Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2018, 13:59   #81
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik heb de impact assessment gelezen; ik ga akkoord. Ik dacht dat tot -50% er nog steeds societal benefits zijn. Dat is dus werkelijk geflipt he. Destijds bij de 120gr en later 95gr normen was het steeds aan societal cost en had de lobby in feite gelijk (eerst elders reduceren waar het goedkoper is). Toen was het argument dat "elke sector moet bijdragen", wat eigenlijk economisch weinig steek houdt. Soit, er zijn toen ook normen gekomen, minder streng en (zogezegd) aan societal cost. (quod non volgens de ex-post studies trouwens)

Die vlieger gaat nu niet meer op; blijkbaar zijn de geactualiseerde marginal abatement cost curves veel vlakker geworden (i.e. emissie reducerende technologie is minder duur dan vroeger), vooral door de verwachte doorbrak van EV's.

De normen konden dus inderdaad strenger, en ik dacht dat het zelfs nodig was om de Effort Sharing targets te halen. Dat is dus wat ik niet snap he, eerst zeggen dat je zoveel gaat reduceren en dan het ambitie-niveau van die ene hefboom die je hebt onvoldoende hoog zetten.
Voor zover ik begrijp is het in Duitsland ook het ministerie van financiën die andere departementen over de streep heeft getrokken om zelfs maar de -30% te aanvaarden, enkel en alleen omdat Financiën had berekend dat er met een lager doel een grote boete op hen lag te wachten doordat Duistland de ESR-targets niet zou halen. Allé, stel u voor...

Ach ja, -35% is toch al meer dan wat de Europese Commissie had voorgesteld, wat trouwens ook best opvallend is.
Wat Electrek-site en overwegend EV-fans ervan denken kun je in de vele reacties lezen:
Citaat:
https://electrek.co/2018/10/10/europ...ion-pushbacks/
Last night, the Council agreed to a compromise with less aggressive new targets for the CO2 emissions of cars and vans:
2025 2030
Cars 15% 35%
Vans 15% 30%

146 Comments:

Commentatore • 2 hours ago

A month ago...

Mercedes to the public:
"We are going all-in with EVs"

Mercedes to governments:
"Ehi... (whispering) we can't meet this C02 reduction. The EQC is just a low volume/show car. Don't believe our presentations. We want to keep selling lots of gas cars!"

---

Change Renaissance77 • an hour ago

We need a ban on production of ICE vehicles by 2030. That would be serious. A 30 to 35% is hilarious.

WHO: 7 million die prematurely every year from air pollution
(...)

Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2018 om 14:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2018, 16:51   #82
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Nu beginnen zelfs mensen die echt in labo werken zich af te vragen of ze zot geworden zijn.

Volgens metingen..en die kunnen dat...is er zo een verwaarloosbaar verschil dat het zelfs geen verschil maakt.

Er speelt iets anders.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 10 oktober 2018 om 16:56.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2018, 17:48   #83
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nu beginnen zelfs mensen die echt in labo werken zich af te vragen of ze zot geworden zijn.

Volgens metingen..en die kunnen dat...is er zo een verwaarloosbaar verschil dat het zelfs geen verschil maakt.

Er speelt iets anders.
Ah, wie dan?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2018, 18:45   #84
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ah, wie dan?
Iets dat te vergelijken is met wat nu in de voetbal bezig is.
Maar op een veel groter niveau en netwerk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2018, 18:57   #85
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Zoals gewoonlijk mambo zijn dikke duim.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2018, 19:15   #86
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk mambo zijn dikke duim.
Nee.
Ik weet zelfs het bedrag dat ermee gemoeid is.
Vele miljarden kan ik al verklappen
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 09:16   #87
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard Laks compromis van 35 %, EU-milieucommissie vroeg 45%.

Van 45 % EU-milieu is het uiteindelijk 35% geworden heb ik nu teruggevonden:

Citaat:
https://www.fleet.be/co2-wat-wil-het...ees-parlement/

CO2: wat wil het Europees parlement?

DOOR MIKA TUYAERTS 04/10/2018

Enkele weken geleden schreven we al een artikel over de wil van de Commissie Milieu van het Europees parlement om de gemiddelde CO2-uitstoot van wagens en bestelwagens in 2025 en 2030 sneller te doen dalen. De stemming vond woensdag plaats tijdens de plenaire zitting. Wat is er beslist?

