Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2019, 10:24   #2081
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

en voetgangerkreukelzones 0/5 ?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 10:32   #2082
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
en voetgangerkreukelzones 0/5 ?
Niet nodig.

Want volgens Anna List gaan de voetgangers de autopilot misbruiken door voor de autonome auto te springen omdat ze weten dat die automatisch remt.

Wie weet gaan ze het bij Inox niet doen. Lol.

Naja ik denk dat het voorste gedeelte geen harde dikke Inox zal zijn, maar eerder dunne kreukel-inox. Of bepaalde voorziene knikpunten in de constructie.

Anders gaan ze minder goede punten halen.

Ook Inox kun je krijgen hoe je wilt:
https://www.arnoldmagnetics.com/mate...el-its-alloys/

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2019 om 10:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 11:01   #2083
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Niet nodig.

Want volgens Anna List gaan de voetgangers de autopilot misbruiken door voor de autonome auto te springen omdat ze weten dat die automatisch remt.

Wie weet gaan ze het bij Inox niet doen. Lol.

Naja ik denk dat het voorste gedeelte geen harde dikke Inox zal zijn, maar eerder dunne kreukel-inox. Of bepaalde voorziene knikpunten in de constructie.

Anders gaan ze minder goede punten halen.

Ook Inox kun je krijgen hoe je wilt:
https://www.arnoldmagnetics.com/mate...el-its-alloys/
Net zoals bij de Delorean, lol... onbelakte inox is quasi niet te herstellen bij blutsen en builen.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 11:03   #2084
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Niet nodig.

Want volgens Anna List gaan de voetgangers de autopilot misbruiken door voor de autonome auto te springen omdat ze weten dat die automatisch remt.

Wie weet gaan ze het bij Inox niet doen. Lol.

Naja ik denk dat het voorste gedeelte geen harde dikke Inox zal zijn, maar eerder dunne kreukel-inox. Of bepaalde voorziene knikpunten in de constructie.

Anders gaan ze minder goede punten halen.

Ook Inox kun je krijgen hoe je wilt:
https://www.arnoldmagnetics.com/mate...el-its-alloys/
Niet nodig .....zoals het glas ...tijdens de voorstelling onbreekbaar
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 11:05   #2085
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Niet nodig .....zoals het glas ...tijdens de voorstelling onbreekbaar
Tja dat was speciaal voor jouw typetjes gedaan, anders hadden ze niets om erover te bleiten.

Wat vond je van de deur demonstratie?

Kun je eigenlijk ook wat anders dan negatief zagen?
Of is dat natuur bij jou?

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2019 om 11:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 11:08   #2086
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Net zoals bij de Delorean, lol... onbelakte inox is quasi niet te herstellen bij blutsen en builen.
Quasi.

Jij denkt alweer enkel negatief, typisch trekje?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 11:16   #2087
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard Het andere einde...

Bollinger electrische pick up vanaf $ 125k. Beetje duurder.



https://ww.electrek.co/2019/11/19/bo...-la-auto-show/

https://www.youtube.com/watch?v=zmfe...ture=emb_title

Top kreukelzone.

En er is lak op.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2019 om 11:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 16:30   #2088
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Niet nodig .....zoals het glas ...tijdens de voorstelling onbreekbaar
It will be fixed with a software update.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 17:20   #2089
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
It will be fixed with a software update.
dus Tesla heeft gedemonstreerd dat het gorilla glas met een laagje kunstof gekleefd heeft op zijn nieuwe SUV

Moraal van het verhaal: traditionele autofabrikanten zouden gewoon alle ramen vervangen, wat dan bij de Teslanfanboys leidt tot grote genoegen en vernkeukelende reacties van problemen bij de concurrentie, en bij Tesla word de veiligheid gegarandeerd door na elk ongeval een patchke te schrijven.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 18:44   #2090
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

de aankondigingsgolf is toch wel impressionant

Hoe surf je mee op de hype van Tesla.

