom mag men met een moto EURO O of 1 dan nog wel rijden in de LEZ ? Vervuilt een Harley 1200 cc uit 1985 en dito carburateurs dan niet evenveel dan een Nissan Micra uit 1993 ??
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 20:31   #179
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom mag men met een moto EURO O of 1 dan nog wel rijden in de LEZ ? Vervuilt een Harley 1200 cc uit 1985 en dito carburateurs dan niet evenveel dan een Nissan Micra uit 1993 ??
Dat zijn veel te moeilijke vragen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2018, 20:33   #180
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Fred wil van zijn oude tweetakter een euronorm 4 - motor maken.
Mij allemaal niet gelaten hoor en ik ben blij voor die motorrijders maar ik vind het toch op zijn minst heel onrechtvaardig. Een oude mens mag met zijn oud peugeotje 1100 niet meer de stad in zelfs al is het een benzine wagentje en een oude Moto Norton dan wel ??

Het is toch de motor die vervuilt en niet de carrosserie ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 oktober 2018 om 20:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be