Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2019, 20:59   #861
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat wil u aangetoond krijgen? Dat niet alle moslims agressieve schuimbekkende fundamentalistische verkrachters en plunderaars zijn?

Dat is al lang geweten hoor. Maar het zijn die paar extremisten die het voor iedereen verzieken.
Brigitte Gabriel gives FANTASTIC answer to Muslim woman claiming all Muslims are portrayed badly

https://www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s

Kortom, zwijgen is toestemmen, anders moeten ze maar wat meer van hun kltn maken tegen die zgn 'extremistsche minderheid', maar helaas pindakaas, elke moslimextremist leeft/handelt zoals hun profetige voorbeeld zelf leefde of voorschreef en elke kritiek daarop is levensgevaarlijk.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2019, 21:51   #862
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Leuk idee, maar daar is de zaak niet mee opgelost.
Religie's benadrukken vaak eigen superioriteit, wat tot wantrouwen naar anderen leidt.
Stelt u nu dat u uw eigen levensbeschouwing niet als superieur ziet maar als gelijkwaardig met andere levensbeschouwingen (waaronder religieuze)?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2019, 21:54   #863
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus, voor alle duidelijkheid, volgens u draagt de kerk geen verantwoordelijkheid? Wat deed u dan op de stoep bij Danneels?
"De" Kerk draagt hierin geen verantwoordelijkheid. Wel bepaalde kerkvorsten die niet optraden toen er zich een probleem aandiende.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 03:14   #864
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Islam betekent inderdaad onderwerping.
Maar de bron die jij daar aanhaalt is wel heel erg gekleurd eh? Is het daarom dat je er geen link bijzette?
Daarenboven verwijs je ook nog naar Wikipedia maar gek genoeg geef je daar geen quotes.
Ik denk dat ik wel weet waarom je dat nalaat: wiki is heel wat genuanceerder en dat past natuurlijk niet echt in je kraam eh?
Je vindt de bron toch zelf? Awel, wat mekker je dan?
Ah, omdat de bron voor jou 'gekleurd' is, betekent islam opeens niet meer onderwerping, zeker?
Maar we weten allemaal maar al te goed wanneer een 'bron' gekleurd is: enkel als ze niet in de islamitische straat past maar je kunt niet rond het FEIT, he!
Het staat ZWART op WIT dat islam ONDERWERPING betekent, zowel op ejbron als wikipedia.
Dat is een FEIT en dat FEIT past niet in JOUW kraam.
En dan verwijt je dat het niet in mijn kraam zou passen?? staat er dan misschien niet dat islam onderwerping betekent?
Man, man..wat een belachelijk gespartel weer, gewoon zielig.

De waarheid heeft ook haar rechten en de waarheid zulk geweld aandoen zou elk rechtgeaard mens tegen de borst moeten stuiten.
Zeker als het kennis over een doctrine betreft, weerom wordt gepoogd kennis en kritiek op islam de mond te snoeren, het protest tegen deze vorm van censuur (enkel wat betreft islam) groeit met de dag en terecht.

Hoe kun je dit nu nuanceren: islam = ONDERWERPING????
Aan wie of aan wat onderwerpen, dat mag elke moslim wel zelf bepalen, koran zegt onderwerping van de MOSLIM aan allah en moslims zeggen onderwerping AAN moslims!
Ze zouden zich dus beter bezighouden met zichzelf en de rest van de mensen gerust laten met hun achterlijke bijgeloof door te integreren, een vak te leren, zichzelf te onderhouden en bij te dragen aan de maatschappij en hun kinderen op te voeden ipv de boel af te breken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik denk dat ik wel weet waarom je dat nalaat:
Dat is veronderstellen en waarzegger met kristallen bol spelen, jij KUNT NIET weten waarom iemand iets doet.
En laat het denken maar over aan de paarden, die hebben er de kop voor, hou je maar aan je eigen mening, dat is al moeilijk genoeg voor je.
Bovendien mag toch aangenomen worden dat iedereen wikipedia op eigen kracht zou kunnen vinden? Tja, blijkbaar ook al niet....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Hier gaat het plots over overgave aan god.
En dat is al heel iets anders dan wat uw bron er van maakt.

