Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2019, 22:38   #41
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Met God's wil en zegen, mijn bruid wordt dit meisje van negen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2019, 23:05   #42
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Met God's wil en zegen, mijn bruid wordt dit meisje van negen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2019, 23:13   #43
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

“Yes, it is allowed. Come closer so I can teach you: if you cut, do not overdo it, because it brings more radiance to the face, and it is more pleasant for the husband.”
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 08:54   #44
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Dees blijft toch den besten

Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 09:08   #45
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Deze oorlogsverzen hebben natuurlijk weer betrekking op een specifiek verdrag tijdens het leven van de profeet vzmh.
De Soera begint daar zelfs mee:

Berouw
[9:1]
Dit is de verklaring van ontheffing door God en zijn boodschapper tegenover degenen der afgodendienaren met wie je een verdrag hebt gesloten.

Als uw profeet natuurlijk niets anders doet dan de hele tijd oorlog voeren, dan kan je uiteraard elke gewelddadige vers aan een oorlogsfeit linken hé.

Moslims bidden een (fictieve) oorlogszuchtige pedofiel aan.

Christenen bidden een tolerante pacifist aan.


Ik ben zelf ongelovig, maar als ik zou moeten kiezen tussen wie ik zou aanbidden, zou de keuze toch heel gemakkelijk zijn.

Als een christen gewelddadig handelt, handelt hij tegen de wil van Jezus in en is hij geen goede christen.

Als een moslim gewelddadig handelt, volgt hij zijn 'goddelijke' voorschriften op.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 4 oktober 2019 om 09:10.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 12:20   #46
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als uw profeet natuurlijk niets anders doet dan de hele tijd oorlog voeren, dan kan je uiteraard elke gewelddadige vers aan een oorlogsfeit linken hé.

Moslims bidden een (fictieve) oorlogszuchtige pedofiel aan.

Christenen bidden een tolerante pacifist aan.


Ik ben zelf ongelovig, maar als ik zou moeten kiezen tussen wie ik zou aanbidden, zou de keuze toch heel gemakkelijk zijn.

Als een christen gewelddadig handelt, handelt hij tegen de wil van Jezus in en is hij geen goede christen.

Als een moslim gewelddadig handelt, volgt hij zijn 'goddelijke' voorschriften op.
Heel de tijd? Dat is niet waar.
En ten tweede was het de heersende elite die de oorlog aan de profeet vzmh had verklaard. Spreekt voor zich : wat hij verkondigde, de Koran en islam, was een bedreiging voor hun hele manier van leven.

En het is de bedoeling om Allah swt te aanbidden en voor de profeten vzmh te bidden.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 12:21   #47
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 12:22   #48
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 12:30   #49
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 13:02   #50
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Heel de tijd? Dat is niet waar.
En ten tweede was het de heersende elite die de oorlog aan de profeet vzmh had verklaard. Spreekt voor zich : wat hij verkondigde, de Koran en islam, was een bedreiging voor hun hele manier van leven.

En het is de bedoeling om Allah swt te aanbidden en voor de profeten vzmh te bidden.
ik ben me er van bewust dat u als gelovige, niet of nauwelijks vanuit rede naar zaken kunt kijken, maar laat ik toch een poging wagen.
1. Wie was Mohammed? Een analfabeet, die trouwde met een veel oudere en rijke , khadidja. Tegenwoordig noemen wat dat een toyboy maar goed andere tijden.
Bij haar dood was Mohammed ineens rijk met duizend kamelen.

2. Vanaf dat moment had hij de middelen om met zijn rijkdom ook macht te vergaren, Mohammed droomde er van om alle Arabische stammen te verenigen. Om dat te bereiken vertelde hij een gezant van God te zijn.

3. Net zoals bij Jezus was de heersende elite niet gediend met zijn " boodschap" en dus werd hij verdreven...
De Arabische bevolking bestond destijds uit stammen die rond trokken nomaden dus. Onderling verschilden die stammen sterk in gebruiken, er waren patriarchale maar evengoed matriarchale structuren. Maar onderling werd er veel strijd gevoerd met oorlogsbuit als gevolg waaronder het maken van slaven, vaak vrouwen en kinderen. nu noemen we dat mensenhandel maar goed, andere tijden.

4. Mohammed mocht dan ongeletterd zijn dom was hij zeker niet. Net zoals iedereen in die tijd, kon je rijkdom enkel beschermen door middel van inzetten van geweld wanneer dit nodig was.
Maar evengoed, wanneer je macht wilt vergroten en anderen jouw leiderschap doen aanvaarden, moet je wel rekening houden met hun wensen.
Dus moet je het recht op oorlogsbuit erkennen ( zie jouw koran) en ook het recht op exclusiviteit ( zie eveneens jouw koran) waarbij je een keuze geeft, of je sluit jezelf aan en erkent mijn leiderschap ( bekering) of je kop gaat er je bent een slaaf of paria ( zie uw koran)
Hoe groter je groep hoe meer succes ( zie de geschiedenis van uw islam)
Nu noemen we dit een invasieve dictatuur, maar goed andere tijden!

