Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2019, 10:23   #1681
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.247
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U begrijpt niet wat ik bedoelde
Ik begrijp u gewoon niet, maar da's een ander verhaal.
Citaat:
Maar de oorlogsindustrie draaide op ongekende snelheid !!
Wat begrijpt u niet aan "oorlogseconomie"?
Citaat:
In Iran is dat niet het geval, tegenwoordig weet men dat, dat valt bijna niet stiekem te doen.
Dat stopt Noord Korea , ofzo?
Citaat:
Neemt allemaal niets weg van het feit dat bijna alle kernwapens een afschrikmiddel zijn dat bijna nooit wordt ingezet.
Laat ons hopen dat het zo blijft. Een Hiroshima bom op Brussel zou me verplichten een jaar of 5 ergens anders te gaan wonen.
Citaat:
Maar wanneer zij na al die jaren af zijn van de Israëlische onderdruking zal langzaam maar zeker de behoefte om Israël aan te vallen verdwijnen, de reden om aan te vallen is er immers niet meer.
Oh, Daarom dat Israël al per direct aangevallen werd bij oprichting door de VN. En de Palestijnse gebieden ingenomen werden door Jordanië en Egypte.
Citaat:
Bovendien kan er nog steeds voor gezorgd worden dat Iran geen wapens meer levert aan Palestijnen.
En waarom zou men dat willen, aangezien u beweert dat na het opheffen van de blokkade er geen enkele reden is voor de Palestijnen om Israël aan te vallen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 11:02   #1682
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Maar wanneer zij na al die jaren af zijn van de Israelische onderdruking zal langzaam maar zeker de behoefte om Israël aan te vallen verdwijnen, de reden om aan te vallen is er immers niet meer. Bovendien kan er nog steeds voor gezorgd worden dat Iran geen wapens meer levert aan Palestijnen.
1. Hezbollah wordt door Israël onderdrukt? Da's nieuw. Graag een bron daarvoor. Een neutrale. Geen Aljazeera of Pallywood-bron.
2. Hezbollah wil na "de Israëlische onderdrukking" niet meer aanvallen? U hebt zeker nog nooit naar één van de vredelievende toespraakjes van die schattige Hassan Nasrallah geluisterd...
3. Hamas wil Israël na "de Israëlische onderdrukking" niet meer aanvallen? U schijnt een heel belangrijk punt in hun handvest te negeren. Bewust, zoals ik u ken. Daarin staat uitdrukkelijk dat ze Israël van de kaart willen vegen:

Citaat:
Inhoud van Handvest 1988

Het document kende een groot aantal verwijzingen naar aya's[4] (verzen uit de Koran), die in de islam beschouwd worden als het zuiver overgeleverde woord van God. Naast religieuze beschouwingen gaf het handvest ook een overzicht van het door Hamas veronderstelde Joodse streven naar de wereldheerschappij. Artikel 22 van het handvest was geïnspireerd op de Protocollen van de wijzen van Sion, die al meer dan een eeuw als een antisemitische vervalsing bekend zijn. In artikel 22 werd gemeld dat de Joden zitten achter de Franse Revolutie, het communisme en het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog, waarbij het islamitische kalifaat werd vernietigd. Het handvest bevatte echter ook een uitspraak voor handhaving van mensenrechten en voor verdraagzaamheid tegenover andere godsdiensten (artikel 31).

Een aantal belangrijke punten uit het handvest waren:

