Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2019, 00:18   #141
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Daar komt ge weer met uw "testen". Wat valt er te testen ? Het ding is een CUV op een M3 onderstel.

Uitgebreid testen doen slechte ingenieurs die niet zeker zijn van hun ontwerp.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 00:19   #142
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
1.9 miljoen wagens. Geef het een jaar of 3-4 en Tesla haalt dat in.
LOL
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 00:20   #143
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Natuurlijk en veel meer fabrieken, maar neem je hetzelfde segment als het Tesla model S maken de Audi A7 en A8 tesamen geen schijn van kans.

Ook als Audi A7-A8 pakweg 7 versies hebben of zelfs 10 of 15 diverse zuipmotoren.

en Tesla S maar 3 versies


Loser.

Neem best een Audi A1 om met een Tesla S te vergelijken ze zijn even groot hé.
"Geef het nog 3-4 jaar...." en Audi heeft meer EV-modellen dan Tesla.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 00:23   #144
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
"Geef het nog 3-4 jaar...." en Audi heeft meer EV-modellen dan Tesla.
En de performante batterijpacks krijgen ze van Sinterklaas.

En de (omgebouwde of nieuwe) fabrieken ook.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2019 om 00:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 00:29   #145
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En de performante batterijpacks krijgen ze van Sinterklaas.

En de (omgebouwde of nieuwe) fabrieken ook.
Of van Panasonic als die inzien dat de perspectieven minder gunstig zijn dan hen werd voorgespiegeld.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 01:30   #146
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als men wagens en prijzen vergelijkt toch best in hetzelfde segment blijven, dat was mijn bedoeling (en dan spreek ik nog niet van PKs)

Uiteraard moet VW met de Neo voor een doorbraak zorgen.
Experten zeggen al dat de Neo voor VW zo belangrijk gaat zijn als de Kever of later de Golf, maar deze keer de full-electrische transitie.



Dat moeten zij weten. Als Tesla er in België pakweg 3000 m3 gaat verkopen gaat dat een enorm succes zijn.

De hoogste factuurnummer na amper 36 Belgische registraties -die eigenlijk enkel die een uitnodiginsgmail kregen eind december tot 4 januari- staat nu op 476 voor Belgium:
https://docs.google.com/spreadsheets...gid=1456924221


Er zijn cijfers uit Nederland en ook van Febiac dat 17 a 20 % particulieren zijn die E-wagens kochten. En dat zonder cijfers van het model 3.
Volgens jou gaat de grootste sjoemelaar ter wereld er nu voor zorgen dat de EV eindelijk doorbreekt ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 januari 2019 om 01:30.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 10:12   #147
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Of van Panasonic als die inzien dat de perspectieven minder gunstig zijn dan hen werd voorgespiegeld.
"Krijgt" Audi batterijcellen van Panasonic? Nougabollen.

Tesla maakt ze nu ook zelf. (2170 cellen)

Als Audi van Panasonic batterijcellen wil hebben moeten ze die maar kopen, Panasonic gaat uitbreiden, bvb verdubbelen in China: https://electrek.co/2018/12/26/panas...duction-china/

Maar met batterijcellen alleen heb je nog geen performant batterijpack hé.

Dat bewijst de e-tron met zijn povere batterijprestaties.
Ergo= ze hebben er (nog) geen verstand van. Maar wie weet komt dat nog met de jaren.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2019 om 10:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 10:29   #148
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Volgens jou gaat de grootste sjoemelaar ter wereld er nu voor zorgen dat de EV eindelijk doorbreekt ?
NEEN, dat de EV vóór VOLKSWAGEN doorbreekt. Want met een omgebouwde Golf E sta je nergens, ook niet qua productiesnelheid, ook niet met een hoop compliance plug-in-hybrides die niet doorbreken. EV zet zich door. Flessehals = batterijpacks (de betere dan)

In de tabel links onderaan kan je zien dat de tweede grootste autoproducent te wereld slechts 10e staat met hun EVs (Golf e) en al hun plug-in hybride modellen (GTE enz...) meegeteld halen ze 3%.

