Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2019, 20:04   #2001
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Aan het gemoderniseerd stroomnet tiens.

Hoe rijden treinen, metro, en trams?

"On(g)(b)ekend is onbemind"

Altijd dezelfde vragen waar de antwoorden al gegeven zijn.

Vraag liever waar men al die fossiele brandstoffen blijft halen.
EV's zijn bijkomende verbruiken .....hoe gaan ze dat klaarspelen?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 20:07   #2002
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Deze voormiddag iemand met een donkergrijze Tesla S gezien. De krachtigste en duurste versie en met 6800 km op de teller. De man voelde zich opgelicht. Hij geraakt van Heist o/d Berg niet naar klanten in Kortrijk en terug. Zijn oplossing : de BMW 318d van zijn vrouw nemen en zijn vrouw rijdt met de Tesla 30 km verder naar haar werk. Waar ze letterlijk wordt uitgelachen omdat ze met zoiets lomp durft komen te werken
Tesla in gebreken stellen via een deurwaarder en de media inschakelen
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 20:08   #2003
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een Tesla is ondertussen al lichter dan een vergelijkbare ICE-diesel en bijna 100 kg lichter dan een vergelijkbare hybride, ondanks die halve ton batterijpack, en vooral elk jaar worden ze lichter.

Wat is dan de nabije toekomst? Yep batterijpacks van 250 kg.

Zijn zware SUVs de toekomst?

Volgens diverse data en mijn berekening zou de zuinigste EV Tesla SR+ nu een batterijpack hebben van 54 kWh, dat 142 kg minder weegt dan het groter 80 kWh Long range batterijpack van 480 kg.

Dat is 338 kg.

Daarmee haalt de SR+ tot 250 miles EPA, of rijbereik tot 402 km.

Opladen gaat nog vlotter ondertussen voor de SR+ , tot 170 kW na update:
Te veel "Felix The Cat " gezien .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 20:11   #2004
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
EV's zijn bijkomende verbruiken .....hoe gaan ze dat klaarspelen?
Daar is al antwoord op gegeven.

ICEs verbruiken véél meer brandstof als paarden hoe gaan ze dat klaarspelen?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 22:14   #2005
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daar is al antwoord op gegeven.

ICEs verbruiken véél meer brandstof als paarden hoe gaan ze dat klaarspelen?
-Elke auto maken kost energie .
-het opladen van EV's kost veel energie .
-van elke EV die men oplaad zal men wel meerdere huisgezinnen veel dagen van energie kunnen voorzien
- 1 EV opladen is de energie evenveel energie van een huisgezin zijn verbruik een 10 dagen ?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 22:17   #2006
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
-Elke auto maken kost energie .
-het opladen van EV's kost veel energie .
-van elke EV die men oplaad zal men wel meerdere huisgezinnen veel dagen van energie kunnen voorzien
- 1 EV opladen is de energie evenveel energie van een huisgezin zijn verbruik een 10 dagen ?
En dan nog zwijgen over de efficiëntie van het opladen. Ondertussen wordt er nog gezellig stroom gemaakt van bruinkool.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 22:21   #2007
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
-Elke auto maken kost energie .
Citaat:
-het opladen van EV's kost veel energie .
Brandstoffen maken nog veeeeeel meer.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2019 om 22:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 22:23   #2008
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
-
-van elke EV die men oplaad zal men wel meerdere huisgezinnen veel dagen van energie kunnen voorzien
- 1 EV opladen is de energie evenveel energie van een huisgezin zijn verbruik een 10 dagen ?
Zeg het eens.

Als een Bugatti Veyron slechts 12 minuten volle gas geeft kan men -alleen met de verspilde warmte- 40 huizen mee verwarmen. 800 kW warmte per uur hebben ze uitgerekend.

https://www.spiegel.de/auto/aktuell/...-a-837466.html

En de benzine die verbrandt wordt heeft per liter 9 kWh energie-inhoud.




Een EV met een 90 kWh batterijpack heeft dus hypothetisch een 10 liter benzinetank en haalt daar 500 km mee.



Het langzaam uitdoven van fossiele brandstoffen lost zich vanzelf op:

Citaat:
https://www.lowtechmagazine.be/2010/...olie-eroi.html

13 september 2010

Hoeveel olie kost de productie van olie?

Het ontginnen van olie (en andere fossiele brandstoffen) kost steeds meer energie. Als die trend zich doorzet, zal er over 20 tot 30 jaar één vat olie nodig zijn om één vat olie op te halen. Olie kan dan niet langer als een energiebron worden beschouwd, ook al zit er nog een enorme voorraad in de grond. Het gestaag dalende energetische rendement van de ontginning van fossiele brandstoffen is ook slecht nieuws voor zonnepanelen, windturbines en kerncentrales.

