Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2019, 18:56   #461
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oei Pandareus komt er ook een schepje bovenop doen... Vlaamse Blokkers daar moet hij niets van hebben, maar Spaanse Blokkers daar doet hij zijn petje voor af...
huichelaar...
2
Oud 27 november 2019, 18:59   #462
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hoe wil jij dat boeltje dan wel beschrijven ?
Rechts-geïnspireerde meningen, die niet door de poco club gekortwiekt werden.
Oud 27 november 2019, 19:02   #463
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Te vergelijken met drudge report in de VS. Het lezen niet waard want ze brengen geen feiten, maar propaganda.
De klassieke media brengen heel veel propaganda.
Zo sprongen ze erop dat Francken zei dat 80% van de asielzoekers alleenstaande jonge mannen was, het was maar 38%, die 80% was ten tijde van de asielcrisis, heette het volgens de poco-media.
Alleen, ook tijdens de asielcrisis loog die pers ons voor, door steeds maar beelden van Syrische families voor te schotelen...
Oud 27 november 2019, 19:06   #464
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat maakt niet uit hé. Ik denk ook dat elektrisch de toekomst is, maar dat heeft niets te maken met het al dan niet milieuvriendelijk zijn van die wagens. Afhankelijk van de manier van stroomopwekking kan het trouwens wel CO2 vriendelijker zijn. Maar ook dat is niet belangrijk. Het enige wat telt is dat we een shift zien in de motorisatie van voertuigen.
Maar als een EV niet milieuvriendelijker is dan een klassieke benzine/dieselwagen dan is het vroegtijdig afschrijven van die voertuigen per definitie een aanslag op het milieu.
Alle grondstoffen (inclusief tonnen water!) die nodig waren om de auto te produceren, gaan op dat moment verloren, en er worden nog eens gigantisch veel grondstoffen gebruikt om een nieuwe te maken.
Als die dan niet milieuvriendelijker is, is het helemaal knettergek om die te vervangen.
Oud 27 november 2019, 19:08   #465
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Een blijvend probleem is dat deze mensen het verschil niet kennen/begrijpen tussen journalistiek en een Blog.
Ik heb ooit één poging gedaan om dat (met teksten erbij) aan de forumhuisvrouw uit te leggen wat de journalistieke plichtenleer impliceert en welke controle daarop bestaat. Autant pisser dans un violon...
Alsof die journalisten het zo nauw nemen met de plichtenleer.
Journalisten vinden er een plezier in om vluchtelingen, gelukszoekers, asielshoppers, transmigranten allemaal op één hoopje te gooien en als zielig voor te stellen.
Als een migrant iets fout doet, doen ze er alles aan om dat te verdoezelen : "jongers, tieners, een man, ..." terwijl er vaak wel een verband is tussen het crimineel feit en de etnische achtergrond.
Oud 27 november 2019, 19:15   #466
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hij kan niet afdwingen van niet in een regering te stappen ???
Als hij niet in een regering was gestapt, dan was er nog altijd geen regering.
Dan heb je natuurlijk ook niets bereikt, behalve een complete blokkering... van Vlaanderen.

Citaat:
Ten eerste geloof ik dat niet: hoe minder regering, hoe beter de economie werkt he.
Dat geloof ik nu ook niet, met een goed beleid kun je wel degelijk de economische dalen wat verbeteren, en een overhitting verhinderen.

Citaat:
Maar zelfs al is dat het geval, dat is toch de fout niet van 1 partij ?
Je onderschat de macht van de media en de andere partijen, die dan die ene partij met de vinger gaan wijzen.
VLD heeft jaren met het imago van 'stekkertrekker' moeten vechten, nadat Alexander Decroo de stekker uit de regering trok omwille van BHV.

Citaat:
Alle anderen kunnen ook een regering vormen, he. Er waren 5 coalities mogelijk zonder N-VA.
Op Vlaams gebied moesten alle partijen samengaan, inclusief PVDA om aan een meerderheid te komen zonder N-VA en VB.

Citaat:
N-VA had geen absolute meerderheid, wat wil zeggen dat anderen een meerderheid vormen samen.
Dan gingen CD&V en VB een regering vormen?
Beetje realistisch blijven...

