Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2019, 09:45   #501
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat is een lastige vraag - want elektriciteit wordt niet opgewekt met benzine. Uit gas, kolen, kernenergie, waterkrachtcentrales, nog een beetje stookolie - maar niet uit benzine.

Maar u kunt eens kijken op http://www.olino.org/, waar de berekening gemaakt wordt voor de Nederlandse situatie (relatief veel kolen, weinig hernieuwbaar). In het kort: Nederlandse grijze stroom produceert ongeveer 526 g CO2 per kWh. Een Tesla model S die 24 kWh per 100 km gebruikt, heeft dus een uitstoot van 127 g CO2 per km. Dat is ongeveer even veel als een benzineauto die 4,6 liter per 100 km verbruikt - maar een benzineauto die vergelijkbaar is met die Tesla gaat wel wat meer verbruiken dan dat. Onze grijze stroom -en de grijze stroom in de meeste West-Europese landen- is 'properder', dus bij ons komen die EV's er nog beter uit.


Dat is inderdaad één van de grote voordelen van EV's. Ze worden groener als de elektriciteitsproductie groener wordt.


Er is echter een probleem met de berekening van de CO2. Bij de auto vertrekt men van de brandstof die in de auto wordt getankt. Bij de EV start men aan de elektriciteitscentrale. Een volledige well-to-wheel analyse zou veel beter zijn. De fossielenbrander komt daar veel slechter uit. Bij de winning van aardolie komt al veel CO2 vrij, daarna moet de aardolie over lange afstand getransporteerd worden. De raffinage is een gigantische energie-verslinder en dan moet het nog tot aan de pomp worden getransporteerd.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 09:47   #502
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Dat is inderdaad één van de grote voordelen van EV's. Ze worden groener als de elektriciteitsproductie groener wordt.


Er is echter een probleem met de berekening van de CO2. Bij de auto vertrekt men van de brandstof die in de auto wordt getankt. Bij de EV start men aan de elektriciteitscentrale. Een volledige well-to-wheel analyse zou veel beter zijn. De fossielenbrander komt daar veel slechter uit. Bij de winning van aardolie komt al veel CO2 vrij, daarna moet de aardolie over lange afstand getransporteerd worden. De raffinage is een gigantische energie-verslinder en dan moet het nog tot aan de pomp worden getransporteerd.
eens je voldoende waterstof kan produceren uit in principe eindeloze groene energie als zonne-energie, zijn alle problemen van de baan, dan speelt het zelfs geen rol meer dat je vrij veel vermogen verliest in de omzetting...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02...bare-groene-w/

en dan zit er in (grote) batterijtechnologie vrijwel geen toekomst meer wegens te vervuilend in vergelijking met die waterstofopslag.

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 februari 2019 om 09:48.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 10:00   #503
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Er is echter een probleem met de berekening van de CO2. Bij de auto vertrekt men van de brandstof die in de auto wordt getankt. Bij de EV start men aan de elektriciteitscentrale. Een volledige well-to-wheel analyse zou veel beter zijn.
De link duidelijk niet geopend?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 10:22   #504
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
eens je voldoende waterstof kan produceren uit in principe eindeloze groene energie als zonne-energie, zijn alle problemen van de baan, dan speelt het zelfs geen rol meer dat je vrij veel vermogen verliest in de omzetting...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02...bare-groene-w/

en dan zit er in (grote) batterijtechnologie vrijwel geen toekomst meer wegens te vervuilend in vergelijking met die waterstofopslag.
Omzetten van overtollige groene stroom naar waterstof zou een middel kunnen zijn om die groene stroom op te slaan lijkt mij.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 10:25   #505
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Omzetten van overtollige groene stroom naar waterstof zou een middel kunnen zijn om die groene stroom op te slaan lijkt mij.
Als je die waterstof dan nog eens laat reageren met koolstof, kan je er een brandstof mee maken die vloeibaar is bij normale druk en temperatuur, en kan je de bestaande infrastructuur blijven gebruiken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 17:13   #506
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nederland haalt zelf een belangrijk deel uit steenkool (ok, geen bruinkool voor zover ik weet). En met Nederland hebben we wél een aantal directe verbindingen.
Yep Nederland heeft geen bruinkool, enkel steenkool en die paar, euh toch nog 7 centrales staan bij wereldhaven Rotterdam en nog veel verder naar het Noorden, ik denk dat die vooral daar leveren of nee die gaan die kV lijnen direct naar Be leggen vanuit de haven van Rotterdam, lol.

steenkolencentrales Nederland via wiki:
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kolenc...s_in_Nederland

In april 2017 leverden de nog zeven overgebleven centrales circa 35% van alle stroom en veroorzaakten zij een CO2-uitstoot van 25 megaton oftewel ruim 10% van alle CO2-uitstoot van Nederland.[2]
Nederland gaat volgens planning in 2030 de laatste kolencentrales sluiten

Citaat:
Ja ... Denkt u echt dat er ook maar één persverantwoordelijke of journalist ooit gaat zeggen dat er een nieuwe hoogspanningsleiding wordt aangelegd om bruinkoolstroom te transporteren?
Neen dat denk ik niet, lol. Jij ook niet, oef.