5. Om je positie met aangesloten stammen te verstevigen is een huwelijk een uitstekend middel. Vandaar 13 vrouwen...en toestemming om met slavinnen te doen wat je wilt , nu zien we dit als mishandeling en vrijheidsberoving maar goed andere tijden. Was de man een pedofiel? Nee, huwelijken met kinderen waren normaal en gebruikelijk, nu zien we dit als pedofilie maar goed, andere tijden.

6. Mohammed heeft dus eerst geleerd van het Christen en jodendom ( zie uw koran) maar naarmate hij meer succes had als warlord, verliet hij die paden en koos voor wat zijn succes vergrootte bij stammen, oorlogsbuit, exclusiviteit en slaven. ( zie uw koran)

7. Die eenheid was een dunne laag die stand hield zolang Mohammed leefde want onmiddellijk na zijn dood brandde de strijd los tussen Ali zijn neef en dus rechtmatige opvolger of een kalief, afkomstig uit de stam van Mohammed. ( zie uw geschiedenis Sjiieten en Soennieten)

Nu was is dan het probleem? Het idee dat wat Mohammed deed Goddelijk zou zijn geweest en voor alle tijden als leidraad voor een mensheid zou moeten dienen. Het is bizar dat moslims denken daar vandaag de dag mensen tot te kunnen bekeren en overtuigen.
Natuurlijk lukt dit bij een absolute minderheid, en omdat je geen keuze hebt wanneer je als moslim geboren wordt ( en uiteindelijk alle religies armoede, onwetendheid en acht voor een beperkte groep in stand houden)bestaat islam nog.
Maar dat u denkt in uw bekeringsdrang dat dit ook succesvol is op dit discussieforum is blindheid van uw kant, daar kunt u niets aan doen, ik weet het...maar verwacht niet dan mensen uw onzin slikken, vrees dat u dan echt op een verkeerd paard gokt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 13:23   #51
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Je vergeet de passies en de "spirit"... en ja de rede...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 13:41   #52
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Of ja in bepaalde streken geloofden ze dat vrouwen geen "spirit" hebben zoiets als een leeg omhulsel dat je kan vernietigen zoals een stoel... een object. Alles is materie en concreet.

Dat is gelukkig voorbij, vrouwen kunnen beschikken over hun lichaam.

Laat die abstracties maar over aan de man, interesseert vrouwen toch niet. Hiernamaals, karma, dharma, hemel, hel, ziel, wedergeboorte, spirit, gebed, logos, grot van Plato, passies, enz...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 14:17   #53
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Of ja misschien is er helemaal geen "spirit" in het lichaam. Dan is zelfmoord, het enige vraagstuk waar we ons mee moeten bezighouden. Waarom geen kogel door je kop jagen? Je voelt je toch leeg en nietig vanbinnen? Alleen maar miserie...

Dan zegt de vrouw: "Ik houd van verdrietige mannen..."

Ja okay, dat vind ik een heel ontwapenend antwoord...Dank U.

Je begrijpt het niet, maar vind het wel schattig. Okay, okay... Ik hou erover op...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 22:22   #54
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard



Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 22:42   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Met een scherp mes mag je alle voorhuiden afsnijden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 10:10   #56
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Met een scherp mes mag je alle voorhuiden afsnijden.
Rip Vlaanderen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 10:22   #57
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Islamitische quote van de dag:

"Allah charges you in regard with your children: a son’s share is equal to the share of two daughters; if the [children] are [only] daughters and two or more, their share is two thirds of the legacy, and if there is only one daughter, her share is half [of the legacy]; and each of the parents inherit one-sixth of the legacy if the deceased had children, and if the deceased had no children and the parents are the only heirs, the mother inherits one-third; if the deceased had brothers, the mother inherits one-sixth; [all this is] after executing the will and settling the debts of the deceased. You do not know which of your parents and children benefit you the most. This is Allah’s injunction; surely Allah is All-knowing, All-wise"


Toont wederom de achterlijkheid en het discriminatoire karakter van de islam aan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 11:01   #58
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Islamitische kloot van de dag.

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 12:46   #59
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Islamitische quote van de dag:

"Allah charges you in regard with your children: a son’s share is equal to the share of two daughters; if the [children] are [only] daughters and two or more, their share is two thirds of the legacy, and if there is only one daughter, her share is half [of the legacy]; and each of the parents inherit one-sixth of the legacy if the deceased had children, and if the deceased had no children and the parents are the only heirs, the mother inherits one-third; if the deceased had brothers, the mother inherits one-sixth; [all this is] after executing the will and settling the debts of the deceased. You do not know which of your parents and children benefit you the most. This is Allah’s injunction; surely Allah is All-knowing, All-wise"


Toont wederom de achterlijkheid en het discriminatoire karakter van de islam aan.
Alleen een idioot gaat niet akkoord.

Je kent hopelijk ook de reden van die discriminatie?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 12:48   #60
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Alleen een idioot gaat niet akkoord.

Je kent hopelijk ook de reden van die discriminatie?
Ik ken het excuus van deze discriminatie (denk ik).

Omdat de man en niet de vrouw zou moeten instaan voor het onderhoud van het gezin (en de man dus meer uitgaven zou hebben).

Even achterlijk natuurlijk want het bevestigt gewoon het ideaalbeeld van vrouw aan de haard. De vrouw moet niet werken want de man zal wel voor het gezin zorgen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 oktober 2019 om 12:49.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be