Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2019, 20:02   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik wil hier Micele niet gaan verdedigen (ik heb mijn mening over EV’s) maar dat hoger zwaartepunt van SUV’s is gewoon een feit. Je moet dat compenseren met de ophanging (fysiek of electronisch) of anders gewoon traag rijden.
2
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 20:26   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik wil hier Micele niet gaan verdedigen (ik heb mijn mening over EV’s) maar dat hoger zwaartepunt van SUV’s is gewoon een feit. Je moet dat compenseren met de ophanging (fysiek of electronisch) of anders gewoon traag rijden.
Een SUV en jeep zijn nog lang niet hetzelfde.
Maar beiden zijn gewoon alles wat je in een wagen zoekt.
En hun hellingshoek is hoger dan een ander.

Maar soit het is kommaneuken tegenwoordig.
Die mag er in...die dan weer niet.
Wie beslist zulke achterlijkheid feitelijk?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 september 2019 om 20:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 20:29   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb ooit een draad gestart over de onzin van SUV’s. Het zijn gewoon zwaardere auto’s met een slechtere wegligging.
Al de maatregelen om de CO2 uitstoot van auto’s te verminderen zijn teniet gedaan door de meerverkoop van SUV’s.

En blijkbaar zijn het vooral vrouwen die SUV’s willen omdat ze zich veiliger voelen.
Als binnenkort iedereen met een SUV Rijdt is daar dan ook niks veiligers meer aan. Wat is de volgende stap ? Een vrachtwagen ? En daarna een Tank ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 20:29   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een SUV en jeep zijn nog lang niet hetzelfde.
Maar beiden zijn gewoon alles wat je in een wagen zoekt.
En hun hellingshoek is hoger dan een ander.

Maar soit het is kommaneuken tegenwoordig.
Die mag er in...die dan weer niet.
Wie beslist zulke achterlijkheid feitelijk?
Bende jaloerse ambtenaren die proberen hun pensioen te redden op uw kosten en een alibi zoeken om u te belasten, en denken dat je verliefd bent op uw auto dat je dat eeuwig gaat blijven betalen, maar vergeten dat ze gewoon de economie een hak zetten en mensen hun auto met verlies verkopen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 20:31   #65
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als binnenkort iedereen met een SUV Rijdt is daar dan ook niks veiligers meer aan. Wat is de volgende stap ? Een vrachtwagen ? En daarna een Tank ?
Bane toch, die SUV’s hebben gewoon allemaal een grotere kreukelzone, dus twee SUV’s tegen elkaar is veiliger dan twee fiat 500x tegen elkaar
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 20:43   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

SUV betekent wel Sport and Utility.

Eigenlijk zijn dat de aangepaste opvolgers van de MPV's.

De jeeps en pick ups hebben een accent op werk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 20:47   #67
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

In elk geval bvb een Kia stonic, of een Renault captur een Nissan juke, en fiat 500x, maar ook Mercedes gla z, BMW X1 zijn totaal belachelijk om ze als SUV te labelen. Dat zijn licht verhoogde breaks...je kan op de meeste van die auto’s geen 4x4 vinden, en ze rijden gewoon als een auto

Noem ze Barby SUV maar noem dat geen SUV . Dat is goed voor madame die een iets praktischer auto wil waar ze haar buggie kan in laden ,en boodschappen, en twee maxi cosis.maar de of road capaciteiten van die auto’s is Nul comma Nul

Je kan niet of road rijden met barby SUV’s

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 september 2019 om 20:50.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 20:49   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Bane toch, die SUV’s hebben gewoon allemaal een grotere kreukelzone, dus twee SUV’s tegen elkaar is veiliger dan twee fiat 500x tegen elkaar
Meerdere factoren spelen een rol inzake veiligheid. Bij een ongeval zijn niet alleen kreukelzones allesbepalend. Op welke plaats de ene auto inrijdt op de andere kan heel bepalend zijn. De auto die vol in de flank wordt geraakt is meestal de klos.
Er zijn zoveel aspecten die meespelen bij ongevallen.
Een ding lijkt wel in crashtests te zijn en dat is dat SUV's niet veiliger zijn dan berlines. Het veiligheidsgevoel dat men er in heeft is een vals gevoel.

