Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2018, 21:47   #781
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Voor de luierikken die niet graag klikken:

"Uit deze analyse blijkt dat de totale kost van alcoholgebruik in België € 6 miljard bedraagt en de totale baat € 1,5 miljard. De bruto kost komt neer op 2,5% van het BBP.
45% van de kosten wordt gedragen door de gebruikers zelf (Pacolet et al., 2003). De overige burgers dragen € 0,3 miljard externe kosten en de bedrijven € 0,8 miljard. De overheid draagt met € 2,2 miljard bijna 37% van de totale sociale kosten.
De directe gezondheidszorgkosten bedragen € 0,5 miljard (9%), de jaarlijkse kosten van verkeersongevallen veroorzaakt door alcoholgebruik € 1,5 miljard (24%) (Pacolet et al.,2003). De directe kosten in de werkomgeving bedragen € 2,2 miljard (36,5%), de overige directe kosten13 € 50 miljoen (0,8%). De indirecte productiviteitsverlieskosten door morbiditeit en mortaliteit bedragen respectievelijk € 0,4 miljard (6%) en € 1,1miljard (18,5%).
Van de € 1,5 miljard aan baten komt de overheid 47,5% en de drinkers 52,5% toe. Als we de brutokost van € 6 miljard vergelijken met de brutobaat van € 1,5 miljard komen we op een nettokost van € 4,5 miljard of 1,8% van het Bruto Nationaal Product (BBP)."


Kortom, afgezien van het sociaal-psychologisch leed dat misbruik van alcohol veroorzaakt, hangt er tevens 'n mottig prijskaartje aan vast.
Maar niet getreurd, als zelfs de topman van de EU zat op 'n podium mag/kan verschijnen, dan zal het allemaal wel ok zijn.

Mariette, breng me nog 's ne frisse Jupiler mee uit d' ijskast.

Ok, wat stelt ge voor als actieplan?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 22:49   #782
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ok, wat stelt ge voor als actieplan?
Awel, mocht ik bevoegd minister zijn, dan zou ik alvast rekening houden met volgende studie en desnoods federale/gewestelijke studies bestellen, die onderstaande resultaten bevestigen dan wel tegenspreken, ipv mee te doen aan ’n heksenjacht op blowers die slechts berust op vooroordelen en onwetendheid omtrent die drug:


“Het onderzoek uitgevoerd door de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) bewijst in de eerste plaats dat cannabisgebruikers minder risico lopen op een verkeersongeluk vergeleken met alcoholgebruikers. Bovendien bleek na het filteren van leeftijd, geslacht, ras en alcoholgebruik, dat cannabisgebruikers zelfs minder snel een verkeersongeluk hebben dan ‘compleet nuchtere’ mensen.

Dezelfde studie keek ook naar de invloed op het rijvermogen van andere middelen zoals antidepressiva, pijnstillers, stimulanten en dergelijke. Bij het gebruik van die middelen bleek ook geen significante verhoging in het risico op verkeersongelukken. Alcoholgebruik zorgt daarentegen wél voor een flinke verhoging van het risico op incidenten op de weg. Al bij een blood alcohol concentration (BAC) van 0,05 vermenigvuldigd het risico maar liefst zeven keer.”


https://www.mediwietsite.nl/studie-c...cohol-verkeer/

(btw, de bijgaande grafiek spreekt boekdelen)

Sensibiliseren en BOB (Marley)-campagnes zouden eveneens in m’n pakketje te nemen maatregelen zitten, al zal de alcohollobby daar niet echt gelukkig van worden, gezien die hun drugsomzet dan zouden zien dalen.
Verzekeringsmaatschapijen en de SZ zouden dit echter wél toejuichen, gezien a: blowers minder accidenten veroorzaken dan zatte chauffeurs en b: er veel minder fysiek-mentale ziekten en doden vallen door cannabisgebruik (zie studie van 1/20 doden door alcoholgebruik wereldwijd).

Voor de rest van m'n 'actieplan' zou ik me laten bijstaan door mensen die veel intelligenter zijn dan ikzelf.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 23 september 2018 om 22:52.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 23:29   #783
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Awel, mocht ik bevoegd minister zijn, dan zou ik alvast rekening houden met volgende studie en desnoods federale/gewestelijke studies bestellen, die onderstaande resultaten bevestigen dan wel tegenspreken, ipv mee te doen aan ’n heksenjacht op blowers die slechts berust op vooroordelen en onwetendheid omtrent die drug:


“Het onderzoek uitgevoerd door de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) bewijst in de eerste plaats dat cannabisgebruikers minder risico lopen op een verkeersongeluk vergeleken met alcoholgebruikers. Bovendien bleek na het filteren van leeftijd, geslacht, ras en alcoholgebruik, dat cannabisgebruikers zelfs minder snel een verkeersongeluk hebben dan ‘compleet nuchtere’ mensen.