Die heeft het over de vijanden die zich moeten overgeven.
Ja, merkwaardig dat het over de onderwerping van de MOSLIM aan de wil van allah gaat en NIET over de onderwerping DOOR moslims van ANDERE mensen, he?
Maar dat maken kwaadaardige en opportunistische moslims ervan (niet de bronnen, die geven de feiten) om de onderwerping vanuit hun haat jegens alle mensen die niet-moslim zijn een 'legitiem karakter' te geven, tenslotte is islam vrij-interpreteerbaar tot in de hel zolang het hun doel maar dient: onderwerping van de hele wereld, met gelijk welke leugens en takkyia.
Voor elke moslim een eigen interpretatie van islam, die verwerpelijke dubbelzinnigheid maakt het ook tot een walgelijke, achterlijke doctrine, onoprecht en ongeloofwaardig.
Zowel wit als zwart heeft gelijk, zolang een moslim het maar zegt....eerst wit zeggen, dan omdraaien en zwart zeggen om anderen dan te verwijten dat ze wit zeggen...kwaadaardig en knettergek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Geen idee waar hij dat haalt en ook een beetje raar als het over een godsdienst gaat. Een godsdienst is immers een relatie tussen god en mensen. Waarom uw bron er dan in eerste instantie een relatie tussen mensen en vijanden van maakt is mij een raadsel. Al is zijn pro-Israël stempel wel een goede aanwijzing natuurlijk.
islam is geen godsdienst maar een politieke ideologie die zich laf verschuilt achter het woord godsdienst om schaapjes voor politieke macht te onderdrukken met een allah, die ze dan ook nog eens misbruiken als zondebok om al hun verantwoordelijkheden op te af kunnen afschuiven en het slachtoffer te kunnen uithangen.
De 'vrome gelovigen' ha, what a joke.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En aangaande uw 'onnozele praat van halve zolen hier'; ik denk dat er weinigen zijn die in deze draad al zo vaak terecht gewezen zijn als u.
Terecht gewezen door de vinger op de zwerende, etterende wonde te leggen?
Om kwaadaardige verdraaiingen en hypocrisie aan de kaak te stellen?
Ja, enkel randdebielen maken daar een terechtwijzing van maar ze vallen telkens zelf door de mand.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar dat kan ook van de bijbel gezegd worden...
Draai maar weer rond de pot - verwijt de bijbel maar voor wat islam doet, door te wijzen naar de bijbel kun je de vraag weer ontwijken:
Van Maddox:
Citaat:
hoe staat de basis van de Islam (oftewel de Koran en de Sharia, die voortkomt uit diezelfde Koran en de Hadiths) tegenover niet gelovigen?
Geen antwoord maar wel:
"Meester: de bijbel doet dat ook, he? Dan mag islam dat toch ook?"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Waar mij het in al de discussies rond de islam om gaat is dat er te veel en te snel veralgemeend wordt.
Zitten er gekken tussen moslims? Ja, zeker en vast.
Zijn alle moslims gekken? Nee, helemaal niet.

Ik begrijp best dat moslimfundamentalisme een probleem kan zijn of worden maar het gaat niet helpen als we elke moslim per definitie een fundamentalist noemen.
Zo? Dus (c)rapper eddyani, die de pedofiele pooier/(c)rapper verdedigt, is weer een uitzondering?
WEER een rotte appel die het gedwongen prostitueren van MINDERJARIGE meisjes door loverboys VERDEDIGT en een hommage brengt voor dat uitschot?
Dat het crapuul als slachtoffer wil voorstellen, gesteund door de hele, zwijgende moslimgemeenschap?? Tenslotte zijn onze meisjes maar minderwaardige hoeren, die lokken het toch ook zelf uit, ze moeten maar voddebalen dragen zoals de moslims willen?

Veralgemening zeg je?
Dit zoveelste praktijkgeval ontkracht jouw poging om de verbindende factor, islam, te minimaliseren.
De stad platbranden als een moslim crimineel en drugsdealer op de politie inrijdt en de kogel krijgt omdat de politie zich verdedigt, dat zijn ook maar 'enkele' rotte appels, zeker?
De hysterische wijven aan de schoolpoort die valselijk de kinderjuf beschuldigden van kindermisbruik terwijl zijzelf een terroriste is, veroordeeld werd, de belgische nationaliteit ontnomen werd en nu in een gesloten instelling wacht op haar uitzetting?
De rellen op oudejaarsavond?
Waarom keurt de moslimgemeenschap die misdrijven niet openlijk af?
Waarom krijgt de moslimgemeenschap hun 'enkele' rotte appels dan niet onder controle?
Omdat ze niet WILLEN!
Omdat moslims elkaar blijven beschermen, zelfs als ze moorden en misdrijven plegen, ze doen allemaal mee.

