Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2019, 10:46   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
eigenlijk vind ik dat hilarisch vet cool, vraag mij zelfs af of dat filmke nu echt of fake is ? en hoe dat ineens van canada online staat. Zaten ze met die cybertruck al rond te rijden...
Er zijn nog andere *filmpjes opgedoken waar die cybertruck rijdt, waarom speel jij altijd de fuddy-duddy en versteek je je achter vragespelletjes?

* https://www.groen7.nl/dit-is-de-tesl...et-wild-video/

Dit is de Tesla Cybertruck in het wild [video]

Zei maar zeker dat die Cybertruck een uitgekiende adaptieve luchtvering-demping-hoogte heeft die wel een paar trukjes zal hebben (toch zeker in de USA)

Citaat:
https://www.teslarati.com/elon-musk-...rd-f350-video/

John D. @Real_John_D
· Nov 29, 2019
Replying to @elonmusk

Elon, can we please make sure Tesla CyberTruck does NOT do this when it’s fully loaded?

(This is what FORD F350 did when it was loaded with 3,000 pounds of payload in the bed)
Embedded video

Elon Musk @elonmusk

That’s why Cybertruck has active suspension height & damping control

Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2019 om 10:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 11:02   #62
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 11:06   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht


5 dagen geleden al 250.000 reservaties, of 6 dagen na presentatie.


Porsche Taycan haalde 30.000 reservaties, ca. 9 maanden na presentatie:
Citaat:
https://www.vroom.be/nl/nieuws/porsc...-dan-911-22080

Oorspronkelijk wou Porsche 20.000 exemplaren per jaar bouwen van de Taycan. Maar dat ambitieuze cijfer moet al worden bijgesteld. De Duitse constructeur wil de productiecapaciteit van zijn eerste elektrische auto verdubbelen op basis van het hoge aantal reservaties. Begin dit jaar had Porsche al 20.000 reservaties (inclusief voorschot) ontvangen, en nu blijkt de kaap van de 30.000 reservaties gerond te zijn. Als Porsche 40.000 Taycans per jaar kan produceren en verkopen, dan zal de elektrische auto populairder zijn dan de 911. Vorig jaar verkocht Porsche wereldwijd 35.573 exemplaren van zijn 911.
Niet slecht voor een Porsche van 150k.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2019 om 11:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 11:16   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er zijn nog andere *filmpjes opgedoken waar die cybertruck rijdt, waarom speel jij altijd de fuddy-duddy en versteek je je achter vragespelletjes?

* https://www.groen7.nl/dit-is-de-tesl...et-wild-video/

Dit is de Tesla Cybertruck in het wild [video]

Zei maar zeker dat die Cybertruck een uitgekiende adaptieve luchtvering-demping-hoogte heeft die wel een paar trukjes zal hebben (toch zeker in de USA)
je kan dat niet met luchtvering zo doen springen.. Je kan dat doen met de motor... denk eens na hoeveel krachtje nodig hebt om 3 ton te liften ?

de luchtvering zorgt dat hij zachtjes neerkomt, de motor doet de lift volgens mij

Nu dat zijn van die truukjes waarmee je natuurlijk het systeem zit te belasten. Dus op den duur zal er wel eentje zijn 'luchtvering doen ontploffen als en balloneke' En omdat het wel een enorm hoog 'speelgehalte' heeft zal dat truukje wel veel gebruikt worden wait and see..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 11:28   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je kan dat niet met luchtvering zo doen springen.. Je kan dat doen met de motor... denk eens na hoeveel krachtje nodig hebt om 3 ton te liften ?
Natuurlijk is dat een combinatie van beide en van de remmen ook, de luchtvering moet dat wel toelaten-initiëren en dan gewoon gepast dempen.

Wslk tot 800 PK en instant koppel van-tot 1356 Nm* is ruim genoeg.

Vooral de tri-motor met de 2 achterste motoren
Citaat:
https://www.motor1.com/news/384052/t...output-report/
But how powerful is it, really? According to Motor Trend, the Plaid-powered Cybertruck will likely produce 800 horsepower (597 kiloWatts) and 1,000 pound-feet (*1,356 Nm) of torque. Just like the Plaid-powered Model S and X, the future hyperized Cybertruck will have one motor on the front axle and two at the rear, *motivating both rear wheels.
Citaat:
de luchtvering zorgt dat hij zachtjes neerkomt, de motor doet de lift volgens mij
sure leg jij het maar uit, maar je zit in de goede richting

Citaat:
Nu dat zijn van die truukjes waarmee je natuurlijk het systeem zit te belasten. Dus op den duur zal er wel eentje zijn 'luchtvering doen ontploffen als en balloneke' En omdat het wel een enorm hoog 'speelgehalte' heeft zal dat truukje wel veel gebruikt worden wait and see..
Onzen luchtvering-ingenieur weet alles van Teslas duurzaamheid wow.

De Tesla software zal er een jump-tellertje opzetten en vanaf x is het gedaan met jumpen ofzo.