Uit het voorwoord: Israël zal opkomen en zal overeind blijven tot de islam het elimineert, net zoals die de voorgangers ervan heeft geëlimineerd.
Artikel 1: De Islamitische Verzetsbeweging baseert haar richtlijnen op de islam; ontleent daaraan haar denken, interpretaties en denkbeelden over het bestaan, het leven en menselijkheid; verwijst ernaar voor wat betreft haar handelen; en is erdoor geïnspireerd bij iedere stap die wordt gezet.
Uit artikel 2: De Islamitische verzetsbeweging is één der vleugels van de Moslim Broeders in Palestina. De Moslimbroederschap is een wereldorganisatie, de grootste islamitische beweging in het moderne tijdperk.
Uit artikel 6: De Islamitische Verzetsbeweging is een specifiek Palestijnse beweging die haar trouw aan Allah verschuldigd is, haar levenswijze aan de islam ontleent en ernaar streeft het vaandel van Allah over iedere centimeter van Palestina te doen wapperen.
Uit artikel 7: Hamas heeft ernaar verlangd Allah's belofte ten uitvoer te leggen, hoeveel tijd dat ook kost. Mohammed ... zei: "De dag des oordeels zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die zullen zeggen: 'O moslims, o Abdullah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'."
Uit artikel 10: De islamitische verzetsbeweging zal de onderdrukten ondersteunen, zal rechtvaardigheid brengen en de onrechtvaardigheid verslaan, in woord en daad en met al zijn macht en overal waar het kan.
Uit artikel 11: De islamitische verzetsbeweging gaat ervan uit dat Palestina een islamitische waqf is voor de toekomstige moslimgeneraties tot de Dag des oordeels.
Uit artikel 13: Er is geen oplossing voor het Palestijnse probleem dan de jihad.
Uit artikel 28: Nooit mag vergeten worden dat na de verovering van de Heilige Stad door de Joden in 1967 zij bij de Al-Aqsamoskee hebben verkondigd: Mohammed is dood en zijn afstammelingen zijn alle vrouwen. Israël, jodendom en Joden hebben de islam en alle moslims uitgedaagd. Moge de lafaards nooit slapen.
Uit artikel 31: De islamitische verzetsbeweging is een humane beweging. De beweging neemt de mensenrechten in acht en wordt geleid door de islamische verdraagzaamheid waar het om de houding tegenover andere godsdiensten gaat. (...) Onder de schaduw van de islam kunnen leden van de drie godsdiensten islam, christendom en jodendom in vrede en harmonie samenleven. Deze vrede en harmonie is alleen mogelijk onder de schaduw van de islam.
Uit artikel 32: Het verlaten van de conflictcirkel met Israël is hoogverraad; vervloekt zij degene die dat doet.
Uit artikel 35: De islamitische verzetsbeweging neemt een voorbeeld aan o.a. Saladin en hoe hij Palestina van de Kruisvaarders bevrijdde.

Nieuwe Beginselverklaring van 2017

Op 1 mei 2017 publiceerde Hamas 'A Document of General Principles & Politics'. In deze Beginselverklaring stond onder meer dat Hamas akkoord gaat met een onafhankelijke Palestijnse staat langs de grenzen van vóór 1967, hetgeen echter niet betekende dat afstand gedaan werd van de aanspraken op heel Palestina. Het conflict met Israël wordt niet als religieus conflict beschreven: er is geen probleem met Joden, maar met "het zionistische project". "De zionisten die Palestina bezetten" werden gezien als de tegenstanders jegens wie gewapend verzet geoorloofd blijft. Tenslotte werd de beweging niet meer beschreven als vleugel van de Palestijnse Moslimbroederschap.[3]
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Handvest_van_Hamas

Dus voordat u komt zagen dat het handvest van 1988 achterhaald is, is het enige waar ze tenminste in woorden afstand van doen het conflict met het Jodendom wereldwijd. Voor de rest blijft alles van 1988 voor hen van kracht.

Conclusie: in uw fanatieke, hysterische liefde voor de palestijnen, negeert u bewust de feiten. Dat heet intellectuele oneerlijkheid.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 26 februari 2019 om 11:03.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 18:38   #1683
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.662
Standaard

Het is niet eens een onredelijk document, gezien het feit dat Israel in 88 vol in de aanval was en er al decennia lang sprake was van bezetting en veel geweld.
Wat had u dan verwacht ? Dat hamas bloemen naar Israel zou sturen?