De EV is al lang doorgebroken met de modellen van Tesla.

Tesla verkoopt -met enkel EVs- nu 12% van de totale wereldmarkt van alle EVs en alle PEVs tesamen, en dat kan nog oplopen tot 15 % denk ik, want het model 3 gaat pas dit jaar de wereldmarkt op.

In USA waar het model 3 een goed jaar verkocht wordt haalt Tesla zelfs 53% aandeel met 3 modellen, eveneens alle plug-in hybrides meegeteld.

Blauw = merk dat enkel EVs verkoopt. Oct moet YTD zijn. Year To Date.


Zelfs in eigen Europa staat de Golf e maar op de 5e plaats:

De Duitsers laten zich zelfs aftroeven door een Japanner en een Fransman.

De Renault Zoe verkocht 75% meer dan de VW E-Golf...
(en 52% meer dan BMW i3)


Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2019 om 10:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 11:20   #149
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
LOL
We noteren dit dan maar weer he.

Over 3-4 jaar haal ik dit naar boven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 11:21   #150
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
"Geef het nog 3-4 jaar...." en Audi heeft meer EV-modellen dan Tesla.
Quid batteries ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 11:22   #151
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het is hoogconjunctuur en audi levert 3.5 % minder wagens in 2018.

Ai....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 11:23   #152
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Uwen time to market is veeel te lang.

Maargoed, german auto executives en technologie, het gaat niet goed samen. Ze kunnen daarom de innovatiesnelheid gewoonweg niet volgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 11:54   #153
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Volgens oude optimistische schattingen (oktober 2018) kan de e-tron hooguit 20.000 maal per jaar gebouwd worden, enkel op basis van hun nieuwe fabriek en vage uitspraken, ook een Franse analyst...

En als ze helemaal geen groeipijnen hebben, euh production hell...
Elk sofwareprobleem of batterijkwaliteitsprobleem of leveranciersplobleem zal hun productie vertragen...

bron:
Citaat:
https://insideevs.com/audi-max-produ...n-end-of-year/
okt 4, 2018

Audi e-tron production at full swing within 3 months?

Production of the Audi e-tron began early September, ahead of the unveiling and, according to Patrick Danau, managing director of Audi Brussels, by the end of this year, the pace of production will reach full capacity.

“We believe that at the end of the year, we will reach our maximum capacity,”

The natural next question is what is the full capacity of Audi’s Brussels plant that in 2019 will produce the Audi e-tron Sportback too? There is no official answer for that question, but it’s expected to be 20,000 annually, according to French analyst firm Inovev.

Audi produces in Brussels battery packs too, but the electric motors come from Gy?r, Hungary. That production capacity in Hungary stands at 400 electric axle motors each day with an option for a gradual increase.

Each e-tron is equipped with two drive axles, which gives us 200 a day or several thousand a month. Assuming increased production, 20,000 e-tron annually sounds reasonable.

Danau adds that ultimately, production depends also on new suppliers:

“You have to bear in mind not only the company has to ramp up but also the different suppliers. They have to train their people, start their own new facilities and bring them up to the same speed that we are giving according to the plan, so that is a challenge for all of us.”

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2019 om 12:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 11:56   #154
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als ze een paar honderd hebben gemaakt zal het veel zijn, lijkt me.

En dan maar lachen met Tesla.

Idioten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 12:08   #155
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ze een paar honderd hebben gemaakt zal het veel zijn, lijkt me.

En dan maar lachen met Tesla.

Idioten.
Tesla heeft er ca. 2400 gebouwd de eerste 3 maand begonnen vanaf hun (onmogelijk) gestelde deadline 1 juli 2017.
(extra vervroegd, oorspronkelijk was het december 2017)

Tesla m3 - volgens Q4-2017- 1550 verkocht en 860 in transit, of 2410.
http://ir.tesla.com/news-releases/ne...and-deliveries

Audi heeft er? productiebegin september 2018 ? de 3 maanden zijn nu 1,5 maand voorbij...
Citaat:
OCT 4 2018
Audi e-tron production at full swing within 3 months?

