Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2019, 10:00   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard Wat als Deutsche Bank valt?

Ik lees de laatste tijd veel over het gevaar voor een globale financiële crash. Momenteel negatieve interest rates in de USA om zo'n crash te vermijden.
Wat gebeurt er met ons dagelijkse leven en de koopkracht van de euro als Deutsche Bank insolvabel wordt? Zijn bank runs in Europa denkbaar of is dat iets wat alleen maar in failed states kan gebeuren?

Ik zou graag mijn volledige spaarrekening uit het bankstelsel halen, al heb ik geen idee waar ik het veilig kan deponeren
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:07   #2
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik lees de laatste tijd veel over het gevaar voor een globale financiële crash. Momenteel negatieve interest rates in de USA om zo'n crash te vermijden.
Wat gebeurt er met ons dagelijkse leven en de koopkracht van de euro als Deutsche Bank insolvabel wordt? Zijn bank runs in Europa denkbaar of is dat iets wat alleen maar in failed states kan gebeuren?

Ik zou graag mijn volledige spaarrekening uit het bankstelsel halen, al heb ik geen idee waar ik het veilig kan deponeren
Nergens want de aasgieren zijn aan de macht...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:18   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

https://www.imf.org/en/Publications/...-A-Guide-46598

Ik heb het bovenstaande document van het IMF vluchtig doorbladerd.

De financiële repressie is ingezet en heeft nog niet gepiekt. De oorlogsverklaring aan cash geld gaat ook het kleine kapitaal raken. Er worden niet alleen kapitaalcontroles overwogen maar ook een tax bij het afhalen van cash geld uit automaten. Als je 100,- € afhaalt gaat er 102,- € van je rekening. Die 2,- € verdwijnt dan door taxatie. Die tax wordt toegepast om een vluchtroute te sluiten om negatieve interesten te ontwijken.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 september 2019 om 10:19.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 10:56   #4
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.imf.org/en/Publications/...-A-Guide-46598

Ik heb het bovenstaande document van het IMF vluchtig doorbladerd.

De financiële repressie is ingezet en heeft nog niet gepiekt. De oorlogsverklaring aan cash geld gaat ook het kleine kapitaal raken. Er worden niet alleen kapitaalcontroles overwogen maar ook een tax bij het afhalen van cash geld uit automaten. Als je 100,- € afhaalt gaat er 102,- € van je rekening. Die 2,- € verdwijnt dan door taxatie. Die tax wordt toegepast om een vluchtroute te sluiten om negatieve interesten te ontwijken.
Hetgeen ik nu op mijn spaarrekening heb staan is quasi integraal nodig als onderpand om een huis te kopen. Er is dus geen behoefte om dat allemaal af te halen.

Het overtollige dat binnenkomt wel. Ten tijde van eerdere crisissen hebben de Amerikanen, de Argentijnen, zelfs Adolf Hitler een verbod uitgeroepen om cash geld om te zetten tegen edelmetalen of andere valuta. Als de inflatiediefstal toeslaat, worden wetten uitgeroepen om te garanderen dat we ons allemaal ten volle laten bestelen. Ik ken persoonlijk Argentijnen die het hebben meegemaakt en dat scenario is universeel. Het bankenkartel doet altijd hetzelfde "om monetaire stabiliteit te garanderen".

Ik verwacht wel dat een financiële depressie een crash op de huizenmarkt teweeg zou brengen. Ik vraag me soms af of een instorting van het financiële stelsel gunstig is voor mensen die nog huizen moeten kopen (cfr crash in Spanje 2008 waarna huizen 50% in waarde verloren, om de afgelopen 10 jaar te herstellen) of gunstig voor mensen die al vastgoed bezitten omdat inflatie maakt dat huizen nog duurder worden.