Ik denk dat die luchtvering toch meer te verduren krijgt in de off roads ritten, zeker met/tot 1,6 ton cargo.
Citaat:
However, the solid numbers don't stop there. The Cybertruck's 6.5-foot pickup bed has a 3,500-pound cargo capacity plus it can tow up to 14,000 pounds. Now to say that the Cybertruck isn't a capable truck would be a blatant lie, but wait until Tesla whips out its upcoming Plaid powertrain.
En als hem versleten is zet je er een nieuwe onder.
Bij die goedkope prijs verbruik en onderhoud is dat het minste van hun zorgen, wie weet is het nog binnen garantie ook. (4 jaar)

Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2019 om 11:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 11:41   #66
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Natuurlijk is dat een combinatie van beide en van de remmen ook, de luchtvering moet dat wel toelaten-initiëren en dan gewoon gepast dempen.

Wslk tot 800 PK en instant koppel van-tot 1356 Nm* is ruim genoeg.

Vooral de tri-motor met de 2 achterste motoren


sure leg jij het maar uit, maar je zit in de goede richting


Onzen luchtvering-ingenieur weet alles van Teslas duurzaamheid wow.

Ik denk dat die luchtvering toch meer te verduren krijgt in de off roads ritten, zeker met/tot 1,6 ton cargo.


En als hem versleten is zet je er een nieuwe onder.
Bij die goedkope prijs verbruik en onderhoud is dat het minste van hun zorgen, wie weet is het nog binnen garantie ook. (4 jaar)
met en hack/ glitchke in de software zit , kunnen ze de Tesla S ook doen jumpen..


tis raar dat er geen open platform 'app download' center bestaat waar je ze customized applications kunt laten draaien..

ze kunnen het gebruiken op de schouwing als 'ophangingtest' voor binnen zes jaar als de eeste cybertrucks getest moeten worden

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 december 2019 om 11:42.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 11:43   #67
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
met en hack/ glitchke in de software zit , kunnen ze de Tesla S ook doen jumpen..

tis raar dat er geen open platform 'app download' center bestaat waar je ze customized applications kunt laten draaien..
Heb je dit ook gelezen? (het verschil Cybertruck-laadbed met een gewone pick-up laadbed)

Je moet wel eerst die video van die Ford F bekijken...

Citaat:
https://www.teslarati.com/elon-musk-...rd-f350-video/

Responding to the video, Elon Musk explained that such incidents would not happen on the Cybertruck, as the domineering all-electric vehicle is equipped with adaptive air suspension, which was demoed briefly during the vehicle’s unveiling event. “That’s why Cybertruck has active suspension height & damping control,” Musk said.

The Tesla CEO’s statements seem to be the tip of the iceberg, as other features of the Cybertruck would likely prevent the same warping incidents that haunted the Ford F-350 in the test. The Cybertruck’s non-ladder-frame design, for example, means that its bed is not separated from the cab like the F-350. Its fully-integrated exoskeleton and XY design should also help greatly in load-bearing.

This will likely be a strong selling point for the Cybertruck, considering that such warping incidents are reportedly often on vehicles that actually get put to work in the country. If Tesla can prove that the Cybertruck has what it takes to ensure that the vehicle does not warp even in conditions that would damage its competitors, it could establish itself as the pickup truck to beat in terms of durability.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2019 om 11:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 14:49   #68
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een terugblik op de zware hamer.
Ik had het eerst nog niet gezien dat men met diezelfde hamer op een andere deur beukte. Wat slechts een klein kuiltje veroorzaakt.

Nu heb ik in mijn leven al wat gehamerd op auto's. Ook met sloophamer.
Zo een klein deukje is niet normaal meer. Tenzij het een houten en mogelijks holle hamer is die hoogstens een kilo of minder weegt.

Ook op inox 3mm zou je met een ijzeren sloophamer minimum 5 kilo een beschadigde oppervlak hebben.

Ik ben het zeker. Dit is fake
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 14:54   #69
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een terugblik op de zware hamer.
Ik had het eerst nog niet gezien dat men met diezelfde hamer op een andere deur beukte. Wat slechts een klein kuiltje veroorzaakt.

Nu heb ik in mijn leven al wat gehamerd op auto's. Ook met sloophamer.
Zo een klein deukje is niet normaal meer. Tenzij het een houten en mogelijks holle hamer is die hoogstens een kilo of minder weegt.

Ook op inox 3mm zou je met een ijzeren sloophamer minimum 5 kilo een beschadigde oppervlak hebben.

Ik ben het zeker. Dit is fake
zoals alles bij Tesla.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 14:56   #70
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Mambo de hamerman, lol
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 15:13   #71
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Mambo de hamerman, lol
of gewoon zijn metalen kennen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 15:37   #72
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

https://youtu.be/a0bNTN0rRr8

Nauwelijks een kuil op een gewone deur. Normaal sla je die tot gort met een voorhamer.

Luister ook naar het geluid. Dit is licht materiaal dat je hoort.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 december 2019 om 15:39.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 15:39   #73
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Allez allez, de cafe specialisten denken weer wat te weten. Met de usual suspect anna list weer voorop.

