Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
Bekijk resultaten enquête: Rekeningrijden?! doen of niet? | |||
Nog een belasting zeker?! Nee dank u! | 26 | 60,47% | |
OK, op voorwaarde dat de middelen gebruikt worden voor nieuwe/betere wegen | 2 | 4,65% | |
OK, op voorwaarde dat het budget-neutraal is (verlaging/afschaffing wegenbelasting of accijnzen) | 9 | 20,93% | |
OK, op voorwaarde dat de middelen gebruikt worden voor een lastenverlaging (op arbeid bvb.) | 3 | 6,98% | |
OK, op voorwaarde dat het openbaar vervoer versterkt wordt | 3 | 6,98% | |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
4 mei 2019, 09:55 | #261 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
|
Dat heb ik niet gezegd hé en dat moet ge dat godverdomme niet in mijn schoenen schuiven zeg. Of zoekt ge boel?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
4 mei 2019, 09:59 | #262 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
|
Citaat:
En ook niet vergeten dat dingen er kwamen met een bepaalde reden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
4 mei 2019, 11:55 | #263 | |
Minister
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
|
Citaat:
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
|
4 mei 2019, 12:05 | #264 |
Minister
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
|
Patrick, ik besef dat het geen zin heeft u te overtuigen dat filekosten effectief externe kosten zijn. Mijn arsenaal aan argumenten is uitgeput.
We gaan duidelijk in rondjes; ik kan net zo goed over kabouters beginnen en jij antwoordt iets over zwaartekracht. Het lukt niet de essentie over te brengen, namelijk dat elke bestuurder die in de file gaat staan ook tijdsverlies veroorzaakt aan al de anderen bestuurders in die file en dat-ie zich daar (logischerwijs) niets van aantrekt. Ik vraag u nogmaals uw logisch betoog uit te schrijven en uw paper in te dienen voor een journal. Ik stel deze journal voor: https://www.journals.elsevier.com/ec...transportation
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
4 mei 2019, 12:46 | #265 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
|
4 mei 2019, 18:45 | #266 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
|
Citaat:
Accijnzen en BTW op brandstoffen (de BTW wordt geheven op de prijs inclusief de accijnzen) leveren onze overheid 7,9 miljard € op (cijfers 2017, wellicht dit jaar nog een slok meer), dat is wel wat anders dan de inkomsten uit de verkeersbelasting. Er wordt ons zand in de ogen gestrooid. Zo wordt er dan gesproken over een "slimme" kilometerheffing. Dat begrip moet ons wijsmaken dat niet wij maar iemand anders die belasting zal betalen, een rechtvaardige belasting, dus. |
|
4 mei 2019, 18:48 | #267 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
|
|
4 mei 2019, 20:02 | #268 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
|
Citaat:
En wie betaalt dat geld? Niet de transporteurs, want die rekenen de kost door. Wij betalen dat. |
|
5 mei 2019, 05:23 | #269 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
|
Citaat:
Je gaat dogmatisch uit van een verkeerde stelling, namelijk de stelling dat als marginale totale kost verschilt van marginale prive prijs, dat zou betekenen dat er externalities zijn. Ik heb U aangetoond waarom die stelling een verkeerde stellling is. De redenen zijn dubbel: 1) men houdt geen rekening met het feit dat de N+1 de bestuurder niet de enige verantwoordelijke is om met N+1 te zijn, maar dat dat een gedeelde verantwoordelijkheid is. En 2) dat het een effect is van met infinitesimale grootheden te werken in plaats van met eindige stappen, en dat er iets mis gaat in het nemen van de limiet om de gelijkheid te behouden. Maw, die stelling is gewoon fout en ik heb U dat zwart op wit aangetoond. Citaat:
En dat fenomeen is IDENTIEK met het fenomeen van prijs elasticiteit, waar Jantje die een stuk everzwijnenvlees de kost van de jager, die op de N andere klanten verrekend werd, ook verhoogde en niet volledig uit zijn eigen zak betaalde. Omdat ELK van de klanten voor een stuk verantwoordelijk is om met N+1 te zijn. Zoals ELK van die auto's in de file verantwoordelijk is om met N+1 te zijn. Als Joris in de file staat, en "Jantje komt erbij", dan is Joris EVEN VERANTWOORDELIJK dan Jantje om nu met "een erbij te zijn". En dus is het normaal dat Joris daar OOK een beetje extra voor moet betalen. Niet enkel Jantje. Citaat:
Ben jij zo verknecht aan het gezagsargument dat de enige manier voor U om een redenering te willen volgen, erin bestaat om er een "officiele versie" van te zien ergens ? Trouwens, stel dat ik het schrijf, en jij bent een reviewer. Wat zou je schrijven ? "nee, nee, nee, iedereen weet toch dat als er een verschil is tussen marginale kost en marginale prive prijs, dat een externality is ? " Ik zal U zeggen, ik heb zulke soort papers al geschreven in mijn carriere, hoor. Dat is altijd een lang proces, en het werkt niet altijd. Mijn ganse carriere bestaat voor een goed stuk in het opsporen van fouten. Hier is er eentje: https://iopscience.iop.org/article/1...12/P12001/meta De preprint kan je hier lezen. https://arxiv.org/abs/physics/0608023 Ik heb er meer dan een jaar over gedaan om dat paper gepubliceerd te krijgen, en verschillende journalen wilden het niet. Niet omdat het fout was. Maar van de stijl "jamaar dat weten we", of "men kan zich afvragen welke de waarde is voor onze lezers", en dergelijke. Ik heb een dik vermoeden dat mijn "paper" in zo een economie blad ook een gelijkaardige weg zou moeten volgen. Ik vond het nochtans de moeite waard omdat het krak in mijn vakgebied zat, en dat voor *echte problemen in de praktijk* zorgde, en al mijn collega's dezelfde fout maakten waardoor een apparaat niet goed werkte. En iedereen zijn cursus ging bovenhalen, waar dezelfde kemel in stond. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 mei 2019 om 05:43. |
