Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2019, 09:52   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Allez kom zeg, je weet begod goed genoeg dat er hier zijn die niet willen weten van een abo op de klootzakken van De Morgen.
Knip en plak wat je wou meedelen. Met opgave van (zoals je deed) een behoorlijke link, is dat geen probleem.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 09:53   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Dat zijn meestal slechtbetaalde freelancers. Ik probeer ze vriendelijk maar ferm te zeggen dat ik geen interesse heb en de jongste tijd lukt dat meestal (ze hebben waarschijnlijk ook wel wat training gehad).
Soms is er wel eentje die het niet begrepen heeft en dan leg ik gewoon af.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 09:55   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Voor mijn gsm heb ik dat "geen pub" laten inschrijven op die website.
Daar krijg ik geen meldingen meer. Mijn gsm nummer is moeilijker te vinden in het buitenland.

Een vast nummer, dat gemeld wordt op de witte gids, is wel vindbaar vanuit het buitenland.
Verder moet het simpel zijn om vanuit het buitenland een programma te laten bellen naar alle getallen die een telefoonnummer kunnen zijn in b. en pas als er een verbinding is, de telefoon-mederwerker in te schakelen.

Want jullie weten het toch: de b. wetgeving is niet van tel in het buitenland.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 09:56   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez kom zeg, je weet begod goed genoeg dat er hier zijn die niet willen weten van een abo op de klootzakken van De Morgen.
Knip en plak wat je wou meedelen. Met opgave van (zoals je deed) een behoorlijke link, is dat geen probleem.
Er zijn inderdaad véél mensen die de pest hebben aan de paywalls en die gaan de laatste tijden in stijgende lijn.

p.s.

Televerkoper aan de lijn houden, een uurtje of zo, dan loopt zijn/haar eigen telefoonrekening of zie ik dat verkeerd?

Of je zet een vriendelijke boodschap in uw 'gsm' die opkomt als u niet opneemt zo van:

"Ik ben er even niet. Straks misschien ook niet. Morgen misschien wel. Dus doe geen moeite want ik ben er echt niet."

Oh, klonk dat niet als een sketch van wijlen Gaston Berghmans Joske Vermeulen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 augustus 2019 om 10:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 09:57   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor mijn gsm heb ik dat "geen pub" laten inschrijven op die website.
Daar krijg ik geen meldingen meer. Mijn gsm nummer is moeilijker te vinden in het buitenland.

Een vast nummer, dat gemeld wordt op de witte gids, is wel vindbaar vanuit het buitenland.
Verder moet het simpel zijn om vanuit het buitenland een programma te laten bellen naar alle getallen die een telefoonnummer kunnen zijn in b. en pas als er een verbinding is, de telefoon-mederwerker in te schakelen.

Want jullie weten het toch: de b. wetgeving is niet van tel in het buitenland.
Dat merk je dadelijk: opnemen en 'hallo'. Als er na 2 seconden geen antwoord is, is het een televerkoper.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 10:15   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat merk je dadelijk: opnemen en 'hallo'. Als er na 2 seconden geen antwoord is, is het een televerkoper.
"Hallo met Henk?"

Wat in sommige gevallen ook 'leuk' is dat als u zelf eens gebruik wil maken van een hulpdienst van uw telefoon/internetaanbieder.

In sommige gevallen krijg je dan iemand aan de lijn die gelijk over wat anders begint dan over het probleem dat u voorlegt zo van:

"Oh, ik zie dat u nog een iets ouder abonnement heeft."

U reageert beleefd: Ik ben er tevreden mee.

"Ja maar de meeste andere mensen hebben al een ander abonnement genomen meneer"

U hoort dan een belletje rinkelen want het gaat om een véél duurder abonnement dat men u aan de hand wil doen.

