Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Rekeningrijden?! doen of niet?
Nog een belasting zeker?! Nee dank u! 26 60,47%
OK, op voorwaarde dat de middelen gebruikt worden voor nieuwe/betere wegen 2 4,65%
OK, op voorwaarde dat het budget-neutraal is (verlaging/afschaffing wegenbelasting of accijnzen) 9 20,93%
OK, op voorwaarde dat de middelen gebruikt worden voor een lastenverlaging (op arbeid bvb.) 3 6,98%
OK, op voorwaarde dat het openbaar vervoer versterkt wordt 3 6,98%
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2019, 09:55   #261
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
:

Dus dat geeft een excuus dat ze als zotten zich in het verkeer mogen gedragen?
..
Dat heb ik niet gezegd hé en dat moet ge dat godverdomme niet in mijn schoenen schuiven zeg. Of zoekt ge boel?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 09:59   #262
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Wat is dan het probleem? Waarom rijden die mannen voorbij jouw deur?

Wie is zo dwaas om een kilometerheffing in te voeren en daarmee het zware verkeer naar de kleinere wegen te duwen?

En hoe los je dat op?
Dat lijkt mij eenvoudig: schaf die idiote kilometerheffing af en iedereen wordt daar beter van.
Ge moet het kind niet met het badwater weggooien.
En ook niet vergeten dat dingen er kwamen met een bepaalde reden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 11:55   #263
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus conclusie voltian

Aangezien in 2010 de benzine al meer betaalde dan zijn externaliteit
Aangezien de euro6 diesels properder geworden zijn dan de benzine wagens
En aangezien de kostprijs van diesel gestegen is

Vraag ik mij af met huidige cijfers, als je diezelfde studie over doet, of je niet simpelweg kunt bewijzen dat benzine en diesel al leer betalen dan ze moeten betalen
Betaalt de benzineautobestuurder ook de juiste prijs om 8u smorgens op de E40?...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 12:05   #264
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
Standaard

Patrick, ik besef dat het geen zin heeft u te overtuigen dat filekosten effectief externe kosten zijn. Mijn arsenaal aan argumenten is uitgeput.

We gaan duidelijk in rondjes; ik kan net zo goed over kabouters beginnen en jij antwoordt iets over zwaartekracht.

Het lukt niet de essentie over te brengen, namelijk dat elke bestuurder die in de file gaat staan ook tijdsverlies veroorzaakt aan al de anderen bestuurders in die file en dat-ie zich daar (logischerwijs) niets van aantrekt.

Ik vraag u nogmaals uw logisch betoog uit te schrijven en uw paper in te dienen voor een journal. Ik stel deze journal voor: https://www.journals.elsevier.com/ec...transportation
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 12:46   #265
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Aangezien de euro6 diesels properder geworden zijn dan de benzine wagens
Bron?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 18:45   #266
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
2.

De schrik is inderdaad die van het verlies van accijnzen.
(...)
Nu kunnen we hem nog beschuldigen van een viezerik te zijn en hem dood belasten met accijnzen, maar wat als hij elektrisch zal gaan? Waar komt dan de jus van de auto-melkkoe? En rekeningrijden was het antwoord!

Wat gedienstige economen, en de lange files, waren dan de drogredenen om dat door te duwen als zijnde "eerlijk" of "een dienst aan de automobilist".
De accijnzen op brandstoffen, dat is inderdaad andere koek.
Accijnzen en BTW op brandstoffen (de BTW wordt geheven op de prijs inclusief de accijnzen) leveren onze overheid 7,9 miljard € op (cijfers 2017, wellicht dit jaar nog een slok meer), dat is wel wat anders dan de inkomsten uit de verkeersbelasting.

