Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2019, 12:41   #1
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard Vlaanderen op laatste nippertje uit race Brussels Airport gekieperd

Vlaanderen op laatste nippertje uit race Brussels Airport gekieperd

http://mailing.mediafin.be/optiext/o...mXGC5eSlJ6WcNk

Wat heeft dat te betekenen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 13:17   #2
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Dat betekent dat als Wallonie participeert in het in de Waalse regio gelegen "Brussels south airport" van Charleroi dat dat geen probleem is, maar dat indien Vlaanderen investeert in het in Vlaanderen gelegen "Brussels North" airport, oftewel "Zaventem", dat dat wel politiek gevoelig ligt in België.

In Orwell termen vertaald, niet alle varkens zijn gelijk in België.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 maart 2019 om 13:18.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 13:19   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat betekent dat als Wallonie participeert in het in de Waalse regio gelegen "Brussels south airport" van Charleroi dat dat geen probleem is, maar dat indien Vlaanderen investeert in het in Vlaanderen gelegen "Brussels North" airport, oftewel "Zaventem", dat dat wel politiek gevoelig ligt in België.

In Orwell termen vertaald, niet alle varkens zijn gelijk in België.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:14   #4
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat betekent dat als Wallonie participeert in het in de Waalse regio gelegen "Brussels south airport" van Charleroi dat dat geen probleem is, maar dat indien Vlaanderen investeert in het in Vlaanderen gelegen "Brussels North" airport, oftewel "Zaventem", dat dat wel politiek gevoelig ligt in België.

In Orwell termen vertaald, niet alle varkens zijn gelijk in België.
Zo zie ik het ook, maar nog erger vrees ik, dat in het voordeel van Brussels South en de vlieghaven van Luik, la Belgique, zonder nog Vlaamse tegenspraak en tegenwerking in het bestuur te moeten vrezen Zaventem op vele wijze stokken in de wielen zal steken ten voordele van de francofone havens...

Ik begrijp niet dat zulk een belangrijke aangelegenheid prachtisch achter gesloten deuren plaats grijpt en dat Vlaamse partijen er geen woord vuil aan maken en niet op de tafel komen kloppen dat zo iets niet kan???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 18 maart 2019 om 14:16.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:20   #5
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zo zie ik het ook, maar nog erger vrees ik, dat in het voordeel van Brussels South en de vlieghaven van Luik, la Belgique, zonder nog Vlaamse tegenspraak en tegenwerking in het bestuur te moeten vrezen Zaventem op vele wijze stokken in de wielen zal steken ten voordele van de francofone havens...

Ik begrijp niet dat zulk een belangrijke aangelegenheid prachtisch achter gesloten deuren plaats grijpt en dat Vlaamse partijen er geen woord vuil aan maken en niet op de tafel komen kloppen dat zo iets niet kan???
Vooral dan die Vlaamse partijen die stemmen trekken met hun interesse in "de Vlaamse zaak" om die eens aan de macht te vergeten tot vlak voor de volgende verkiezingen, neig ik met de vinger te wijzen voor hun stilzwijgendheid in dit soort van dossiers.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 maart 2019 om 14:21.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:24   #6
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Vooral dan die Vlaamse partijen die stemmen trekken met hun interesse in "de Vlaamse zaak" om die eens aan de macht te vergeten tot vlak voor de volgende verkiezingen, neig ik met de vinger te wijzen voor hun stilzwijgendheid in dit soort van dossiers.
Is het enkel stilzwijgendheid of hebben ze bovendien, regelrecht tegen de belangen van Vlaanderen in, met la Belgique samengewerkt???
Hoe zou de federale regering Vlaanderen er anders hebben kunnen uitkieperen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:37   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat betekent dat als Wallonie participeert in het in de Waalse regio gelegen "Brussels south airport" van Charleroi dat dat geen probleem is, maar dat indien Vlaanderen investeert in het in Vlaanderen gelegen "Brussels North" airport, oftewel "Zaventem", dat dat wel politiek gevoelig ligt in België.

In Orwell termen vertaald, niet alle varkens zijn gelijk in België.
Oostende vergeten ?

Zaventem is de nationale luchthaven. Vlaanderen is geen natie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:40   #8
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Is het enkel stilzwijgendheid of hebben ze bovendien, regelrecht tegen de belangen van Vlaanderen in, met la Belgique samengewerkt???
Hoe zou de federale regering Vlaanderen er anders hebben kunnen uitkieperen???
Het thema is een topic in een politiek duidingsprogramma waardig. Tenminste indien men de juiste personages uitnodigt, zoals een vertegenwoordiger van verkoper Macquarie, de Vlaamse publieke investeringsmaatschappij en iemand van zo'n 'Vlaams gezinde' en aan de macht deelnemende partij. En als ze niet willen komen dient dat ook vermeld en becommentarieerd te worden, want dan is de vraag "Wat heeft men te verbergen?"

Zou dat te veel gevraagd zijn van de VRT?

Laatst gewijzigd door Bach : 18 maart 2019 om 14:42.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:41   #9
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Oostende vergeten ?

Zaventem is de nationale luchthaven. Vlaanderen is geen natie.
Maar Vlaanderen heeft wel al zijn eieren gelegd in Zaventem... en ik zie niet in waarom een deelregering niet mee zou mogen regeren in een federale luchthaven die volledig op zijn grondgebied ligt???
Dus jouw blablabla van nationale luchthaven bewijst nog maar eens dat Vlaanderen absoluut het Belgische juk van zich moet afwerpen... en als het dat niet doet, tekent het gewoon zijn eigen ondergang...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:47   #10
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Oostende vergeten ?

