Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juli 2019, 18:52   #221
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En de verkeersongevallen statistieken gaan weer skyhigh.

Nope. Zoek maar alternatieven voor de wagen.
Ongelukken in de files die er niet meer zijn?
Zoek maar alternatieven voor uw RotCommies.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 15 juli 2019 om 18:52.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 18:54   #222
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En het zal er wel komen. De files kosten onze economie te veel en er zijn te veel mensen die halsstarrig de wagen blijven gebruiken of ver pendelen ipv te verhuizen of een andere job zoeken.
De files worden veroorzaakt door de Commies.
Ja, dezelfden die de taksen heffen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 23:01   #223
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De files worden veroorzaakt door de Commies.
Ja, dezelfden die de taksen heffen.
Ik zal nog wat links stemmen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 05:11   #224
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is zo goed als geen alternatief. Rekeningrijden laat de massale hoeveelheid buitenlanders meebetalen.
Kijk als het erop aankomt om een auto per km te belasten aan dezelfde gemiddelde vlootprijs als nu, is dat ok.

maar
1/ voor de EV smijt je al het kind met het badwater weg
2/ in BE denken ze alle problemen te moeten oplossen met die heffing: dus een extra heffing voor de file, een milieu heffing bovenop de diesel, een heffing bovenop voor de steden, een heffing volgens de cylinderinhoud en we zijn daar weer
3/ ineens gaan ze dan taksen afschaffen,terwijl het dan helemaal niet duidelijk is wat ze gaan afschaffen

op den duur, betaal je dus voor elke vorm van taks voor dezelfde zonden. En
En dat klopt niet..

Als je een taks heft op het weggebruik, moet hij effectief ook gaan over de m2 wegdek die je beklakt x de tijd die je het gebruikt...

In theorie dus:
--een grotere auto betaalt meer, maar zjin uitstoot betaal je via de bezine taksen. En de CO2 betaal je via een CO2 taks op de benzine

-- en per gereden km op die wegdek aan de gemiddelde snelheid geeft een idee van zijn gebruik op het wegdek

- een vervuiling in de steden zou je nog een LEZ taks kunnen heffen in de steden niet forfaitair maar per gereden km, en rekening houdend als hybride dat hij zonder vervuiling door stad gaat

- en een filetaks is gewoon een heffing op het gebrek aan investeren van de overheid; Of je beloont de overheid om geen investeringen te doen. Je moet dat budget dat gebruiken om alternatieven te financieren en anders moet je er niet aan denken
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 12:09   #225
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Als Euronorm 7 er komt menen sommige experten dat het einde van de diesel bij personenwagens nabij is. Te duur (emissietechniek) om nog voldoende winsten te genereren.

Als de euronorm 7 er komt in 2021-2022? gaan er nog meer met dieselmotoren stoppen omdat ze eenvoudigweg te duur worden = minder winst, eerste de kleinere modellen maar dan ook de grotere:

Citaat:
Bovendien, met Euro 7 gepland voor de auto, worden de grenswaarden voor stikstofoxiden enorm verlaagd. Deze zijn, zoals reeds vermeld, momenteel op Euro 6 op 80 mg of 60 mg per kilometer. Volgens informatie van Focus Online is het mogelijk dat vanaf Euro 7 zelfs alleen een waarde van 35 tot zelfs maar 20 mg stikstofoxiden per kilometer is toegestaan. Voor de autofabrikant zou dat een grote hindernis zijn die moet worden overwonnen.
Citaat:
Een blik in de toekomst: heeft de diesel met Euro 7 uitgediend?

Als de emissienorm Euro 7 verplicht wordt voor voertuigen, zien experts drastische consequenties. Sommigen zeggen al dat de nieuwe klasse vervuilende stoffen het einde van de dieselmotor zou betekenen.

Maar waarom is dat? Om te kunnen voldoen aan de extreem strikte limieten met betrekking tot de uitstoot van stikstofoxiden, zou een nog effectievere vorm van uitlaatgasnabehandeling nodig zijn. Om deze te implementeren zou echter buitengewoon duur en daarom duur zijn. De fabrikanten zouden veel geld moeten investeren in de ontwikkeling van nieuwe systemen. En deze kosten zouden dan worden toegevoegd aan de prijzen van nieuwe voertuigen en dus ook duur zijn voor de consument.

