Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2018, 11:06   #381
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Samenwerking tussen producenten, zal het antwoord zijn, wacht maar af.
Too little, too late.

Samenwerking is niet de oplossing. Op zijn eigen is VW bvb al veel groter dan Tesla en kan het in theorie veel sneller veel meer wagens produceren.

Het probleem is innovatie en de snelheid van innovatie. VW heeft de expertise niet in huis om EV's te maken. Ze zijn gigantsiche expert in ICE wagens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2018, 22:38   #382
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Het verschil tussen een electrische wagen en ICEs ook SUVs qua "over-kop-gaan-risico"
(rollover rating = SSF = Static Stability Factor), gemeten door de NHTSA, nieuwe modellen 2018:

https://twitter.com/Model3VINs/statu...63648967245829

@usdot and @NHTSAgov just released rollover ratings for new cars. @Tesla Model 3 has the highest static stability factor of any new car = 1.71. (higher is better for avoiding rollovers).
https://www.regulations.gov/document...2001-9663-0419



Meer:
Trends in the Static Stability Factor of Passenger Cars, Light Trucks, and Vans
June 2005
https://crashstats.nhtsa.dot.gov/Api...ication/809868

Laatst gewijzigd door Micele : 25 november 2018 om 22:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 15:48   #383
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard Audi e tron eerste test in Abu Dhabi ...

In ideale omstandigheden voor het rijbereik, zoals al vermoed een zeer povere 323 km, toch voor een 95 kWh batterij. Een Tesla X doet al minstens evengoed met 75 kWh, zelfs 386 km EPA.

Positief is wel dat men echte 135 kW netto bij het snelladen bereikte (aan 150 kW laadzuil)

De rest:
https://electrek.co/2018/12/07/audi-...-drive-review/

En dat zou een concurrent voor Tesla kunnen zijn?

Volgeladen accu van 95 kWh geeft voorspelling van amper 323 km rijbereik, en nee dat is geen grap:

Citaat:
We started out with a full charge that the e-tron’s system predicted would result in 323 km (200 miles):

Een zwaardere Tesla X 100D doet 150 km beter:
https://de.wikipedia.org/wiki/Tesla_...chnische_Daten

Laatst gewijzigd door Micele : 8 december 2018 om 16:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2018, 10:46   #384
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Verder oud nieuws van de "Bananenrepublik.org Deutschland", hun eigen electrische wagens zijn er nog altijd niet, en met de conceptcars kunnen ze al een film maken...

https://www.bananenrepublik.org/2018...aber-zu-spaet/

Citaat:
https://www.focus.de/auto/elektroaut...d_9784822.html

BMW i4 2021
Nach Tesla-Schock: BMW baut jetzt doch den i4 - er kommt aber zu spät

Freitag, 19.10.2018, 13:54

In atemberaubenden Tempo hat die Elektro-Marke Tesla in den USA den Stromer BMW i3 zum Ladenhüter werden lassen. Die Münchner haben ihren einstigen Elektro-Zeitvorteil verspielt. Kann der neue i4 das Ruder noch rechtzeitig herumreißen?

Wer zu spät kommt, den bestraft Elon Musk: Trotz Produktionsproblemen und einer teilweise schlechten Verarbeitungsqualität wird Teslas Model 3 zum absoluten Mega-Seller. In den USA hat der Kompakt-Stromer die Konkurrenz quasi weggebombt . Auf der verbrannten Erde balgen sich ein veralteter BMW i3, ein langweiliger Nissan Leaf und der Brot-und-Butter-Stromer Chevrolet Bolt um die Reste des Elektro-Marktes. Und selbst die konventionellen Modelle von BMW, Audi und Mercedes müssen um ihre Marktanteile fürchten, je mehr Model 3 Tesla verkaufen kann. Elon Musk scheint wieder auf der Gewinner-Straße zu sein, selbst wenn er nach dem Krach mit der US-Börsenaufsicht einen Teil seiner Macht abgeben musste.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 11:36   #385
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

De toekomst is electrisch, zegt nu ook Ducati:



https://electrek.co/2019/01/19/elect...ti-motorcycle/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 11:42   #386
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.221
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Grappig, 'k had net zo'n achterbrug/aandrijving gezien op Aliexpress.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 11:44   #387
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Jaguar I Pace getest in Californië:

https://electrek.co/2019/01/20/jaguar-i-pace-review/

Daar is nog (veel) werk aan...