Op woensdag stelden de Europese afgevaardigden een reductie van 40% CO2 tegen het jaar 2030 voor, geldend voor het hele Europese wagenpark, met een tussentijdse drempel van 20% in 2025. Gelijkaardige doelen gelden voor nieuwe bestelwagens. Dat is alvast iets minder zwaar dan de eisen die de commissie Milieu vooraf stelde, namelijk 45% tegen 2030. De Europese Commissie stelde daarentegen een mindering van 30% tegen 2030 voor …

De constructeurs die deze gemiddelde CO2-waarde overstijgen, moeten een boete betalen aan de Europese Unie, die het bedrag zal gebruiken om de vaardigheden van werknemers die getroffen zijn door ontwikkelingen in de automobielsector te vergroten, om hen op te leiden dus.

Fabrikanten moeten ook garanderen dat voertuigen met nul of bijna nul emissie (elektrische wagens of modellen die minder dan 50 gram CO2 per kilometer uitstoten dus) 35% van hun verkoopsaandeel bij de wagens en de bestelwagens zullen uitmaken in 2030, wederom met een tussenstap van 20% in 2025. De commissie Milieu toonde zich wederom ambitieuzer voor dit onderdeel, met 40% voor 2030 en 30% voor 2025 als eis.

Volgende etappe
Het rapport werd aangenomen met 389 stemmen voor, 239 stemmen tegen en 41 onthoudingen. De ministers van de EU zullen zich op 9 oktober uitspreken. De onderhandelingen met de gedeputeerden voor een akkoord in eerste lezing vinden plaats op 10 oktober.

Bepaalde EU-landen hebben hun slag thuis gehaald... (vooral Duitstalige landen en het ex-Oostblok quasi)
M.a.w. de eindbeslissing ligt altijd bij de landen, en de EU-Commissie heeft niet veel of niets te pruttelen...

(De CO2-uitstoot van hun vloot is al wat kunstmatig gestegen door steeds meer SUVs, dat is ook al meegenomen).

Citaat:
donderdag 11 oktober 2018 - Nieuws

Niet alle EU-landen te spreken over afzwakken CO2-normen

BRUSSEL

De lidstaten van de Europese Unie hebben de nieuwe CO2-normen voor de auto-industrie, zoals die vorige week door het Europees Parlement werden gestemd, opnieuw afgezwakt. Het waren vooral Duitsland, Oostenrijk en de Oost-Europese landen die zich verzetten tegen de ambitieuze normen.

Het Europees Parlement sprak zich vorige week uit voor een verlaging van de CO2-uitstoot van nieuwe auto’s met 40 procent tegen het jaar 2030. De parlementsleden gingen verder dan de Europese Commissie, die een verlaging met 30 procent had voorgesteld.

De EU-ministers zijn elkaar uiteindelijk in het midden tegengekomen, met name op 35 procent. De tussentijdse doelstelling van 15 procent tegen 2025 blijft behouden. Voor bedrijfsvoertuigen ligt de grens in 2030 op min 30 procent. Andere doelstellingen, zoals een minimum van 35 procent elektrische en hybride voertuigen in 2030, blijven eveneens behouden.

De ambitieuze doelstellingen van het Europees Parlement werden uiteindelijk gekelderd door een coalitie van EU-voorzitter Oostenrijk, Duitsland en enkele Oost-Europese landen. Bij landen zoals Ierland, Zweden en Nederland werd het compromis met grote ontgoocheling ontvangen.

Onzeker

Of de nieuwe normen in de hoofdkwartieren van de auto-industrie voor vreugde hebben gezorgd, valt nog te betwijfelen. De industrie liet eerder al weten dat de nieuwe normen zoals gestemd door de parlementsleden de concurrentiepositie en werkgelegenheid van de sector in het gedrang brengen.