Hamas heeft is lange tijd voorstander van een 2 staten oplossing , maar de VS en Israel blokkeren dat steeds

Als u zich druk maakt om handvesten, waarom die van Likud er niet bij pakken?
Daar gaat het over het grotere Israel waar geen plaats is voor Palestijnen.
Het gaat hier niet om theorieën maar om acties die een mogelijke toekomstige Palestijnse staat vernietigen. De realiteit is het verdrijven van Palestijnen met geweld. De Palestijnen in Gaza zijn net zo goed Palestijnen als de Palestijnen in de westbank.


Hamas en Hezbollah zijn verzets groeperingen die verdampen zodra er een goede deal is en de omstandigheden verbeteren . Het hele idee dat deze organisaties zo maar iets tegen Israel hebben dat met het geweld van Israel niets te maken heeft is waanzin.

Israel heeft ook Libanon aangevallen , remember ?

Geweld tegen Israel komt precies daar vandaan waar Israel zelf aanvalt en/of de bezetter is , en niet uit elk Islamitisch land
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 23:35   #1684
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.247
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het is niet eens een onredelijk document, gezien het feit dat Israel in 88 vol in de aanval was en er al decennia lang sprake was van bezetting en veel geweld.
Wat had u dan verwacht ? Dat hamas bloemen naar Israel zou sturen?
Neen, dat kan Hamas niet meer, de infrastructuur voor bloemenkweek in gaza is door die kwispels afgebroken om er schapenkeutelraketten van te maken.
Citaat:
Hamas heeft is lange tijd voorstander van een 2 staten oplossing , maar de VS en Israel blokkeren dat steeds.
Als u zich druk maakt om handvesten, waarom die van Likud er niet bij pakken?
Daar gaat het over het grotere Israel waar geen plaats is voor Palestijnen.
Israël wil ook een 2 staten oplossing. "Groot Israël" en Gaza. De West oever is De Facto Israël.
Citaat:
Het gaat hier niet om theorieën maar om acties die een mogelijke toekomstige Palestijnse staat vernietigen. De realiteit is het verdrijven van Palestijnen met geweld. De Palestijnen in Gaza zijn net zo goed Palestijnen als de Palestijnen in de westbank.
Daarom dat Israëli Palestijnen Israëli staatsburgers zijn, die het gemiddeld veel beter hebben dan hun "broeders" in de buurlanden.
Citaat:
Hamas en Hezbollah zijn verzets groeperingen die verdampen zodra er een goede deal is en de omstandigheden verbeteren .
Wensdenken. Die groeperingen willen gewoon de macht blijven houden om zo te blijven graaien in de beschikbare vetpotjes.
Citaat:
Het hele idee dat deze organisaties zo maar iets tegen Israel hebben dat met het geweld van Israel niets te maken heeft is waanzin.
We herhalen. oorzaak en gevolg.
Citaat:
Israël heeft ook Libanon aangevallen , remember ?
Hezbollah installaties in Libanon. Detail.
Citaat:
Geweld tegen Israel komt precies daar vandaan waar Israel zelf aanvalt en/of de bezetter is , en niet uit elk Islamitisch land
Ook hier verwart u oorzaak en gevolg.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2019, 20:57   #1685
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, dat kan Hamas niet meer, de infrastructuur voor bloemenkweek in gaza is door die kwispels afgebroken om er schapenkeutelraketten van te maken.
onzin propaganda , luchtfoto's na bombardementen bewijzen iets heel anders.

Citaat:
Israël wil ook een 2 staten oplossing. "Groot Israël" en Gaza. De West oever is De Facto Israël.
Dat is geen oplossing .
Citaat:
Daarom dat Israëli Palestijnen Israëli staatsburgers zijn, die het gemiddeld veel beter hebben dan hun "broeders" in de buurlanden.
Dat heeft er niets mee te maken .