Er wordt ons zand in de ogen gestrooid.
Zo wordt er dan gesproken over een "slimme" kilometerheffing.
Dat begrip moet ons wijsmaken dat niet wij maar iemand anders die belasting zal betalen, een rechtvaardige belasting, dus.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 18:48   #267
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Betaalt de benzineautobestuurder ook de juiste prijs om 8u smorgens op de E40?...
Die betaalt hij zeker. Hij betaalt die in tijd, tijd die hij verliest.
En onze tijd op deze aarde is beperkt.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 20:02   #268
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet het kind niet met het badwater weggooien.
En ook niet vergeten dat dingen er kwamen met een bepaalde reden.
Om meer geld naar de staatskas af te voeren, dat is duidelijk.
En wie betaalt dat geld?
Niet de transporteurs, want die rekenen de kost door.
Wij betalen dat.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 05:23   #269
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Patrick, ik besef dat het geen zin heeft u te overtuigen dat filekosten effectief externe kosten zijn. Mijn arsenaal aan argumenten is uitgeput.
Heb je met potlood en papier mijn berekening na gerekend op uw eigen ? Heb je daar een fout in gevonden ?

Je gaat dogmatisch uit van een verkeerde stelling, namelijk de stelling dat als marginale totale kost verschilt van marginale prive prijs, dat zou betekenen dat er externalities zijn. Ik heb U aangetoond waarom die stelling een verkeerde stellling is. De redenen zijn dubbel: 1) men houdt geen rekening met het feit dat de N+1 de bestuurder niet de enige verantwoordelijke is om met N+1 te zijn, maar dat dat een gedeelde verantwoordelijkheid is. En 2) dat het een effect is van met infinitesimale grootheden te werken in plaats van met eindige stappen, en dat er iets mis gaat in het nemen van de limiet om de gelijkheid te behouden.

Maw, die stelling is gewoon fout en ik heb U dat zwart op wit aangetoond.

Citaat:
Het lukt niet de essentie over te brengen, namelijk dat elke bestuurder die in de file gaat staan ook tijdsverlies veroorzaakt aan al de anderen bestuurders in die file en dat-ie zich daar (logischerwijs) niets van aantrekt.
Als je nu eens die berekening zelf ook gemaakt zou hebben, dan zou je gemerkt hebben dat "al die andere bestuurders" daar OOK hun verantwoordelijkheid in hebben. Als we met N+1 zijn, is dat NIET de fout van Jantje alleen, omdat Jantje "bij de groep van N" kwam. IEDEREEN is voor een stuk de "N+1-de" file rijder. En dus betaalt IEDEREEN daar een deel van. En dat is wat jij noemt "het tijdsverlies dat je voor anderen veroorzaakt". Nee, zij veroorzaken OOK tijdsverlies. En zij betalen daar de juiste prijs voor.

En dat fenomeen is IDENTIEK met het fenomeen van prijs elasticiteit, waar Jantje die een stuk everzwijnenvlees de kost van de jager, die op de N andere klanten verrekend werd, ook verhoogde en niet volledig uit zijn eigen zak betaalde. Omdat ELK van de klanten voor een stuk verantwoordelijk is om met N+1 te zijn.

Zoals ELK van die auto's in de file verantwoordelijk is om met N+1 te zijn. Als Joris in de file staat, en "Jantje komt erbij", dan is Joris EVEN VERANTWOORDELIJK dan Jantje om nu met "een erbij te zijn". En dus is het normaal dat Joris daar OOK een beetje extra voor moet betalen. Niet enkel Jantje.

Citaat:
Ik vraag u nogmaals uw logisch betoog uit te schrijven en uw paper in te dienen voor een journal. Ik stel deze journal voor: https://www.journals.elsevier.com/ec...transportation
Ik word daar niet voor betaald. Welk voordeel zou ik daarbij hebben ?

Ben jij zo verknecht aan het gezagsargument dat de enige manier voor U om een redenering te willen volgen, erin bestaat om er een "officiele versie" van te zien ergens ?

Trouwens, stel dat ik het schrijf, en jij bent een reviewer. Wat zou je schrijven ? "nee, nee, nee, iedereen weet toch dat als er een verschil is tussen marginale kost en marginale prive prijs, dat een externality is ? "

Ik zal U zeggen, ik heb zulke soort papers al geschreven in mijn carriere, hoor. Dat is altijd een lang proces, en het werkt niet altijd. Mijn ganse carriere bestaat voor een goed stuk in het opsporen van fouten.