U gooit gewoon de telefoon op en zet de zoektocht naar het 'probleem' zelf voort met wat opzoekwerk op het net wat in bepaalde gevallen een oplossing kan bieden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 17:29   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Dat verhaal is heel herkenbaar. Ik heb ook ooit een telefoon gehad die anoniem belde en zich voorstelde als een telecom firma. Ik antwoordde ook dat het ongeloofwaardig overkomt. Uiteindelijk leek het wel legitiem. Professioneel is anders.

Onlangs nog voor mijn gasaansluiting anonieme oproepen van Fluvius. Zelfde ongeldig excuus dat het systeem niet anders zou toelaten. En dan maar klagen over werkdruk.... Mensen nemen nog amper een telefoon aan. Als ze het nummer niet kennen nog minder. Als het een anoniem nummer is al bijna helemaal niet.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 17:32   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat verhaal is heel herkenbaar. Ik heb ook ooit een telefoon gehad die anoniem belde en zich voorstelde als een telecom firma. Ik antwoordde ook dat het ongeloofwaardig overkomt. Uiteindelijk leek het wel legitiem. Professioneel is anders.

Onlangs nog voor mijn gasaansluiting anonieme oproepen van Fluvius. Zelfde ongeldig excuus dat het systeem niet anders zou toelaten. En dan maar klagen over werkdruk.... Mensen nemen nog amper een telefoon aan. Als ze het nummer niet kennen nog minder. Als het een anoniem nummer is al bijna helemaal niet.
Dat zijn dikwijls slechtbetaalde freelancers. Wie weet bellen ze zelfs gewoon van thuis uit of via schimmige onderaannemers.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 21:51   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik zet ze op wachtmuziek, van mezelf uiteraard
Als ik al eens opneem, zeg ik niets. Geen "hallo" of niks. Ik neem gewoon de telefoon "van de haak". Meestal wordt er dan automatisch opgelegd aan de andere kant na 4 of 5 seconden stilte. Als er al eens gesproken wordt, en ik herken dat het een reclame oproep moet zijn, dan haak ik meestal direct terug in. Als ze dan terugbellen 5 minuten later, dan neem ik af, leg de telefoon daar, en ga weg. 5 minuten later kom ik kijken of er nog niet ingehaakt is aan de andere kant. Meestal wel.

Mijn idee is dat ze niks van mij te weten komen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 22:03   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Ik vermaak mij daar mee. Meestal vraag ik wat harder te praten opdat ik slecht hoor. Dat doen ze dan waarop ik nogmaals zeg sorry maar ik hoor u nog steeds zeer slecht. Af en toe heb ik geluk en begint er ene letterlijk te roepen waarop ik...sorry maar ik hoor U echt niet.....Ik ben toch een slecht vel denk ik dan bij mezelf.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 07:44   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat zijn dikwijls slechtbetaalde freelancers. Wie weet bellen ze zelfs gewoon van thuis uit of via schimmige onderaannemers.
Heel dikwijls. Een groot deel belt anoniem in via gsm. Voor al deze situaties, thuiswerk, onderaanneming en bellen via gsm zijn er telecom oplossingen om niet anoniem te bellen. Ze kunnen in al van deze gevallen het vast nummer van hun dienst weergeeft met een deftig geconfigureerde telecom oplossing.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 09:31   #32
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Een tijd geleden kreeg ik redelijk wat reklame op naam thuis gestuurd en regelmatig telefoon om me iets aan te prijzen.
Tot ik zo een briefschrijver heb gebeld met de vraag "hoe komt u aan mijn adres"?
Na doorgeschakeld te zijn kreeg ik een of andere verantwoordelijke manager aan de lijn die me vertelde dat ze die adressen kochten bij een firma ergens in Brussel.
Die firma gebeld en gezegd me van hun lijsten te schrappen.
Sedertdien krijg ik geen reklame meer op naam en belt men me ook niet meer....
Rust....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 07:03   #33
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een tijd geleden kreeg ik redelijk wat reklame op naam thuis gestuurd en regelmatig telefoon om me iets aan te prijzen.
Tot ik zo een briefschrijver heb gebeld met de vraag "hoe komt u aan mijn adres"?
Na doorgeschakeld te zijn kreeg ik een of andere verantwoordelijke manager aan de lijn die me vertelde dat ze die adressen kochten bij een firma ergens in Brussel.
Die firma gebeld en gezegd me van hun lijsten te schrappen.
Sedertdien krijg ik geen reklame meer op naam en belt men me ook niet meer....
Rust....
Is inderdaad het beste dat je kan doen "schrap me van de lijst" dan ben je even gerust, een paar jaar later is er wel een reorganistie in het bedrijf en nemen ze die oude lijst opnieuw en dan begint het spelletje opnieuw.
Maar mijn ervaring is ook , "schrap me van die lijst" en dat werkt wel
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 14 augustus 2019 om 07:04.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 07:54   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Reclamedrukwerk vermijden.

