Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2019, 04:54   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Die strijd kan op ALLE manieren gevoerd worden. (@ patrickve: zo is het inderdaad.)De religieuze tak hoopt op die manier de komst van de messias te kunnen versnellen, de niet-religieuze tak beziet het als een vorm van "eeuwige genoegdoening" voor "het eeuwige aangedane leed." Combinaties in gradaties zijn mogelijk, wat telt is dat bij het individu een scherp onderscheid tussen "wij" & "zij" blijft behouden.
Een beleid kan slechts goed zijn wanneer het goed is voor Joden & Israël.
Zoals ze zelf zeggen.
Maw, die mensen zijn zodanig intelligent dat ze mijn programma volgen Niks op te zeggen he Mijn gedacht: die gaan het ver schoppen !

Geen wonder dat Hitler verloren heeft. Niemand kan op tegen mensen die begrijpen hoe de wereld werkt he. DAT is nu eens een natie om een puntje aan te zuigen zie. Hoed (keppeltje ?) af !

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 november 2019 om 04:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 00:39   #162
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gelijkheid is dan ook het meest afschuwelijke concept dat er is. Gelijkheid is de match rekken. Gelijkheid is te mijden als de pest. Bij winnaars en verliezers kan er geen gelijkheid zijn he.
Wanneer ik een voetbal wedstrijd heb verloren betekend dat niet dat deze nederlaag doorwerkt in allerlei andere aspecten van het leven.

Ik zie mensen als gelijkwaardig , niet als hetzelfde
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 00:50   #163
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, alles gaat de goeie richting dus uit

Leve Malthus ! Onbeperkte populatie groei, iedereen rijker en rijker en talrijker en talrijker ! Leve de universele mensenrechten en de universele solidariteit. Leve de enorme lepel in de onbeperkte rijstpap.

Waar je gelijk hebt, is dat samenwerking, mensenrechten en al dat BINNEN EEN GROEP bijzonder productief is om EEN ANDERE GROEP beter aan te vallen en te onderdrukken ; maw om betere winnaar te worden. Maar *universeel* is dat het domste gedacht dat er bestaat.
En waar liggen de grenzen van die groep ???? Voor mij is dat een groep mensen van een miljard of 5 a 6 . Winnen is bovendien een vaag begrip.
Wat in uw hele verhaal steeds ontbreekt is empathie , vandaar dat misdaden voor u niet bestaan en dat massamoord geen probleem of zelfs gewenst is .
In de psychiatrie hebben ze daar een woord voor , voor mensen die totaal geen empathie voelen en steeds misdaden plegen , zij worden opgesloten.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 09:46   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En waar liggen de grenzen van die groep ???? Voor mij is dat een groep mensen van een miljard of 5 a 6 .
De groep is gedefinieerd door zijn vijanden he. Zonder vijanden, geen groep.

Citaat:
Wat in uw hele verhaal steeds ontbreekt is empathie
Empathie (binnen de groep) is een instinktieve manier om beter tegen uw vijanden te winnen he. Zoniet zou het niet geevolueerd zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 14:54   #165
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
No prob, ik begrijp wel dat de vragen die ik je stelde iets te lastig zijn voor jou, om serieuze antwoorden op te geven en het gemakkelijker is om ze af te doen als 'achterlijk gedachtegoed'.
Een voze blaaskaak, dus.
Soit, duidelijk game, set & match, forumzionist.
O nee, complotgekkies als jij zijn dusdanig verstrikt in jullie eigen web dat jullie niet eens overtuigd willen worden. Je hebt tegenwoordig zelfs debielen die geloven dat de aarde plat is. Dat is nog redelijk onschuldig, maar bij jou, Gun, Straddle en nog duidelijker bij Marie, is het gevaarlijk, omdat jullie uit kwade wil en onkunde hatelijke onzin op het net pleuren. Verder slaat het woord 'zionist' nergens op. Ik ben Nederlander en atheïst en laat me niet door een antisemiet als jij etiketteren. Ook ben ik voorstander van een tweestatenoplossing in het Israëlisch-Palestijns conflict en heb ik herhaaldelijk het nederzettingenbeleid van Israël verwerpelijk genoemd.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 01:17   #166
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
O nee, complotgekkies als jij zijn dusdanig verstrikt in jullie eigen web dat jullie niet eens overtuigd willen worden. Je hebt tegenwoordig zelfs debielen die geloven dat de aarde plat is. Dat is nog redelijk onschuldig, maar bij jou, Gun, Straddle en nog duidelijker bij Marie, is het gevaarlijk, omdat jullie uit kwade wil en onkunde hatelijke onzin op het net pleuren. Verder slaat het woord 'zionist' nergens op. Ik ben Nederlander en atheïst en laat me niet door een antisemiet als jij etiketteren. Ook ben ik voorstander van een tweestatenoplossing in het Israëlisch-Palestijns conflict en heb ik herhaaldelijk het nederzettingenbeleid van Israël verwerpelijk genoemd.
Kijk maar uit met dat latent antizionisme. Het kon wel eens voor problemen gaan zorgen, ooit.