De lange reeks voorspellingen over de uitputting van fossiele brandstoffen kwam niet uit omdat er gaandeweg steeds betere technologie werd ontwikkeld, waarmee steeds nieuwe voorraden werden ontdekt en waarmee steeds dieper kon worden geboord (olie, gas) of gegraven (steenkool). De geschatte reserves aan fossiele brandstoffen liggen dan ook al decennia lang min of meer op hetzelfde niveau, of stegen zelfs: bij het huidige consumptie niveau is er nog voor ongeveer 40 jaar aardolie, 60 jaar aardgas en 150 jaar steenkool.

Optimisme

Natuurlijk kan dit niet blijven duren. We weten niet precies hoeveel olie, gas en steenkool er nog in de grond zit, maar zeker is dat de voorraad eindig is en dat het zo'n slordige 100 miljoen jaar zal duren eer er nieuwe voorraden worden gevormd. Maar economen vertellen ons dat de vrije markt daar uiteindelijk wel een mouw aan zal passen. Als we op een dag af te rekenen krijgen met een daadwerkelijk afnemende productie van fossiele brandstoffen, dan zullen economische mechanismen ervoor zorgen dat de prijs ervan zal stijgen. Zo wordt het rendabel om voorraden te gaan ontginnen die nog dieper liggen of nu als minderwaardig worden beschouwd omdat ze minder geconcentreerd zijn.
Citaat:
http://www.olino.org/blog/nl/article...liter-benzine/

Hoeveel stroom kost een liter benzine

Benzine of diesel maken kost ook energie

We halen ruwe olie uit de grond, maar deze substantie is niet direct bruikbaar voor een moderne auto om op te rijden. Er zijn nog heel veel handelingen nodig voordat dat u benzine kunt tanken.

Het oppompen van olie kost energie.

Olie winnen uit schalie of teerzand is zelfs zeer energie-intensief. Er wordt gezegd dat er wel 1 vat olie nodig is om 3 vaten schalie-olie te produceren.

Het transporteren van de olie naar de raffinaderijen met een schip, tankwagens, treinen en pijpleidingen gebruikt ook veel energie.

Strategische opslag van olie

Omdat we lid zijn van het Internationaal Energie Agentschap (IEA) hebben we afgesproken dat we voor 90 dagen netto olie-importen in voorraad moeten hebben voor als er een oliecrisis optreedt.
In deze vaten bevinden zich grote mixers die continu draaien wat ook extra energie kost.

Raffineren van ruwe olie is energie-intensief

Volgens een onderzoek van het Department of Energy uit 2009 in de VS heeft een olieraffinaderij ongeveer 1,5 kilowattuur nodig om een 1 liter brandstof te produceren. Brandstofverbruik van 7L op 100km zou 11 kWh kosten. Dit is voldoende voor een 1 elektrische auto om ~60 km mee te rijden! Alleen al het stroomverbruik voor de productie van brandstoffen komt dus al overeen met een aanzienlijk deel van het stroomverbruik van een elektrische auto.

De gereedgekomen brandstoffen moeten van de raffinaderij naar het tankstation worden vervoerd. Dit vereist de inzet van tankwagens waarvan er dagelijks honderden door Nederland rijden om de brandstoffen in het hele land te distribueren. Dit vereist ook energie.

Het tankstation zelf is een klein onderdeel van de bijkomende “grijze energie” voor een tankbeurt. Elk tankstation heeft brandstofpompen die elektriciteit gebruiken voor hun werking. In de winkel verbruikt men ook elektriciteit, bij elkaar komt dit op ongeveer 150.000 kWh gemiddeld per tankstation per jaar.

Raffinaderijen gebruiken over het algemeen grijze stroom om brandstoffen te maken. Over deze stroom wordt meestal geen belasting geheven dus geen inkomsten voor de overheden.

Voor onderhoud van elektrische auto’s zijn veel minder onderdelen nodig. De energie die nodig is voor onderhoud is lager dan auto’s met een verbrandingsmotor, denk bijvoorbeeld aan het verversen van smeerolie.

Conclusie: Het rijden op fossiele brandstoffen kost ook indirect veel energie.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2019 om 22:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 06:16   #2009
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Brandstoffen maken nog veeeeeel meer.
De batterijen maken van begin tot einde hoeveel energie kost dat en de waterverspilling om ze te maken....vergeet je weeral
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 07:27   #2010
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=o0F9Uktpgtk
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 09:26   #2011
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
De batterijen maken van begin tot einde hoeveel energie kost dat en de waterverspilling om ze te maken....vergeet je weeral
Het specifiek verschil productie-uitstoot tussen een ICE en EV is ~13 g GHG emissions per km meer voor een EV wegens het batterijpack, dus al meegerekend, totaal verwaarloosbaar in een autoleven:

Aangetoond in deze draad, 40 - 27 = 13 g/km :
Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=250027