Om deuken te vormen is naast de hardheid de yield strength belangrijk.

Standaard off the shelf verkrijgbaar cold rolled 301 SS, full hard heeft een yield strength van ongeveer 965 MPa. Annealed (ongehard) is dat 205 MPa.

Hardheid: 400 vs 192 HV

Kortom, ongeveer 4 tot 5 keer zo sterk en dubbel zo hard.

Als Elon nog eens een cryogenic treatment doet om de martensiet concentratie fors te verhogen, wat hij heeft aangekondigd, en wat ook een bekende methodiek is in de metallurgie, kan die gemakkelijk naar 1300-1400 Yield Strength gaan en 600-800 HV.

En als dat 3 mm dik is mag je daar dan los met een voorhamer op meppen, zeker als het nog wat kan flexen....

Tis niet omdat jullie goedkoop pisbakkenstaal gewend zijn dat er niks mogelijk is in de wereld van de grote jongens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 16:01   #74
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Allez allez, de cafe specialisten denken weer wat te weten. Met de usual suspect anna list weer voorop.

Om deuken te vormen is naast de hardheid de yield strength belangrijk.

Standaard off the shelf verkrijgbaar cold rolled 301 SS, full hard heeft een yield strength van ongeveer 965 MPa. Annealed (ongehard) is dat 205 MPa.

Hardheid: 400 vs 192 HV

Kortom, ongeveer 4 tot 5 keer zo sterk en dubbel zo hard.

Als Elon nog eens een cryogenic treatment doet om de martensiet concentratie fors te verhogen, wat hij heeft aangekondigd, en wat ook een bekende methodiek is in de metallurgie, kan die gemakkelijk naar 1300-1400 Yield Strength gaan en 600-800 HV.

En als dat 3 mm dik is mag je daar dan los met een voorhamer op meppen, zeker als het nog wat kan flexen....

Tis niet omdat jullie goedkoop pisbakkenstaal gewend zijn dat er niks mogelijk is in de wereld van de grote jongens.
Met een metalen voorhamer 5 kilo minstens sla je er zeker een lelijke kneep in.

En op die witte deur...welke een gewone deur is....sla je hem bijna tot moes.

Dat garandeer ik 100%.

Ik neem aan dat je geen hamer gewend bent. Maar een 5 kilo hamer + de lengte van de steel maakt hem zwaar. Je slaat er door een muur mee.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 16:03   #75
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tis niet omdat jullie goedkoop pisbakkenstaal gewend zijn dat er niks mogelijk is in de wereld van de grote jongens.
2

Zoals de jongens van SpaceX.



Citaat:
https://www.space.com/tesla-cybertru...-starship.html
Tesla's New 'Cybertruck' Has a Bit of SpaceX's Starship for Mars in Its Bones

By Mike Wall 10 days ago Spaceflight

The Cybertruck and SpaceX's Starship are made of the same stainless-steel alloy.
...

"We’re going to be using the same alloy in the Starship rocket and the Cybertruck," Musk said during the reveal last night.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2019 om 16:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 16:22   #76
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Met een metalen voorhamer 5 kilo minstens sla je er zeker een lelijke kneep in.

En op die witte deur...welke een gewone deur is....sla je hem bijna tot moes.

Dat garandeer ik 100%.

Ik neem aan dat je geen hamer gewend bent. Maar een 5 kilo hamer + de lengte van de steel maakt hem zwaar. Je slaat er door een muur mee.

In annealed toestand mep je daar deuken in alsof het een pakje boter is.

Wat jij nog niet hebt meegemaakt is full hard colled rolled 301, en zeker niet van 3 mm dik. Veel automotive deuren worden steeds dunner en dunner, in de range van 1.2 - 0.8 mm. Pisbakkenstaal, welteverstaan.

Je hebt ervaring met totaal andere materialen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 16:23   #77
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

C45 nest en dergelijk.

Cheap ass staal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 16:23   #78
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Stainless is geen dentless.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 16:26   #79
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In annealed toestand mep je daar deuken in alsof het een pakje boter is.

Wat jij nog niet hebt meegemaakt is full hard colled rolled 301, en zeker niet van 3 mm dik. Veel automotive deuren worden steeds dunner en dunner, in de range van 1.2 - 0.8 mm. Pisbakkenstaal, welteverstaan.

Je hebt ervaring met totaal andere materialen.
Je ziet die witte deur niet?

Het deukje dat daar in verschijnt is het deukje van een lichte hamer. En nog niet eens hard geklopt.

Als plaatslager ken ik wel wat van deuken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 16:28   #80
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Stainless is geen dentless.
Ik spreek over gehard staal, van twee tot drie keer zo dik als normale deurpanelen.

Als je iets 4 tot 5 keer zo sterk maakt, dubbel tot vierdubbel zo hard, en dan ook nog eens 2 tot 3 keer zo dik....het resultaat op de weerstand tegen vervorming is immens.

Als ik me niet vergis zit in de rigiditeit van vlakke panelen de dikte tot de derde macht....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be