Zoals bekend moet de industrie de gemiddelde CO2-uitstoot tegen het jaar 2020 terugdringen tot 95 gram gemiddeld per auto. Het volgende decennium moet er dan nog eens 35 procent van af. Inmiddels is het zeer onduidelijk of de industrie de norm van 95 gram haalt. Indien niet, dat riskeren de bedrijven een boete van 90 euro per gram en per auto. Voor een bedrijf als Volkswagen, dat de norm in 2020 allicht naar schatting met 2,8 gram zal overschrijden, komt dat neer op een boete van 1,2 miljard euro, zo blijkt uit een berekening van PA Consulting. BMW zou de norm met 3,7 gram overschrijden, goed voor een boete van 500 miljoen euro.

De ngo Transport & Environment verdenkt de autobedrijven er inmiddels van de CO2-uitstoot van auto’s tegen het jaar 2020 kunstmatig op te drijven, om het karwei daarna te vergemakkelijken.

Gestegen

Uit onderzoek van het gezaghebbende instituut Jato bleek begin dit jaar dat de gemiddelde CO2-uitstoot van nieuwe auto’s in 2017 voor het eerst in tien jaar was gestegen. In 2007 bedroeg de gemiddelde CO2-uitstoot nog 159,1 gram per kilometer, in 2016 was de uitstoot van CO2 gedaald naar 117,8 gram per kilometer. Om in 2017 weer te stijgen naar 118,1 gram per kilometer. Oorzaken: het succes en de SUV en de daling van de verkoop van dieselwagens.

De Europese autobedrijven bevinden zich in zwaar weer. De nieuwe CO2-normen komen bovenop de kosten van de gevolgen van de dieselkwestie, de kosten die verbonden zijn aan de omschakeling naar WLTP, de gevolgen van de handelsoorlog tussen de USA en China en de gevolgen van de Brexit.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20181010_...ken-co2-normen
Die dieselrekening komt nog, maar die zal zeker ook zo een watjescompromis zijn. Vuile diesels kunnen ze nog altijd kwijt aan hun maatjes van ex-Oostbloklanden die nu meehuilden met Duitsland.

Wat wil je... vooral de Duitse merken hebben daar talrijke fabrieken en pompen er regelmatig miljarden in. Onlangs nog BMW 1 miljard in Hongarije:
https://www.auto55.be/nieuws/30333-b...iek-in-20-jaar

Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2018 om 09:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 10:29   #88
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nee.
Ik weet zelfs het bedrag dat ermee gemoeid is.
Vele miljarden kan ik al verklappen
vertel eens man!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 13:13   #89
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Wegens die 5% verschil dreigt VW nu met verlies van 100.000 jobs.

(VW wou 30%, het is 35 % geworden tegen 2030)

Hoe hypocriet kan men zijn.

Citaat:
https://www.sueddeutsche.de/wirtscha...erte-1.4164002

https://electrek.co/2018/10/11/vw-ce...tric-vehicles/

VW CEO uses scare tactic against stricter emission rules despite claiming to be all-in with electric vehicles
Fred Lambert - Oct. 11th 2018 6:22 am ET

Europe’s attempt to make into law a 35% CO2 reduction goal for new cars to accelerate electric vehicle adoption is making some people show their true colors.

The head of VW, Herbert Diess, is using scare tactics against the new proposal while he claims that the German automaker is all-in with electric vehicles.

As we reported yesterday, the European Parliament has entered negotiations over the goal to reduce emissions from new cars by 30 to 40 percent by 2030.

The Parliament was originally pushing for 40%, but Germany and its influential auto industry pushed back for just 30% and the European Council came up with a 35% compromise.

VW, who claimed to be on board with the electric revolution, especially since being involved in the Dieselgate scandal, is now fighting back against the new proposal.

Citaat:
CEO Herbert Diess claimed the industry could crash and lose 100,000 jobs (via Süddeutsche Zeitung)

“The transformation in speed and impact is difficult to manage.[…] Such an industry can crash faster than many believe,”
The new rule would force automakers to produce more electric vehicles in order to reduce their fleet average emission.

By 2025, VW hopes that its electric production plan will lead to 3 million electric vehicles per year between all their brands (VW, Audi, Porsche, etc.).

They claim to have “pulled all the stops” to support electric vehicle production and that they even awarded electric vehicle battery contracts worth $48 billion.
Ze moeten nu meer electrische wagens maken, begin er maar snel aan.