Citaat:
Wensdenken. Die groeperingen willen gewoon de macht blijven houden om zo te blijven graaien in de beschikbare vetpotjes.
Na elke gewelddadige ctie van Israel krijgt hamas veel nieuwe 'leden' , dat heeft met subsidie niets te maken. Het feit dat ze een beetje geld krijgen doet niets af aan het feit dat het een verzetsbeweging is . Alles doen de VS en Israel er aan om hamas financieel kaal te plukken. Mij ga je echt niet wijsmaken dat
de leiders van hamas rijk zijn , rijker dan gewone politici. Het komt gewoon doordat elke voerm van steun aan hamas in een zo slecht mogelijk daglicht gezet moet worden door Israel. Nooit heeft u dit idee van u over hamas onderbouwt, u roept maar wat.

Waarom denkt u dat er geen verzrtsbeweging ontstaat onder de Palestijnen tegen Israel?

Citaat:
We herhalen. oorzaak en gevolg.
Dat doet er niet eens toe , onrechtmatig geweld is altijd crimineel of het nu een oorzaak is of een gevolg.
U omschrijft alle acties van Israel als een gevolg van iets en daarom zou het ook rechtmatig zijn , of acceptabel of logisch .

Citaat:
Hezbollah installaties in Libanon. Detail.
Vandaar al die dode burgers.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 10:17   #1686
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.247
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
onzin propaganda , luchtfoto's na bombardementen bewijzen iets heel anders.
Wat bewijzen die luchtfoto's na 14 jaar? Dat Gaza bitter weinig infrastructuur heeft? Da's volgens u toch de schuld van Israël die elke vorm van infrastructuur herleid heeft tot grondstoffen voor smokkeltunnels.
Citaat:
Dat is geen oplossing .
Het is de huidige situatie. Voor Israël beperkt het sterk het aantal doden door terreur binnen Israël
Citaat:
Dat heeft er niets mee te maken .
Het komt u slecht uit.
Citaat:
Na elke gewelddadige actie van Israel krijgt hamas veel nieuwe 'leden' ,
En Hamas proclameert dat over het algemeen. De een of andere semi geslaagde aanslag, en ze staan op de eerste rij om te roepen dat het door hen is geregeld. Maar als de wereldopinie sneller was de aanslag te veroordelen, dan hoor je weinig.
Citaat:
Heeft met subsidie niets te maken.
Neen, de Palestijnen hebben zoveel andere manieren om buitenlandse deviezen te verzamelen.
Citaat:
Het feit dat ze een beetje geld krijgen doet niets af aan het feit dat het een verzetsbeweging is .
Een verzetsbeweging die beweert de leiding van Gaza te hebben, tenzij het hen niet uitkomt, dan gebruiken ze dit als excuus.
"Hamas kan geen eenzaten of splintergroepjes onder controle houden". Ideaal excuus als het eens mis gaat nietwaar.
Citaat:
Alles doen de VS en Israël er aan om Hamas financieel kaal te plukken.
Een methode om ervoor te zorgen dat die terreurorganisatie, euh, verzetsbeweging geen werkingsmiddelen heeft.
Citaat:
Mij ga je echt niet wijsmaken dat de leiders van Hamas rijk zijn , rijker dan gewone politici.
Zelfs al zou ik het u zelf laten zien, dan nog gaat u dat ontkennen.
Maar wie of wat zijn "gewone politici" bij de Palestijnen?
Citaat:
Het komt gewoon doordat elke vorm van steun aan Hamas in een zo slecht mogelijk daglicht gezet moet worden door Israël. Nooit heeft u dit idee van u over Hamas onderbouwt, u roept maar wat.
Ik mag links posten zoveel ik wil, u negeert die toch, dus doe ik dat gewoon niet meer. Ik laat het aan u om die te ontkrachten, wat u ook niet doet.
Citaat:
Waarom denkt u dat er geen verzetsbeweging ontstaat onder de Palestijnen tegen Israël?
Er zijn geen Palestijnse verzetsbewegingen?
Citaat:
U omschrijft alle acties van Israël als een gevolg van iets en daarom zou het ook rechtmatig zijn , of acceptabel of logisch .
Ik schrijf dat de acties van Israël logisch zijn vanuit Israëli standpunt. En ik accepteer die als realiteit. En die zijn rechtmatig volgens mijn eigen standpunt, namelijk dat er maar 1 recht is.
Maar ik heb al regelmatiger geschreven dat ik zeker niet akkoord ga met een hele hoop Israëli acties. Vooral niet de halfslachtige manier waarop ze de West Oever situatie aanpakken, da's gewoon een smerige zaak.
Citaat:
Vandaar al die dode burgers.
Hoe herken je een Palestijnse terrorist van een brave Libanese vader?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 15:49   #1687
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat bewijzen die luchtfoto's na 14 jaar? Dat Gaza bitter weinig infrastructuur heeft? Da's volgens u toch de schuld van Israël die elke vorm van infrastructuur herleid heeft tot grondstoffen voor smokkeltunnels.