Waardoor kon terrorist abdeslam zolang ondergedoken zitten in molenbeek?
Door de medeplichtigheid van de moslimgemeenschap die weigerde deze terrorist uit te leveren aan de politie en hem onderdak bood en verscholen hield!
Als dat geen bewijs is van 'veralgemening' dan bestaat veralgemening niet, wie zwijgt stemt toe en is medeplichtig aan de misdaad.
Bij misdrijven door dutroux en ander crapuul van eigen bodem veroordelen alle vlamingen/belgen dat uitschot, die zullen zich nergens hoeven te gaan verschuilen, daar wordt jacht op gemaakt ipv ze te beschermen en zo hoort het ook!
Zie je het verschil of nog niet?
En alle Vlamingen als racisten uitspuwen, dat is dan weer geen veralgemening of stigmatisering, hé?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 09:18   #865
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Stelt u nu dat u uw eigen levensbeschouwing niet als superieur ziet maar als gelijkwaardig met andere levensbeschouwingen (waaronder religieuze)?
Een levensbeschouwing als superieur aanzien, lijkt me nogal dom.
Van de jouwe (of een andere ...) meer houden, of van sommige aspecten ervan meer houden, dat is wat anders.
Want die dingen zijn nogal moeilijk te meten.

Een economisch stelsel, dat kan je wel meten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 09:20   #866
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"De" Kerk draagt hierin geen verantwoordelijkheid. Wel bepaalde kerkvorsten die niet optraden toen er zich een probleem aandiende.
Zoals: het communisme is niet foei. Wel sommige communistische leiders die miljoenen mensen martelend de dood in joegen.

Kom kom hé, soms hangen de dingen wel even samen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 12:23   #867
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Stelt u nu dat u uw eigen levensbeschouwing niet als superieur ziet maar als gelijkwaardig met andere levensbeschouwingen (waaronder religieuze)?
Ik wantrouw niemand, ongeacht overtuiging.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 16:35   #868
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je vindt de bron toch zelf? Awel, wat mekker je dan?
Ah, omdat de bron voor jou 'gekleurd' is, betekent islam opeens niet meer onderwerping, zeker?
Maar we weten allemaal maar al te goed wanneer een 'bron' gekleurd is: enkel als ze niet in de islamitische straat past maar je kunt niet rond het FEIT, he!
Het staat ZWART op WIT dat islam ONDERWERPING betekent, zowel op ejbron als wikipedia.
Dat is een FEIT en dat FEIT past niet in JOUW kraam.
En dan verwijt je dat het niet in mijn kraam zou passen?? staat er dan misschien niet dat islam onderwerping betekent?
Man, man..wat een belachelijk gespartel weer, gewoon zielig.

De waarheid heeft ook haar rechten en de waarheid zulk geweld aandoen zou elk rechtgeaard mens tegen de borst moeten stuiten.
Zeker als het kennis over een doctrine betreft, weerom wordt gepoogd kennis en kritiek op islam de mond te snoeren, het protest tegen deze vorm van censuur (enkel wat betreft islam) groeit met de dag en terecht.

Hoe kun je dit nu nuanceren: islam = ONDERWERPING????
Aan wie of aan wat onderwerpen, dat mag elke moslim wel zelf bepalen, koran zegt onderwerping van de MOSLIM aan allah en moslims zeggen onderwerping AAN moslims!
Ze zouden zich dus beter bezighouden met zichzelf en de rest van de mensen gerust laten met hun achterlijke bijgeloof door te integreren, een vak te leren, zichzelf te onderhouden en bij te dragen aan de maatschappij en hun kinderen op te voeden ipv de boel af te breken.
Ik heb nog niet veel moslims ontmoet die mij wilden onderwerpen aan de islam. Meer nog, ik heb er nog geen enkele ontmoet die er ook maar aanstalten toe maakte.
En wederom geraak je niet verder dan wat zwart-wit gewauwel eh?
"Ze zouden hun kinderen beter opvoeden zodat ze de boel niet afbreken"...
Alsof elke moslim zijn kinderen slecht opvoed en aanzet tot het afbreken van de boel.

Elke post van jou staat steevast vol met zulke veralgemeningen.
Jij blijft er maar vanuit gaan dat als enkele moslims zich misdragen dat betekent dat elke moslim zich misdraagt.
Dat is hetgeen waar ik problemen mee heb in jou discour.