Hier is er eentje:

https://iopscience.iop.org/article/1...12/P12001/meta

De preprint kan je hier lezen.

https://arxiv.org/abs/physics/0608023

Ik heb er meer dan een jaar over gedaan om dat paper gepubliceerd te krijgen, en verschillende journalen wilden het niet. Niet omdat het fout was. Maar van de stijl "jamaar dat weten we", of "men kan zich afvragen welke de waarde is voor onze lezers", en dergelijke. Ik heb een dik vermoeden dat mijn "paper" in zo een economie blad ook een gelijkaardige weg zou moeten volgen.

Ik vond het nochtans de moeite waard omdat het krak in mijn vakgebied zat, en dat voor *echte problemen in de praktijk* zorgde, en al mijn collega's dezelfde fout maakten waardoor een apparaat niet goed werkte. En iedereen zijn cursus ging bovenhalen, waar dezelfde kemel in stond.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 mei 2019 om 05:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 05:59   #270
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zal U zeggen, ik heb zulke soort papers al geschreven in mijn carriere, hoor. Dat is altijd een lang proces, en het werkt niet altijd. Mijn ganse carriere bestaat voor een goed stuk in het opsporen van fouten.

Hier is er eentje:
vervolg:

Er zijn er nog andere. Hier is er eentje dat ik nooit heb kunnen publiceren. Het is nochtans van vrij grote impact, omdat een (weliswaar kleine) branche van de theoretische natuurkunde hierdoor "zonder haalbaar doel" valt.

https://arxiv.org/abs/quant-ph/0505059

Nooit een reactie gekregen van "dit is fout" of zo. Wel van "niet geschikt voor ons lezerspubliek" of "interessante afleiding, maar bevat niet genoeg nieuwe elementen" of zo.

Daarentegen, soms gaat het heel vlot. Hier heb ik een "grote tante" van de theoretische natuurkunde aangevallen. Maar het was ook controversieel wat ze schreef, dus was het misschien gemakkelijker:

https://www.sciencedirect.com/scienc...70269306008860

Maar in het algemeen is het heel lastig om zulke "ik heb een fout gevonden" papers te publiceren. Dus laat maar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 06:59   #271
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Wat is dan het probleem? Waarom rijden die mannen voorbij jouw deur?

Wie is zo dwaas om een kilometerheffing in te voeren en daarmee het zware verkeer naar de kleinere wegen te duwen?

En hoe los je dat op?
Dat lijkt mij eenvoudig: schaf die idiote kilometerheffing af en iedereen wordt daar beter van.
Fout! Kilometerheffing per gereden meter op elk soort openbare weg en voor al het gemotoriseerd vervoer. Dit en alleen dit is de enige rechtvaardige belasting.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 07:40   #272
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Fout! Kilometerheffing per gereden meter op elk soort openbare weg en voor al het gemotoriseerd vervoer. Dit en alleen dit is de enige rechtvaardige belasting.
En ook voor niet-gemotoriseerd vervoer en voetgangers. Die verbruiken ook voetpad.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 08:47   #273
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Betaalt de benzineautobestuurder ook de juiste prijs om 8u smorgens op de E40?...
Ja, natuurlijk. Elk moment die persoon daar staat aan te schuiven kan dat moment niet meer terugkrijgen.
Tijd kan je niet opsparen of compenseren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 15:41   #274
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bron?
https://dieselnet.com/news/2019/02adac.php
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 15:43   #275
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ja, natuurlijk. Elk moment die persoon daar staat aan te schuiven kan dat moment niet meer terugkrijgen.
Tijd kan je niet opsparen of compenseren.
Hij betaalt gans het jaar dubbel teveel, dus hij heeft budget om daar in de file te staan
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 15:48   #276
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En ook voor niet-gemotoriseerd vervoer en voetgangers. Die verbruiken ook voetpad.
De bussen, treinnen,betalen te weinig
De camionetten betalen zeker te weinig...
De licht vracht voertuigen betalen idemdito ook te weinig
De overheidsvoertuigen van alle dienstwagens betalen zeker ook te weinig
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 15:52   #277
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Heb je met potlood en papier mijn berekening na gerekend op uw eigen ? Heb je daar een fout in gevonden ?