GM
https://electrek.co/2019/11/21/gm-el...uck-sale-2021/
preemptive 30.000 amerikanen doen twijfelen, van héy jongens, wij hebben ook een, en toegegeven hij is veel traditioneler voor die conservatieve doelgroep

Ford mustang
is al gans de week niet weg te branden uit de media aandacht
https://electrek.co/2019/11/21/ford-...-mustang-fans/
die mustang zal toch een voorwerp zijn met hoog aaibaarheidsgehalte. Die rondingen zijn iets vrouwvriendelijker dan het stealth ontwerp van tesla

Chinezen zoals Byton
https://electrek.co/2019/11/20/byton...fast-charging/
als de kippen bij om hun ding te etaleren

Rivian etaleert gewoon dat ze alive and kicking zijn
vertellen doodleuk van een rangerecord. Musk doet er uiteraard hoe eenvoudig kan dit zijn met zo'n ruim ontwerp een groot schepke bij..
https://electrek.co/2019/11/16/rivia...g-video-range/


de beste cybertrack clone vind ik dan toch dit concept ook voorgesteld door de chinezen deze week
https://electrek.co/2019/11/13/tesla...ectric-pickup/

Lordstown ook een chinees die probeert te raden hoe de tesla eruit ziet
https://electrek.co/2019/11/21/lords...ectric-pickup/
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 19:41   #2091
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Wie nog kickt op ouderwetse conventionele pickups moet niet bij Tesla Cybertruck zijn.

Qua specs/prijs zal niemand tegen Tesla opkunnen.

Dat is met de Cybertruck al heel duidelijk.

En het gaat niet enkel over de prestaties.

Maar ook:

- laadvermogen (payload), grootte van de laadruimte.
- trekkracht (sleepgewicht)
- enz...

Uitleg:
Citaat:
https://www.vroom.be/nl/nieuws/tesla...-cijfers-22528

TESLA CYBERTRUCK: ‘SPECIAAL’ UITERLIJK, WAANZINNIGE CIJFERS…
...

Zes zitplaatsen, gigantische laadbak

Het was een klein minpunt op wat voor de rest een show vol waanzinnige cijfers was. Net zoals een Land Rover Defender is de Cybertruck een zeszitter met een klapzitje tussen de twee voorstoelen. Het 198 centimeter lange laadruim, dat Tesla zelf “The Vault” (de kluis) noemt omdat het zo ondoordringbaar is, heeft een inhoud van 2.830 liter. Tesla heeft al accessoires bedacht zoals een klaptent waarmee je van de laadruimte een slaapplek kan maken en een heuse uitklapkeuken die in de achterbumper verdwijnt. Het interieur is verder volgens de geplogenheden van het merk extreem minimalistisch, met enkel één enorm centraal scherm om alles te bedienen en een opvallend vierkant stuurwiel.

Tot 800 kilometer

Er komen drie versies van de Cybertruck: een met één motor, een met twee motoren en een driemotorige versie. De eerste is een achterwielaandrijver met een rijbereik van 400 kilometer volgens de Amerikaanse EPA-cyclus , die nog strenger is dan onze WLTP-cyclus en die doorgaans heel realistisch blijkt. Hij trekt op van 0 naar 100 km/u in 6,5 seconden en sleept tot 3,4 ton, wat meteen de hoogste waarde is van alle pick-ups in zijn segment (dat van de Ford Ranger of Mitsubishi L200). De versie met twee motoren (vierwielaandrijving) geraakt meer dan 500 kilometer ver, sprint naar 100 km/u in 4,5 seconden en sleept 4,5 ton. Maar de mafste versie van allemaal is uiteraard die met drie motoren (één vooraan en twee achteraan: één per wiel), die een vectoriële koppelverdeling mogelijk maakt. Hij geraakt liefst 800 kilometer ver op één lading, sprint van 0 naar 100 km/u in 2,9 seconden en kan zo een Lamborghini Aventador het leven zuur maken. Voor deze versie wordt een sleepvermogen van 6.350 kilo beloofd.
Uitleg Rivian R1T versus Cybertruck, beide 300 miles range.
De basisversie van de Rivian R1T kost al 69k..., de 300 mile versie wordt $80k geschat

Citaat:
https://ww.electrek.co/2019/11/22/te...up-comparison/

Tesla Cybertruck vs. Rivian R1T electric pickup comparison — shocking lead from Tesla
- Nov. 22nd 2019

Tesla Cybertruck vs. Rivian R1T

A comparison between the two trucks is not perfect because there are a few pieces of information missing.

