Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 januari 2019, 07:26   #701
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Verwende kinderen: dat is zo maar je mag niet veralgemenen: er zijn nog véél "gewone" citoyens.
Hetzelfde voor dat vraaggesprek met één Hesje...Jij weet evengoed als ik dat dit niet kan aanzien worden als representatief.
Serieus, je mag niet veralgemenen, duidelijk alleen als het niet in uw kraam past dan.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 08:13   #702
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De man vraagt geen job. Wel dat politici hun verkozen mandaat gebruiken ten voordele van de bevolking en dus, vanuit hun technische kennis over bepaalde zaken, tot oplossingen komen.
De "oplossing" kan erin bestaan: "gij moet leven met wat ge verdient".
De enige andere "oplossing" bestaat erin dat "gij moogt leven met wat een ander verdient".

Zeggen "ik wil meer koopkracht" komt enkel maar daarop neer. Men kan de staat eventueel (en terecht zou ik zeggen) twee verwijten maken t.a.v. koopkracht:
a) teveel of te slechte regelneverij die mij BELET om geld te verdienen
b) teveel "herverdelen" zodat ze mij komen afpakken wat ik verdien

DAT zijn legitieme verwijten.

Maar stellen: "het is de staat zijn job dat ik meer koopkracht heb" is fundamenteel dwaas. Tenzij ge aan de ontvangende kant van punt b wilt staan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 08:17   #703
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hebt u dat ergens gehoord?
Ja, op TV.

Nu is dat precies het probleem met die gele hesjes: er is geen "officiele" lijst van eisen, elk geel hesje is evenveel waard wat zijn eisen betreft als een ander. Die paar gele hesjes op TV plateaus zijn ook maar dat. Interviews van gele hesjes op een rond punt zijn dat evenveel.

Het volstaat dus dat 1 geel hesje dat zegt, en het is "een eis van de gele hesjes", want er is niks anders om U op te baseren.

Citaat:
Wel de vraag naar het herstel van de koopkracht door een aantal beleidsmaatregelen.
Zie mijn andere post.

De "geidealiseerde gele hes" (minimum loon of net iets erboven) betaalt al geen belastingen. Hoe kunnen "beleidsmaatregelen" die mens aan meer koopkracht brengen, tenzij door veel meer liberalisme, waar blijkbaar vele gele hesjes tegen zijn, aangezien ze bijvoorbeeld de "rijkentaks" terug willen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 08:58   #704
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.603
Standaard

https://www.zerohedge.com/news/2019-...spark-bank-run



Activists from the Gilets Jaunes (Yellow Vest) movement have vandalized nearly 60% of France's country-wide speed camera network, according to Interior Minister Christophe Castaner, who said that the wilful damage was a threat to road safety and endangered lives, according to the BBC.

In ons land heerst er een nultolerantie tegen hardrijders. Niet alleen met flitscamera's maar ook met trajectcontrole. In Frankrijk hebben de "gilets jaunes" hun volkssoevereiniteit uitgesproken en zijn reeds 60% van de snelheidscamera's op het Franse terrein onklaar gemaakt.

Toen Steve Stevaert verkondigde dat hij er voor ging zorgen dat de maximumsnelheden naar om laag gingen en iedereen er zich aan zal houden werd hij voor gek verklaard door sujetten als JMDD en MH. Vandaag de dag houdt zelf JMDD zich aan de verlaagde maximumsnelheid of betaalt hij braafjes de boetes.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 13:12   #705
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
In Frankrijk hebben de "gilets jaunes" hun volkssoevereiniteit uitgesproken
Als ik een bankoverval pleeg, maak ik dan ook gebruik van mijn volkssoevereiniteit om een belasting op banken te heffen en mij een uitkering te geven daarvan ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 15:47   #706
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als ik een bankoverval pleeg, maak ik dan ook gebruik van mijn volkssoevereiniteit om een belasting op banken te heffen en mij een uitkering te geven daarvan ?
Terzijde: de meeste bankdirekteurs zijn geen bankdirekteurs maar bankrovers.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 16:34   #707
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Opkomen voor een grotere koopkracht door lagere belastingen lijkt me niet hetzelfde als "gewoon meer koopkracht". Wel een roep naar een eerlijker verdeling, naar een kleinere impact van het overheidsbeslag op de middengroep.
Wat ze in de eerste plaats willen is dat het financieren van het overheidsbeslag wordt doorgeschoven naar "les riches". En "les riches", dat is doodeenvoudig iedereen met een hoger inkomen en meer spaargeld dan zijzelf. In feite past gans dat gelehesjes-gedoe volledig in de filosofie van "het geld halen waar het zit"
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 16:38   #708
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De "oplossing" kan erin bestaan: "gij moet leven met wat ge verdient".
De enige andere "oplossing" bestaat erin dat "gij moogt leven met wat een ander verdient".