Je gaat dogmatisch uit van een verkeerde stelling, namelijk de stelling dat als marginale totale kost verschilt van marginale prive prijs, dat zou betekenen dat er externalities zijn. Ik heb U aangetoond waarom die stelling een verkeerde stellling is. De redenen zijn dubbel: 1) men houdt geen rekening met het feit dat de N+1 de bestuurder niet de enige verantwoordelijke is om met N+1 te zijn, maar dat dat een gedeelde verantwoordelijkheid is. En 2) dat het een effect is van met infinitesimale grootheden te werken in plaats van met eindige stappen, en dat er iets mis gaat in het nemen van de limiet om de gelijkheid te behouden.

Maw, die stelling is gewoon fout en ik heb U dat zwart op wit aangetoond.
Je toont wiskundig iets anders aan dan wat hier speelt. Maar ge hebt dat niet door. Ge begrijpt nog altijd niet dat kost =/= dan prijs. De essentie is dat de prijs die de bestuurder betaalt niet de volledige kost dekt, namelijk het tijdsverlies dat-ie ook beroorzaakt aan alle anderen bestuurders in de file. Volgens u bestaat externe file-kost niet.

Heeft niks met dogma te maken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als je nu eens die berekening zelf ook gemaakt zou hebben, dan zou je gemerkt hebben dat "al die andere bestuurders" daar OOK hun verantwoordelijkheid in hebben. Als we met N+1 zijn, is dat NIET de fout van Jantje alleen, omdat Jantje "bij de groep van N" kwam. IEDEREEN is voor een stuk de "N+1-de" file rijder. En dus betaalt IEDEREEN daar een deel van. En dat is wat jij noemt "het tijdsverlies dat je voor anderen veroorzaakt". Nee, zij veroorzaken OOK tijdsverlies. En zij betalen daar de juiste prijs voor.

En dat fenomeen is IDENTIEK met het fenomeen van prijs elasticiteit, waar Jantje die een stuk everzwijnenvlees de kost van de jager, die op de N andere klanten verrekend werd, ook verhoogde en niet volledig uit zijn eigen zak betaalde. Omdat ELK van de klanten voor een stuk verantwoordelijk is om met N+1 te zijn.

Zoals ELK van die auto's in de file verantwoordelijk is om met N+1 te zijn. Als Joris in de file staat, en "Jantje komt erbij", dan is Joris EVEN VERANTWOORDELIJK dan Jantje om nu met "een erbij te zijn". En dus is het normaal dat Joris daar OOK een beetje extra voor moet betalen. Niet enkel Jantje.
Houdt Jantje er rekening mee dat Joris ook betaalt? Nee he?
Ja, Jantje betaalt met (extra) tijdsverlies voor zichzelf, veroorzaakt daarmee ook (extra) tijdsverlies voor de anderen wat hem niks interesseert. Hence, die kost is extern. Ik kan het moeilijk nog simplistischer uitleggen...

Dat is ook niemands “schuld” he. Altijd weer die vreemde obsessie met schuld...

En het verschil met het everzwijn is dat de consument daar WEL de meerkost betaalt in de prijs, in tegenstelling tot de file waar-ie enkel betaalt met eigen tijd en geen rekening houdt met de tijd van de anderen. ziet ge dat verschil Patrick?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht



Ik word daar niet voor betaald. Welk voordeel zou ik daarbij hebben?

Ben jij zo verknecht aan het gezagsargument dat de enige manier voor U om een redenering te willen volgen, erin bestaat om er een "officiele versie" van te zien ergens ?

Trouwens, stel dat ik het schrijf, en jij bent een reviewer. Wat zou je schrijven ? "nee, nee, nee, iedereen weet toch dat als er een verschil is tussen marginale kost en marginale prive prijs, dat een externality is ? "

Ik zal U zeggen, ik heb zulke soort papers al geschreven in mijn carriere, hoor. Dat is altijd een lang proces, en het werkt niet altijd. Mijn ganse carriere bestaat voor een goed stuk in het opsporen van fouten.

Hier is er eentje:

https://iopscience.iop.org/article/1...12/P12001/meta

De preprint kan je hier lezen.

https://arxiv.org/abs/physics/0608023

Ik heb er meer dan een jaar over gedaan om dat paper gepubliceerd te krijgen, en verschillende journalen wilden het niet. Niet omdat het fout was. Maar van de stijl "jamaar dat weten we", of "men kan zich afvragen welke de waarde is voor onze lezers", en dergelijke. Ik heb een dik vermoeden dat mijn "paper" in zo een economie blad ook een gelijkaardige weg zou moeten volgen.