Maar er is nog altijd geen bewijs dat België "bruinkoolstroom" krijgt, anders had het hier al gestaan zeker? Ik graag het %-bruin geweten. Iemand zou dat misschien heel goed kunnen weten.

Of meen je dat Nederland de bruinkoolstroom van Duitsland snel gaan verdersturen naar Belgie van "eek die electronen zijn bruin, die sturen we verder" lol. NL heeft dus redelijk veel steenkolenstroom, dan krijgen we daar wat van.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2019 om 17:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 23:27   #507
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Omzetten van overtollige groene stroom naar waterstof zou een middel kunnen zijn om die groene stroom op te slaan lijkt mij.
Voor zover ik zag op tv zijn ze hiermee bezig in Leuven met hun nieuwe zonnepanelen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 00:14   #508
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Er is geen overtollige groene stroom als je er genoeg batterijen mee kan opladen, natuurlijk moet men die stroom dan ook direct gaan verbruiken.

Met windenergie waterstof maken is maar al te zot.

Allez er is hoop met speciale zonnepanelen die ook waterstof kunnen afgeven, is er nog plaats? moet kunnen.

Stel nu eens voor er zijn x-miljoenen electrische voertuigen met batterijen.
(ook lichte en zware vrachtwagens) Ook (binnen)schepen, ferrys, overzetboten, ook treinen (waar de bovenleidingen storen en zeer duur zijn).

Die kunnen zelfs het stroomnet stabiliseren als ze aan de laadkabel hangen.

Helaas kunnen dat "waterstofwagens" niet.

En waterstof heeft altijd hetzelfde probleem... het moet ook ergens opgeslagen worden. En dat wordt heel kostelijk. imho.

Dat ziet men al aande prijs van een brandstofcelwagen die zijn waterstof meeneemt op ff 700 bar gezet om de tanks niet te groot te laden worden, maar toch zijn die wagens al veel zwaarder (ca. +**200 kg) dan electrische wagens, en ca. 30k duurder. vb **Hyundai Nexo FCHV versus Hyundai Niro EV (64 kWh)


Waterstof voor verwarming, OK dat zal wel lukken naja alweer die grote opslag ergens ondergronds ingraven of in de kelder. Maar ik wil geen kelder.
Gaat waterstof dan via de huidige aardgasleidingen? Ik denk het niet...

Als die fossiele rommel maar uitsterft, grote batterijen of brandstofcel met veel kleinere batterijg, het blijft electrisch.

Petrochemie kan langzaam afgebouwd worden tot het hoogstnodige, en tankstations ook.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2019 om 00:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 00:30   #509
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ze gaan nog eens de groene jongens uithangen en hier wat in de weg de landbouwers komen rijden.
Omverrijden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 01:02   #510
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er is geen overtollige groene stroom als je er genoeg batterijen mee kan opladen, natuurlijk moet men die stroom dan ook direct gaan verbruiken.
Gepompte waterkracht is ook al gekend. Werkt prima en kan zeer grootschalig uitgevoerd worden.

Citaat:
Met windenergie waterstof maken is maar al te zot.
Neen, waarom?