Zeggen "ik wil meer koopkracht" komt enkel maar daarop neer. Men kan de staat eventueel (en terecht zou ik zeggen) twee verwijten maken t.a.v. koopkracht:
a) teveel of te slechte regelneverij die mij BELET om geld te verdienen
b) teveel "herverdelen" zodat ze mij komen afpakken wat ik verdien

DAT zijn legitieme verwijten.

Maar stellen: "het is de staat zijn job dat ik meer koopkracht heb" is fundamenteel dwaas. Tenzij ge aan de ontvangende kant van punt b wilt staan.
Zo een beetje zoals "ik besta, en dus moet de staat er maar voor zorgen dat ik verder kan blijven voortbestaan"
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 17:05   #709
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De "oplossing" kan erin bestaan: "gij moet leven met wat ge verdient".
De enige andere "oplossing" bestaat erin dat "gij moogt leven met wat een ander verdient".

Zeggen "ik wil meer koopkracht" komt enkel maar daarop neer. Men kan de staat eventueel (en terecht zou ik zeggen) twee verwijten maken t.a.v. koopkracht:
a) teveel of te slechte regelneverij die mij BELET om geld te verdienen
b) teveel "herverdelen" zodat ze mij komen afpakken wat ik verdien

DAT zijn legitieme verwijten.

Maar stellen: "het is de staat zijn job dat ik meer koopkracht heb" is fundamenteel dwaas. Tenzij ge aan de ontvangende kant van punt b wilt staan.
Inderdaad: de staat heeft te veel regelneverij zodat veel mensen onvoldoende overhouden op het einde v.d. maand (om iets te sparen).
Het "herverdelen" is in Frankrijk erger dan in Belgie. De wedden & lonen zijn er gemiddeld lager (dan in Vlaanderen).
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 17:55   #710
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.341
Standaard

Bron: Trends
'De strijd van de gele hesjes is een cultuurstrijd'

De oude klassenstrijd is een cultuurstrijd geworden, met als inzet de strijd voor het morele kompas van de maatschappij. Dat zegt Jean-Pierre Blumberg, advocaat en docent aan de Universiteit Antwerpen,

In Frankrijk heeft de beroemde stelling van Descartes "Ik denk, dus ik ben" een eigentijdse invulling gekregen door de opstand van de gele hesjes. Om te bestaan en opgemerkt te worden door de urbane en politieke elite moet het gewone volk manifesteren in de straten van Parijs en op de barricades gaan staan: " Je manifeste, donc je suis!"

De gele hesjes zijn zij die tekortkomen en het einde van de maand meer vrezen dan het einde van de wereld door de klimaatopwarming. Het is een heterogene groep van sociale categorieën, gaande van arbeiders over kleine zelfstandigen tot gepensioneerden, die in wezen het nieuwe proletariaat vormt. Zij zijn rechts noch links en hun eisen gaan alle kanten op, maar ze hebben gemeen dat ze hard werken, weinig verdienen en voortdurend door lastenverhogingen worden getroffen. Ze hebben lak aan de thema's waarvoor de politiek zich graag warm maakt, zoals het klimaat, gendergelijkheid en start-ups. De vrees voor financiële en culturele onzekerheid is wat hen bindt.

De aspiraties van de gele hesjes zijn niet louter materieel. Zij worden voortdurend miskend in het publieke discours van de elite, die hun grieven herformuleert in de verfijnde stadhuistaal van de Franse politieke klasse, maar hun boodschap niet echt heeft begrepen. De Franse classe populaire is fundamenteel in haar waardigheid getroffen, en dat uit zich in een algemene verwerping van het politieke systeem. President Macron moet aftreden, want " pour lui, on n'est que de la merde!"