Om deze reden veronderstellen sommige experts dat Euro 7 ertoe zal leiden dat de autofabrikanten niet zullen blijven vertrouwen op de dieselmotor, maar zich meer zullen richten op de ontwikkeling van benzine en hybride en elektrische voertuigen.

Sommige fabrikanten lijken langzaam maar zeker afscheid te nemen van diesel. Zo kondigde Håkan Samuelsson, CEO van Volvo, al in mei 2015 aan dat de Zweedse autofabrikant in de nabije toekomst geen dieselmotoren meer zou produceren. De familie V60, waarvan de tweede generatie is gebouwd sinds 2018, zou de laatste Volvo-diesel moeten zijn. Vanaf 2020 beweert het bedrijf zelfs dat het vanaf 2020 alleen op e-mobiliteit zal vertrouwen.

Andere autofabrikanten zijn niet zo radicaal als Volvo met betrekking tot Euro 7, maar lijken de diesel steeds minder ruimte te geven. VW, Audi en Skoda willen bijvoorbeeld geen dieselmotoren in kleinere modellen gebruiken. Nissan is van plan om het dieselaanbod stapsgewijs te verkleinen. Honda wil de productie volledig omschakelen naar elektrische auto's en hybride modellen.
uit:
Citaat:
https://www.bussgeldkatalog.org/euro-7/

Citaat:
Weiterhin ist bei Euro 7 fürs Auto geplant, dass die Grenzwerte für Stickoxide massiv gesenkt werden. Diese liegen, wie bereits erwähnt, momentan bei Euro 6 noch bei 80 mg bzw. 60 mg pro Kilometer. Nach Informationen von Focus Online ist es möglich, dass ab Euro 7 sogar nur noch ein Wert von 35 bis sogar nur 20 mg Stickoxiden pro Kilometer erlaubt ist. Für die Autobauer wäre das eine große Hürde, die es erst einmal zu überwinden gälte.
Ein Blick in die Zukunft: Hat der Diesel mit Euro 7 ausgedient?

Sollte die Abgasnorm Euro 7 für Fahrzeuge verpflichtend werden, sehen Experten drastische Folgen. Einige sprechen bereits davon, dass die neue Schadstoffklasse das Ende des Diesel-Motors bedeuten würde.

Doch woran liegt das? Um die äußerst strengen Grenzwerte hinsichtlich des Ausstoßes von Stickoxiden einhalten zu können, wäre eine noch effektivere Form der Abgasnachbehandlung nötig. Diese umzusetzen, wäre jedoch äußerst aufwendig und damit auch teuer. Die Hersteller müssten viel Geld in die Entwicklung neuer Systeme stecken. Und diese Kosten würden dann auf die Preise neuer Fahrzeuge aufgeschlagen werden und damit auch dem Verbraucher teuer zu stehen kommen.

Aus diesem Grund gehen manche Experten davon aus, dass Euro 7 dazu führen wird, dass die Autobauer nicht weiter auf den Diesel-Motor setzen, sondern sich vermehrt auf die Entwicklung von Benzinern sowie Hybrid- und Elektrofahrzeugen konzentrieren werden.

Schon jetzt scheinen sich manche Hersteller langsam aber sicher vom Diesel zu verabschieden. So hat Håkan Samuelsson, Vorstandsvorsitzender von Volvo, bereits im Mai 2015 mitgeteilt, dass der schwedische Autobauer in naher Zukunft keine Diesel-Motoren mehr herstellen werde. Der Familienkombi V60, dessen zweite Generation seit 2018 gebaut wird, soll der letzte Volvo-Diesel sein. Ab 2020 will das Unternehmen nach eigenen Angaben sogar nur auf E-Mobilität setzen.

Andere Autobauer sind mit Hinblick auf Euro 7 zwar nicht ganz so radikal wie Volvo, scheinen dem Diesel aber trotzdem immer weniger Raum einzuräumen. So möchten VW, Audi und Skoda etwa keine Diesel-Motoren mehr in kleineren Modellen verbauen. Nissan plant, das Diesel-Angebot Schritt für Schritt zu verkleinern. Honda möchte die Produktion komplett auf Elektroautos und Hybridmodelle umstellen.
Stockwagens met oude euronormen (dus euro 6c) worden met kortingen van 20-40% op de straat gesmeten. September 2019 wordt namelijk Euro 6d-Temp verplicht, wat later Euro 6d, nog wat later Euronorm 7...
Sjoemeldiesels euro 6 wie waagt het?