Het is de huidige situatie. Voor Israël beperkt het sterk het aantal doden door terreur binnen Israël

Het komt u slecht uit.

En Hamas proclameert dat over het algemeen. De een of andere semi geslaagde aanslag, en ze staan op de eerste rij om te roepen dat het door hen is geregeld. Maar als de wereldopinie sneller was de aanslag te veroordelen, dan hoor je weinig.

Neen, de Palestijnen hebben zoveel andere manieren om buitenlandse deviezen te verzamelen.
Een verzetsbeweging die beweert de leiding van Gaza te hebben, tenzij het hen niet uitkomt, dan gebruiken ze dit als excuus.
"Hamas kan geen eenzaten of splintergroepjes onder controle houden". Ideaal excuus als het eens mis gaat nietwaar.

Een methode om ervoor te zorgen dat die terreurorganisatie, euh, verzetsbeweging geen werkingsmiddelen heeft.

Zelfs al zou ik het u zelf laten zien, dan nog gaat u dat ontkennen.
Maar wie of wat zijn "gewone politici" bij de Palestijnen?

Ik mag links posten zoveel ik wil, u negeert die toch, dus doe ik dat gewoon niet meer. Ik laat het aan u om die te ontkrachten, wat u ook niet doet.

Er zijn geen Palestijnse verzetsbewegingen?

Ik schrijf dat de acties van Israël logisch zijn vanuit Israëli standpunt. En ik accepteer die als realiteit. En die zijn rechtmatig volgens mijn eigen standpunt, namelijk dat er maar 1 recht is.
Maar ik heb al regelmatiger geschreven dat ik zeker niet akkoord ga met een hele hoop Israëli acties. Vooral niet de halfslachtige manier waarop ze de West Oever situatie aanpakken, da's gewoon een smerige zaak.

Hoe herken je een Palestijnse terrorist van een brave Libanese vader?
Zowel Yasser Arrafat vroeger, en na hem Abbas zijn persoonlijk rijk geworden via hun functie en leven in grote weelde. Idem zo bij de Hamas terroristenleiders die ook allemaal in het buitenland in 5 sterrenhotels leven.
Zijzelf zijn multimiljonairs geworden en hoe langer de 'stalemate' met Israël blijft bestaan, hoe langer zij zichzelf en hun clan/familie kunnen blijven verrijken terwijl de naïeve westerse en arabische donoren blijven geld pompen in een bodemloos gat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 16:10   #1688
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zowel Yasser Arrafat vroeger, en na hem Abbas zijn persoonlijk rijk geworden via hun functie en leven in grote weelde. Idem zo bij de Hamas terroristenleiders die ook allemaal in het buitenland in 5 sterrenhotels leven.
Zijzelf zijn multimiljonairs geworden en hoe langer de 'stalemate' met Israël blijft bestaan, hoe langer zij zichzelf en hun clan/familie kunnen blijven verrijken terwijl de naïeve westerse en arabische donoren blijven geld pompen in een bodemloos gat.
Kunt u mij aantonen dat Arrafat en Abbas en hamas in grotere weelde leven als andere staatshoofden?

Over Netanhyahu hoor ik u niet bijvoorbeeld.