Niemand weet waar ze te vinden zijn: stickers met ‘geen reclame’.

Speel ik er verder even op in maar ik heb er eigenlijk zelf totaal géén last van, niet op gsm/niet de brievenbus.

Maar dat zal zoals ik al eerder schreef liggen aan het feit dat ik raar of zelfden mijn tel/mail N° weggeef en weg blijf van (a)sociale netwerken zoals FB/Twitter andere.

Gaat u naar een winkel dat botst u bij het betalen aan de kassa meestal op de vraag: wat is uw @-mail adres tel nummer, andere gegevens.

Ik zeg dan altijd: Daar hebt ge geen affaire mee.

Een 'uit de lucht gegrepen' voorbeeld:

Ook Facebook liet opnames van gesprekken afluisteren.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 augustus 2019 om 07:59.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 08:02   #35
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Speel ik er verder even op in maar ik heb er eigenlijk zelf totaal géén last van, niet op gsm/niet de brievenbus. Maar dat zal zoals ik al eerder schreef liggen aan het feit dat ik raar of zelfden mijn tel/mail N° weggeef en weg blijf van (a)sociale netwerken zoals FB/Twitter andere. Gaat u naar een winkel dat botst u bij het betalen aan de kassa meestal op de vraag:
wat is uw @-mail adres tel nummer, andere gegevens.
Ik zeg dan altijd: Daar hebt ge geen affaire mee.
Die of dat mens doet alleen maar zijn/haar werk.
Ge zou dat dan ook wat minder boers mogen zeggen. Mijn gedacht, he.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 16:28   #36
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Maar mijn ervaring is ook , "schrap me van die lijst" en dat werkt wel
Ik wil dat het hier ook werkt. Helaas.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 16:30   #37
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik merk ook dat die "bedrijven" werken met verschillende caller ID's en telefoonnummers. Als je probeert zo'n nummer te bellen krijg je te horen dat het niet langer in gebruik is. Om ze op te sporen moet je geregeld die nummers melden zodat ze een patroon kunnen ontwaren.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 16:32   #38
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Die of dat mens doet alleen maar zijn/haar werk.
Ge zou dat dan ook wat minder boers mogen zeggen. Mijn gedacht, he.
Dikwijls gaat het om ordinaire oplichters. Criminelen in feite. ALs je daar beleefd tegen wil zijn heb je eigenlijk geen zelfrespect.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 16:36   #39
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.269
Standaard

Ik begrijp de mensen niet die opgebeld worden en dan besluiten van "haja, ik ga dat kopen van die anonieme beller".
Als niemand zich nog op die manier zou laten oplichten, dan zou het bellen ook wel stoppen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 07:06   #40
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dikwijls gaat het om ordinaire oplichters. Criminelen in feite. ALs je daar beleefd tegen wil zijn heb je eigenlijk geen zelfrespect.
Herlees waarop ik antwoordde: Hij had het, als klant met zijn karretje over de kassier/kassierster in een supermarkt.

Da's niet hetzelfde waar jij het over hebt, juist ofni?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be