Citaat:
Dat is veronderstellen en waarzegger met kristallen bol spelen, jij KUNT NIET weten waarom iemand iets doet.
En laat het denken maar over aan de paarden, die hebben er de kop voor, hou je maar aan je eigen mening, dat is al moeilijk genoeg voor je.
Bovendien mag toch aangenomen worden dat iedereen wikipedia op eigen kracht zou kunnen vinden? Tja, blijkbaar ook al niet....
Als er hier iemand de glazen bol te pas en te onpas hanteert ben jij het wel. Jij kan ook niet weten dat elke moslim verkeerde bedoelingen heeft of zijn kinderen slecht opvoed maar toch zit je dat hier al pagina's lang te roepen.

En wat is dat geleuter over die bron? Ik vroeg je een bron die aantoonde dat het kelen van het schaap diende als voorbereiding voor het kelen van mensen.
Tot nu toe heb ik daar geen enkele bron van gezien en aangezien jij met die stelling afkwam is het niet aan mij om daar een bron over te gaan zoeken.


Citaat:
Ja, merkwaardig dat het over de onderwerping van de MOSLIM aan de wil van allah gaat en NIET over de onderwerping DOOR moslims van ANDERE mensen, he?
Maar dat maken kwaadaardige en opportunistische moslims ervan (niet de bronnen, die geven de feiten) om de onderwerping vanuit hun haat jegens alle mensen die niet-moslim zijn een 'legitiem karakter' te geven, tenslotte is islam vrij-interpreteerbaar tot in de hel zolang het hun doel maar dient: onderwerping van de hele wereld, met gelijk welke leugens en takkyia.
Voor elke moslim een eigen interpretatie van islam, die verwerpelijke dubbelzinnigheid maakt het ook tot een walgelijke, achterlijke doctrine, onoprecht en ongeloofwaardig.
Zowel wit als zwart heeft gelijk, zolang een moslim het maar zegt....eerst wit zeggen, dan omdraaien en zwart zeggen om anderen dan te verwijten dat ze wit zeggen...kwaadaardig en knettergek.
Wat nu? Nu is het plots dat "kwaadaardige en opportunistische moslims" ervan maken dat ze mensen moeten onderwerpen aan moslims.
Dus er zijn nog andere moslims ook? Geen kwaadaardige en opportunistische dus?
Ik dacht dat jij van mening was dat het allemaal religieus geïnspireerde gekken waren.
Nu geef je zelf toe dat dat niet zo is.
Prima, je bent op de goeie weg.

Citaat:
islam is geen godsdienst maar een politieke ideologie die zich laf verschuilt achter het woord godsdienst om schaapjes voor politieke macht te onderdrukken met een allah, die ze dan ook nog eens misbruiken als zondebok om al hun verantwoordelijkheden op te af kunnen afschuiven en het slachtoffer te kunnen uithangen.
De 'vrome gelovigen' ha, what a joke.
Als je dan toch zo graag verwijst naar wikipedia:
Citaat:
De islam (Arabisch: ????? (isl?m) of ??????? (al-isl?m), Nederlands: overgave) is een monotheïstische godsdienst en een van de drie grote(re) zogenoemde abrahamitische religies.


Citaat:
Terecht gewezen door de vinger op de zwerende, etterende wonde te leggen?
Om kwaadaardige verdraaiingen en hypocrisie aan de kaak te stellen?
Ja, enkel randdebielen maken daar een terechtwijzing van maar ze vallen telkens zelf door de mand.
Toen je stelde dat er geen enkele 'kopvod' (om jou woorden te gebruiken) haar kinderen fatsoenlijk en liefdevol opvoedde kreeg je toch uit verschillende richtingen de wind van voren hoor.


Citaat:
Draai maar weer rond de pot - verwijt de bijbel maar voor wat islam doet, door te wijzen naar de bijbel kun je de vraag weer ontwijken:
Van Maddox:

Geen antwoord maar wel:
"Meester: de bijbel doet dat ook, he? Dan mag islam dat toch ook?"
Dat lees jij erin.
Ik zeg nergens dat moslims dingen mogen doen omdat die ook in de bijbel voorkomen.
Ik vraag me enkel af waarom jij je pijlen zo exclusief op de islam richt terwijl er in de bijbel ook behoorlijk gruwelijke dingen staan.
Als je dus echt tegen godsdiensten bent die hun gelovigen aanzetten tot zo'n toestanden zou je volgens mij evenzeer je pijlen moeten richten op de bijbel.
Dat is de hypocrisie die ik aanklaag.