Citaat:
Waarom moet het (in die hypothese die ik niet aanvaard) de N-VA zijn die de Vlaamse economie redt door een regering te vormen, en waarom moeten CD&V, O-VLD, VB, SP-A, Groen en PVDA dat niet ?
Dat is de macht van diegene die de poco media aan hun kant hebben.
De media zal altijd klaarstaan om de N-VA te verwijten dat ze 'haar verantwoordelijkheid niet opneemt'.
Als N-VA niet volledig door de knieën gaat, en heel haar programma verloochent om toch maar paars-geel te maken, dan zal de pers dat verkopen als 'ze hebben geen zin voor verantwoordelijkheid'.
Doen ze het wel (de enige manier om in de paarse regering te komen), dan zullen ze verweten worden dat ze hun programma en dus hun kiezres verloochend hebben.
Oud 27 november 2019, 19:21   #467
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Alle bronnen zijn subjectief. Allen kaderen feiten zoals ze dat zelf willen. Bij vrtnieuws zie je dat vaak als tussen haakjes met "nvdr". Maar als men feiten poneert en opinies duidelijk scheidt, vind ik dat het aanvaardbaar is.

Wanneer men een feit neemt, het verdraait tot het past in een bepaalde framing, en dan gebruikt om een politieke boodschap te brengen, een proces waarbij vaak de feiten onherkenbaar worden vermangeld, dan is men fout bezig. En daar heb ik geen interesse in. En dat is exact wat doorbraak en sceptr doen. Overigens, ik lees de wereldmorgen of apache ook niet.
VRT doet net hetzelfde.
Een voorbeeld?
Toen Dedecker liet onderzoeken of er iets aan de hand was bij Degucht (belastingsperikelen), opende het nieuws direct met een aanval op Dedecker.
Alles werd geframed vanuit het punt "mag je een privé detective inzetten hiervoor?", over de grond van de kwestie werd nauwelijks gerept.
Het weglaten van informatie en tegelijk zeer uitgebreid focussen op iets anders, is net zo'n grote manipulatie.

Denk ook bijv. aan die vrouw in Wevelgem, vermoord door een maffiose crimineel, Marokkaan.
VRT vertelt dat niet, maar houdt dan wel een debat over "geweld tegen vrouwen."
Radionieuws : uit een rapport blijkt dat moslims de grootste slachtoffers van aanslagen zijn.
Dat de daders net zo goed moslims zijn wordt er niet bijverteld.
En zo gaat dat maar door.
Er is weinig objectiefs aan het nieuws van de mainstream media.
Oud 27 november 2019, 19:31   #468
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, maar je doet alweer, zoals de officiële media ons wil wijsmaken dat de Vlamingen vastzitten in hun Vlaams zijn, terwijl ik denk dat er weinig volkeren zijn die van nature uit verder kijken dan hun eigen navel...
De Vlaming weet dat hij, gezien hij op wereldvlak, een klein en dan ook minimaal volk is, dat hij dus verplicht is, indien hij zich wil informeren om ver over zijn eigen staatsgrenzen te kijken...
Als er één volk niet bekrompen is, zijn het wel de Vlamingen...
Maar dat is een waarheid die la Belgique niet aankan...
En wat zou er eventueel mis kunnen zijn met 'alweer'?

Als (West- dus 'échte'-)Vlaming weet ik maar al te goed dat ik het me niet kan permitteren 'bekrompen' te zijn.

Ik heb daar ten andere niet de minste goesting in.

Het heeft een tijdje geduurd, maar ondertussen meen ik wel begrepen te hebben dat mijn brein in het beste geval functioneert als een parachute: alleen wanneer het OPEN staat, heeft het enig nut.

Bijgevolg: hoe vaster ik zit in mijn 'Vlaming zijn', hoe beter, niet?