De financiële crisis en de globalisering hebben tot de ondergang van de middenklasse geleid, met politieke instabiliteit tot gevolg. Een deel van de oude middenklasse is opgeschoven naar boven, niet noodzakelijk financieel, maar vooral moreel en cultureel. Dat zijn de academisch gevormde babyboomers en hun kinderen. Zij controleren de morele duidingsbevoegdheid in de maatschappij en bepalen de normen van politieke correctheid en fatsoen. Het andere en grotere deel van die oude middenklasse wordt gedreven door de vrees voor haar materiële en culturele ondergang. Zij vormen de onzichtbare meerderheid van het gewone volk en worden niet gehoord. De moderne gecultiveerde wereldburger kijkt minachtend op hen neer en beschouwt hen als dom, onwetend, irrationeel en in de zijlijn zelfs als moreel verwerpelijk.


De oude klassenstrijd is een cultuurstrijd geworden, met als inzet de strijd voor het morele kompas van de maatschappij. Die culturele kloof wordt zeer zichtbaar als het gaat om onderwerpen zoals immigratie en milieu. De onderkant van de maatschappij kan de ecologische omslag niet betalen en is ook niet bereid voor de opvang van vreemdelingen te zorgen die zich in haar midden zullen vestigen, en niet in de dure, grootstedelijke bakfietsomgeving of de villawijken.

De westerse, liberale democratieën splijten zich in twee klassen: die van daarboven en die van daarbeneden, de welgestelden en zij die tekortkomen, de hoogopgeleiden en de schoolverlaters, de mobiele, grootstedelijke wereldburgers en de lokaal verankerde dorpelingen, de progressieven en de traditionalisten. Populisme en elitisme zijn de nieuwe scheldwoorden waarmee beide klassen schermen. Beide kwalificaties worden gebruikt om de mening van de andere groep te discrediteren en leiden tot een soort semantische impasse die elke redelijke verstandhouding onmogelijk maakt.

De in oorsprong oprechte en vreedzame opstand van de gele hesjes heeft aangetoond dat zo'n impasse snel kan ontaarden in een burgeroorlog die gretig door gewelddadige extremisten wordt gekaapt. Als geen dialoog tussen het gewone volk en de politieke leiders meer mogelijk is, wordt ook de democratie in haar voortbestaan bedreigd. Het is dan ook de verantwoordelijkheid van de politieke klasse om de gevleugelde woorden van Paul Valéry te ontkrachten: " La politique est l'art d'empêcher les gens de se mêler de ce qui les regarde."
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 18:39   #711
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
De oude klassenstrijd is een cultuurstrijd geworden, met als inzet de strijd voor het morele kompas van de maatschappij. Dat zegt Jean-Pierre Blumberg, advocaat en docent aan de Universiteit Antwerpen,

In Frankrijk heeft de beroemde stelling van Descartes "Ik denk, dus ik ben" een eigentijdse invulling gekregen door de opstand van de gele hesjes. Om te bestaan en opgemerkt te worden door de urbane en politieke elite moet het gewone volk manifesteren in de straten van Parijs en op de barricades gaan staan: " Je manifeste, donc je suis!"
Daar zit wel iets in, in die "je manifeste, donc je suis". Het is een vrij typisch Frans verschijnsel, waarbij men het democratische besluitingsprincipe door de meerderheid graag vervangt door het luidruchtigheidsprincipe, waarbij een mondige demonstratie-bereide minderheid haar goesting krijgt.


Citaat:
De gele hesjes zijn zij die tekortkomen en het einde van de maand meer vrezen dan het einde van de wereld door de klimaatopwarming. Het is een heterogene groep van sociale categorieën, gaande van arbeiders over kleine zelfstandigen tot gepensioneerden, die in wezen het nieuwe proletariaat vormt.
Inderdaad, maar toch zie je dat "gele hesjes, en klimaat, een strijd" zou zijn. Geen enkel geel hesje durft te stellen dat het klimaat de boom in kan.

Citaat:
Zij zijn rechts noch links en hun eisen gaan alle kanten op, maar ze hebben gemeen dat ze hard werken, weinig verdienen en voortdurend door lastenverhogingen worden getroffen.
Dat lijkt zo, maar is tegenstrijdig. Want indien het kleinverdieners zouden zijn, dan betalen ze geen belastingen, dus daar hebben ze geen last van. Het is immers zo in Frankrijk dat als je geen inkomensbelasting betaalt, je geen enkele andere belasting betaalt (op BTW na).