Na dit testbericht zal de verkoop nauwelijks van de grond komen.

En zal geen concurrent worden van Tesla S of X of 3.

Te hoog verbruik, maar (voorlopig) ook nog maar laden aan max 50 kW DC, thuisladen ook nog beperkt tot 7,2 kW max.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 15:00   #388
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jaguar I Pace getest in Californië:

https://electrek.co/2019/01/20/jaguar-i-pace-review/

Daar is nog (veel) werk aan...

Na dit testbericht zal de verkoop nauwelijks van de grond komen.

En zal geen concurrent worden van Tesla S of X of 3.

Te hoog verbruik, maar (voorlopig) ook nog maar laden aan max 50 kW DC, thuisladen ook nog beperkt tot 7,2 kW max.
Amai, 400 Wh/mijl. De Model S P100D doet 310 Wh/mijl en de Model 3 235 Wh/mile. De user interface is rommel ivg met Tesla UI.

Maar blijkbaar wel super afgewerkte wagen en plezant om te rijden.

Soms denk ik: waarom beslist er nu niet eens een legacy autobouwer zoals Jaguar we gaan full electric en gaan een partnership aan met Tesla. Stel u voor de wagens die er dan gebouwd kunnen worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 18:11   #389
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

"Porsche" is veel straffer dan Musk.

Er is nog altijd geen enkele Taycan op de markt, geen enkele officiële prijs via porsche.de, enz...

Maar in de media komt nu wel dat hun geplande jaarproductie van 20.000 gaat verdubbelen naar 40.000:

Citaat:
https://www.automobilwoche.de/articl...n-stueckzahlen

Noch sind die rein elektrischen Modelle von Porsche und Audi noch gar nicht auf dem Markt.

Aber schon jetzt deutet sich an, dass die Nachfrage nach e-tron und Taycan deutlich höher ausfällt als die beiden VW-Töchter zunächst kalkuliert hatten.

Porsche hat die geplanten Stückzahlen für seinen ersten rein elektrischen Sportwagen Taycan wegen der absehbaren starken Nachfrage verdoppelt.
...
Volgens autowereld zou het zelfs nog tot 2022 kunnen duren moest men vandaag een Taycan reserveren (aanbetaling € 2000), zodanig zou het aantal reservaties opgelopen zijn (vooral Noorwegen en Duitsland neem ik aan):
https://www.autowereld.com/nieuws/au...den-tegen-2022

Daarom wil Porsche zo snel mogelijk een veel hogere jaarproductie... die hopelijk halfweg 2019 langzaam gaat beginnen...

Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2019 om 18:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 18:29   #390
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Merkel klaagt (alweer) in Davos het feit aan dat Duitsland of algemeen Europa nog altijd geen eigene batterij-(massa)productie heeft voor eigene electrische voertuigen:

Citaat:
https://www.cleanenergywire.org/news...climate-merkel

The chancellor renewed her call for a European battery cell production. “The fact that we in Germany, but also in Europe, are still not able to produce battery cells ourselves is certainly a major shortcoming for the future of Europe as an automotive location,” she said.

The EU must make industrial policy decisions “to catch up in areas of technology in which we have fallen behind.”

Otherwise, Europe would leave large parts of the added value of a future car to other continents.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 januari 2019 om 18:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 11:13   #391
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De toekomst is electrisch, zegt nu ook Ducati:



https://electrek.co/2019/01/19/elect...ti-motorcycle/
Moto's is voor de werkende bevolking die geen echte sportwagen kunnen kopen. En Ducati is gewoon wat een Dodge RAM onder de wagens is. Iets klein compenseren met iets belachelijks
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 12:00   #392
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De eerste reviews van de e-tron zijn binnen.

Goede wagen. Veel ruimte.