Citaat:
Zo? Dus (c)rapper eddyani, die de pedofiele pooier/(c)rapper verdedigt, is weer een uitzondering?
WEER een rotte appel die het gedwongen prostitueren van MINDERJARIGE meisjes door loverboys VERDEDIGT en een hommage brengt voor dat uitschot?
Dat het crapuul als slachtoffer wil voorstellen, gesteund door de hele, zwijgende moslimgemeenschap?? Tenslotte zijn onze meisjes maar minderwaardige hoeren, die lokken het toch ook zelf uit, ze moeten maar voddebalen dragen zoals de moslims willen?
En jij denkt dat enkel moslim de loverboy gaan uithangen?
Wordt eens wakker zeg.

Citaat:
Veralgemening zeg je?
Dit zoveelste praktijkgeval ontkracht jouw poging om de verbindende factor, islam, te minimaliseren.
Ik minimaliseer juist niks. Die criminelen mogen voor mij hard aangepakt worden en welke godsdienst ze aanhangen speelt daarin voor mij geen rol.
Citaat:
De stad platbranden als een moslim crimineel en drugsdealer op de politie inrijdt en de kogel krijgt omdat de politie zich verdedigt, dat zijn ook maar 'enkele' rotte appels, zeker?
Ja, heel rotte appels.
Citaat:
De hysterische wijven aan de schoolpoort die valselijk de kinderjuf beschuldigden van kindermisbruik terwijl zijzelf een terroriste is, veroordeeld werd, de belgische nationaliteit ontnomen werd en nu in een gesloten instelling wacht op haar uitzetting?
En jij gelooft wederom dat enkel moslimas het hysterische wijf uithangen aan de schoolpoort?
Het artikel over die wielerwedstrijd niet gelezen?
Al eens naar een voetbalmatch in de jeugdploegen gaan kijken (en luisteren)?

Citaat:
De rellen op oudejaarsavond?
Waarom keurt de moslimgemeenschap die misdrijven niet openlijk af?
Wie zegt dat de moslimgemeenschap die rellen goedkeurt?
En hoe moeten ze die dan in de praktijk afkeuren?
Ga jij telkens op straat je verontwaardiging uitschreeuwen als een blanke niet-moslim ergens een misdaad heeft begaan?


Citaat:
Waarom krijgt de moslimgemeenschap hun 'enkele' rotte appels dan niet onder controle?
Net om de zelfde reden dat de katholieken, joden, hindoes en noem maar op hun rotte appels niet onder controle krijgen zeker?
Waarom kregen wij als Belg Dutroux niet onder controle? Kim de Gelder? Patrick Hamers? De talloze zatte chauffeurs? De pedofiele priesters? ...


Citaat:
Omdat ze niet WILLEN!
Net zoals wij dat niet willen zeker? Hier twee dorpen verder is onlangs nog een meisje doodgereden door een zatlap.
Ik heb niet veel volk op straat gezien die hun verontwaardiging wilden uitroepen.

Citaat:
Omdat moslims elkaar blijven beschermen, zelfs als ze moorden en misdrijven plegen, ze doen allemaal mee.
En hier gaan we weer.
De ene moslim begaat een misdaad, al de rest is er mee akkoord.


Citaat:
Waardoor kon terrorist abdeslam zolang ondergedoken zitten in molenbeek?
Door de medeplichtigheid van de moslimgemeenschap die weigerde deze terrorist uit te leveren aan de politie en hem onderdak bood en verscholen hield!
Elke crimineel die onderduikt krijgt hulp van buitenaf. Dat geldt eveneens voor Belgische criminelen.

Citaat:
Als dat geen bewijs is van 'veralgemening' dan bestaat veralgemening niet, wie zwijgt stemt toe en is medeplichtig aan de misdaad.
Maar dat geldt alleen voor moslims zeker?
Of moet ik voortaan bij elk crimineel feit met een spandoek de straat op als ik niet als medeplichtige wil bekeken worden?


Citaat:
Bij misdrijven door dutroux en ander crapuul van eigen bodem veroordelen alle vlamingen/belgen dat uitschot, die zullen zich nergens hoeven te gaan verschuilen, daar wordt jacht op gemaakt ipv ze te beschermen en zo hoort het ook!
Bij Dutroux kwam het volk op straat ja.
Maar dat was eerder gericht tegen de politiek en de politiediensten die hem zolang zijn gang hadden laten gaan. Het gevolg was dan ook de politiehervorming.