Hamas leiders leven in hotels dus , en niet in mega villas met zwembaden.
Typisch een propaganda argument is dit, met oogkleppen op de tunnel in .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 18:12   #1689
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.247
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Kunt u mij aantonen dat Arrafat en Abbas en hamas in grotere weelde leven als andere staatshoofden?
Ah, maar die Hamas en soortgelijke leiders moeten niet leven in grotere weelde dan sommige ander staatshoofden (kijk maar naar presidenten voor het leven in Afrika bijvoorbeeld, straatarme landen, maar niks is goed genoeg voor de president en zijn vrienden) maar in grotere weelde dan de hoofdmoot der Palestijnen.

Citaat:
Over Netanhyahu hoor ik u niet bijvoorbeeld.
Die kan bij de volgende verkiezingen de biezen pakken.
Citaat:
Hamas leiders leven in hotels dus , en niet in mega villas met zwembaden.
En dat maakt het goedkoper ofzo?
Citaat:
Typisch een propaganda argument is dit, met oogkleppen op de tunnel in .
Pot, ketel, zwart, verwijten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 2 maart 2019 om 18:12.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 16:01   #1690
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ah, maar die Hamas en soortgelijke leiders moeten niet leven in grotere weelde dan sommige ander staatshoofden (kijk maar naar presidenten voor het leven in Afrika bijvoorbeeld, straatarme landen, maar niks is goed genoeg voor de president en zijn vrienden) maar in grotere weelde dan de hoofdmoot der Palestijnen.
Zij leven niet in meer weelde dan andere leiders !!!


Citaat:

En dat maakt het goedkoper ofzo?
ja
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 16:59   #1691
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Kunt u mij aantonen dat Arrafat en Abbas en hamas in grotere weelde leven als andere staatshoofden?

Over Netanhyahu hoor ik u niet bijvoorbeeld.

Hamas leiders leven in hotels dus , en niet in mega villas met zwembaden.
Typisch een propaganda argument is dit, met oogkleppen op de tunnel in .

Citaat:

Bijna-weduwe Suha en Palestijnse bestuurders vechten om de miljardenerfenis van de steenrijke Yasser Arafat
Wie krijgt de miljarden van Arafat?

07/11/2004

Yasser Arafat is nog altijd op sterven na dood. Terwijl de Palestijnse leider in het ziekenhuisbed van een militair hospitaal in Parijs voor zijn leven vecht, is in zijn entourage een bittere strijd losgebarsten. Niet alleen om zijn opvolging aan het hoofd van het Palestijnse bestuur, maar ook om het immense fortuin dat de sjofele Arafat straks nalaat.

Het Internationale Monetaire Fonds (IMF) heeft aan de hand van de boekhouding van de Palestijnse Autoriteit duidelijk gemaakt dat Arafat 900 miljoen dollar uit publieke fondsen heeft overgeheveld naar rekeningen die hij zelf controleerde. Anderen zijn van oordeel dat Arafat waarschijnlijk tussen de 1 en 3 miljard dollar heeft verschoven naar door hem beheerde rekeningen.

De vrouw van Arafat, Suha, ontving van de Palestijnse Autoriteit elke maand 100.000 dollar als toelage. Volgens het weekblad Forbes heeft de huidige Minister van Financiën van de PA als belangrijke taak om de financiële middelen die naar Arafat persoonlijk vloeien te beperken.

In oktober 2003 heeft de Franse overheid ook onderzoek gedaan naar financiële stromen rond de vrouw van Arafat. Er vond een verschuiving van 1,27 miljoen dollar plaats van bankrekeningen uit Zwitserland naar de rekeningen van mevrouw Arafat in Parijs.
Alles bij elkaar zijn er vragen te stellen bij de financiële rechtmatigheid van de verschillende verschuivingen. Volgens sommigen zou het IMF hebben vastgesteld dat Arafat 900 miljoen dollar aan financiële hulp voor de Palestijnen in eigen zak heeft gestoken, [5] (http://electronicintifada.net/cgi-bi...iew.cgi/7/1958), [6] (http://www.cbsnews.com/stories/2003/...in582487.shtml). Jim Price, een Amerikaans accountant, die de hele zaak namens de PA onderzocht heeft, meldt dat de 900 miljoen dollar, bestemd voor Palestijnen, daar niet terecht zijn gekomen. Dennis Ross, adviseur voor het Midden-Oosten voor de regering van Bill Clinton, meldt eveneens dat het geld aan de Palestijnen is onthouden. Arafat heeft het, aldus Ross, voor zichzelf van de Palestijnen gestolen.