Alleen hoog verbruik : 32 kWh/100 km.

Dat betekent dus minder dan 300 km range. Wat tegenvallend is voor een wagen in deze categorie en met deze batterij.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 12:17   #393
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Wordt in veel magazines die deze hebben getest ook geschreven. Daar halen ze gemiddeld tussen de 300 - 350 kilometer. Helaas te weinig maar eigenlijk nog meer dan voldoende voor de gemiddelde particuliere rijder. Afwerkingskwaliteit is dan weer top. Scoort het hoogste van alle E-wagens die vandaag op de markt aanwezig zijn.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 12:41   #394
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Wordt in veel magazines die deze hebben getest ook geschreven. Daar halen ze gemiddeld tussen de 300 - 350 kilometer. Helaas te weinig maar eigenlijk nog meer dan voldoende voor de gemiddelde particuliere rijder. Afwerkingskwaliteit is dan weer top. Scoort het hoogste van alle E-wagens die vandaag op de markt aanwezig zijn.
We komen overeen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 12:44   #395
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De e-tron laadt trouwens goed op constante 150 kW

Verdienstelijke poging. Indien ze hun aerodynamica wat beter hadden gekregen en dat ding boven de 400 km kregen, dan zei ik : chapeau.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 12:48   #396
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.266
Standaard

Als ik een EV zie staan, steekt de laadstekker in het stopcontact van de wagen. Is dat het beeld dat ik mij moet voorstellen binnen 10 a 15jaar? In elke straat grote aantallen EV's langs de stoeprand met ingeplugde stekkers elk met een eind kabel vanuit een soort "parkeermeter". Dat gaat me nogal een gestruikel zijn op het voetpad.
Dan vraag ik mij ook af als "brave jongen" uit bijv. Molenbeek, kan ik bij elk van die EVs die stekker zomaar uittrekken zodat de eigenaars 's morgens met niet bijgeladen batterijen zitten?
Waar ik naartoe wil, is dat het opladen toch anders en beter kan.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.

Laatst gewijzigd door Freddie : 25 januari 2019 om 13:11.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 12:55   #397
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Als ik een EV zie staan, steekt de laadstekker in het stopcontact van de wagen. Is dat het beeld dat ik mij moet voorstellen binnen 10 a 15jaar? In elke straat grote aantallen EV's langs de stoeprand met ingeplugde stekkers elk met een eind kabel vanuit een soort "parkeermeter". Dat gaat me nogal een gestruikel zijn op het voetpad.
Dan vraag ik mij ook af als "brave jongen" uit bijv. Molenbeek, kan ik bij elk van die EVs die stekker zomaar uittrekken zodat de eigenaars 's morgens met niet bijgeladen batterijen zitten?
Waar ik naartoe wil, is dat het opladen toch andere en beter kan.
In Noorwegen is dit geen probleem, maar inderdaad in Borgorokko of Molenbeek kan dat wel eens problematisch worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 19:56   #398
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In Noorwegen is dit geen probleem, maar inderdaad in Borgorokko of Molenbeek kan dat wel eens problematisch worden.

Citaat:
10. Charging Etiquette
...

Note: Some electric cars can’t be unplugged until unlocked, so it may not even be possible for you to unplug them.

https://cleantechnica.com/2017/09/01...-car-life-101/
Tenzij de E-hooligans in Belgicistan opteren de kabel door te knippen, maar ik vrees dat ze die "superkniptang" niet zomaar bij de hand hebben. lol.


Laatst gewijzigd door Micele : 25 januari 2019 om 20:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 01:39   #399
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.221
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tenzij de E-hooligans in Belgicistan opteren de kabel door te knippen, maar ik vrees dat ze die "superkniptang" niet zomaar bij de hand hebben. lol.
Ik kan alleen maar zeggen, kabels doorknippen waar 150Kw door kan stromen, awel, die tang gaat een leuke lichtshow geven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 10:23   #400
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik kan alleen maar zeggen, kabels doorknippen waar 150Kw door kan stromen, awel, die tang gaat een leuke lichtshow geven.
Ook bij 3 kW ga ik het toch niet riskeren.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be