Dezelfde studie keek ook naar de invloed op het rijvermogen van andere middelen zoals antidepressiva, pijnstillers, stimulanten en dergelijke. Bij het gebruik van die middelen bleek ook geen significante verhoging in het risico op verkeersongelukken. Alcoholgebruik zorgt daarentegen wél voor een flinke verhoging van het risico op incidenten op de weg. Al bij een blood alcohol concentration (BAC) van 0,05 vermenigvuldigd het risico maar liefst zeven keer.”


https://www.mediwietsite.nl/studie-c...cohol-verkeer/

(btw, de bijgaande grafiek spreekt boekdelen)

Sensibiliseren en BOB (Marley)-campagnes zouden eveneens in m’n pakketje te nemen maatregelen zitten, al zal de alcohollobby daar niet echt gelukkig van worden, gezien die hun drugsomzet dan zouden zien dalen.
Verzekeringsmaatschapijen en de SZ zouden dit echter wél toejuichen, gezien a: blowers minder accidenten veroorzaken dan zatte chauffeurs en b: er veel minder fysiek-mentale ziekten en doden vallen door cannabisgebruik (zie studie van 1/20 doden door alcoholgebruik wereldwijd).

Voor de rest van m'n 'actieplan' zou ik me laten bijstaan door mensen die veel intelligenter zijn dan ikzelf.
HALLOOO-OOOOOOOOOO!

ik heb het over een actieplan om het aantal alcohol doden te verminderen natuurlijk! Gij stuurt mij een hele lange post over de desastreuze gevolgen van alcohol. Wel, wat is uw actieplan?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 05:56   #784
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ok, wat stelt ge voor als actieplan?
Je vindt het cannabis-actieplan toch zo sterk? Zou dat universeel toepasbaar zijn?
Je mag zelfs schadelijkheid en/of kosten/baten als uitgangspunt nemen.
Trouwens, wat zijn de baten voor belgië wanneer mensen die in Frankrijk/Oostenrijk/Zwitserland/... gaan skiën en daar hun been breken?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 06:50   #785
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ok, wat stelt ge voor als actieplan?
Een copy/paste van de wetten op cannabis.
Totaalverbod, met laagst vervolgingsgraad bij kleine hoeveelheden.
Je hebt altijd gezegd dat je het goed vond zoals dat in België was geregeld.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 24 september 2018 om 06:52.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 09:36   #786
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
ALLE kosten, en ALLE baten natuurlijk. Niet weglaten wat niet in uw kraam past.
Niet rond de pot draaien!
De cijfers komen rechtstreeks uit een studie van de univ Gent.
En die laten op mijn vraag echt niet zo maar wat cijfertjes weg hoor.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 09:38   #787
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
ha nee! Gij hebt hier letterlijk geschreven dat de overheid zich niet te moeien heeft met alles wat vrijelijk in de natuur groeit.

Hoe hoog moet je jezelf wel niet inschatten om andere mensen te verbieden een onbewerkt natuurlijk product te gebruiken? Het groeit vrijelijk in de natuur maar als je het durft te gebruiken (of zelfs nog maar bezitten) wordt je berecht.
Ik vind dat (al meer dan 30 jaar) complete waanzin.
Hoe triestig...
Op deze manier proberen je gelijk te halen terwijl iedereen weet dat ik hier al -tig keer gepleit heb voor meer overheid bij de legalisering van cannabis.
Het is niet omdat ik vind dat de overheid zich niet moet moeien met wat ik met mijn lichaam doe dat ze geen regels mogen maken als ze cannabis gaan verkopen eh?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 09:43   #788
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is UW subjectieve opinie dat het 'geen steek houdt'. Denk dat maar zoveel ge wilt!
Ge hebt natuurlijk wel een motief om te vinden dat het geen steek houdt, ge zijt een gebruiker, en dus rechter en partij tegelijkertijd. Laat ons zeggen dat ik zeer veel voorbehoud maak in mijn opinie of dat gij wel met de nodige objectiviteit naar de cijfers kijkt.
Ge begint stillekes aan wanhopig te worden eh geert?

Eerst moet de overheid cannabis verbieden op basis van zijn schadelijkheid. Dat wil zeggen dat de overheid normen hanteert over hoe schadelijk een produkt mag zijn. Als dan uit blijkt dat cannabis minder schadelijk is dan alcohol (verantwoordelijk voor 1/20 doden wereldwijd) sla je in paniek en kom je af met een kosten/baten analyse die de overheid zou maken.
Nu blijkt dat ook die kosten/baten analyse voor alcohol veel slechter uitkomt dan voor cannabis. En dan kom je niet verder meer dan dat ik partij-rechter ben.