Production of the Audi e-tron began early September, ahead of the unveiling and, according to Patrick Danau, managing director of Audi Brussels, by the end of this year, the pace of production will reach full capacity.

We believe that at the end of the year, we will reach our maximum capacity,”
Audi-time, production hell by Audi...

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2019 om 12:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 13:02   #156
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Hoelang zijn ze die taycan al aan het testen ?

Productie is voor 2020...ten vroegste, want ze moeten de fabriek nog ombouwen.

Wat gebeurt er indien Tesla tegen dan de Model S uitrust met 120 of zelfs 140 kW packs die je ook vlot kunt superchargen op 250-300 kW, en waarmee je 50-70 % verder rijdt als met die Porsche ?

Juist, dan is die wagen vanaf dag 1 obsolete.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 13:29   #157
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hoelang zijn ze die taycan al aan het testen ?

Productie is voor 2020...ten vroegste, want ze moeten de fabriek nog ombouwen.

Wat gebeurt er indien Tesla tegen dan de Model S uitrust met 120 of zelfs 140 kW packs die je ook vlot kunt superchargen op 250-300 kW, en waarmee je 50-70 % verder rijdt als met die Porsche ?

Juist, dan is die wagen vanaf dag 1 obsolete.
Dan blijven e-wagens duur en onbereikbaar voor de massa.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 14:02   #158
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dan blijven e-wagens duur en onbereikbaar voor de massa.
Zoals de ICE-wagens in de oberklasse dat al eeuwig zijn en blijven. Lol.

De Taycan is voor de massa.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2019 om 14:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 14:11   #159
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Porsche hoopt dit jaar de Taycan op de markt te brengen volgens blabla vanaf omgerekend € 113k voor de duurste versie.

Hopelijk geraakt die verder dan 300 km...

Citaat:
https://www.techpulse.be/article/231...-taycan-turbo/

De nieuwste generatie van Porsche wordt verwacht in 2019. Het gaat om elektrische modellen met de naam Taycan, Taycan 4S en Taycan Turbo.

Wanneer we het hebben over luxueuze elektrische voertuigen (EV) dan komt momenteel vooral de naam Tesla ter sprake. Andere autoproducenten zijn echter wel bezig aan een inhaalbeweging, waaronder Porsche dat in 2019 de Porsche Taycan op de markt hoopt te brengen in drie verschillende varianten. Het duurste model, de Taycan Turbo, zal 130.000 dollar kosten, omgerekend zo’n 113.000 euro.

De prijzen werden op Twitter bekendgemaakt door columnist Alex Roy, die een email mocht ontvangen van Porsche met daarin meer details over de drie verschillende modellen. Zo komt de gewone Taycan op de markt voor iets meer dan 90.000 dollar (78.500 euro), de 4S versie met vierwielaandrijving zal rond de 100.000 dollar (87.000 euro) kosten en het laatste model, de Taycan Turbo, krijgt dus het duurste prijskaartje mee van 130.000 dollar.

Porsche laat met de Turbo naam ook al meteen in zijn kaarten kijken wat de marketingstrategie voor deze laatste gaat zijn. De naam Turbo wordt normaal immers gereserveerd voor wagens met een verbrandingsmotor, maar Porsche ziet er een mogelijkheid in om de Taycan makkelijk aan de man te brengen via het gebruik van vertrouwde namen. Dat zal nodig zijn, want de ontwikkeling van de Taycan-reeks kostte moederbedrijf Volkswagen al meer dan 1 miljard dollar (872 miljoen euro).
Turbo? wtf
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 14:36   #160
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is hoogconjunctuur en audi levert 3.5 % minder wagens in 2018.

Ai....
De beste atleten hebben minder marge on beter te doen. Kleuters daarentegen ...
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be