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190721_...trenger-worden

Autoverkopers zwaaien met kortingen tot 40% omdat normen strenger worden

Vandaag om 07:30 door Christof Willocx

Veel autoverkopers bieden deze zomer grote kortingen aan op stockwagens, omdat de uitstoot van schadelijke stoffen van die wagens nog volgens de oude normen is gemeten. Vanaf 1 september gelden strengere normen en mogen veel oude stockwagens niet meer worden ingeschreven.
Garage Jaguar Landrover Peeters in Herentals verkoopt zijn laatste stockwagens nu met kortingen die oplopen tot 20%. “Het gaat om zeventig wagens die we in voorraad hebben en onmiddellijk leverbaar zijn”, zegt manager Nik Bosmans. “Enkele van deze auto’s moeten voor 1 september worden ingeschreven bij de Dienst Inschrijving Voertuigen, omdat de uitstoot van koolstofdioxide en stikstof voor die wagens nog op de oude wijze wordt gemeten. Bij de nieuwe auto’s zijn de testen veel strenger. We geven dus extra kortingen om deze wagens te verkopen.”

Ook autosupermarkt Cardoen biedt grote kortingen aan. “We hebben meer dan duizend stockwagens van allerlei merken. Op veel modellen krijg je kortingen tussen 30 en 40%”, zegt Ivo Willems, verkoopdirecteur van Cardoen.

Geld of gezondheid

Is het voor de consument interessant om op de kortingen op stockwagens in te gaan, of schuilt er een addertje onder het gras?

“Die kortingen zijn zeker interessant”, zegt Mark Pecqueur, autospecialist van de Thomas More Hogeschool. “Je krijgt als klant zelfs twee keer korting. Want omdat die oude stockwagens volgens de officiële papieren minder CO2 uitstoten dan ze eigenlijk doen, betaal je als klant ook een lagere verkeersbelasting. Dat komt omdat die verkeersbelasting afhangt van de hoeveelheid CO2 die een auto officieel uitstoot. Het belastingvoordeel kan oplopen tot 50 ?* 60 euro per jaar.”

Geld is één ding. Maar onze gezondheid is ook belangrijk. Zijn de stockwagens slechter voor onze gezondheid, omdat ze in werkelijkheid meer uitstoten dan op het papier staat?

“Voor benzinewagens niet, omdat de katalysatoren al langer veel vervuilende deeltjes filteren”, zegt Marc Pecqueur. “Bij dieselwagens is er wel een grotere vooruitgang bij de nieuwste modellen. Wagens die voldoen aan de nieuwe Euro 6d-temp-norm stoten veel minder stikstof uit dan de stockwagens van de oudere norm.”

Een te hoge stikstofuitstoot kan leiden tot problemen met de luchtwegen en kan astma-aanvallen bevorderen.

Onrust

Maar zelfs als u geen stockwagen koopt, kunt u nog een koopje doen. “Ook op niet-stockwagens geven we gemiddeld 2% meer korting dan vorig jaar”, zegt Ivo Willems van Cardoen. “Mensen twijfelen over de aankoop van een nieuwe wagen, omdat dieselwagens niet meer binnen mogen in lage-emissiezones en een elektrische auto voor velen nog te duur is.”

Volgens Pecqueur heeft de overheid die onrust bij de consument zelf in de hand gewerkt. “Vroeger gaf de overheid korting op de aankoop van een auto met een Euro 4-dieselmotor, omdat die zo milieuvriendelijk was”, zegt Pecqueur. “De jongste van die auto’s zijn zo’n tien jaar. Vanaf volgend jaar moeten consumenten betalen om met diezelfde auto’s nog binnen te mogen in de lage-emissiezone. Dat is geen consistent beleid. Het is logisch dat de consument wantrouwig wordt.”

Bonus

De lagere vraag naar auto’s leidt dus wel tot hogere kortingen. Scheuren autoverkopers daar hun broek niet aan?

“Hun winstmarges liggen niet hoog, maar ze geven die kortingen om een bonus te krijgen van hun importeur”, zegt Pecqueur. “Een autoverkoper moet enkele jaren op voorhand aan de constructeur laten weten hoeveel auto’s hij denkt te verkopen. Nu de vraag is verminderd, dreigen veel verkopers hun verkoopdoel niet te halen en dan missen ze een bonus. Door klanten nu korting te geven bij een aankoop, kunnen ze de vraag aanzwengelen en hun bonus alsnog krijgen.”

