Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2019, 20:42   #481
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
zogoed als roestvrij ......als de repair mensen er niet met de valentia overgegaan waren want dat was er een deel bescherming weg
Op plaatijzer met een beschermlaag kan je niets doen in de herstelling hé?

Dat moet er af.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2019, 12:26   #482
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Goed nieuws:

Citaat:
Fastned
? @Fastned

The Jaguar I-PACE will soon be able to take ~100 kW at our stations which have 175 kW fast chargers. The required software update should be available soon at Jaguar dealers. Good job @Jaguar! More info: https://support.fastned.nl/hc/en-gb/...-Jaguar-I-PACE
Slecht nieuws.

lol
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2019, 19:34   #483
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Op plaatijzer met een beschermlaag kan je niets doen in de herstelling hé?

Dat moet er af.
Er was wel een in de repair bij Side Frame die kon toveren met hamer en zelfgemaakte wringijzers .."jantje" had bijna geen slijpmolen nodig.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 21:23   #484
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Goed nieuws:

Slecht nieuws.

lol
Akoestiek is ook een spec. Maar daar horen we de fans niet veel over. Dat hoort natuurlijk ook bij de luxe-specificaties, vandaar wellicht.

Bjorn Nyland heeft de model 3 eens getest voor geluid.
Dubbel zo luid in de auto dan de e-Tron. Ook de I-pace scoort goed.
Erger, de model 3 bengelt mee onderaan.

https://youtu.be/GzQdkwmq78s?t=26

En dan die koffer.
Je betaalt voor de full option meer dan €80k en het opent niet eens elektrisch? Je mag blijkbaar ook al geluk hebben dat het water niet in de koffer zeikt.
Kijk naar de afwerking binnenin. Daar durft zelfs Dacia niet mee afkomen.

https://www.youtube.com/watch?v=2OM1UsEAPe4

Luxe auto!
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 21:30   #485
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Akoestiek is ook een spec. Maar daar horen we de fans niet veel over. Dat hoort natuurlijk ook bij de luxe-specificaties, vandaar wellicht.

Bjorn Nyland heeft de model 3 eens getest voor geluid.
Dubbel zo luid in de auto dan de e-Tron. Ook de I-pace scoort goed.
Erger, de model 3 bengelt mee onderaan.

https://youtu.be/GzQdkwmq78s?t=26

En dan die koffer.
Je betaalt voor de full option meer dan €80k en het opent niet eens elektrisch? Je mag blijkbaar ook al geluk hebben dat het water niet in de koffer zeikt.
Kijk naar de afwerking binnenin. Daar durft zelfs Dacia niet mee afkomen.

https://www.youtube.com/watch?v=2OM1UsEAPe4

Luxe auto!
De Model 3 is geen luxe auto.

Zucht....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 21:30   #486
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

ps: alles onder de 70 dB is zeer goed (op snelheid, waar wind noise primair is).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 21:36   #487
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Model 3 is geen luxe auto.

Zucht....
Het is nochtans een luxe-prijs.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 21:42   #488
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het is nochtans een luxe-prijs.
Als ge wilt, kan ik ook een boompje opzetten over de frequentie van het geluid en het feit dat de ICE motoren nog steeds, zelfs op 60dB, veel storender zijn dan 68dB in een EV ?

Frequentie & loudness, zoek het eens op.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 22:10   #489
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Laat ons wel wezen.
Iets verbranden en de verbrandingsgassen inademen is meestal geen goed idee.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 22:19   #490
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Laat ons wel wezen.
Iets verbranden en de verbrandingsgassen inademen is meestal geen goed idee.
En met een elektrische wagen doen ze het op een andere plaats ...bij de elektriciteitsproductie
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 22:21   #491
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
En met een elektrische wagen doen ze het op een andere plaats ...bij de elektriciteitsproductie
Kerncentrales in Belgie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 22:30   #492
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
En met een elektrische wagen doen ze het op een andere plaats ...bij de elektriciteitsproductie
Daar kan men met 1 grote installatie de meeste rotzooi wel uit de rookgassen wassen. Alleen waterdamp en CO2 zijn irritant in die situatie, want dat zijn enorme hoeveelheden.
Ook kan men die installaties op hun meest rendabele stand kunnen laten draaien, waarbij de gemaakte elektriciteit het minste brandstof verbruikt en dus het minste rommel maakt.

En dat is nu net het hele eieren eten met de gewenste energiemix, met voornamelijk onstuurbare hernieuwbare energie, die elektriciteit maakt wanneer het moeder natuur behaagt, niet wanneer de mens dat wil.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 22:32   #493
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kerncentrales in Belgie.
Gij wil verketterd worden zeker? het woordje kerncentrales in belgië gebruiken.

Dit gaat uw deel zijn.
Of dit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 22:37   #494
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gij wil verketterd worden zeker? het woordje kerncentrales in belgië gebruiken.

Dit gaat uw deel zijn.
Of dit.
Wacht maar, die gaan nog open blijven. De SPA is zelfs zijn kar aan het draaien.

Anna gaat nog gelijk krijgen, GEEL-ROOD wordt de nieuwe vlaamse regering. Nationaal socialist !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 22:41   #495
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wacht maar, die gaan nog open blijven. De SPA is zelfs zijn kar aan het draaien.
Hangt er puur van af hoeveel winst Parijs kan maken met het openhouden in vergelijking met het iets opkrikken van de vermogens van de Franse centrales en het aan België leveren.
Citaat:
Anna gaat nog gelijk krijgen, GEEL-ROOD wordt de nieuwe vlaamse regering. Nationaal socialist !
Over een onbestuurbaar land gesproken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 23:54   #496
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kerncentrales in Belgie.
hoe lang nog ?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 23:57   #497
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
hoe lang nog ?
Met een beetje geluk komen de positieve prognoses uit en kunnen we de reactorvaten tot 80 jaar lang gebruiken.

