Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2018, 07:29   #141
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.004
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er is nu een anonieme scheidsrechter die zegt dat bijna elke match gefixt zou zijn:

https://www.hln.be/sport/voetbal/bel...eeld~a14e78fe/

Daar zit je dan als echte voetbalsupporter in het stadion met je Jupiler en je abonnement die je misschien een maandloon gekost heeft, aan het kijken naar vooraf geregelde onzin.
Men moet nu ook niet met spek gaan schieten he.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:07   #142
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Men moet nu ook niet met spek gaan schieten he.
Dat Anderlecht kampioen wordt is dan misschien niet (steeds) gefixt, maar dat het Europees dient te spelen lijkt me jammer genoeg de evidentie zelfde dat dat geregeld wordt via een penalty, een rode kaart, een offside, of een afgekeurde goal. Een heel arsenaal aan onopvallende matchfixing technieken heeft een scheidsrechter in het voetbal. Ten dele is het zelfs juist die extreem hoge manipuleerbaarheid van het resultaat dat het succes van deze sport verklaart.

Zelfs vorige week keurde een scheidsrechter een goal af waardoor Anderlecht op achterstand gekomen zou zijn. De reporter gelaten "de scheidsrechter heeft blijkbaar een overtreding gezien". En de VAR bleek niet nodig.

En waarom zou je protesteren als tegenstander? Het is misschien dezelfde scheidsrechter die je volgende keer helpt tegen degradatie.

Zo kan je even goed naar Amerikaans worstelen kijken. Dat is eerlijker want daar doet men niet alsof de show niet gefixed zou zijn. Curling of biljarten zijn ook veel eerlijkere sporten dan voetbal. In feite zowat elke andere sport is eerlijker

Laatst gewijzigd door Bach : 13 oktober 2018 om 08:13.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:25   #143
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.004
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat Anderlecht kampioen wordt is dan misschien niet (steeds) gefixt, maar dat het Europees dient te spelen lijkt me jammer genoeg de evidentie zelfde dat dat geregeld wordt via een penalty, een rode kaart, een offside, of een afgekeurde goal. Een heel arsenaal aan onopvallende matchfixing technieken heeft een scheidsrechter in het voetbal. Ten dele is het zelfs juist die extreem hoge manipuleerbaarheid van het resultaat dat het succes van deze sport verklaart.

Zelfs vorige week keurde een scheidsrechter een goal af waardoor Anderlecht op achterstand gekomen zou zijn. De reporter gelaten "de scheidsrechter heeft blijkbaar een overtreding gezien". En de VAR bleek niet nodig.

En waarom zou je protesteren als tegenstander? Het is misschien dezelfde scheidsrechter die je volgende keer helpt tegen degradatie.

Zo kan je even goed naar Amerikaans worstelen kijken. Dat is eerlijker want daar doet men niet alsof de show niet gefixed zou zijn. Curling of biljarten zijn ook veel eerlijkere sporten dan voetbal. In feite zowat elke andere sport is eerlijker
Ik kijk al tientallen jaren voetbal en er zijn altijd betwistingen geweest. In Extra-Time worden ze dikwijs 5 keer bekeken en men is het dan nog oneens of het nu fout is of niet.

https://www.youtube.com/watch?v=7siaiPXIlmY
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:30   #144
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik kijk al tientallen jaren voetbal en er zijn altijd betwistingen geweest. In Extra-Time worden ze dikwijs 5 keer bekeken en men is het dan nog oneens of het nu fout is of niet.

https://www.youtube.com/watch?v=7siaiPXIlmY
Wat niet wil zeggen dat er geen systematiek in de interpretatie van de scheidsrechter zit. En daar gaat het uiteindelijk om. Hoe meer situaties om over te twijfelen des te meer mogelijkheden om te manipuleren.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:34   #145
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik kijk al tientallen jaren voetbal en er zijn altijd betwistingen geweest. In Extra-Time worden ze dikwijs 5 keer bekeken en men is het dan nog oneens of het nu fout is of niet.