|||
5 mei 2019, 05:59 | #270 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
|
Citaat:
Er zijn er nog andere. Hier is er eentje dat ik nooit heb kunnen publiceren. Het is nochtans van vrij grote impact, omdat een (weliswaar kleine) branche van de theoretische natuurkunde hierdoor "zonder haalbaar doel" valt. https://arxiv.org/abs/quant-ph/0505059 Nooit een reactie gekregen van "dit is fout" of zo. Wel van "niet geschikt voor ons lezerspubliek" of "interessante afleiding, maar bevat niet genoeg nieuwe elementen" of zo. Daarentegen, soms gaat het heel vlot. Hier heb ik een "grote tante" van de theoretische natuurkunde aangevallen. Maar het was ook controversieel wat ze schreef, dus was het misschien gemakkelijker: https://www.sciencedirect.com/scienc...70269306008860 Maar in het algemeen is het heel lastig om zulke "ik heb een fout gevonden" papers te publiceren. Dus laat maar. |
|
5 mei 2019, 06:59 | #271 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
|
Citaat:
|
|
5 mei 2019, 07:40 | #272 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
|
|
5 mei 2019, 08:47 | #273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tijd kan je niet opsparen of compenseren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
5 mei 2019, 15:41 | #274 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
|
|
5 mei 2019, 15:43 | #275 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
|
Hij betaalt gans het jaar dubbel teveel, dus hij heeft budget om daar in de file te staan
|
5 mei 2019, 15:48 | #276 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
|
Citaat:
De camionetten betalen zeker te weinig... De licht vracht voertuigen betalen idemdito ook te weinig De overheidsvoertuigen van alle dienstwagens betalen zeker ook te weinig |
|
5 mei 2019, 15:52 | #277 | |||
Minister
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
|
Citaat:
Heeft niks met dogma te maken. Citaat:
Ja, Jantje betaalt met (extra) tijdsverlies voor zichzelf, veroorzaakt daarmee ook (extra) tijdsverlies voor de anderen wat hem niks interesseert. Hence, die kost is extern. Ik kan het moeilijk nog simplistischer uitleggen... Dat is ook niemands “schuld” he. Altijd weer die vreemde obsessie met schuld... En het verschil met het everzwijn is dat de consument daar WEL de meerkost betaalt in de prijs, in tegenstelling tot de file waar-ie enkel betaalt met eigen tijd en geen rekening houdt met de tijd van de anderen. ziet ge dat verschil Patrick? Citaat:
Ge zou maar ne keer ontmaskerd worden als ge uw baanbrekende inzichten zou publiceren, he Patrick! Ik gebruik ook helemaal geen gezagsargument; ge moogt stoppen met dat soort non-argumenten. Ik krijg het u gewoon niet uitgelegd. Dat ligt mogelijk aan mijn beperkte pedagogische kunde of aan uw beperkte kennis/intellect/koppigheid. Dat laat ik in het midden Dat uw logische conclusie dan is “de cursus is fout” eerder dan “misschien begrijp ik het niet”... mja, dat vind ik echt zeer grappig. Dat is dus typisch Dunning-Kruger. Doen we nog verder of laten we het erbij?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 5 mei 2019 om 15:54. |
|||
5 mei 2019, 15:57 | #278 | |
Minister
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
|
Citaat:
Ik denk het niet he; hij/zij denkt alleen aan zijn eigen tijd(sverlies)
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
|
5 mei 2019, 16:24 | #279 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
|
Citaat:
Veronderstel dat we het verlies op €40 per persoon budgetteren. Dus iedereen krijgt €30 maar iedereen moet iets in de pot stoppen om die €30 te betalen. Het resultaat zal zijn dat je 30 € moet betalen en dat je €30 krijgt. Maw, de kosten/baten zijn in balans. En laat dit nu net de huidige toestand zijn. Iedereen verliest maar niemand betaalt omdat het eigen verlies het verlies van de anderen compenseert. |
|
5 mei 2019, 16:34 | #280 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
|
Citaat:
Op het einde of staart van de file ben je niet verantwoordelijk voor de file Dus je schuif van de staart naar de kop van de file, en in die periode evolueert uw tarief van geld krijgen in de staart tot neutraal punt in het midden, tot,betalen op het einde. En in totaal is dat een nuloperatie. Wanneer je de schuldige bent van de file door een accident, zou je die volledige file duidelijk moeten betalen Wanneer je echter vlot voorbij dat punt rijdt moet je niet betalen volgen mij Er bestaat bovendien bewijs op internet dzt voertuigen teveel externaliteit,betalen, dus er is niets dat ze nog moeten betalen. De Belgen betalen 1700 euro per auto per jaar, en dat is meer dan NL of Fr waar ze 1200 euro per auto per jaar betalen |
|