Citaat:
Zie je het verschil of nog niet?
En alle Vlamingen als racisten uitspuwen, dat is dan weer geen veralgemening of stigmatisering, hé?
Waar doe ik dat?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 08:46   #869
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wel toon dat dan maar eens aan.
We vroegen aan 1000 moslims ...
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 08:50   #870
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als uw kind drugs verhandelt, bent u dan ook schuldig?
Men kan niet als ouder altijd verhinderen dat minderjarigen iets mispeuteren. Maar het onbestraft laten als men het te weten komt is iets anders. En daar wringt het schoentje wel eens bij de RKK. Men denkt wel eens dat de kwestie zich zelf oplost als men een pedo-pastoor overplaatst naar een andere parochie of zoiets.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 08:58   #871
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als uw kind drugs verhandelt, bent u dan ook schuldig?
Nee, maar dat er zogezegd 6000 jaar geleden eentje in een appel had gebeten, daar kunnen we natuurlijk wel aan doen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 09:04   #872
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Nee, maar dat er zogezegd 6000 jaar geleden eentje in een appel had gebeten, daar kunnen we natuurlijk wel aan doen.
Maar dat was al opgelost toen Jezus aan het kruis stierf he.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 20:36   #873
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik wantrouw niemand, ongeacht overtuiging.
Ik stelde geen vraag over uw vertrouwen of wantrouwen in personen, maar wel of u uw eigen levensbeschouwing dan niet als superieur ziet. Al meermaals hebt u immers aangegeven dat u neerkijkt op religie, dat u godsdiensten minacht... aldus heel duidelijk aangevend dat u atheïsme hoger acht dan religies.

Of toch niet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 20:41   #874
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een levensbeschouwing als superieur aanzien, lijkt me nogal dom.
Van de jouwe (of een andere ...) meer houden, of van sommige aspecten ervan meer houden, dat is wat anders.
Want die dingen zijn nogal moeilijk te meten.
Is de islam dan niet moreel inferieur?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 00:07   #875
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is de islam dan niet moreel inferieur?
Volgens de islam integendeel, die is op alle vlakken superieur naar de mening van de doorsnee moslim.
Anders zouden die moreel superieure mensen wel overstappen naar een religie die moreel superieurder is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 10 januari 2019 om 00:08.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 00:17   #876
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Tja, ff tussendoor...

Wat is superieur ?
Idereen denkt wel of heeft toch de neiging om te beweren dat zijn/haar gedachtengoed superieur is hé.

Religiueus of niet.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 00:49   #877
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Tja, ff tussendoor...

Wat is superieur ?
Idereen denkt wel of heeft toch de neiging om te beweren dat zijn/haar gedachtengoed superieur is hé.

Religiueus of niet.
Ik weet niet of alice bij die "iedereen" hoort...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 12:02   #878
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik stelde geen vraag over uw vertrouwen of wantrouwen in personen, maar wel of u uw eigen levensbeschouwing dan niet als superieur ziet. Al meermaals hebt u immers aangegeven dat u neerkijkt op religie, dat u godsdiensten minacht... aldus heel duidelijk aangevend dat u atheïsme hoger acht dan religies.

Of toch niet?
Ik herinner me uw uitlatingen, u vind uw religieuze overtuiging superieur, niet? Ik vind religies volksverlakkerij, inderdaad, maar daarom kleef ik geen etiket over wat/ wel / niet superieur zou zijn.
Ik ben gewoon niet te porren voor de aanname in vertrouwen
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 12:11   #879
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is de islam dan niet moreel inferieur?
Even erg interieur als het kalotendom.
Ook in zijn schakeringen (waarmee ik bedoel: het kalotendom heeft in onze cultuur al heel wat van zijn pluimen verloren, en daarmee houden ze zich erg koest).
Om maar een voorbeeld te geven: de heisa omtrent de extremistische religieuze tekst die daar vanuit Amerika nu ook in Nederland overgewaaid is.
Of: hoe inferieur kunt ge zijn door de Afrikanen wijs te maken dat een condoom tegen de wil van god is, waarmee ze de verspreiding van aids nog een handje toesteken in plaats van omgekeerd.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 21:31   #880
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik herinner me uw uitlatingen, u vind uw religieuze overtuiging superieur, niet? Ik vind religies volksverlakkerij, inderdaad, maar daarom kleef ik geen etiket over wat/ wel / niet superieur zou zijn.
Natuurlijk doet u dat wel: het woord "volksverlakkerij" is nu eenmaal bijzonder negatief geladen. Religies vindt u dus heel zeker inferieur aan uw morele levensbeschouwing.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be