Aan weerszijden van de streep moeten er winnaars en verliezers zijn.
Misschien stapt de overheid dan in om mensen met meer dan 1 woning kapot te taxeren, dan verliezen we allemaal..
Als men de koopkracht van de mensen afpakt, moeten huizenprijzen volgens mij dalen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:33   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hetgeen ik nu op mijn spaarrekening heb staan is quasi integraal nodig als onderpand om een huis te kopen. Er is dus geen behoefte om dat allemaal af te halen.

Het overtollige dat binnenkomt wel. Ten tijde van eerdere crisissen hebben de Amerikanen, de Argentijnen, zelfs Adolf Hitler een verbod uitgeroepen om cash geld om te zetten tegen edelmetalen of andere valuta. Als de inflatiediefstal toeslaat, worden wetten uitgeroepen om te garanderen dat we ons allemaal ten volle laten bestelen. Ik ken persoonlijk Argentijnen die het hebben meegemaakt en dat scenario is universeel. Het bankenkartel doet altijd hetzelfde "om monetaire stabiliteit te garanderen".

Ik verwacht wel dat een financiële depressie een crash op de huizenmarkt teweeg zou brengen. Ik vraag me soms af of een instorting van het financiële stelsel gunstig is voor mensen die nog huizen moeten kopen (cfr crash in Spanje 2008 waarna huizen 50% in waarde verloren, om de afgelopen 10 jaar te herstellen) of gunstig voor mensen die al vastgoed bezitten omdat inflatie maakt dat huizen nog duurder worden.

Aan weerszijden van de streep moeten er winnaars en verliezers zijn.
Misschien stapt de overheid dan in om mensen met meer dan 1 woning kapot te taxeren, dan verliezen we allemaal..
Als men de koopkracht van de mensen afpakt, moeten huizenprijzen volgens mij dalen.
Spanje kan je wel niet met België vergelijken. Belgen hebben een traditie om hun geld in huizen te steken en als de banken niet te zot doen met leningen (wat wel moet gevreesd worden) zie ik hier geen ineenstorting van de huizenmarkt.

Spanje was waanzin. Daar werden ganse wijken in nieuwbouw gezet zonder dat er kopers waren. Onlangs een reportage gezien: ganse wijken leegstaande nieuwbouw.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 13:04   #6
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik verwacht wel dat een financiële depressie een crash op de huizenmarkt teweeg zou brengen. Ik vraag me soms af of een instorting van het financiële stelsel gunstig is voor mensen die nog huizen moeten kopen (cfr crash in Spanje 2008 waarna huizen 50% in waarde verloren, om de afgelopen 10 jaar te herstellen) of gunstig voor mensen die al vastgoed bezitten omdat inflatie maakt dat huizen nog duurder worden.

Aan weerszijden van de streep moeten er winnaars en verliezers zijn.
Misschien stapt de overheid dan in om mensen met meer dan 1 woning kapot te taxeren, dan verliezen we allemaal..
Als men de koopkracht van de mensen afpakt, moeten huizenprijzen volgens mij dalen.
Er is hier niet zoiets als "de mensen" en "we allemaal", de NV overheid pakt af van een selectie van de bevolking, en stopt toe aan een andere selectie.
Het hele "controle" mechanisme van de overheid bestaat erin de ene selectie mogelijk te maken eigendom van de andere selectie te kopen, om het dan die andere selectie onmogelijk te maken eigendom terug te kopen.
In één woord: schuldkwijtschelding.
"Inflatie" maakt niks. Inflatie is het doelmatige gevolg van wat overheid doet.
Eerst de vrindjes mogelijk maken te kopen aan gunstprijsjes. Dan de vyanden hogere prijzen opsolferen.
En bij verkopen, de vrindjes hogere prijzen gunnen, de vyanden lagere prijzen opsolferen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 14:32   #7
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Er is hier niet zoiets als "de mensen" en "we allemaal", de NV overheid pakt af van een selectie van de bevolking, en stopt toe aan een andere selectie.
Het hele "controle" mechanisme van de overheid bestaat erin de ene selectie mogelijk te maken eigendom van de andere selectie te kopen, om het dan die andere selectie onmogelijk te maken eigendom terug te kopen.
In één woord: schuldkwijtschelding.
"Inflatie" maakt niks. Inflatie is het doelmatige gevolg van wat overheid doet.
Eerst de vrindjes mogelijk maken te kopen aan gunstprijsjes. Dan de vyanden hogere prijzen opsolferen.
En bij verkopen, de vrindjes hogere prijzen gunnen, de vyanden lagere prijzen opsolferen.
Hela, is dat niet wat onze sossenvriendjes herverdeling van de rijkdom noemen...?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 21:50   #8
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik lees de laatste tijd veel over het gevaar voor een globale financiële crash. Momenteel negatieve interest rates in de USA om zo'n crash te vermijden.
Wat gebeurt er met ons dagelijkse leven en de koopkracht van de euro als Deutsche Bank insolvabel wordt? Zijn bank runs in Europa denkbaar of is dat iets wat alleen maar in failed states kan gebeuren?