Dat 'la Belgique' daar een probleem mee heeft, is wel de minste van mijn zorgen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 19:36   #469
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Dat is er al meer dan dertig jaar??? Nooit ervoor ernaar gekeken???
Jawel hoor,alleen viel er bij die sinterklazen ook wel eens een brok in mijn teljoor.Nu werd mijn teljoor afgepakt om de bedrijfswagensmeute en ervers van een miljoen euro cadeaus te geven.
Oud 27 november 2019, 19:45   #470
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is belangrijk een onderscheid te maken tussen informatieverstrekking (nieuws) met een subjectief kantje (gekleurd). Zo zijn er gazetten met een bepaalde kleur, ze geven dezelfde informatie maar met licht andere duiding. Maar in se zeggen ze hetzelfde kwa feiten. De morgne (links), de tijd (rechts), standaard (centrum rechts), HLN (liberaal), enz....

Deze "sites", zoals sceptr, doorbraak, etc...zijn echter geen nieuwssites maar propagandakanalen van rechts. Ze liegen er volop op, en schrijven vooral neer wat ze weten dat hun publiek graag leest en proberen via die weg aan politiek te doen. Dit zijn geen nieuwsberichten, maar vaak verdraaide, en soms compleet foute voorstellingen van de feiten.

Een pest, uiteraard, want zo krijgen we meerdere realiteiten. (Uiterst) Rechts, met als voorbeeld Anna List, marie, en co op dit forum, slikken deze onzin uiteraard maar al te graag. Maar de facto leven ze in een alternatieve realiteit. Chocolade voor asielzoekers wordt opeens 30k euro waard (sceptr), er wordt volop aan klimaatontkenning gedaan op doorbraak, enz....

Te vergelijken met drudge report in de VS. Het lezen niet waard want ze brengen geen feiten, maar propaganda.
Als het om 'feiten' gaat, vertrouw ik eigenlijk het liefst op m'n eigen ervaringen: een steen waar ik al tien keer tot bloedens toe m'n domme kop tegen stootte, zal er hoogstwaarschijnlijk wel degelijk staan.

Dan komt het erop aan iets met die steen te doen: ofwel graaf ik die uit en gooi ik die aan de kant, ofwel maak ik er een wijde bocht omheen.

Hopelijk mag ik mezelf gelukkig prijzen dat ik het onderscheid tussen hallucinaties en illusies enerzijds, en de rauwe realiteit anderzijds heb leren maken.

Maar wees gerust: ik ga daar niet automatisch van uit.

Oud 27 november 2019, 19:55   #471
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat De Standaard betreft, de Vlaamsgezindheid is weggevallen op het tijdstip van de pensionering van Manu Ruys. Sedertdien zijn ze stevig poco-links.
De Tijd is overwegend gematigd rechts.
En wat dan nog?

Ik geef de voorkeur aan een opdeling in '(extreem)-dom (en bijgevolg sowieso 'onbetrouwbaar') en '(extreem)-slim (en hopelijk wél 'betrouwbaar' (niet gegarandeerd!!!)).

Als dat tot gevolg heeft dat ik door alles wat graag met etiketten als 'links' of 'rechts' loopt te pronken als een vieze fluim wordt uitgespuwd: des te beter

Laatst gewijzigd door djimi : 27 november 2019 om 19:55.
Oud 27 november 2019, 19:58   #472
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een blijvend probleem is dat deze mensen het verschil niet kennen/begrijpen tussen journalistiek en een Blog.
Ik heb ooit één poging gedaan om dat (met teksten erbij) aan de forumhuisvrouw uit te leggen wat de journalistieke plichtenleer impliceert en welke controle daarop bestaat. Autant pisser dans un violon...

Die kunnen er gewoon niet bij dat men op een Blog eender wat kan schrijven, zonder enig toezicht en zonder dat iemand hen daarop kan terechtwijzen. (behalve natuurlijk de algemene regels zoals smaad en zo)
Hopelijk bent u geen leerkracht.

Oud 27 november 2019, 20:00   #473
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een sos kent geen schaamte.
Als dat al waar zou zijn, dan is dat wellicht de enige kwaliteit waarover die sos beschikt, hé.

Oud 27 november 2019, 22:18   #474
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat is de macht van diegene die de poco media aan hun kant hebben.
De media zal altijd klaarstaan om de N-VA te verwijten dat ze 'haar verantwoordelijkheid niet opneemt'.
Als N-VA niet volledig door de knieën gaat, en heel haar programma verloochent om toch maar paars-geel te maken, dan zal de pers dat verkopen als 'ze hebben geen zin voor verantwoordelijkheid'.
Doen ze het wel (de enige manier om in de paarse regering te komen), dan zullen ze verweten worden dat ze hun programma en dus hun kiezres verloochend hebben
.