https://forum.politics.be/showpost.p...2&postcount=78

Voor zwevende antizionisten die het construct van "gevaarlijke antisemitische complotgekkies (met een platte aarde-geloof)" voor realiteit aannemen bestaat geen hoop meer.
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 4 december 2019 om 01:23.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 12:04   #167
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
O nee, complotgekkies als jij...
Kijk, Ollander, niks op tegen om als complotgekkie te worden afgedaan, maar dan is het sterk aangewezen dat je met onderbouwde argumenten afkomt die het tegendeel aantonen of minstens het ‘gekkie’ aanduiden in de aangeboden feiten.
Het zou je dan ook sieren om onderstaande posts als dusdanig te fileren en me van m’n ‘complotgekte’ af te helpen, ipv dingen uit je kop te wringen die slechts gestoeld zijn op je vooringenomenheid.

Kom, probeer eens:

https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1234
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=123
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 16:50   #168
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De groep is gedefinieerd door zijn vijanden he. Zonder vijanden, geen groep.
onzin, er zo veel andere redenen om een groep te kunnen zijn.

Citaat:
Empathie (binnen de groep) is een instinktieve manier om beter tegen uw vijanden te winnen he. Zoniet zou het niet geevolueerd zijn.
Die groep is de gehele mensheid ! Een buitenlander is eigenlijk geen vijand. Evolutie is nog niet af , dat moeten we nog gaan inzien.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 18:36   #169
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
onzin, er zo veel andere redenen om een groep te kunnen zijn.
Ah ja? Welke? En in welk van die groepen zit geen "we zijn toch beter" gedachte. U "Weet" dat u beter bent dan ik. Omdat u de arme verdrukte Palestijnen verdedigd en ik niet.
Citaat:
Die groep is de gehele mensheid !
Als u zo denkt val ik binnen uw groep. Ik denk zo niet, en ik ben er eerlijk in, het is de mijnen en ik. Al de rest zijn of nuttige idioten of blatante vijanden die gerecycleerd mogen worden tot Soylent Green.
Citaat:
Een buitenlander is eigenlijk geen vijand.
Klopt, die buitenlander kan perfect binnen mijn groep/clan/stam vallen.
Citaat:
Evolutie is nog niet af , dat moeten we nog gaan inzien.
Klopt, evolutie is niet af, de zwakke exemplaren binnen een soort worden eruit gekweekt of gewoon afgemaakt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 20:02   #170
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
onzin, er zo veel andere redenen om een groep te kunnen zijn.
Als er geen vijand is, is er ook geen groep he. Waar zou je dan een groep mee vormen ? En die erbuiten ?

Citaat:
Die groep is de gehele mensheid !
Ja, dat heeft lang zo gewerkt: de mens tegen de natuur. Tegen de wolven, de beren, de draken, de spoken, de boze geesten, de tijgers, de slangen, de ratten...

Maar nu zijn we die meester - toch min of meer.

Vroeger was de natuur er om te pakken, en hoe meer volk, hoe meer men er kon tegenaan gaan. Tegenwoordig lopen we elkaar in de weg.

Citaat:
Een buitenlander is eigenlijk geen vijand. Evolutie is nog niet af , dat moeten we nog gaan inzien.
Evolutie is juist een groep die tegen een andere groep strijdt, en ene van de twee overleeft omdat hij beter aangepast was aan het gevecht.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2019, 20:03   #171
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ah ja? Welke? En in welk van die groepen zit geen "we zijn toch beter" gedachte. U "Weet" dat u beter bent dan ik. Omdat u de arme verdrukte Palestijnen verdedigd en ik niet.

Als u zo denkt val ik binnen uw groep. Ik denk zo niet, en ik ben er eerlijk in, het is de mijnen en ik. Al de rest zijn of nuttige idioten of blatante vijanden die gerecycleerd mogen worden tot Soylent Green.

Klopt, die buitenlander kan perfect binnen mijn groep/clan/stam vallen.
Klopt, evolutie is niet af, de zwakke exemplaren binnen een soort worden eruit gekweekt of gewoon afgemaakt.
Amen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 17:37   #172
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als er geen vijand is, is er ook geen groep he.
Waarom niet ? Wat u vijand noemt kan ook gewoon een zakelijk concurrent zijn, zonder dat er ooit geweld aan te pas komt.


Citaat:
Ja, dat heeft lang zo gewerkt: de mens tegen de natuur. Tegen de wolven, de beren, de draken, de spoken, de boze geesten, de tijgers, de slangen, de ratten...
En dat gaat weer het geval zijn omdat we allen op dezelfde planeet leven

Citaat:
Vroeger was de natuur er om te pakken, en hoe meer volk, hoe meer men er kon tegenaan gaan. Tegenwoordig lopen we elkaar in de weg.
Een bewezen methode om geboorteoverschot tegen te gaan is ontwikkeling en meer welvaart . Nutteloze oorlogen gaan voeren in derde wereld mogendheden gaat het aantal mensen op de wereld niet doen dalen, omdat er nieuwe conflicten uit voortkomen die de welvaart weer doel dalen en dus weer meer kinderen zal gaan opleveren.