Ik zou graag mijn volledige spaarrekening uit het bankstelsel halen, al heb ik geen idee waar ik het veilig kan deponeren
Dat probleem heb ik niet (meer). Ik heb een grote spending spree gedaan aan mijn woning afgelopen jaren.

En probeert anders wat goud.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 11:02   #9
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

Ik zou graag mijn volledige spaarrekening uit het bankstelsel halen, al heb ik geen idee waar ik het veilig kan deponeren
Ik weet niet om welke bedrag het gaat.Mocht het om een bedrag van 4 of 5 nullen gaan dan zou ik in grond gaan; een bouwperceel waarop geen termijn staat waarop je moet bouwen, of makkelijk en goedkoop van rechtspersoon, als bijvoorbeeld een stichting, kan wisselen.

Een (extra) huis geeft hoofdpijn en is daarom af te raden. Wat als de huurders wanbetalers blijken of als het huis niet tegen een fatsoenlijk bedrag verhuurd kan worden?


Veel geld op de bank aanhouden is onverstandig. Negatieve rente gaat tegen de natuurwetten in lijkt mij; gaat dus goed fout nadat de lapmiddeltjes op zijn.

Wim Middelkoop een zelfbenoemd onheilsprofeet heeft aardig kunnen cashen door blokjes goud, met percentage winst voor hemzelf, te verkopen. Dit jarenlang met dezelfde babbel maar dan in de hoek van dollarcrash. Zo is hij niet de enige. Over de gehele lijn genomen zie ik dergelijke aankopen als onverstandig. Tenzij je in een land woont met een politiek en juridisch instabiel klimaat; waar revolutie op de loer ligt en rijk tegen arm, vice versa, tegen het leven staan.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 september 2019 om 11:31.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 21:19   #10
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik weet niet om welke bedrag het gaat.Mocht het om een bedrag van 4 of 5 nullen gaan dan zou ik in grond gaan; een bouwperceel waarop geen termijn staat waarop je moet bouwen, of makkelijk en goedkoop van rechtspersoon, als bijvoorbeeld een stichting, kan wisselen.

Een (extra) huis geeft hoofdpijn en is daarom af te raden. Wat als de huurders wanbetalers blijken of als het huis niet tegen een fatsoenlijk bedrag verhuurd kan worden?


Veel geld op de bank aanhouden is onverstandig. Negatieve rente gaat tegen de natuurwetten in lijkt mij; gaat dus goed fout nadat de lapmiddeltjes op zijn.