Eigenlijk is VW al heel lang aan E-wagens bezig en verkocht er zelfs in de 80ies (*Golf CityStromer), maar gemakkelijke dirty money kreeg natuurlijk voorrang.
* https://www.greencarreports.com/news...y-of-its-birth
* https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Golf#CitySTROMer

Batterijpacks maken is natuurlijk heel wat anders als sjoemelen met dieselwagens...

Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2018 om 13:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 13:37   #90
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Binnenkort mogen de dieselfabrieken plaats ruimen voor gigafactories.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 14:32   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben er van overtuigd dat regelgeving nodig is om autoproducenten richting EV's te duwen. En vanaf dan zal creatieve destructie het overnemen en ICE's dezelfde weg te laten gaan als de dinosaurus.
Meest geavanceerde en dominante diersoorten tot een wereldramp hen heeft afgemaakt, net zoals alle grote, sterke en dominante dieren van die tijd, en de vernietigde wereld heeft overgelaten aan de ratten ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 14:35   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De fysica verhindert het gewoon: een wagen heeft nu eenmaal een bepaalde minimumenergie nodig om zich voort te bewegen door de lucht en te rollen.
Inderdaad, het verbranden van koolwaterstoffen wordt dus verboden voor voertuigen. Wat wil zeggen dat we kunnen stoppen met al die zever van alcohol bij benzine te gieten en zo, want dat is evengoed CO2, en zal evengoed afgeschoten worden door die norm.

Citaat:
Ik blijf er bij: de producenten die nu niet volop inzetten op maximale electrificatie gaan er aan en worden technologisch irrelevant. De produceren die nu reeds niet inzetten op het securen van batterijproductie, gaan er aan.
Ja, en aangezien dat ongeveer de tijd is dat we geen stroom meer in overschot gaan hebben...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 14:48   #93
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, het verbranden van koolwaterstoffen wordt dus verboden voor voertuigen. Wat wil zeggen dat we kunnen stoppen met al die zever van alcohol bij benzine te gieten en zo, want dat is evengoed CO2, en zal evengoed afgeschoten worden door die norm.



Ja, en aangezien dat ongeveer de tijd is dat we geen stroom meer in overschot gaan hebben...
Gij moet uw werk beter doen en "clean nucleair" ontwerpen

(graptje he)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 19:44   #94
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
De 95gr in 2020 is wel NEDC; doe er maar 40-50% bij in realistische omstandigheden. Da's ook de reden dat er nu relatieve doelstellingen zijn in 2030 vs. 2021. geen NEDC doel meer in 2030 maar gewoon een relatief reductiedoel in 2030 vs. 2021.

Ma bon, pak dat RDE in 2021 nog 130gr is, dan is -35% 86.5gr. Dat is technische -in principe- mogelijk zonder (PH)EV, die ondergrens zou op 70gr liggen. Maar uiteraard gaat geen enkele OEM het zo aanpakken; ze zullen allemaal (PH)EV's in hun aanbod moeten opnemen.

Omslag naar (PH)EV is essentieel om dat doel te halen en bovendien ook economische het meest logisch. Blijkt ook uit de impact assessment van de EC. Het had zelfs nog wat ambitieuzer gemogen.
Om op die cijfers een vb te nemen aan de nieuwe inschrijvingen september 2018 in Noorwegen (niet-EU)

55 g/km CO2 gemiddeld voor 10.620 ingeschreven wagens... ondanks dat het met de strengere WLTP gemeten werd. Sept 2017 was dat nog 71 g/km maar dan wel de oude zwakke NEDC.

Citaat:
https://electrek.co/2018/10/01/elect...-norway-tesla/

10,620 new passenger cars were registered in Norway last month. About 45% of them were all-electric vehicles and the number goes up to 60% when including plug-in hybrids, according to official registration data.

It’s a new record for the country.

Average CO2 emissions of new cars registered are now at a record low of 55g per km, which is an impressive 16g per km lower than in September 2017.

Øyvind Solberg Thorsen, director of the Road Traffic Advisory Board, commented:

“Such a large increase in electric cars caused a record low CO2 emissions of 55g/km. Although we in Norway are accustomed to average CO2 emissions falling from month to month, this is the lowest level we have ever measured.”

Unsurprisingly, diesel car sales are down, but all-electric vehicles sales also appear to be getting market shares from plug-in hybrids.
De (deels)fossiele wagens hadden een gestegen gemiddelde CO2, ook door die WTLP meting ipv NEDC, zie tabel onderaan.