Citaat:
Ze hebben lak aan de thema's waarvoor de politiek zich graag warm maakt, zoals het klimaat, gendergelijkheid en start-ups. De vrees voor financiële en culturele onzekerheid is wat hen bindt.
Nochtans maakt dat, op enkele heel kleine uitzonderingen na, waar de rest van de gele hesjes dan "verontwaardigd" over zijn dat men het stelt, geen deel uit van de zogezegde gele hesjes eisen.

Citaat:
De aspiraties van de gele hesjes zijn niet louter materieel. Zij worden voortdurend miskend in het publieke discours van de elite, die hun grieven herformuleert in de verfijnde stadhuistaal van de Franse politieke klasse, maar hun boodschap niet echt heeft begrepen.
Die boodschap wordt dan wel heel divers gebracht door de zogezegde vertegenwoordigers van gele hesjes op TV plateaus en weet ik veel, waar het meestal enkel maar gaat over "meer koopkracht". Die vraag naar een referendum op volksinitiatief was een leuke zaak, maar door een klein groepje in gang gestoken. De gele hesjes willen gewoon "meer koopkracht", "meer openbare diensten", en "minder belastingen" (hoewel zij die het typische gele hesje zouden zijn, er al geen betalen).

Citaat:
De Franse classe populaire is fundamenteel in haar waardigheid getroffen, en dat uit zich in een algemene verwerping van het politieke systeem. President Macron moet aftreden, want " pour lui, on n'est que de la merde!"
Het probleem is dat de videootjes van de opzwepers van de gele hesjes niet echt aangeven dat ze onterecht in hun waardigheid zouden getroffen zijn. Dat zijn zulke idioten dat men moeilijk kan stellen dat men hen in hun waardigheid kan treffen door hen idioten te noemen.

Nu is het wel waar dat Macron, tot begin december, inderdaad afschuwelijk neerbuigend deed. Ondertussen heeft hij het begrepen, maar de meeste van zijn acolieten blijkbaar niet. En hun onhandigheid is schrijnend.

Citaat:
De financiële crisis en de globalisering hebben tot de ondergang van de middenklasse geleid, met politieke instabiliteit tot gevolg. Een deel van de oude middenklasse is opgeschoven naar boven, niet noodzakelijk financieel, maar vooral moreel en cultureel. Dat zijn de academisch gevormde babyboomers en hun kinderen. Zij controleren de morele duidingsbevoegdheid in de maatschappij en bepalen de normen van politieke correctheid en fatsoen. Het andere en grotere deel van die oude middenklasse wordt gedreven door de vrees voor haar materiële en culturele ondergang. Zij vormen de onzichtbare meerderheid van het gewone volk en worden niet gehoord. De moderne gecultiveerde wereldburger kijkt minachtend op hen neer en beschouwt hen als dom, onwetend, irrationeel en in de zijlijn zelfs als moreel verwerpelijk.
De natuurlijke orde tussen Uebermenschen en Untermenschen kan niet langdurig verjaagd worden. Men komt altijd terug op dezelfde vaststelling, sinds eeuwen. Denken dat de verzorgingsstaat daar iets kon aan doen, is een illusie die nu op haar einde loopt.

Citaat:
De oude klassenstrijd is een cultuurstrijd geworden, met als inzet de strijd voor het morele kompas van de maatschappij. Die culturele kloof wordt zeer zichtbaar als het gaat om onderwerpen zoals immigratie en milieu.
En laat dat nu 2 aspecten zijn die niet aangehaald worden door gele hesjes, tenzij om te stellen dat ze daar "politiek correct" over zijn.

Citaat:
De westerse, liberale democratieën splijten zich in twee klassen: die van daarboven en die van daarbeneden, de welgestelden en zij die tekortkomen, de hoogopgeleiden en de schoolverlaters, de mobiele, grootstedelijke wereldburgers en de lokaal verankerde dorpelingen, de progressieven en de traditionalisten. Populisme en elitisme zijn de nieuwe scheldwoorden waarmee beide klassen schermen. Beide kwalificaties worden gebruikt om de mening van de andere groep te discrediteren en leiden tot een soort semantische impasse die elke redelijke verstandhouding onmogelijk maakt.
Dat is van alle tijden. Denken dat men een soort continuum of eenheidssoep kan maken, is ALTIJD en OVERAL mislukt. Er is geen reden om te denken dat Gini indexen bij ons anders zullen evolueren dan de natuurlijke tendens die er altijd al geweest is: winnaars en verliezers, elite en gepeupel, rijken en armen, slimmen en dommen. Zo gaat het nu eenmaal.