Wim Middelkoop een zelfbenoemd onheilsprofeet heeft aardig kunnen cashen door blokjes goud, met percentage winst voor hemzelf, te verkopen. Dit jarenlang met dezelfde babbel maar dan in de hoek van dollarcrash. Zo is hij niet de enige. Over de gehele lijn genomen zie ik dergelijke aankopen als onverstandig. Tenzij je in een land woont met een politiek en juridisch instabiel klimaat; waar revolutie op de loer ligt en rijk tegen arm, vice versa, tegen het leven staan.
Edelmetalen.. Ik ben niet zeker maar volgens mij moet elke aankoop daarvan (na betaling van 21% BTW) geregistreerd worden. Er zijn in de geschiedenis genoeg voorbeelden van vadertje staat die beslag legt op edelmetalen ten tijde van een financiële crisis. Of stel dat de waarde ervan in euro geweldig stijgt ten tijde van een crisis. Bij verkoop zullen ze je volgens mij harder gaan belasten waardoor je verzekering tegen de eurocrash teniet wordt gedaan. Ik ben een leek op dat vlak dus correct me if I'm wrong. Ik wil gewoon iets waardevast bezitten waar de (r)overheid/ het bankenkartel niet aan kan. ik hoor wel eens van mensen die het in kunst steken, maar daar ken ik niks van. Ik weet of niet of een kilo goud aankopen ergens op een ander continent via een erkende handelaar ook dezelfde BTW als hier in de prijs zal hebben.

Zilver zou je volgens mij nog in kleine hoeveelheden ongeregistreerd kunnen verhandelen, omdat het in prijs nog draaglijk is. Aangezien een kg goud ruim 30 000 euro kost lijkt het me dat je daar niet om de banken/ overheid heen kan, ook niet in ounces.

Over vastgoed en hoofdpijn.. Op sommige plekken in de wereld is het kopen van een appartement, zelfs zonder het te verhuren voor huuropbrengst, een zeer winstgevende zaak. Mijn vriendin (Latijns Amerika) heeft gekocht zonder hypotheek te nemen en kreeg daardoor een goeie deal. Nu 3 jaar later is het pand ruim 50% meer waard. Als we het renoveren nog een pak meer. Ik zie de mogelijkheden toch eerder daar. Ik denk ook dat de locatie en de lokale economie cruciaal zijn. België lijkt me niet de plek om geld in vastgoed te gaan steken.

Geld op een bank laten staan is levensgevaarlijk. Akkoord
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 15 september 2019 om 21:27.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 12:24   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Edelmetalen.. Ik ben niet zeker maar volgens mij moet elke aankoop daarvan (na betaling van 21% BTW) geregistreerd worden. Er zijn in de geschiedenis genoeg voorbeelden van vadertje staat die beslag legt op edelmetalen ten tijde van een financiële crisis. Of stel dat de waarde ervan in euro geweldig stijgt ten tijde van een crisis. Bij verkoop zullen ze je volgens mij harder gaan belasten waardoor je verzekering tegen de eurocrash teniet wordt gedaan. Ik ben een leek op dat vlak dus correct me if I'm wrong. Ik wil gewoon iets waardevast bezitten waar de (r)overheid/ het bankenkartel niet aan kan. ik hoor wel eens van mensen die het in kunst steken, maar daar ken ik niks van. Ik weet of niet of een kilo goud aankopen ergens op een ander continent via een erkende handelaar ook dezelfde BTW als hier in de prijs zal hebben.

Zilver zou je volgens mij nog in kleine hoeveelheden ongeregistreerd kunnen verhandelen, omdat het in prijs nog draaglijk is. Aangezien een kg goud ruim 30 000 euro kost lijkt het me dat je daar niet om de banken/ overheid heen kan, ook niet in ounces.

Over vastgoed en hoofdpijn.. Op sommige plekken in de wereld is het kopen van een appartement, zelfs zonder het te verhuren voor huuropbrengst, een zeer winstgevende zaak. Mijn vriendin (Latijns Amerika) heeft gekocht zonder hypotheek te nemen en kreeg daardoor een goeie deal. Nu 3 jaar later is het pand ruim 50% meer waard. Als we het renoveren nog een pak meer. Ik zie de mogelijkheden toch eerder daar. Ik denk ook dat de locatie en de lokale economie cruciaal zijn. België lijkt me niet de plek om geld in vastgoed te gaan steken.