Nieuwe tests zijn strenger, langer en sneller

Vanaf 1 september 2019 moeten ook veel stockwagens, die bijna onmiddellijk kunnen worden verkocht en hun tests voor de uitstoot dus al achter de rug hebben, voldoen aan de strenge WLTP-normen.

WLTP is de afkorting voor Worldwide harmonized Light Vehicles Test Procedure. Het verschil met de vorige normen is onder meer dat de auto’s in het laboratorium voortaan drie keer een half uur worden getest, in plaats van drie keer twintig minuten. Ze moeten tijdens die testprocedures ook een gemiddelde snelheid van 46,5 km per uur halen in plaats van 34 km per uur. Daarnaast wordt er meer rekening gehouden met allerlei elementen, zoals de invloed die de uitrusting van de auto kan hebben op de CO2-uitstoot.

https://www.autogids.be/autonieuws/o...uitgelegd.html

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2019 om 12:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 08:53   #226
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

micele

is dat europees die deadline of is dat alleen voor belgie ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 09:12   #227
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

De euronorm zal de dieselwagen niet laten verdwijnen, er zal steeds minder vraag naar komen. Steeds meer mensen hebben ervaring met elektrisch rijden en zullen de voordelen ervan kennen, deze mensen zullen in de meeste gevallen geen diesel meer willen.

Laat ons eens terug kijken naar begin jaren '80. Diesel personenwagens waren toen eerder zeldzaam. Ik herinner me dat mijn vader ooit thuis kwam met een Peugeot diesel ergens rond 1980. Dat ding moest je in de winter bijna een minuut voorverwarmen voor je het kon starten. De dieselmotor maakte veel lawaai en de auto was een pak trager dan vergelijkbare benzines. De auto had hij meegekregen op zijn werk en fungeerde daar als km-vreter voor werfleiders. Ik herinner me dat in die tijd bijna niemand pro-diesel was.

Enkele jaren later zag je hier en daar een diesel opduiken. In de meeste gevallen ging het dan om de 1600cc diesel van volkswagen. Deze was praktischer in het gebruik en moest geen minuut meer voorverwarmd worden, enkele seconden waren genoeg. Bovendien was deze erg zuinig. Echt snel waren deze dingen echter niet.

De diesel werd pas echt omarmd door de mensen wanneer de turbodiesels met directe injectie ter beschikking kwamen (TDI's, e.d.). Plots waren diesels snel, met veel koppel en bleven ze zuinig. Vooral het koppel in lagere toeren was zeer aangenaam om te rijden en konden de benzine motoren op dat moment niet bieden.

Volgens mij staan we nu weer voor een soortgelijke verandering. De elektrische wagen rijdt zeer aangenaam. Er is een ongelooflijk koppel onmiddellijk beschikbaar en de 'brandstof' is zeer goedkoop. Het bereik en het gebrek aan snelle laadpalen waren de argumenten om geen EV te kopen. Deze argumenten worden de laatste tijd echter een pak minder sterk.

Een paar jaar geleden was het bereik van de gemiddelde EV slechts 150 ?* 200 km. Enkel bij Tesla kon je een (peperdure) EV kopen met meer bereik. Ondertussen heeft Tesla de Model 3 uitgebracht door voor meer mensen bereikbaar is, met een bereik van meer dan 400 km. Andere merken brengen (goedkopere) modellen uit met een bereik dat in die buurt komt.

Toen ik in november 2016 mijn Tesla bestelde waren er in de stad waar ik woon (Mechelen) slechts twee openbare laadpalen. Ondertussen zijn het er een pak meer geworden, ik schat zo'n 30. Dit zijn in de meeste gevallen palen die max 22 kW leveren. Dit zijn geen palen die je gebruikt als een tankstation, snel vullen en weer weg. Je kan deze gebruiken als je enkele uurtjes doorbrengt in de stad. De meeste wagens zullen aan deze palen laden aan 11 kW en dat levert voor een Model 3 toch zo'n 60 km bereik per uur op.