Autogids ;

Vals veiligheidsgevoel
De hoge rijhouding geeft een vals gevoel van veiligheid. Je bent namelijk niet beter beschermd aan boord van een SUV dan in een traditionele berline. Het hogere gewicht zou het voordeel lichtjes in de richting van de SUV kunnen stuwen, maar de onafhankelijke crashtests van EuroNCAP ontkrachten dat.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 september 2019 om 20:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 20:51   #69
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Meerdere factoren spelen een rol inzake veiligheid. Bij een ongeval zijn niet alleen kreukelzones allesbepalend. Op welke plaats de ene auto inrijdt op de andere kan heel bepalend zijn. De auto die vol in de flank wordt geraakt is meestal de klos.
Er zijn zoveel aspecten die meespelen bij ongevallen.
Een ding lijkt wel in crashtests te zijn en dat is dat SUV's niet veiliger zijn dan berlines. Het veiligheidsgevoel dat men er in heeft is een vals gevoel.
Ze zijn wel veiliger in de stats ? Waar haal jij dat uit ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 20:52   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ze zijn wel veiliger in de stats ? Waar haal jij dat uit ?
Autogids ;

Vals veiligheidsgevoel
De hoge rijhouding geeft een vals gevoel van veiligheid. Je bent namelijk niet beter beschermd aan boord van een SUV dan in een traditionele berline. Het hogere gewicht zou het voordeel lichtjes in de richting van de SUV kunnen stuwen, maar de onafhankelijke crashtests van EuroNCAP ontkrachten dat.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 20:56   #71
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Autogids ;

Vals veiligheidsgevoel
De hoge rijhouding geeft een vals gevoel van veiligheid. Je bent namelijk niet beter beschermd aan boord van een SUV dan in een traditionele berline. Het hogere gewicht zou het voordeel lichtjes in de richting van de SUV kunnen stuwen, maar de onafhankelijke crashtests van EuroNCAP ontkrachten dat.
In de statistieken van de Duitse verz heb je minder gewonden etc in een SUV ze zijn dus weldegelijk veiliger. Je zou kunnen zeggen tegen een huis rijden zijn ze niet vieziger, maar in het botsen met een ander auto,zijn ze beter
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 21:02   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
In de statistieken van de Duitse verz heb je minder gewonden etc in een SUV ze zijn dus weldegelijk veiliger. Je zou kunnen zeggen tegen een huis rijden zijn ze niet vieziger, maar in het botsen met een ander auto,zijn ze beter
Ja ik spreek je niet tegen maar volgens mij ( en heel wat auto kenners) is een andere auto even veilig.
Maar volgens mij moet je bij een ongeval toch vooral geluk hebben

Autowereld ;

Een SUV geeft een beter veiligheidsgevoel

Omdat ze hoger zitten en een beter zicht op de weg hebben, voelen SUV-chauffeurs zich veiliger achter het stuur. Dat neemt niet weg dat breaks, hatchbacks en berlines aan dezelfde strenge veiligheidseisen moeten voldoen, en gelijkaardige scores laten optekenen in de Euro NCAP-tests. Voor zwakke weggebruikers is een aanrijding met een SUV dan weer minder goed nieuws, zo tonen diezelfde Euro NCAP-tests.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 21:17   #73
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik wil hier Micele niet gaan verdedigen (ik heb mijn mening over EV’s) maar dat hoger zwaartepunt van SUV’s is gewoon een feit. Je moet dat compenseren met de ophanging (fysiek of electronisch) of anders gewoon traag rijden.
That's just stating the obvious. Die dingen zijn hoger, dus hebben ze een hoger zwaartepunt.
Daar blaast onze Tesla-fanboy echter niet over, hij zit te janken dat die dingen per definitie minder comfort hebben, hetgeen pure and utter bullshit is. Goed om ff wat onnozele praat te verkopen, maar verder ook niet meer dan dat.

Qua comfort kunnen die even goed (en zelfs superieur) zijn aan de non-Suv's out there. Genoeg reviews online van automagazines die dat bevestigen, maar bon, links uitbraken is zijn ding, niet het mijne. Comfort is sowieso al iets subjectief.
Dat je er op een race-circuit niet mee moet uitpakken tegen iemand wiens zwaartepunt 2 cm boven de grond hangt, is wiedes. Again stating the obvious. En op zich treft dat want de doorsnee vrouw die typisch in die bakken zitten (as mine), hebben er geen nood aan om als eerste weg te zijn aan het rood licht, noch om aan 250/hr door de parking-spots van de mall te scheuren. Win-win
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 21:18   #74
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Kameel is op zijn bek gegaan. (edit: te hoog zwaartepunt)
*Grin*

Aiaiao, op zere teentjes getrapt

QED
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 21:29   #75
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

ADAC testen gaven als volgend resultaat bij algemeen komfort

4 Criteria:
- vering
- zetels
- binnengeluid
- klimatisering

Hoe lager het getal hoe beter.