Citaat:
De in oorsprong oprechte en vreedzame opstand van de gele hesjes heeft aangetoond dat zo'n impasse snel kan ontaarden in een burgeroorlog die gretig door gewelddadige extremisten wordt gekaapt.
De gele hesjes zijn ontstaan uit een al dan niet legitiem protest: een tax op diesel. Toen die ingetrokken werd, is het aantal protesterenden door 4 of 5 gedeeld. En die doen voort met veel geweld en klein aantal.

Het is dank zij het geweld dat zij hun piepklein aantal zichtbaar kunnen maken. "de gele hesjes" zijn een 60 000 tal herrieschoppers of likers van herrieschoppers die erin slagen om een natie van 65 miljoen inwoners hun grieven op te leggen vanwege hun gewelddadigheid en vernielzucht. En rarara,... .dat werkt !

Na de democratische besluitvorming heeft dat kleine clubje ontdekt dat de "manier van de bullebak" van een klein clubje een machtige hefboom kan maken om de besluitvorming-door-grootste-bullebak op te leggen. jammer dat ze niet eens weten welke "besluiten" ze willen.

Citaat:
Als geen dialoog tussen het gewone volk en de politieke leiders meer mogelijk is, wordt ook de democratie in haar voortbestaan bedreigd.
De gele hesjes zijn fundamenteel anti-democratisch. Zij zijn een kleine keetschoppende groep mensen die een gans land ambras wil aandoen voor hun grieven die ze niet eens duidelijk kunnen formuleren, behalve "wij willen meer koopkracht, wij willen meer spul van de supermarkt".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 06:42   #712
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Demonstrant sterft na aanrijding bij actie gele hesjes.

Citaat:
Tijdens een actie van de gele hesjes in Visé is een demonstrant aangereden door een vrachtwagen. Hij is overleden.
...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 08:35   #713
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wel besteekt ze hadden daar niets verloren op de autostrade.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 10:56   #714
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat is natuurlijk erg, maar wat hebben die stomkoppen op een autostrade te zoeken?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 13:01   #715
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is natuurlijk erg, maar wat hebben die stomkoppen op een autostrade te zoeken?
Wat erg is, is dat die chauffeur ambras zal hebben met het gerecht. Ik vind dat anders een normale manier van ageren: de ene wil U doen stoppen, de andere rijdt U plat. Lijkt mij een normaal strijd-engagement. Ik zie niet in waarom men a priori die die U wil laten stoppen, zou moeten laten winnen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 10:21   #716
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind het toch een beetje de spuigaten aan het uitlopen. Een bende ongeregeld die te pas en te onpas andere mensen blokkeert.

Ik vind dat de politie een vliegende brigade moet oprichten om elke blokkade meteen op te ruimen en iedere deelnemer fiks te beboeten.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 10:49   #717
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat ze in de eerste plaats willen is dat het financieren van het overheidsbeslag wordt doorgeschoven naar "les riches". En "les riches", dat is doodeenvoudig iedereen met een hoger inkomen en meer spaargeld dan zijzelf. In feite past gans dat gelehesjes-gedoe volledig in de filosofie van "het geld halen waar het zit"
De ondergang van de middenklasse treft zowat iedereen op dit forum. Ze is inherent aan het systeem dat heden ten dage bestaat. Protest ertegen is geen protest tegen de middenklasse. Integendeel.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 12:59   #718
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De ondergang van de middenklasse treft zowat iedereen op dit forum. Ze is inherent aan het systeem dat heden ten dage bestaat. Protest ertegen is geen protest tegen de middenklasse. Integendeel.
?? Uw middenklasse is niet noodzakelijk die van een ander.
Dus je uitspraak is ietwat elitair in een mentaal minder gelukkig gekozen verwoording zin.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 13:31   #719
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
?? Uw middenklasse is niet noodzakelijk die van een ander.
Dus je uitspraak is ietwat elitair in een mentaal minder gelukkig gekozen verwoording.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 13:32   #720
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be