Dus wat jij ook beweert: zowel op gebied van schadelijkheid als op kosten/baten heeft de overheid geen enkele reden om cannabis te blijven verbieden.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 24 september 2018 om 09:54.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 09:49   #789
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ok, wat stelt ge voor als actieplan?
Nogmaals: niet rond de pot draaien.
Het gaat hier niet om een actieplan rond alcohol.

Het gaat hier om de verantwoording van de overheid om cannabis te verbieden.
En uw bewering dat ze dat doet na een kosten/baten analyse.

Nu blijkt dat de kosten/baten analyse voor cannabis veel voordeliger uitvalt dan die voor alcohol mag JIJ even uitleggen hoe het nu juist zit met het criterium van de overheid waardoor ze cannabis verbiedt.

Is het nu de schadelijkheid, of is het nu de kosten/baten? Want eender welke, alcohol komt er in beide gevallen een stuk slechter vanaf dan cannabis. Hoe zit het nu geert?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 09:53   #790
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
HALLOOO-OOOOOOOOOO!

ik heb het over een actieplan om het aantal alcohol doden te verminderen natuurlijk! Gij stuurt mij een hele lange post over de desastreuze gevolgen van alcohol. Wel, wat is uw actieplan?
Je ziet je kans mooi eh, geert.

Het gaat over de verantwoording van de overheid wanneer ze cannabis verbieden en alchohol toelaten. Allebei jou voorwaarden werden hier naar het rijk der fabeltjes verwezen.

Dus je kan wel proberen om nu te blijven zeuren achter een actieplan voor alcohol (wat heeft dat overigens te maken met het onderwerp van deze draad?) om zo de aandacht wat af te leiden.

Maar nee, ik trap er niet in! Kom geert, hoe zit het nu? Welke criteria kan de overheid volgens jou nog gebruiken om cannabis wel en alcohol niet te verbieden?
Met schadelijkheid en kosten/baten heb je het niet gered.
Zuig nog eens aan uw duim.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 10:00   #791
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
HALLOOO-OOOOOOOOOO!

ik heb het over een actieplan om het aantal alcohol doden te verminderen natuurlijk! Gij stuurt mij een hele lange post over de desastreuze gevolgen van alcohol. Wel, wat is uw actieplan?
Heb je trouwens gemerkt, dat in jou poging om van het onderwerp af te wijken, hier nu plots een studie opduikt die beweert dat blowers veiliger rijden dan alcoholgebruikers?
Zelfs veiliger dan nuchtere mensen?

Je ziet geert, de aandacht proberen af te leiden van je mislukkingen is niet altijd een goed idee.

Toegegeven; de studie komt blijkbaar van een Amerikaans overheidsorgaan. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met een facebook-poll van één of andere blower maar toch...

Mag ik om een reactie vragen geert?

Er wordt hier opgeworpen dat cannabisgebruikers zowat de veiligste chauffeurs zijn. Volgens de studie zelfs veiliger dan nuchtere mensen wat tot gevolg heeft dat het aantal verkeersslachtoffers zou dalen als werkelijk iedereen stoned achter het stuur zou kruipen.
Dat staat haaks tegenover wat u hier altijd beweert.

Een reactie?
(al het kan eentje zonder al te veel uitroeptekens en hoofdletters aub)
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 12:59   #792
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

"Rare jongens, die Romeinen".

In Italië schieten de coffeeshops uit de grond. Verschil, de wiet die je er kan kopen bevat slechts 0,2 tot 0,6 procent THC.

Volkskrant: In Italiaanse winkelstraten walmt de cannabis-light je tegemoet
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 13:25   #793
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

En als dit klopt blijkt er nog wel meer aan je uitleg te rammelen.

Enerzijds beweer je (op basis van een facebook-poll) dat de zwarte markt enorm groeit in Colorado.
Daarnaast blijkt dat er jaarlijks ook nog zo maar even 300 ton legale cannabis verkocht wordt, bovenop de cannabis uit de 'groeiende zwarte markt'.

En wat blijkt het gevolg daarvan te zijn:

Citaat:
traffic fatalities in which drivers had enough marijuana in their bloodstream to be deemed legally impaired dropped sharply, from 52 in 2016 to 35 last year.
Ik kan niet meer volgen...
Meer cannabis en minder dodelijke ongevallen met chauffeurs onder invloed van cannabis?
Ergens klopt er iets niet.
Leg jij het me even uit geert?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 16:17   #794
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Een copy/paste van de wetten op cannabis.
Totaalverbod, met laagst vervolgingsgraad bij kleine hoeveelheden.
Je hebt altijd gezegd dat je het goed vond zoals dat in België was geregeld.
ja, doe zeker niet te veel moeite! Stel u voor dat ge moe zou worden!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 16:20   #795
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ge begint stillekes aan wanhopig te worden eh geert?