In my opinion, the fairest comparison is between the mid-range versions of each electric pickup truck:

Rivian R1T w/ 135 kWh pack | Tesla Cybertruck w/ Dual Motor
Price More than $70,000 (expected $80,000)* | $49,900
Range 300+ miles | 300+ miles
Charging: 160 kW | 250 kW
Seats 5 | 6
Bed size 4.5' | 6.5'
Towing capacity 11,000 lbs* | 10,000 lbs
Max ground clearance 14.1 in | 16 in
Approach/Departing angles 34° / 30° | 35° / 28°
De payload staat er niet bij maar die is 800 kg voor de Rivian en ~1600 kg voor de Tesla Ck
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-cybe...rice-features/
SPECS ..
3500 lbs payload
Rivian R1T specs:

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2019 om 20:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 20:47   #2092
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Volgens een andere site is het max laadgewicht 3350 lbs of 1520 kg vd Cybertruck, nog altijd bijna het dubbele van de Rivian.

De Cybertruck is ca. ~35 cm langer (5,86 m) en meet eveneens ~35 cm meer aan wielbasis.

De Tesla orienteert zich vooral aan de afmetingen van een Ford F series Supercab die 3 cm langer is, en waarvan nog langere versies bestaan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_F...th_generation)

Citaat:
https://www.motortrend.com/news/tesl...red-data-specs
Tesla Cybertruck vs. 2021 Rivian R1T: How the Electric Pickups Compare
We pit the two most ambitious electric pickup trucks out there against each other

Overall Utility

Though they look radically different from each other, the R1T and Cybertruck will eventually have the same job; that is, towing, hauling, and generally making the lives of their owners as convenient as possible. Part of that utility is overall size, and the Tesla is notably bigger than the Rivian—more than a foot longer overall, most of which is in the wheelbase.

The Cybertruck is 230.9 inches long and sports a 149.9-inch wheelbase with a 6.5-foot-long, 57-inch-wide bed out back.

The Rivian is 217.1 inches long overall and has a 135.8 in wheelbase with a 4.5 foot-long bed behind it.

The towing specification for both trucks has yet to be finalized, but Tesla says the Cybertruck should be able to tow a maximum of 14,000 pounds and Rivian estimates the R1T will have a max tow capacity of 11,000 pounds.

Max payload capacities for the Rivian and Tesla are a claimed 1,760 pounds and 3,350 pounds, respectively.

What About All That Electricity?

Range is going to be a consideration regardless of how capable your truck or well-endowed your battery is. Rivian estimates the top-of-the-line R1T with its 180 kW-hr battery on board will get up to 400 miles of range. The smallest, 105 kW-hr battery car will get a claimed 230 miles of range. Cybertruck buyers will get to pick from a number of battery and powertrain options, too, and the Cybertruck will end up getting a Tesla-estimated range between 250 and 500 miles. Neither Tesla nor Rivian have had their claimed ranges verified by the EPA yet.

Rivians will use a combined charge system charge port and can support up to a 160 Kw charger. Rivian says even the 180 kW-hr truck will be able to charge from five to 80 percent in about 50 minutes. No word on the charge times for the Tesla, but Tesla's V3 Superchargers with the 250kW peak output are mighty fast. In MotorTrend testing, the V3 Supercharger charged a compatible Model 3 from 5 to 90 percent in 37 minutes. While charge times will vary based on the size of your truck's battery, it's still a promising number, and likely a major determining factor when buying a truck like this.

...
Price

The Rivian R1T is going to start at around $69,000. Tesla undercuts that massively, saying Cybertruck will start at $39,900, and go up to $69,900. Regardless of price, we're excited to see these two in production ready forms and to see how they do once we put them head to head.
Het grootste deel van het prijsverschil zal wslk in het batterijpack/management liggen die Tesla veel goedkoper kan maken /kWh, en door hun massaproductie. Ze liggen in het schap...