Ondertussen zijn er ook snelle laadpalen beschikbaar. Tesla heeft al jaren zijn supercharger netwerk, maar bovendien heeft het dit de laatste jaren enorm uitgebreid. Weerom toen ik mijn Tesla kocht in 2016 waren er 4 superchargers in België: Aartselaar, Machelen, Nijvel en Gent. Nu net geen 3 jaar later is het netwerk enorm uitgebreid:
- Ekeren
- Edegem
- Machelen
- Nijvel
- Aalst
- Lokeren
- Brugge
- Kortrijk
- Heusden-Zolder
- Verviers
- Waver
- Aarlen
Deze superchargers leveren 120 kW max. en je kan er met een Model S of X tot 80% laden op 30 ?* 40 minuten. Deze superchargers zullen echter een upgrade krijgen waardoor laden tot 250 kW mogelijk wordt.
Ondertussen zijn er ook andere spelers op de markt met snelle laadpalen. Ionity installeert laadpalen door heel Europa waar je tot 350 kW kan laden. De Model 3 haalt hier net geen 200 kW uit en laadt daarmee sneller bij Ionity dan bij de huidige superchargers.

Steeds meer mensen rijden met een EV en ondervinden de voordelen. De elektriciteit kost veel minder dan de diesel of benzine. Het koppel van de elektromotor is zeer aangenaam bij het rijden. Zeker als je thuis kan laden verlies je bijna nooit tijd aan een tankstation. Het bereik dat de meeste mensen nog afschrikt blijkt meer dan voldoende te zijn behalve enkele keren per jaar. Voor deze lange ritten, die een gemiddeld gezin misschien één of twee keer per jaar doet, zijn er snelle laders waardoor er niet of nauwelijks gewacht moet worden.

Mensen zullen elektrisch gaan rijden, niet omwille van de euronorm, maar omwille van het gebruiksgemak van een EV. Alles ligt klaar om elektrisch te rijden enkel de prijs moet nog (een beetje) dalen.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 10:05   #228
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zal nog wat links stemmen.
Dat maakt niks uit, je reikt je carte blanche uit aan een ander, om dan lijdzaam toe te moeten zijn. Tenzij je beslist om volgens de Commie definiering "terrorist" te worden, natuurlijk.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 10:09   #229
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
De euronorm zal de dieselwagen niet laten verdwijnen, er zal steeds minder vraag naar komen. Steeds meer mensen hebben ervaring met elektrisch rijden en zullen de voordelen ervan kennen, deze mensen zullen in de meeste gevallen geen diesel meer willen.
Hoeveel auto's op 100 in Belgie halen hun rij-energie uit batterijen?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 10:53   #230
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Hoeveel auto's op 100 in Belgie halen hun rij-energie uit batterijen?
wel kijk gewoon naar het aanbod en de prijs die ze vragen... voor 50-80K heb je simpelweg topsegment auto's... En een Jaguar Ipace is niet meer dan een kleinere Fpace. Die Fpace heb je voor 40K-60K en die Ipace kost 80K Het verschil is echt te groot om ooit uw benzine terug te verdienen.. Dus je weet al op voorhand dat je bezig bent met fiscaliteit (verhoogde aftrek), subsidies binnenrijven, en de gewone burger staat in de koude

als VW voor zijn eID3 een soort elektrische golf segment 22K-30K vraagt, kun je veronderstellen dat ze de markt gaan openbreken met drie modellen bij Seat,VW,Skoda en dat het platform de basis wordt voor een vloot auto's die burgers met plezier gaan kopen omdat ze daar een aanbod hebben die betaalbaar , efficient de markt in gang trekt

indertijd anno 1980 was een Golf D een auto van 10K... en verbruikte die 5liter
hij had 44kW en dat was juist genoeg om 140km/u te rijden, en hij reed vlotter dan de mercedes 190D die dezelfde of iets meer kw's uit een 1.6l puurde ipv een 2liter. Trok hij dus sneller op en verbruikte minder dan het mercedes ploert van een diesel


als ze terug hetzelfde doen, verwacht ik dat de markt in gang getrokken wordt door VW... nog meer dan Tesla... het is een bestaand distributienetwerk, het is een gekend betrouwbaar merk, het is een auto opgebouwd op een chassis van NUL, dus niet een traditionele auto die omgebouwd wordt. En een merk die er wil voor gaan, die gaat zorgen dat het economisch klopt om zo'n auto te kopen

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 juli 2019 om 10:56.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be