https://www.youtube.com/watch?v=7siaiPXIlmY
Hou toch op. Fred zei het al enkele posts hier voordien. Uw favoriete sport is de speeltuin van al wie zich een minimum van gangster gehalte mag toe eigenen. In voetbal is geen plaats (meer) voor eerlijke goede mensen.


https://www.demorgen.be/sport/belgis...icht-baae725d/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:35   #146
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Een goed (frauderend) scheidsrechter zal de ploeg die dient te verliezen en aan het verliezen is als de buit binnen is een paar voordelen geven. De illusie van objectiviteit wordt zo in stand gehouden. Pas als het echt niet anders kan haalt men de strafschoten in de laatste minuten boven. Meestal poogt men de match in het begin te fixen.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 oktober 2018 om 08:36.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:36   #147
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.004
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hou toch op. Fred zei het al enkele posts hier voordien. Uw favoriete sport is de speeltuin van al wie zich een minimum van gangster gehalte mag toe eigenen. In voetbal is geen plaats (meer) voor eerlijke goede mensen.


https://www.demorgen.be/sport/belgis...icht-baae725d/
Alles wat daar rond hangt zoals gesjoemel met geld interesseert mij en de meeste supporters geen fluit.

Matchfixing is wat anders. En dat is toch iets zeldzaam.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:40   #148
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik kijk al tientallen jaren voetbal en er zijn altijd betwistingen geweest. In Extra-Time worden ze dikwijs 5 keer bekeken en men is het dan nog oneens of het nu fout is of niet.

https://www.youtube.com/watch?v=7siaiPXIlmY
Hou toch op. Fred zei het al enkele posts hier voordien. Uw favoriete sport is de speeltuin van al wie zich een minimum van gangster gehalte mag toe eigenen. In voetbal is geen plaats (meer) voor eerlijke goede mensen. Het is een maffia wereld op zich.


https://www.demorgen.be/sport/belgis...icht-baae725d/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:42   #149
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alles wat daar rond hangt zoals gesjoemel met geld interesseert mij en de meeste supporters geen fluit.

Matchfixing is wat anders. En dat is toch iets zeldzaam.
Dat de meeste voetbalsupporters zich aan niks interesseren behalve zuipen brullen en vechten weet iedereen. Net daarom dat men in dat wereldje rustig zijn gangetje mag en kan blijven gaan.

Als iemand rustig wetten en regels aan zijn laars mag lappen en de andere gewone burgers niet dan interesseert mij dat persoonlijk wel . Maar aan U niet. Maak jij deel uit van die fraude wereld misschien ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2018 om 08:44.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:44   #150
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alles wat daar rond hangt zoals gesjoemel met geld interesseert mij en de meeste supporters geen fluit.

Matchfixing is wat anders. En dat is toch iets zeldzaam.
Ziende blind dreig ik dat te noemen. Het niet willen zien. En alzo deel van het probleem eerder dan van de oplossing zijn. Te moeilijk om uit het stadium weg te blijven? De gewoonte zit te diep?

Bedrog is wekelijkse kost in het Belgisch voetbal. Men moet een harde maag hebben om dat te blijven verteren of inderdaad ernaast kijken.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 oktober 2018 om 08:45.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:46   #151
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.004
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat de meeste voetbalsupporters zich aan niks interesseren behalve zuipen brullen en vechten weet iedereen. Net daarom dat men in dat wereldje rustig zijn gangetje mag en kan blijven gaan.
Maar wat hebben supporters met makelaars of met de financiën van clubs te maken?
Koopt gij geen auto's meer omdat de autobouwers sjoemelen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:46   #152
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ziende blind dreigt ik dat te noemen. Het niet willen zien. En alzo deel van het probleem eerder dan van de oplossing zijn. Te moeilijk om uit het stadium weg te blijven? De gewoonte zit te diep?
Buiten voetbal is er voor heel veel mensen dan ook niks maar dan ook totaal niks in hun leefwereld. Zelfs de planeet is een bal voor hun.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:47   #153
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.004
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ziende blind dreig ik dat te noemen. Het niet willen zien. En alzo deel van het probleem eerder dan van de oplossing zijn. Te moeilijk om uit het stadium weg te blijven? De gewoonte zit te diep?