Zaventem is de nationale luchthaven. Vlaanderen is geen natie.
Er is legaal niets dat Vlaanderen verhinderd te investeren in een op haar grondgebied gelegen luchthaven. Ook op Charleroi landen internationale vluchten. Het begrip "nationale luchthaven" is een hol argument.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:47   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar Vlaanderen heeft wel al zijn eieren gelegd in Zaventem... en ik zie niet in waarom een deelregering niet mee zou mogen regeren in een federale luchthaven die volledig op zijn grondgebied ligt???
Dus jouw blablabla van nationale luchthaven bewijst nog maar eens dat Vlaanderen absoluut het Belgische juk van zich moet afwerpen... en als het dat niet doet, tekent het gewoon zijn eigen ondergang...
Wie is bevoegd voor de Nationale Luchthaven Zaventem ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:48   #12
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er is legaal niets dat Vlaanderen verhinderd te investeren in een op haar grondgebied gelegen luchthaven. Ook op Charleroi landen internationale vluchten. Het begrip "nationale luchthaven" is een hol argument.
Niet echt. Dit is problemen zoeken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:50   #13
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet echt. Dit is problemen zoeken.
Het is eerder plooien voor gevoelige teentjes die regionale voordelen zoeken. Ik denk dat Vlaanderen met die houding geen respect zal krijgen. Eerder minachting.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:53   #14
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wie is bevoegd voor de Nationale Luchthaven Zaventem ?
Het gaat er niet om wie bevoegd is voor de Nationale Luchthaven Zaventem... Het gaat er om waar Macquarie het recht haalt om te beslissen dat PMV niet mag investeren in Zaventem... en die eis ook effectief kan doorvoeren.

Citaat:
De Vlaamse publieke investeringsmaatschappij PMV is, op vraag van de verkoper Macquarie, in de laatste rechte lijn uit het biedconsortium met APG, QIC en Swiss Life gehaald. Dat vernam De Tijd.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:56   #15
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het gaat er niet om wie bevoegd is voor de Nationale Luchthaven Zaventem... Het gaat er om waar Macquarie het recht haalt om te beslissen dat PMV niet mag investeren in Zaventem... en die eis ook effectief kan doorvoeren.
Ik heb Macquarie opgezocht bij Google; het is een australisch bedrijf... maar daar is nergens sprake van PMV.
Citaat:
De Tijd zegt: Volgens onze informatie heeft PMV vorige donderdag samen met de drie andere partijen een bindend bod ingediend op de Macquarie-aandelen. Maar de Vlaamse publieke investeerder is daarna uit het consortium gestapt/gehaald op vraag van verkoper Macquarie. Die wou met het oog op de vernieuwing van de licentie van de luchthaven - een federale aangelegenheid - liever geen regionale speler aan boord. De vrees van Macquarie is dat dat het communautair vuur dreigde op te poken.
PMV wil geen commentaar kwijt over het dossier.

Kun je mij eens uitleggen waarom een Australisch bedrijf dat zijn aandelen verkoopt in Zaventem zich zorgen zou maken om communautair vuur in la Belgique???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 18 maart 2019 om 15:01.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 15:00   #16
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik heb Macquarie opgezocht bij Google; het is een australisch bedrijf... maar daar is nergens sprake van PMV
Iemand heeft Macquarie en/of de andere kopers overtuigd Vlaanderen uit de deal te houden. De vraag is niet alleen "Wie?", maar ook waarom Vlaanderen daar zo gelaten op reageert. Men kan geld vermoeden, of politieke druk. Het is de taak van journalisten in het belang van de bevolking die vragen hardop te stellen en te onderzoeken.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 15:01   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het gaat er niet om wie bevoegd is voor de Nationale Luchthaven Zaventem... Het gaat er om waar Macquarie het recht haalt om te beslissen dat PMV niet mag investeren in Zaventem... en die eis ook effectief kan doorvoeren.
Tiens, je mag toch kiezen aan wie je verkoopt ?

Of onteingent Vlaanderen Macquarie opeens ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 15:03   #18
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Iemand heeft Macquarie en/of de andere kopers overtuigd Vlaanderen uit de deal te houden. De vraag is niet alleen "Wie?", maar ook waarom Vlaanderen daar zo gelaten op reageert. Men kan geld vermoeden, of politieke druk. Het is de taak van journalisten in het belang van de bevolking die vragen hardop te stellen en te onderzoeken.
Heb je al gehoord dat de Vlaamse media en politiekers er een bal om geven ?
Oh ja ik heb het vergeten 'schild en Vriend' dat is onze vijand en daar moeten we voor oppassen... maar dat we hier morgen in onze onderbroek staan... Geen probleem...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 15:04   #19
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tiens, je mag toch kiezen aan wie je verkoopt ?

Of onteingent Vlaanderen Macquarie opeens ?
Het is niet Vlaanderen dat Macquarie onteigent maar Macquarie met zijn Belgische bondgenoten dat hier Vlaanderen onteigent...

Nog wat lessen in logica nodig???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 15:22   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het is niet Vlaanderen dat Macquarie onteigent maar Macquarie met zijn Belgische bondgenoten dat hier Vlaanderen onteigent...

Nog wat lessen in logica nodig???
Vreemd, we spreken over aandeelhouderschap.

ik wist niet dat Vlaanderen grootaandeelhouder was van de luchthaven....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be