SUV BMW X5 xdrive30d Steptronic (265 PS) zelfs met de optie comfortabele luchtvering (test 2019)

Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...Steptronic.pdf
Stand: Februar 2019
Test und Text: Dipl.-Ing. (FH) Alexander Lidl


KOMFORT 1,7 :

1,7 Federung
Der neue BMW X5 ist serienmäßig mit einer adaptiven Dämpferregelung ausgestattet. Gegen Aufpreis stehen ein straffer abgestimmtes Fahrwerk (adaptives M Fahrwerk) sowie das komfortorientierte Luftfederfahrwerk zur Wahl, mit dem der Testwagen ausgestattet ist

1,8 Sitze
2,1 Innengeräusch
1,3 Klimatisierung
Alle BMW 5 serie (diesel 4-cil of 6 cil), sedan of stationwagen-touring deden beter (1,4 op vering), ook zonder luchtvering!, de Touring heeft enkel achteraan luchtvering en eveneens niveauregeling:

Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...Steptronic.pdf

BMW 520d Luxury Line Steptronic (test mei 2017)
Viertürige Stufenhecklimousine der oberen Mittelklasse (140 kW / 190 PS)
Stand: Mai 2017
Test und Text: Christoph Pauly M. Sc.


1,6 KOMFORT :

1,4 Federung
... auch das adaptive Fahrwerk, mit dem der Testwagen ausgestattet ist.

1,9 Sitze
2,3 Innengeräusch
1,3 Klimatisierung
Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...Steptronic.pdf

BMW 530d Touring Sport Line Steptronic
Fünftüriger Kombi der oberen Mittelklasse (195 kW / 265 PS)
Stand: Juli 2017
Test und Text: Christoph Pauly M. Sc.


1,6 KOMFORT :

1,4 Federung
Der Touring aber hat wie seit 2003, dem Vor-Vorgänger also, eine luftgefederte Hinterachse samt Niveauregulierung
... auch das adaptive Fahrwerk, mit dem der Testwagen ausgestattet ist. Dieses passt die Dämpfer innerhalb von Millisekunden an die Fahrsituation an und bietet Verstellmöglichkeiten Richtung Komfort oder Sport. Darüber hinaus gibt es einen "adaptive mode", der auch GPS-Daten berücksichtigt und so das Fahrwerk schon vor einer Kurve oder Kuppe entsprechend einstellt. Insgesamt wirkt die Kombivariante noch ein Stück komfortabler abgestimmt als die Limousine.

1,9 Sitze
2,0 Innengeräusch
1,3 Klimatisierung
QED van ADAC, lol

Laatst gewijzigd door Micele : 11 september 2019 om 21:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 21:31   #76
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik wil hier Micele niet gaan verdedigen (ik heb mijn mening over EV’s) maar dat hoger zwaartepunt van SUV’s is gewoon een feit. Je moet dat compenseren met de ophanging (fysiek of electronisch) of anders gewoon traag rijden.
Stel de EOM op van een SuV en je zal zien dat de wagen bvb door zijn hoger zwaartepunt andere rijkarakteristieken heeft die inderdaad gecompenseerd moeten worden.

Nugoed, het kan gecompenseerd worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 21:32   #77
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Nugoed, bij een SUV of CUV EV speelt dat probleem niet.

Het zwaartepunt zal daar nog steeds zeer laag liggen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 21:34   #78
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nugoed, bij een SUV of CUV EV speelt dat probleem niet.

Het zwaartepunt zal daar nog steeds zeer laag liggen.
Drosamadaris zal dat aanvechten. lol
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 21:41   #79
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nugoed, bij een SUV of CUV EV speelt dat probleem niet.

Het zwaartepunt zal daar nog steeds zeer laag liggen.
Met de nadruk op zwaar allicht.

In het terrein zijn die zeer lichte nochtans de beste.
Suzuki Samurai versloeg gemakkelijk een hummer.

Ook die oude lada jeep deed het niet slecht.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 september 2019 om 21:42.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 21:49   #80
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
ADAC testen gaven als volgend resultaat bij algemeen komfort

4 Criteria:
- vering
- zetels
- binnengeluid
- klimatisering

Hoe lager het getal hoe beter.

SUV BMW X5 xdrive30d Steptronic (265 PS) zelfs met de optie comfortabele luchtvering (test 2019)



Alle BMW 5 serie (diesel 4-cil of 6 cil), sedan of stationwagen-touring deden beter (1,4 op vering), ook zonder luchtvering!, de Touring heeft enkel achteraan luchtvering en eveneens niveauregeling:




QED van ADAC, lol
Aiaiai, nu gaat ie zelfs al een hoopje links neerploffen die gewoon hetgeen ik aangaf bevestigen.

*pat pat pat*, ukje toch
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be