Table 1. Life Cycle GHG Emissions in g/km of a Diesel Car and BEV

Buchal et al.5 Hoekstra et al.9 Renewable Future

Diesel Car Total 244
Driving 217
Manufacturing: 27

BEV Total 95
Driving 55
Manufacturing: 40 waarvan batterij 16

Analogous to Buchal et al.,5 this scenario assumes comparing a Mercedes C 220 d as the diesel car and a Tesla Model 3 with 74 kWh NCA battery as the electric vehicle. To make Buchal et al. relevant to a wider audience, the German electricity mix was replaced with the average European electricity mix. The German mix would result in increased driving emissions of 16 g/km for Buchal et al. and 18 g/km for Hoekstra et al.9 The Renewable Future scenario is speculative but illustrates the impact of the integral system approach.
De levenscyclus GHG uitstoot van de modernste diesel (Mercedes euro 6d-temp) is 2,6 maal groter dan een moderne EV (Tesla model 3), namelijk 244/95. Dit bij Europese stroommix. En die wordt nog groener in de toekomst.

Bovendien zijn er talrijke voorbeelden (BMW i3, Nissan Leaf) waar die batterijpacks in de regel nog een tweede leven krijgen als opslag van hernieuwbare bronnen wind en zon. Ook reeds dikwijls vermeld in andere draden.

Nog iets waar je blijft over zagen, die al tot in den treure herhaald zijn?

Waarom negeer jij post 2008? Alweer teveel fijnstof in je ogen?

Het benzine-equivalent energieverbruik van een zuinige EV is tegenwoordig in de praktijk - enkel rijden - slechts 1,7 liter benzine /100 km.

Wat wil je daarvan niet begrijpen?

Citaat:
https://ev-database.nl/auto/1177/Tes...ard-Range-Plus

Energieverbruik

EVDB Real Range
Actieradius 340 km
Verbruik Voertuig 14,7 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 1.7 l/100km


WLTP Normering
Actieradius 409 km
Verbruik Normering Geen Data
Verbruik Voertuig 12,2 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering Geen Data
Benzine Equivalent Voertuig 1.4 l/100km
Het energieverbruik van een ICE globaal gezien is natuurlijk veel meer als men met de feiten rekening houdt die in post 2008 staan.

Een EV zal wslk al 100 km gereden hebben met de energie die een ICE nog niet eens getankt heeft.

Pssst het stroomnet ligt er al. En dat het net toch gemoderniseerd moet worden heeft eigenlijk heel weinig met EV te maken, maar wel met de transitie naar veel meer hernieuwbare energie die controleerbaar moet worden (Smart Grid)

Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2019 om 09:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 11:48   #2012
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Elon Musk vindt Ford Mustang E een aanmoediging voor andere constructeurs.

Citaat:
https://electrek.co/2019/11/18/tesla...ustang-mach-e/

Tesla CEO Elon Musk is ‘excited’ for Ford Mustang Mach E, says should encourage other automakers

- Nov. 18th 2019 5:00 am ET

Much has been said about how Ford is going after Tesla with the launch of the Mustang Mach E, but Tesla CEO Elon Musk seems to be OK with it as he is ‘excited’ for the launch of the electric car and even added that it should encourage other automakers to go electric.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 14:31   #2013
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Elon Musk vindt Ford Mustang E een aanmoediging voor andere constructeurs.
Ford Mustang Mach E korte video-presentatie, de bijzonderste details in 4 min:

https://www.youtube.com/watch?list=P...ture=emb_title

of 9 min?: https://www.youtube.com/watch?v=4HSK6gz5-Ro

Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2019 om 14:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 17:08   #2014
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daar is al antwoord op gegeven.

ICEs verbruiken véél meer brandstof als paarden hoe gaan ze dat klaarspelen?
NYC had moeten gebouwd worden met paarden dan ging het nooit gaan... maar bon
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 17:55   #2015
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Het heeft ca. 4000 jaar geduurd vooraleer men terug boven 140 meter hoogte bouwde.

Mustang = paard, lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2019 om 17:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 18:29   #2016
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

EV-verbruik / gewicht van de wagen:

https://electrek.co/2019/11/18/tesla...easing-3-year/

Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 18:46   #2017
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het specifiek verschil productie-uitstoot tussen een ICE en EV is ~13 g GHG emissions per km meer voor een EV wegens het batterijpack, dus al meegerekend, totaal verwaarloosbaar in een autoleven:

Aangetoond in deze draad, 40 - 27 = 13 g/km :


De levenscyclus GHG uitstoot van de modernste diesel (Mercedes euro 6d-temp) is 2,6 maal groter dan een moderne EV (Tesla model 3), namelijk 244/95. Dit bij Europese stroommix. En die wordt nog groener in de toekomst.