Citaat:
Allez er is hoop met speciale zonnepanelen die ook waterstof kunnen afgeven, is er nog plaats? moet kunnen.
Ze moeten ook water hebben, en bijvoorkeur behandeld water om de efficiëntie te verhogen.
Citaat:
Stel nu eens voor er zijn x-miljoenen electrische voertuigen met batterijen.
(ook lichte en zware vrachtwagens) Ook (binnen)schepen, ferrys, overzetboten, ook treinen (waar de bovenleidingen storen en zeer duur zijn).
Waarom moeilijk doen?
Citaat:
Die kunnen zelfs het stroomnet stabiliseren als ze aan de laadkabel hangen.
Klopt, maar dan moeten ze vertrekken met lege accu's als het een beetje mis gaat.
Citaat:
Helaas kunnen dat "waterstofwagens" niet.
Waarom niet? Met een Fuelcell is het zelfs logisch, maar ook als gewone ICE is het een kwestie van een goeie alternator te hebben.
Citaat:
En waterstof heeft altijd hetzelfde probleem... het moet ook ergens opgeslagen worden. En dat wordt heel kostelijk. imho.
Alle oplossingen zijn kostelijk. De goedkope/simpele opties zijn al in gebruik.
Citaat:
Dat ziet men al aande prijs van een brandstofcelwagen die zijn waterstof meeneemt op ff 700 bar gezet om de tanks niet te groot te laden worden, maar toch zijn die wagens al zwaarder dan elektrische wagens.
Welke "normale" wagens kan je kopen met een waterstofmotor? Een peperdure luxe toyota en een dikke BMW.
Waterstof voor verwarming, OK dat zal wel lukken naja alweer die grote opslag ergens ondergronds ingraven of in de kelder. Maar ik wil geen kelder.
Citaat:
Gaat waterstof dan via de huidige aardgasleidingen? Ik denk het niet...
Als je gewoon mengt in beperkte verhoudingen is er geen probleem an sich.
Citaat:
Als die fossiele rommel maar uitsterft, grote batterijen of brandstofcel met veel kleinere batterijg, het blijft electrisch.
Dat is dus het hele punt van waterstof. da's niet noodzakelijk gemaakt van fossiel.
Citaat:
Petrochemie kan langzaam afgebouwd worden tot het hoogstnodige, en tankstations ook.
Dat zal ook gebeuren, alleen niet zo snel als u wel wil.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 01:04   #511
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik woon in een landelijk gebied. Hier heb je geen appartementsgebouwen, hier heb je bossen en velden.
En er is juist een reisbus bejaarden aangekomen met een volgwagen vol fietsen.
Ze gaan nog eens de groene jongens uithangen en hier wat in de weg de landbouwers komen rijden.
Hoeveel % van de bevolking is in uw landelijk gebied dan nog wel landbouwers?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 08:28   #512
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoeveel % van de bevolking is in uw landelijk gebied dan nog wel landbouwers?
Nu, dat valt wel even tegen, er zijn hier nog redelijk wat veeteelt en landbouw bedrijven in het gemeente, de buurgemeentes er bij gaat het aantal over de 100 land en tuinbouwbedrijven.
Daarnaast zijn er nog eens een 15 loonwerkersbedrijven.
En dan heb je nog enkele boomkwekerijen en houtbedrijven.
Het is hier op dat vlak dus redelijke druk tijdens bepaalde periodes.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 09:42   #513
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gepompte waterkracht is ook al gekend. Werkt prima en kan zeer grootschalig uitgevoerd worden.
Idd kan, als de plaats en mogelijkheden er zijn en het prijskaartje klopt.

Citaat:
Neen, waarom?
Omdat je drie maal meer windmolens nodig hebt wegens de povere efficiëntie. Dan met windmolens batterijen op te laden die ten dienste staan van het stroomnet, of voor voertuigbatterijen op te laden (zoals vandaag).

Citaat:
Klopt, maar dan moeten ze vertrekken met lege accu's als het een beetje mis gaat.
Moeten ze niet, als je genoeg batterijen hebt heeft men niet veel nodig, een speelbare range is gemakkelijk instelbaar. Ook op afstand, appje smartphone wanneer je uitstapt. En seintje wanneer je weer instapt, je hebt je vakantie met een week verlengd, of je hebt de wagen toch niet nodig binnen een halve dag, ik gis maar een reden.

Als het een beetje mis gaat, gaat alles mis zeker? Dan besteld men een EV-taxi. lol.
(als het een beetje mis gaat rijdt men ook zijn tank leeg en valt zonder benzine of diesel, en neen die tankstations staan niet om elke hoek)

Toch eens googlen op Vehicle to Grid. (studies genoeg)

Stel voor je vertrekt een week op vakantie (zonder wagen) en laat de wagen aan de kabel hangen met een slimme meter. Je wagen heeft een batterij van 64 kWh. Een dikke huisbatterij heeft pakweg 14 kWh.

Stel voor je rijdt met de EV toch naar de luchthaven, daar betaal je evenveel voor de parking als voor de vlucht zelf... maar er is iets wat je niet gebruikt en toch capaciteit verliest op die dagen (1% per dag). 2 weken op vakantie is niets ongewoon.
Stel nu eens voor een hele luchthavenparking van een paar duizend EVs die aan de kabel hangen en dat dag in dag uit dag en nacht. Dat is heelwat opslag en balancing nietwaar? *x- luchthavens.