Ook door de Europese Commissie is misbruik van verstekte finaciele middelen door de Palestijnse Autoriteit geconstateerd. Veel hulpgelden zijn niet op de juiste plaats terecht gekomen. Overigens heeft de Europese Commissie niet gesteld dat de middelen zijn aangewend voor terreurdoeleinden.
bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/g3ua2b1s

Arafat was een gangster die honderden miljoenen dollars versluisde naar eigen rekeningen.
En de nieuwe versie, Abbas, is een even erge kleptocraat. https://www.jpost.com/Opinion/No-Hol...d-Abbas-386752
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 17:02   #1692
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Zij leven niet in meer weelde dan andere leiders !!!


ja
In geen enkel land kan een president fortuinen verwerven die in de honderden miljoenen dollar lopen, tenzij in bananenrepublieken of dictatoriale regimes waar de 'leider' gewoon de sterkste gangster blijkt te zijn.

Arafat was de ongekroonde koning van de zakkenvullers, Abbas is een verdienstelijke leerling.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 17:35   #1693
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In geen enkel land kan een president fortuinen verwerven die in de honderden miljoenen dollar lopen, tenzij in bananenrepublieken of dictatoriale regimes waar de 'leider' gewoon de sterkste gangster blijkt te zijn.

Arafat was de ongekroonde koning van de zakkenvullers, Abbas is een verdienstelijke leerling.
Net-TAN- Ja, who? Beetje de lokale Maduro.
Da's pas een klootzak: een affront voor zijn broer Yonnie (stierf in Entebbe als een echte BOSS!)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 17:35   #1694
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.247
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Zij leven niet in meer weelde dan andere leiders !!!
Leven ze in veel meer weelde en luxe dan hun "volk"?
Citaat:
ja
Dan stel ik voor dat u eens een rekenmachine hanteert.
Maar kom, we weten nu nog een stukje meer over uw denkwereld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 17:45   #1695
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Leven ze in veel meer weelde en luxe dan hun "volk"?

Dan stel ik voor dat u eens een rekenmachine hanteert.
Maar kom, we weten nu nog een stukje meer over uw denkwereld.
Stop nannekie met die povere atmo zijn klimaat naar de Schoof zijn kloten te helpen. ->
Israeli's hebben echt geen rekenmachien nodig om de westerling te overtuigen: Zij hebben de Holocaust, zoals de Vlamingen hun vergulde sporen enzo...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2019, 08:51   #1696
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Zij leven niet in meer weelde dan andere leiders !!!
U zegt dat met zo een stelligheid. U heeft dat persoonlijk kunnen natellen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 08:21   #1697
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.247
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Stop nannekie met die povere atmo zijn klimaat naar de Schoof zijn kloten te helpen. ->
Dat gaat me niet lukken. Feiten botsen op zijn pantser van goeie bedoelingen en Palestijnenliefde af als gedroogde erwten op de zijkant van een T72 tank