Bovendien zijn er talrijke voorbeelden (BMW i3, Nissan Leaf) waar die batterijpacks in de regel nog een tweede leven krijgen als opslag van hernieuwbare bronnen wind en zon. Ook reeds dikwijls vermeld in andere draden.

Nog iets waar je blijft over zagen, die al tot in den treure herhaald zijn?

Waarom negeer jij post 2008? Alweer teveel fijnstof in je ogen?

Het benzine-equivalent energieverbruik van een zuinige EV is tegenwoordig in de praktijk - enkel rijden - slechts 1,7 liter benzine /100 km.

Wat wil je daarvan niet begrijpen?



Het energieverbruik van een ICE globaal gezien is natuurlijk veel meer als men met de feiten rekening houdt die in post 2008 staan.

Een EV zal wslk al 100 km gereden hebben met de energie die een ICE nog niet eens getankt heeft.

Pssst het stroomnet ligt er al. En dat het net toch gemoderniseerd moet worden heeft eigenlijk heel weinig met EV te maken, maar wel met de transitie naar veel meer hernieuwbare energie die controleerbaar moet worden (Smart Grid)
over de waterverspilling wil je blijkbaar niet beginnen.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 20:37   #2018
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

VW leert bij met hun nieuwe EV-fabrieken, vooral van Tesla (van de grond op nieuwe EV-fabriek en -lijnen, en zo productie verder verhogen >400k/jaar).

Geen omgebouwde ICE tesamen op de ICE-band in lage aantallen = compliance car.

In enkele jaren? verwacht VW dat hun EVs ook in aankoop niet meer dan een vergelijkbare benzinewagen kost, of ~22k voor de basis.

Citaat:
https://electrek.co/2019/11/18/vw-id...r-than-e-golf/

VW says ID.3 electric car is 40% cheaper to build than e-Golf

- Nov. 18th 2019

VW’s next-generation MEB electric platform is apparently delivering some significant cost reductions. VW CEO Herbert Diess says the first vehicle on the platform, the ID.3 electric car is 40% cheaper to build than the e-Golf.
Earlier this month, VW started production of their ID.3 electric car at its Zwickau factory, which they are completely converting from gasoline-powered car production to EV production.

At an investor event, Volkswagen Chief Executive Herbert Diess claimed that the new electric vehicle cost about 40% less to produce than the e-Golf electric car (via Reuters):

“If you focus on an electric platform, all in all it accounts for a 40% reduction against the predecessor electric Golf. Most of it from cells and the battery system. Around 5-10% comes from dedicating an entire plant to electric vehicles.”

The electric Golf was a conversion of the internal combustion engine version of the Golf and therefore, it wasn’t optimized for an electric powertrain.

And while the Golf is a high volume vehicle, the e-Golf program was fairly low volume, which means that VW didn’t produce many electric powertrains.

Now the German automaker has an entire factory dedicated to electric vehicle production from the ground up.

Interestingly, Diess was saying last year that the cost to bring their EVs to market was higher than expected:

“The burden for our company, such as the cost of bringing to market electric cars, will be higher than expected. This is particularly so since some of our competitors have been making more progress.”

They seem to have made some progress since.

VW already awarded $48 billion worth of electric vehicle battery contracts to support its plan to produce over 1 million electric vehicles per year by 2025 between all its brands.

They now claim to be buying batteries for $100 per kWh for their electric vehicles.

The automaker said that electric cars will soon reach price parity with gas-powered vehicles.

As costs come down, Volkswagen is planning to make a sub-$22,500 all-electric vehicle. It is expected around 2023.

Ze gaan wel minder verwachte omzet en sowieso minder winst maken de komende jaren door hun 60 miljard investering in EV en autonoom rijden.

Een winstwaarschuwing gaven ze reeds af vandaag.
Aandeel minus 5% vandaag.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2019 om 20:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 20:48   #2019
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Deze voormiddag iemand met een donkergrijze Tesla S gezien. De krachtigste en duurste versie en met 6800 km op de teller. De man voelde zich opgelicht. Hij geraakt van Heist o/d Berg niet naar klanten in Kortrijk en terug. Zijn oplossing : de BMW 318d van zijn vrouw nemen en zijn vrouw rijdt met de Tesla 30 km verder naar haar werk. Waar ze letterlijk wordt uitgelachen omdat ze met zoiets lomp durft komen te werken
Zoals ik al poneerde. Tesla is dikke brol. Nu blijken het nog leugenaars te zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 20:49   #2020
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ford Mustang Mach E korte video-presentatie, de bijzonderste details in 4 min:

https://www.youtube.com/watch?list=P...ture=emb_title

of 9 min?: https://www.youtube.com/watch?v=4HSK6gz5-Ro
Das een tang op een varken. Een Pony CAR met een vette V8 hebben.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be