Wagens staan 95% van de tijd stil, maar eens ingeplugd kunnen EVs heelwat bufferen (veel wind en zon) en terug afgeven als het moet (piekmomenten van stroomvraag)

Citaat:
Welke "normale" wagens kan je kopen met een waterstofmotor? Een peperdure luxe toyota en een dikke BMW.
Waterstofverbranders? Die staan al in het museum, zoals die dikke BMW 7 op waterstof, niet te doen, BMW heeft toen alles geprobeerd.

Citaat:
Dat zal ook gebeuren, alleen niet zo snel als u wel wil.
Daarom dat ik ook langzaam schreef.
Trouwens enkele landen bouwen al serieus af. Elk voer(vaar)tuig meer op electriciteit... en wie weet ooit via waterstof (brandstofcel) maar ook die heeft een deftige batterij nodig en rijdt electrisch.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2019 om 10:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 09:46   #514
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ze moeten ook water hebben, en bijvoorkeur behandeld water om de efficiëntie te verhogen.
Gebruiken gewoon het water uit de lucht als ik goed begrepen heb.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 10:04   #515
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gebruiken gewoon het water uit de lucht als ik goed begrepen heb.
Ze hebben inderdaad een installatie ontworpen om Waterstof te winnen uit de luchtvochtigheid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 11:11   #516
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ze hebben inderdaad een installatie ontworpen om Waterstof te winnen uit de luchtvochtigheid.
De eerstkomende 2 jaar gaan ze proefdraaien in 40 huizen nabij Leuven.
Met 20 panelen produceer je genoeg om een héél jaar door te komen, zelfs als er in de winter weinig zonlicht is.
Bij Colruyt rijden binnenkort 200 heftrucks en 30 personenwagens op waterstof.
Groot voordeel: je kan waterstof even snel tanken als benzine !
Dat belooft !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 11:27   #517
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De eerstkomende 2 jaar gaan ze proefdraaien in 40 huizen nabij Leuven.
Met 20 panelen produceer je genoeg om een héél jaar door te komen, zelfs als er in de winter weinig zonlicht is.
Bij Colruyt rijden binnenkort 200 heftrucks en 30 personenwagens op waterstof.
Groot voordeel: je kan waterstof even snel tanken als benzine !
Dat belooft !
Maar het is stukken gevaarlijker denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 11:30   #518
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De eerstkomende 2 jaar gaan ze proefdraaien in 40 huizen nabij Leuven.
Met 20 panelen produceer je genoeg om een héél jaar door te komen, zelfs als er in de winter weinig zonlicht is.
Ik heb dat ergens anders ook gelezen. Hoe komen ze daaraan met 15% efficientie ? Belgische gemiddelde zonne energie per m2 ongeveer 100 W (dag/nacht, winter/zomer meegerekend). 15% daarvan is 15 W per vierkante meter. 20 vierkante meter = 300 W.

Wie leeft er nu gemiddeld op 300 W ? Ik zit aan gemiddeld 1500 W en daar zit nog geen verwarming bij (gas).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 11:35   #519
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gepompte waterkracht is ook al gekend. Werkt prima en kan zeer grootschalig uitgevoerd worden.


Neen, waarom?


Ze moeten ook water hebben, en bijvoorkeur behandeld water om de efficiëntie te verhogen.

Waarom moeilijk doen?

Klopt, maar dan moeten ze vertrekken met lege accu's als het een beetje mis gaat.

Waarom niet? Met een Fuelcell is het zelfs logisch, maar ook als gewone ICE is het een kwestie van een goeie alternator te hebben.

Alle oplossingen zijn kostelijk. De goedkope/simpele opties zijn al in gebruik.

Welke "normale" wagens kan je kopen met een waterstofmotor? Een peperdure luxe toyota en een dikke BMW.
Waterstof voor verwarming, OK dat zal wel lukken naja alweer die grote opslag ergens ondergronds ingraven of in de kelder. Maar ik wil geen kelder.

Als je gewoon mengt in beperkte verhoudingen is er geen probleem an sich.

Dat is dus het hele punt van waterstof. da's niet noodzakelijk gemaakt van fossiel.

Dat zal ook gebeuren, alleen niet zo snel als u wel wil.
Als ze nu eens zeewater gebruiken om waterstof te maken? Door de opwarming van het klimaat, en het bijhorende smelten van de poolkappen, wordt zo de stijging van de zeespiegel vermeden. Win-Win

Laatst gewijzigd door Skobelev : 27 februari 2019 om 11:36.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 11:45   #520
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar het is stukken gevaarlijker denk ik.
Waterstof houd inderdaad enkele gevaren in.
Maar zeggen dat het gevaarlijker is dan andere energiedragers?
Niet echt, je moet er enkel leren mee omgaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be