Ik vond het nochtans de moeite waard omdat het krak in mijn vakgebied zat, en dat voor *echte problemen in de praktijk* zorgde, en al mijn collega's dezelfde fout maakten waardoor een apparaat niet goed werkte. En iedereen zijn cursus ging bovenhalen, waar dezelfde kemel in stond.
Komisch.

Ge zou maar ne keer ontmaskerd worden als ge uw baanbrekende inzichten zou publiceren, he Patrick!

Ik gebruik ook helemaal geen gezagsargument; ge moogt stoppen met dat soort non-argumenten. Ik krijg het u gewoon niet uitgelegd. Dat ligt mogelijk aan mijn beperkte pedagogische kunde of aan uw beperkte kennis/intellect/koppigheid. Dat laat ik in het midden
Dat uw logische conclusie dan is “de cursus is fout” eerder dan “misschien begrijp ik het niet”... mja, dat vind ik echt zeer grappig. Dat is dus typisch Dunning-Kruger.

Doen we nog verder of laten we het erbij?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 5 mei 2019 om 15:54.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 15:57   #278
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Die betaalt hij zeker. Hij betaalt die in tijd, tijd die hij verliest.
En onze tijd op deze aarde is beperkt.
Compenseert de benzinerijder alle andere filerijders voor het tijdsverlies dat hij/zij hen veroorzaakt?

Ik denk het niet he; hij/zij denkt alleen aan zijn eigen tijd(sverlies)
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 16:24   #279
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Compenseert de benzinerijder alle andere filerijders voor het tijdsverlies dat hij/zij hen veroorzaakt?

Ik denk het niet he; hij/zij denkt alleen aan zijn eigen tijd(sverlies)
Dit kan wel zijn, maar veronderstel dat iedereen die naar Brussel rijdt om 8 uur 'smorgens 45 minuten verliest. Iedereen die in de file staat moet dit verlies van de andere compenseren, maar hij krijgt ook zijn verlies gecompenseerd.

Veronderstel dat we het verlies op €40 per persoon budgetteren. Dus iedereen krijgt €30 maar iedereen moet iets in de pot stoppen om die €30 te betalen. Het resultaat zal zijn dat je 30 € moet betalen en dat je €30 krijgt. Maw, de kosten/baten zijn in balans.

En laat dit nu net de huidige toestand zijn. Iedereen verliest maar niemand betaalt omdat het eigen verlies het verlies van de anderen compenseert.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 16:34   #280
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit kan wel zijn, maar veronderstel dat iedereen die naar Brussel rijdt om 8 uur 'smorgens 45 minuten verliest. Iedereen die in de file staat moet dit verlies van de andere compenseren, maar hij krijgt ook zijn verlies gecompenseerd.

Veronderstel dat we het verlies op €40 per persoon budgetteren. Dus iedereen krijgt €30 maar iedereen moet iets in de pot stoppen om die €30 te betalen. Het resultaat zal zijn dat je 30 € moet betalen en dat je €30 krijgt. Maw, de kosten/baten zijn in balans.

En laat dit nu net de huidige toestand zijn. Iedereen verliest maar niemand betaalt omdat het eigen verlies het verlies van de anderen compenseert.
Ik zeg dat ook, in het midden van de file is er een perfect evenwicht, in het begin van de file ben ie verantwoordelijk voor al de ret, dus die moeten zo hard mogelijk rijden
Op het einde of staart van de file ben je niet verantwoordelijk voor de file

Dus je schuif van de staart naar de kop van de file, en in die periode evolueert uw tarief van geld krijgen in de staart tot neutraal punt in het midden, tot,betalen op het einde. En in totaal is dat een nuloperatie.


Wanneer je de schuldige bent van de file door een accident, zou je die volledige file duidelijk moeten betalen
Wanneer je echter vlot voorbij dat punt rijdt moet je niet betalen volgen mij


Er bestaat bovendien bewijs op internet dzt voertuigen teveel externaliteit,betalen, dus er is niets dat ze nog moeten betalen.

De Belgen betalen 1700 euro per auto per jaar, en dat is meer dan NL of Fr waar ze 1200 euro per auto per jaar betalen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be