Eerst moet de overheid cannabis verbieden op basis van zijn schadelijkheid. Dat wil zeggen dat de overheid normen hanteert over hoe schadelijk een produkt mag zijn. Als dan uit blijkt dat cannabis minder schadelijk is dan alcohol (verantwoordelijk voor 1/20 doden wereldwijd) sla je in paniek en kom je af met een kosten/baten analyse die de overheid zou maken.
Nu blijkt dat ook die kosten/baten analyse voor alcohol veel slechter uitkomt dan voor cannabis. En dan kom je niet verder meer dan dat ik partij-rechter ben.

Dus wat jij ook beweert: zowel op gebied van schadelijkheid als op kosten/baten heeft de overheid geen enkele reden om cannabis te blijven verbieden.
Dit is op geen enkele manier een antwoord of een reactie op wat ik schrijf.

Als gij vindt dat de overheid geen reden heeft, dan is dat uw opinie. de overheid heeft een andere.
En die telt, en de uwe telt niet!

En bovendien is uw opinie niet objectief, want ge zijt rechter en partij tegelijkertijd.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 16:23   #796
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nogmaals: niet rond de pot draaien.
Het gaat hier niet om een actieplan rond alcohol.
maar waarom beginnen jullie dan altijd over de desastreuze gevolgen van alcohol?
ik begin nooit over alcohol.
Ik dwing jullie ook niet om over alcohol te beginnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Het gaat hier om de verantwoording van de overheid om cannabis te verbieden.
Hier, zene, den baas van het forum.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En uw bewering dat ze dat doet na een kosten/baten analyse.

Nu blijkt dat de kosten/baten analyse voor cannabis veel voordeliger uitvalt dan die voor alcohol mag JIJ even uitleggen hoe het nu juist zit met het criterium van de overheid waardoor ze cannabis verbiedt.

Is het nu de schadelijkheid, of is het nu de kosten/baten? Want eender welke, alcohol komt er in beide gevallen een stuk slechter vanaf dan cannabis. Hoe zit het nu geert?
Dat is simpel te verklaren. En anderen hebben dat u ook al uitgelegd.
Alcohol komt van een default situatie van totale vrijheid. en de overheid knabbelt daar nu aan. One verworden recht at the time.
En met cannabis is de situatie omgekeerd.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 16:34   #797
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mag ik om een reactie vragen geert?

Er wordt hier opgeworpen dat cannabisgebruikers zowat de veiligste chauffeurs zijn. ()
WAT???

WATT???

Dit is weer een doortrapte leugen in een lange rij leugens van uw hand!

Als ge cannabis neemt en ge stapt in een auto zijt ge voor mij een moordenaar!
En gij praat dat goed??

Ondanks die HARDE bewijzen in Colorado??

Moet ik u hier voorbeelden geven van dodelijke autoaccident waar de bestuurde stoned was??

DOORTRAPT!!!!!!!!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 16:59   #798
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

lol, blijf toch van de schnapps geert, daar komen vodden van
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 17:31   #799
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Arme Geert.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 18:55   #800
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Er wordt hier opgeworpen dat cannabisgebruikers zowat de veiligste chauffeurs zijn. Volgens de studie zelfs veiliger dan nuchtere mensen b)
Dit is wat ze ondertussen in Colorado doen:

Amid a rise in Colorado auto fatalities involving marijuana, state transportation officials are surveying thousands of residents this year to better understand public attitudes toward driving under the influence of pot, with the hopes of blunting the increasingly deadly trend.

The Cannabis Conversation, a campaign led by the Colorado Department of Transportation, law enforcement and the marijuana industry, launched this year. It held its first open house in the metro area Wednesday at Denver’s Montclair Recreation Center, and there will be more meetings in Fort Collins, Pueblo and Denver in the coming weeks.

The number of marijuana-related automobile fatalities in Colorado, as measured by the drug’s chief psychoactive ingredient, hit 77 in 2016, the latest in a series of sharp increases in recent years.


Uw geloofsgenoten zelf beseffen ondertussen dat er iets aan de hand is! het heeft hen wel een paar jaar gekost, maar ok, beter laat dan nooit!

En gij durft hier de meet gewetensloze leugens verspreiden!!

SCHAAM-TE-LOOS!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be