2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 22:33   #475
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En wat zou er eventueel mis kunnen zijn met 'alweer'?

Als (West- dus 'échte'-)Vlaming weet ik maar al te goed dat ik het me niet kan permitteren 'bekrompen' te zijn.

Ik heb daar ten andere niet de minste goesting in.

Het heeft een tijdje geduurd, maar ondertussen meen ik wel begrepen te hebben dat mijn brein in het beste geval functioneert als een parachute: alleen wanneer het OPEN staat, heeft het enig nut.

Dat 'la Belgique' daar een probleem mee heeft, is wel de minste van mijn zorgen.
Oké, spreek ik in het algemeen en niet persoonlijk en gun ik jou het recht om je geen bal van la Belgique aan te trekken...

Hoe vaster iemand zit in zijn achtergrond, hoe beter... Verniel die achtergrond, maakt hem kapot, hewel dan ontwortelt je het individu en dan is dat individu een speelbal in de wind, gemakkelijk manipuleerbaar en te misbruiken...
En dat is natuurlijk de grote droom van volksmenners ala de maffia die achter de schermen la Belgique mismeesteren, met hun dwaze ijdelheid van de grote francofonie... als het al niet direct leenheren van Frankrijk zijn...

Vorige week een documentaire op de Franse TV gezien van een gemeenschap in Frans Baskenland die helemaal opnieuw openbloeide nadat ze de Baskische taal opnieuw in ere hadden hersteld en op school, naast het Frans onderwezen... Bij hen was er minder dan 3% werkeloosheid, terwijl het in Frankrijk stukken hoger is...

Zo werd in mijn humanioratijd ook onderwezen dat Vlaanderen een grote economische boem had gekend, nadat men de Vlamingen eindelijk in hun taal en hun kultuur hersteld had...

Maar ja Vlaanderen werd te sterk, werd zelfs sterker dan la Belgique en als je nu de main-stream media hoort dan is Vlaanderen en de Vlaming iets vies...

Ik haal dit maar aan als voorbeeld, niet persoonlijk tegen jou hoor...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 27 november 2019 om 22:34.
Oud 27 november 2019, 22:34   #476
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op het bedrijf waar mijn zus werkt hebben ze 6 nieuwe diesels besteld.
Ze hebben een electrische auto gehad en na nog geen jaar terug buiten gegooid. Nooit meer zei haar baas.
Niet iedere ondernemer zal de juiste beslissing nemen hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 22:38   #477
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer dan waarschijnlijk niet; maar er wordt wel een algemene regel opgedrongen, een regel waarvan de voor- en nadelen nog alles behalve vaststaan, aan al die ondernemers...
Oud 27 november 2019, 22:45   #478
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een groot Amerikaans software bedrijf dat hier ook verschillende vestigingen heeft.
Als je een uiterst negatieve ervaring hebt met een electrische auto lijkt me het toch meer dan logisch dat je voor een diesel kiest.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 22:52   #479
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een groot Amerikaans software bedrijf dat hier ook verschillende vestigingen heeft.
Als je een uiterst negatieve ervaring hebt met een electrische auto lijkt me het toch meer dan logisch dat je voor een diesel kiest.
Ik herhaal. Niet iedereen maakt de juiste keuze. De TCO zegt alles en het feit dat zo een wagen dan nog eens veel betrouwbaarder is zegt alles.

Reken daarbij dat 95% van uw wagenpark max 100 km per dag rijdt, en er is maar 1 logische keuze. Leg dat bedrijfsdak maar vol zonnepanelen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 22:57   #480
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Rechts-geïnspireerde meningen, die niet door de poco club gekortwiekt werden.

Ik begin er niet aan hoor als em toch al aan het lekken is.
Hij zal zich moeten haasten want als die nota uitgelekt is schiet er niet veel meer van over. Zoals gewoonte.
Hoeveel lekkers lopen hier feitelijk rond?
Welke bron kan mij inlichten?
Jan; zeg eens iets vent!

Laatst gewijzigd door werkman : 27 november 2019 om 23:00.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be