Citaat:
Evolutie is juist een groep die tegen een andere groep strijdt, en ene van de twee overleeft omdat hij beter aangepast was aan het gevecht.
Een veel te simpele voorstelling van zaken. In veel conflicten zijn er geen winnaars .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 9 december 2019 om 17:39.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 17:47   #173
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ah ja? Welke? En in welk van die groepen zit geen "we zijn toch beter" gedachte. U "Weet" dat u beter bent dan ik. Omdat u de arme verdrukte Palestijnen verdedigd en ik niet.
Een verschil van mening maakt mij nog niet beter dan u .


Citaat:
Als u zo denkt val ik binnen uw groep. Ik denk zo niet, en ik ben er eerlijk in, het is de mijnen en ik. Al de rest zijn of nuttige idioten of blatante vijanden die gerecycleerd mogen worden tot Soylent Green.
Heel leuk allemaal maar uw vijanden lijken veel te veel op u zelf om van te kunnen winnen.


Citaat:
Klopt, die buitenlander kan perfect binnen mijn groep/clan/stam vallen.
Die kan er ook buiten vallen en toch geen vijand zijn .
Citaat:
Klopt, evolutie is niet af, de zwakke exemplaren binnen een soort worden eruit gekweekt of gewoon afgemaakt.
Binnen elke groep zitten zwakke exemplaren, en van soorten is geen sprake , mensen zijn genetisch nagenoeg gelijk. Wanneer de mensheid tegen Aliens moet gaan vechten dat geef ik u gelijk, dan hebben we werkelijk 2 groepen .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 18:45   #174
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Een verschil van mening maakt mij nog niet beter dan u .
Verbazingwekkend.
Citaat:
Heel leuk allemaal maar uw vijanden lijken veel te veel op u zelf om van te kunnen winnen.
De truk is op tijd herkennen en afmaken.
Citaat:
Die kan er ook buiten vallen en toch geen vijand zijn .
Voor u wel ja.
Citaat:
Binnen elke groep zitten zwakke exemplaren, en van soorten is geen sprake , mensen zijn genetisch nagenoeg gelijk.
Dat heb ik al een paar dozijn keer geschreven. Maar genetica is niet het enige punt.
Citaat:
Wanneer de mensheid tegen Aliens moet gaan vechten dat geef ik u gelijk, dan hebben we werkelijk 2 groepen .
Ergo, u geeft Patrick VE gelijk. Het enige dat u niet beseft is dat u een brandweerman op weg naar een kerstmarkt bent.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 06:45   #175
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Maar eigenlijk, die uitspraak dat de vernietiging van Israël niet de uitroeiing van de joden behelst, da's eigenlijk een erkenning dat Allah de joden niet zo irritant vind als het geilige boek en de hadiths wel laten uitschijnen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 07:05   #176
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Waarom niet ? Wat u vijand noemt kan ook gewoon een zakelijk concurrent zijn, zonder dat er ooit geweld aan te pas komt.
Dat reken ik ook onder "vijand" en vijandigheden hoeven niet met fysiek geweld te gebeuren. Zaken doen is ook een vijandige daad.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 07:07   #177
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Heel leuk allemaal maar uw vijanden lijken veel te veel op u zelf om van te kunnen winnen.
En dat is dan de reden om groepen te vormen en pacten te sluiten. Het is de fundamentele vijandigheid, gecombineerd met de onmacht om te winnen, die een schijnbare structuur van samenwerking laat tevoorschijn komen. Maar men mag de fundamenten niet vergeten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 01:08   #178
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar eigenlijk, die uitspraak dat de vernietiging van Israël niet de uitroeiing van de joden behelst, da's eigenlijk een erkenning dat Allah de joden niet zo irritant vind als het geilige boek en de hadiths wel laten uitschijnen.
Er zijn zo veel zaken binnen de huidige islam die niet rijmen , of niet lijken te rijmen met de geschriften.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 01:11   #179
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Verbazingwekkend.

De truk is op tijd herkennen en afmaken.

Voor u wel ja.

Dat heb ik al een paar dozijn keer geschreven. Maar genetica is niet het enige punt.

Ergo, u geeft Patrick VE gelijk. Het enige dat u niet beseft is dat u een brandweerman op weg naar een kerstmarkt bent.
Ik heb hem nog niet over aliens horen spreken.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 01:39   #180
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Er zijn zo veel zaken binnen de huidige islam die niet rijmen , of niet lijken te rijmen met de geschriften.
En dat maakt de hele situatie beter ofzo?

En laat het duidelijk zijn, noch uw, noch mijn interpretatie van de eiklam is van enige waarde, daar u noch ik de ware, diepe betekenis van dat ideale, alle kennisdragende boek kunnen lezen in de originele taal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 14 december 2019 om 01:43.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be