Citaat:
Israeli's hebben echt geen rekenmachien nodig om de westerling te overtuigen: Zij hebben de Holocaust, zoals de Vlamingen hun vergulde sporen enzo…
De Israëli hebben zelfs de holocaust niet meer nodig. Als het op "Lokale geplogenheden" aankomt kunnen ze gerust verwijzen naar 1948, 1967 en 1973. 3 pogingen tot het vernietigen van de staat Israël en het verdrijven/uitroeien van alle joden daar.
En dat staat zwart op wit met de beleidsverklaringen van de staatshoofden in de desbetreffende periodes. Alswel de proclamaties die naar de VN gestuurd zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 08:22   #1698
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.247
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
U zegt dat met zo een stelligheid. U heeft dat persoonlijk kunnen natellen?
Zelfs al leven de Hamas (en soortgelijke leiders) in dezelfde weelde als Atmosphere, is dat nog steeds vele malen beter dan hun arm, geteisterd volk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 18:50   #1699
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat gaat me niet lukken. Feiten botsen op zijn pantser van goeie bedoelingen en Palestijnenliefde af als gedroogde erwten op de zijkant van een T72 tank
U promoot gewoon een militairistische rechtse visie op het gebeuren .

Het leuke is dat u en Pandareus steeds weer bevestigen dat israel een crimineel roofstaatje is , dank daarvoor.
Jullie vinden dat een goede zaak en ik niet.

Citaat:
De Israëli hebben zelfs de holocaust niet meer nodig. Als het op "Lokale geplogenheden" aankomt kunnen ze gerust verwijzen naar 1948, 1967 en 1973. 3 pogingen tot het vernietigen van de staat Israël en het verdrijven/uitroeien van alle joden daar.
En dat staat zwart op wit met de beleidsverklaringen van de staatshoofden in de desbetreffende periodes. Alswel de proclamaties die naar de VN gestuurd zijn.
Ook weer uw realiteit , het idee dat Israel in 48, 67, 73 de grote onschuldige was. En geen woord over wat de zionisten deden en van plan waren.

Palestijnen kunnen gewoon verwijzen naar 2019 en de vernietiging van de weg naar een zelfstandige staat voorr de Palestijnen
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 19:12   #1700
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.247
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U promoot gewoon een militairistische rechtse visie op het gebeuren .
U mag denken dat ik een rechtse militaristische visie promoot.
Citaat:
Het leuke is dat u en Pandareus steeds weer bevestigen dat israel een crimineel roofstaatje is , dank daarvoor.
Israël is een staat opgericht door de VN. dat ze na aangevallen te zijn meer beschermbare grenzen hebben ingenomen is niet meer en minder dan een historische zaak. Zo heeft België de Oostkantons en Moretusburg in handen gekregen.
Citaat:
Jullie vinden dat een goede zaak en ik niet.
Wat wij, ja, ook u ervan vind kan Israël geen reet schelen, en de doorsnee Palestijn ook niet.
Citaat:
Ook weer uw realiteit , het idee dat Israel in 48, 67, 73 de grote onschuldige was.
Ok, een staat wordt aangevallen door een coalitie die zweert dat nieuwe landje te willen ontdoen van de burgers, en dat landje is dan schuldig aan wat? Opgericht worden door de VN?
Ik moet toegeven, 1967 is ambigue, want Israël heeft toen wel stoten uitgehaald om de Arabische liga sneller laten aan te vallen dan verstandig was voor die Arabische liga.
Maar 1973 daarentegenover was eerder een machtvertoning tegenover de hele wereld, "luister, of jullie zitten zonder olie".
Sloeg dat tegen, de duurdere of onbeschikbare zandbakkiestaanse aardolie heeft ervoor gezorgd dat andere bronnen aangeboord werden. 1 van de belangrijkste resultaten daarvan is een stinkend rijk Noorwegen en een VS dat hun eigen olie-industrie terug aanzwengelden.
En Israël sloeg ook die aanval af. Daar stonden ze dan, de woeste woestijnkrijgers, met hun Sovjet wapens.
Citaat:
En geen woord over wat de zionisten deden en van plan waren
Oh, gaan we de Protocollen van Zion boven halen ofzo?
Citaat:
Palestijnen kunnen gewoon verwijzen naar 2019 en de vernietiging van de weg naar een zelfstandige staat voor de Palestijnen
Die ze van niemand in die omgeving kunnen verwerven.
Integendeel, na de toewijzing van gebieden door de VN aan de Palestijnen hebben Egypte en Jordanië die snel ingepikt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be