Bedrog is wekelijkse kost in het Belgisch voetbal. Men moet een harde maag hebben om dat te blijven verteren of inderdaad ernaast kijken.
Moet het dan altijd kommer en kwel zijn? Als je bij elke hobby enkel maar de negatieve kanten bekijkt wordt het leven erg triestig
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:47   #154
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar wat hebben supporters met makelaars of met de financiën van clubs te maken?
Koopt gij geen auto's meer omdat de autobouwers sjoemelen?
Maar het gesjoemel met autos wordt wel aangepakt en dat interesseert mij en veel andere mensen dan wel. Ik heb niet de domme reactie van te zeggen dat dat mij niet interesseert en men maar mag laten begaan.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:49   #155
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Moet het dan altijd kommer en kwel zijn? Als je bij elke hobby enkel maar de negatieve kanten bekijkt wordt het leven erg triestig
Iedereen mag van zijn hobby genieten. Ik mag als hobby hebben om te zingen in een kerkkoor. Maar ik vind het nog altijd normaal om mij ondanks mijn zangplezier toch te interesseren aan de schandalen binnen de kerk.

PS: ik ben geen koorzanger voor alle duidelijkheid.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2018 om 08:52.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:55   #156
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alles wat daar rond hangt zoals gesjoemel met geld interesseert mij en de meeste supporters geen fluit.

Matchfixing is wat anders. En dat is toch iets zeldzaam.
U doet me wat denken aan de Vlaming idee als geen ander. De problemen rond Alcohol interesseren geen mens. De problemen met andere minder zware drugs die moeten keihard worden aangepakt.
De werkmens die wat sjoemelt met een ziektebriefje gooien we levenslang in de cel. De voetbal sjoemelaar interesseert ons niet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:58   #157
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Moet het dan altijd kommer en kwel zijn? Als je bij elke hobby enkel maar de negatieve kanten bekijkt wordt het leven erg triestig
Men kan van individuele acties of wedstrijden genieten. Er zitten daar ongetwijfeld pareltjes tussen. Het probleem in België is niet (enkel) matchfixing. Het is ook competitie fixing. Dat 'bijsturen' vergt maar een paar momenten in een paar matchen en dat gebeurt vanaf het begin van de competitie.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 oktober 2018 om 08:59.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 08:59   #158
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.004
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U doet me wat denken aan de Vlaming idee als geen ander. De problemen rond Alcohol interesseren geen mens. De problemen met andere minder zware drugs die moeten keihard worden aangepakt.
De werkmens die wat sjoemelt met een ziektebriefje gooien we levenslang in de cel. De voetbal sjoemelaar interesseert ons niet.
Jamaar die gasten moeten bestraft worden als ze gesjoemeld hebben hé. Begrijp mij goed.

Maar ik zal niet minder voetbal kijken omdat Mojito Bayat geld in het zwart verdient.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 09:01   #159
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jamaar die gasten moeten bestraft worden als ze gesjoemeld hebben hé. Begrijp mij goed.

Maar ik zal niet minder voetbal kijken omdat Mojito Bayat geld in het zwart verdient.
Gans de voetbalwereld draait met geld dat niet koosjer is. Dat is voor mij veel interessanter dan een werkloze kwiet die wat sjoemelt met zijn domicilie.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2018 om 09:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2018, 11:58   #160
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een goed (frauderend) scheidsrechter zal de ploeg die dient te verliezen en aan het verliezen is als de buit binnen is een paar voordelen geven. De illusie van objectiviteit wordt zo in stand gehouden. Pas als het echt niet anders kan haalt men de strafschoten in de laatste minuten boven. Meestal poogt men de match in het begin te fixen.
U bent precies zelf een frauderende scheidsrechter...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be