Geld op een bank laten staan is levensgevaarlijk. Akkoord
Goud is vrijgesteld van btw, en vadertje staat weet niet wat gij in uw kluis hebt liggen dus hoe zouden ze dat aanslaan ?

Maple leafs bvb, munten van 1 ounce goud.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 13:54   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Ook zeldzame oude wagens (hoe gek het ook klinkt) en kunst.

Maar dat zal niet voor jan modaal zijn.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 16:28   #13
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Zilver zou je volgens mij nog in kleine hoeveelheden ongeregistreerd kunnen verhandelen, omdat het in prijs nog draaglijk is. Aangezien een kg goud ruim 30 000 euro kost lijkt het me dat je daar niet om de banken/ overheid heen kan, ook niet in ounces.
Kun je me even een pm sturen waar ik een kilo goud voor 30000 euro kan kopen?

Het hangt er natuurlijk volledig van af over welke bedragen dat je spreekt. Je kunt in België maximaal 3000 euro in cash betalen - 50 gr goud kun je volledig anoniem kopen, een kilo niet. Voor diezelfde 3000 euro kun je ook een 150-tal zilvermunten kopen. Maar als je twijfelt tussen een huis als investering of zilvermunten als investering, dan zou ik toch eerst even de grootte van je brandkast checken...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 22:27   #14
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Kun je me even een pm sturen waar ik een kilo goud voor 30000 euro kan kopen?

Het hangt er natuurlijk volledig van af over welke bedragen dat je spreekt. Je kunt in België maximaal 3000 euro in cash betalen - 50 gr goud kun je volledig anoniem kopen, een kilo niet. Voor diezelfde 3000 euro kun je ook een 150-tal zilvermunten kopen. Maar als je twijfelt tussen een huis als investering of zilvermunten als investering, dan zou ik toch eerst even de grootte van je brandkast checken...
Overschrijven en een camionette stopt een dag later aan uw deur, de koerier haalt uit zijn zak een klets gouden munten, en voila, ge hebt uw goud.

Perfect legaal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 06:42   #15
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik lees de laatste tijd veel over het gevaar voor een globale financiële crash. Momenteel negatieve interest rates in de USA om zo'n crash te vermijden.
Wat gebeurt er met ons dagelijkse leven en de koopkracht van de euro als Deutsche Bank insolvabel wordt? Zijn bank runs in Europa denkbaar of is dat iets wat alleen maar in failed states kan gebeuren?

Ik zou graag mijn volledige spaarrekening uit het bankstelsel halen, al heb ik geen idee waar ik het veilig kan deponeren
Onder uw matras brengt het meer op dan op een spaarboekje.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 08:11   #16
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Onder uw matras brengt het meer op dan op een spaarboekje.
Maar we gaan er allemaal vanuit dat het op een bank veilig is en onder je matras niet.
Als je weet hoe Deutsche Bank er momenteel aan toe is, ben ik daar niet zo zeker van.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 21 september 2019 om 08:11.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 08:16   #17
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Kun je me even een pm sturen waar ik een kilo goud voor 30000 euro kan kopen?

Het hangt er natuurlijk volledig van af over welke bedragen dat je spreekt. Je kunt in België maximaal 3000 euro in cash betalen - 50 gr goud kun je volledig anoniem kopen, een kilo niet. Voor diezelfde 3000 euro kun je ook een 150-tal zilvermunten kopen. Maar als je twijfelt tussen een huis als investering of zilvermunten als investering, dan zou ik toch eerst even de grootte van je brandkast checken...
Een dik jaar geleden zat het rond 33000/kg of rond 1000 euro per ounce.
Het afgelopen jaar is de prijs blijkbaar met 40% opgeslagen. Daar moet een verklaring voor zijn. Misschien globaal wantrouwen in het financiële stelsel



Zilver heeft trouwens een gelijkaardige prijsstijging gekend
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 21 september 2019 om 08:19.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be