De negatieve prognoses uit de jaren 60-70 zijn we al lang voorbij, en de eerste uitbatingsvergunningen voor PWR's voor 60 jaar zijn al uitgeschreven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 maart 2019 om 23:58.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 04:07   #498
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge wilt, kan ik ook een boompje opzetten over de frequentie van het geluid en het feit dat de ICE motoren nog steeds, zelfs op 60dB, veel storender zijn dan 68dB in een EV ?

Frequentie & loudness, zoek het eens op.
LOL
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2019, 07:41   #499
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Model 3 is geen luxe auto.

Zucht....
De wagen voor de betere doe-het-zelver Best in een verwarmde garage zetten want met al die regen tegenwoordig zit er nogal veel water in hun lichtblokken.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2019, 12:53   #500
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Wat we al wisten EV met voldoende rijbereik houden beter hun waarde dan ICEs (ook door milieupremie). Kelley Blue Book bevestigt dit nog eens.

Citaat:
https://cleantechnica.com/2019/03/19...t-theres-more/

The folks at Kelley Blue Book are experts at valuing used cars and they have some interesting things to say about the prices of used electric vehicles. In general, cars with shorter range suffer far more depreciation than cars with longer range. The line of demarcation today seems to be 200 miles. Below that number, cars plummet in value as soon as they are purchased. Cars above that number fare much better when it comes to maintaining their value. In fact, as we reported in January, the Tesla Model 3 has the second best estimated 3 year resale value of any passenger vehicle in the United States.

“We are currently seeing the Chevrolet Bolt hold its value at auction much better than other EVs with shorter range,” Eric Ibara, KBB’s director of residual values, tells MyEV.com. “We think range could be an important factor in determining an EV’s residual value.”
EV met minder dan 200 miles (320 km) rijbereik verliezen (veel) sneller hun waarde.

Citaat:
Cars with less than 200 miles of range suffer the most depreciation according to InsideEVs. KBB says the current Kia Soul Electric, with a paltry 111 miles of range, will be worth just 29% of its original MSRP after 3 years. The current Nissan LEAF with 150 miles of range will retain 34.3% of its original cost. The Hyundai Ioniq Electric with 124 miles of range will retain 35.5% of its value.

All those cars are scheduled for significant range increases soon. The new Kia Soul Electric will share the electric powertrain used in the Kia Niro Electric and Hyundai Kona Electric, which should give it a range of about 225 miles. The Nissan LEAF+ coming later this year will have 226 miles of range and the Ioniq is scheduled for an upgrade soon.

What this means is that people who are comfortable with short-range electric cars can get some fantastic deals on used EVs, especially the original Nissan LEAF, which can often be found on the used car market for prices below $10,000.
Dus best minimum 55-60 kWh batterijpack nemen als je eentje wilt, hoe meer hoe beter.
Het is dus bijna weggesmeten geld te willen sparen aan rijbereik, best prijs delen door rijbereik, of €/km of $/mile.
Model 3LR staat nu bij $132,3/mile, maar de prijs zal wslk morgen 3% verhoogd worden.

Andere %-cijfers waardeverlies:

Citaat:
https://cleantechnica.com/2019/01/24...ort-of-fed-up/

Less than 3 weeks ago, Michael Barnard conducted an analysis for CleanTechnica examining the resale value of the Tesla Model 3 compared to competitors. The conclusion was that the Model 3 was dramatically better at holding its value than other cars in its class.

More officially and robustly, Kelley Blue Book recently conducted its massive analysis of the resale value of all cars in the US.

One result is that the Tesla Model 3 is the best electric car in the country at holding its value. Another result, according to the numbers, is that the Model 3 was nearly tied for #1 overall when it comes to resale value estimates after 36 months.

After 36 months, the resale value of a used Tesla Model 3 was estimated to be 69.3% of its original price.

After 60 months, the resale value of a Model 3 was estimated to be 48.7% of its original price.

According to Kelley Blue Book, here are some winners in other classes:

Subaru Legacy = “Best Midsize Car” with the following resale values: 51.8% (36 mo); 38.4% (60 mo).

Lexus RC = “Best Entry-Level Luxury Car” with the following resale values: 54.5% (36 mo); 38.5% (60 mo).

Audi A7 = “Best Luxury Car” with the following resale values: 47.3% (36 mo); 32.3% (60 mo).

Do you see where I got confused? The Tesla Model 3 had much better resale value estimates than any of those cars, and it is both a midsize car and an entry-level luxury car. So, why is the Model 3 not the winner in all three of these categories?

Citaat:
Kelley Blue Book @KelleyBlueBook

The @Tesla #Model3 has a cultural magic and desirability about it that made people willing to wait months and even years to own one -- that's how you hold on to your resale value over time. #KBBBestResaleValue

10:01 PM - Jan 24, 2019
Door de laatste prijsdalingen bij Tesla sinds 1 maart zullen daar wel een pak procenten afgaan.
Soit de andere EV constructeurs zullen dat ook moeten doen... om te beginnen GM.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 maart 2019 om 13:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be