In elk geval gaat er 2021 wat meer keus zijn, zeker als Ford F ook nog een E-versie krijgt. Die zal alvast wat onder de prijs van een Rivian liggen.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2019 om 20:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 20:24   #2093
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Vertraagde video -via Twitter Musk- dat tijdens het testen vóór de launch de zijruit helemaal niet brak, zelfs geen krasje...

https://twitter.com/elonmusk/status/1198090787520598016

Maar mss wel minder hard gegooid en blijkbaar juist in het midden? (veerde beter terug zonder enige schade)

Wie weet moesten die ruiten wel breken? (dan halen ze meer clicks, lol)

Of heeft die ruit een geheugen? Om pas na een paar keer stuk te gaan?

idem:
Citaat:
https://ww.electrek.co/2019/11/23/a-...ow-shattering/

A few too many rounds: Tesla CyberTruck window shattering

Charles Benoit - Nov. 23rd 2019 8:31 am ET

Tesla’s Chief Designer Franz von Holzhausen has a wicked pitch. CEO Elon Musk posted a slow-motion video of the Tesla team tempting fate, hurling a steel ball towards the Tesla Cybertruck right before they were set to debut it to the world. Check it out after the jump and get excited for Tesla Armor Glass.

Elon has compared the TeslaCybertruck to an armored personnel carrier, and was eager to highlight its durability during the unveiling, saying:

Cybertruck is built with an exterior shell made for ultimate durability and passenger protection. Starting with a nearly impenetrable exoskeleton, every component is designed for superior strength and endurance, from Ultra-Hard 30 X Cold-Rolled stainless-steel structural skin to Tesla armor glass.

Franz demonstrated the toughness of the stainless-steel car by whacking a regular truck door with a sledgehammer and then doing the same to the Cybertruck’s door, which showed no damage. The Tesla Armor Glass was given a double-demonstration. First, a pane of the glass was placed on its side underneath a tall clear tube. One of the team members then climbed up a ladder, dropping the ball directly on to the glass:

Incredibly, the Tesla Armor Glass was undisturbed by the steel ball smashing against it:

The Tesla team arguably just has too much fun trying to brutalize the CyberTruck, because that wasn’t even enough for them. Franz then wound up for another pitch:

Unfortunately, this time the glass shattered, however the Tesla Armor Glass still successfully repelled the steel ball:

Franz post pitch Tesla Armor Glass

Now Elon has posted a slow-motion video of them practicing the pitch right before the unveil:

Elon Musk @elonmusk
Franz throws steel ball at Cybertruck window right before launch. Guess we have some improvements to make before production haha.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2019 om 20:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 21:25   #2094
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Specs Cybertruck blijkbaar vrijgegeven, onder voorbehoud.

Wat me opviel:
- er waren geen spiegels, maar het kan dat daar een camera voor dienst doet.

- vooraan kan nog een bepaalde kreukelzone komen (dan wordt de wagen langer), of de wagen had die al, dat weten we niet.

- dat de banden-wielen buiten de carrosserie uitstaken mag ook niet op de openbare weg, mss was het off road mode?

- is "kogelwerend glas" eigenlijk toegelaten?

Interessant zijn ook de afmetingen, die zich orienteert aan de Ford F serie supercab:

bvb
- adaptieve grondspeling tussen minimum 104 mm en maximum 406 mm, dat is ff 30 cm verschil. (adaptieve luchtvering is serie)

- de hoogte in hoogste stand is alvast 1905 mm, laagste is dan 1603 mm, dat is eerder een kleine SUV-hoogte. In elk geval lager dan de klassieke pick-ups die hoger zijn.
Ford F serie, Height: 1,910–1,953 mm

- lengte 5885 mm maar daar kan mss nog wat bijkomen, of men verandert het front? Deze lengte is ~hetzelfde als de conservatieve concurrentie Silverado, Ford F-serie, Ram 1500 enz... naargelang de lengte van de laadbox.
Ford F serie
231.9 in (5,890 mm) (SuperCab 6.5' box/SuperCrew 5.5' box)
243.7 in (6,190 mm) (SuperCrew 6.5' box)
250.5 in (6,363 mm) (SuperCab 8' box)


- de laadboxlengte is 6,5 ft of 198 cm, dan is die F serie (F-150) met vierdeurs (Supercrew) reeds 6,19 meter.