Citaat:
http://www.ofvas.no/bilsalget-i-sept...tegory782.html
I september ble det registrert 10 620 nye personbiler, 2864 færre (-21,2%) enn i september 2017. Gjennomsnittlig CO2-utslipp for alle nye personbiler registrert i september var 55 g/km.
...

En forklaring på de nye rekordene er blant annet å finne i overgangen til en ny og strengere målemetode for forbruk og utslipp, WLTP.

CO2-utslipp for nye personbiler i september

Gjennomsnittlig CO2-utslipp for alle førstegangsregistrerte nye personbiler i september var 55 g/km, det er 16 g/km lavere enn i september 2017.

Citaat:
Personbiler CO2-utslipp
september 2018 Differanse september 2017

Alle personbiler
55 g/km - 16 g/km

Bensinbiler (alle, inkludert bensin ladbare hybrider)
93 g/km + 3 g/km

Dieselbiler (alle, inkludert diesel ladbare hybrider)
132 g/km + 4 g/km

Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2018 om 19:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 17:11   #95
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

De Europese politiek is gewoon gek geworden en ze weten niet wat ze gaan gedaan hebben. Ze gaan het zoals altijd te laat beseffen welke belachelijke maatregelen ze weer genomen hebben. Als ze dit effectief erdoor duwen dan gaat dit een WO III worden!!!!!!!!!!! Alleen al in België zou de dood van de gewone wagen met verbrandingsmotor massaal veel jobs en falingen gaan kosten. De economie gaat los de dieperik in. Neen ze verkloten het gewoon zelf. EN IK TREK ER MIJ GEEN KLOTEN VAN AAN. Deze namiddag de salariswagen terug ingeleverd, alle nodige formaliteiten vervuld en vanaf 15/10 ben ik officieel een werkzoekende. Vanaf nu doe ik mijn nicknaam alle eer aan, ik word een profiteur
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 18:36   #96
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is politieke zwendel op zeer groot formaat.

De huidige filters zuiveren al een tijdje op 99, 99% alles er uit.
Dat komt rechtsreeks uit een labo die vaststelling.

Maar men blijft mensen schrik aanjagen en met succes maar niet terecht...om de equivalenten tussen diesel en benzine te compenseren in harde euro's.

Het is zwendel en niks anders.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 19:32   #97
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Als de SPD (D-regeringspartij) zijn zin krijgt zouden in D pakweg 11 miljoen (sjoemel)dieselwagens aangepast moeten worden:

Citaat:
http://www.manager-magazin.de/untern...a-1232526.html

10.10.2018

Streit um Dieselnachrüstung gewinnt an Schärfe

SPD droht BMW, VW und Co mit 5000 Euro Strafe je Diesel-Auto
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 19:48   #98
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Minder diesels en meer co2 in Duitsland sedert 1997.

Hypocriete smeerlappen daar..en ook hier.


https://www.autogids.be/autonieuws/o...duitsland.html
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 19:54   #99
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Minder diesels en meer co2 in Duitsland sedert 1997.

Hypocriete smeerlappen daar..en ook hier.


https://www.autogids.be/autonieuws/o...duitsland.html
Citaat:
Nog vroeger, in de jaren 90, werd er jacht gemaakt op het lood. De autoriteiten passen dus hun regels, belastingen, accijnzen en eventuele premies aan in functie van het zwarte beest van dat moment.
Citaat:
De technologie van “mild hybrid” met een elektrisch circuit op 48V is een van de antwoorden op dit dilemma. Dus wanneer Volvo met veel communicatieve poeha aankondigt dat het volledig voor elektrische voertuigen gaat vanaf 2019, dan zitten in dat aanbod ook verbrandingsmotoren gekoppeld aan een starter-alternator op 48V.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 20:06   #100
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ieder merk moet op zijn vloot voldoen aan bepaalde uitstoot.
Dat is dus alles samen genomen.

Effe opletten nu.
Pak voor het gemak een vloot van 50 wagens.
25 daarvan 0 emissie en 25 wel emissie.
Dat is 50 minus 25.

En dat telt.
Niet of ze wel of niet veel verkopen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be