- de breedte is relatief smal met 2027 mm, uiteraard zonder spiegels.
Ford F serie, Width 79.9 in (2,029 mm)

bron Cybertruck 3 versies: https://www.evspecifications.com/en/comparison/8c0c7f9

EPA rijbereik: 805 km | 485 km | 405 km. (dat zal wel met 1,60 cm hoogte gereden zijn )

Het display is 17" groot (15" model 3)

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_F...th_generation)
https://www.caranddriver.com/ford/f-150

Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2019 om 21:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 23:06   #2095
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Musk twittert een uur geleden 146.000 reserveringen voor de Cybertruck.

Meestal de 2 duurste versies, slechts 17% reserveert de goedkoopste met rwd 1 motor.

Citaat:
https://twitter.com/elonmusk

Geverifieerd account

@elonmusk
1 uur geleden

146k Cybertruck orders so far, with 42% choosing dual, 41% tri & 17% single motor
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 01:08   #2096
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Net zoals bij de Delorean, lol... onbelakte inox is quasi niet te herstellen bij blutsen en builen.
Ik weet het niet. De Cybertruck zou hetzelfde staal gebruiken als de SpaceX starship. Dat zou een cryogene behandeling zijn ondergaan. Waar ik voor weet dat ze stalen cryogeen voor behandelen om rest-austeniet tegen te gaan en maximale martensiet transformatie te verkrijgen.

Kortom, dat staal zal knoeterhard staan en zeer, zeer sterk zijn. Ik vermoed gemakkelijk 600-800 HV10. Eer dat ge dat beschadigt, moet ge van goede huize zijn.

En is niet te herstellen als het toch faalt, is vervangen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 01:10   #2097
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik zou per direct een wagen met zulke bodypanelen kopen.

Die zachte rotzooi die ze nu gebruiken in autos is een zegen voor carrosiers...om hun rijk te maken van iedere kleine bluts. Een fietser die toevallig tegen uw auto aan fietst is al snel enkele duizenden euros aan bodywork. Omdat het zachte rommel is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 01:11   #2098
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik was zeer sceptisch tov de cybertruck omwille van het uiterlijk.

Maar technisch is het ding een mirakel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 08:11   #2099
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

ik heb twijfels over de accelertie ?
met zo'n gruwelbanden sneller optrekken dan een porsche ?
vraag mij echt af of het ding 200km per uur kan en hoe het bochtenwerk van dat ding is ?
zijn verbruik bij gebrek aan aerodynamica op de snelweg zou ik toch eens willen naast een tesla X leggen, dat moet meer dan het dubbele zijn

het ziet er gewoon een hummerachtig ding uit die je verkoopt aan hollywood figuren op birkenstocks
nu één punt is duidelijk bewezen: de vorm van een elektrische auto wordt bepaald door de skateboard-chassis en al de rest daarboven kan dus zijn wat je fantaseert. Enige duiding of die vorm nu mede aerodynamisch is, of iets stealth achtigs was eigenlijk aangenaam geweest. Een driekhoek lijkt mij niet ideaal om bvb een wasmachine in te stoppen
Daarom vind ik dat ding geen mirakel, want de vorm volgt hier de mogelijkheden van het skateboard en zijn dus los van de hedendaagse motoren in de auto's.

het was eigenlijk aangenaam geweest als hij nu één keer had uitgelegd wat zijn doelpubliek is ? vb leger ?
Of bepaalde designkeuzes, tenzij verwijzend naar james bond, wat eigenlijk een verouderd ontwerp van bertone geweest, die ondertussen al lang weg is van die hoekige vierkante ontwerpen, en ondertussen al veel verder geevolueerd is.

Of die driehoek nu een mirakel is qua acceleratie, het is in elk geval volgens mij geen ontwerp die de nurburgring records gaat verbrijzelen tenzij in de klasse van de hummers. Hij kan dus drag races rijden, en volgens mij moet hij in de eerste bocht al in de struiken zitten

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 november 2019 om 08:20.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 09:22   #2100
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

zelfs pinifarina kon niet nalaten van kommentaar te geven over de design...

https://www.autocarpro.in/news-inter...ear-2020-44746

hij klasseert het als een PR stunt, en denkt dat de finale design gaat afwijken van wat daar getoond is
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be