Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2019, 11:44   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
HBinnen het Europese project ‘HIT-2-Corridors’ zijn enkele waterstoftankstations
gebouwd (o.a. in Zweden en Finland) en hebben een aantal regio’s samengewerkt om elk een programma voor de uitrol van waterstofinfrastructuur op te stellen.

WaterstofNet heeft - in samenwerking met Université Catholique de Louvain - een plan opgesteld voor de ontwikkeling van waterstoftankstations en voertuigen op waterstof voor België, voor de periode
2020 - 2030. De resultaten van dit H2-Mobility-plan zijn door de Vlaamse overheid overgenomen als input voor de implementatie van de Europese richtlijn ‘Clean Power for Transport’.

Rol van WaterstofNet
WaterstofNet heeft de roadmap voor waterstoftankinfrastructuur in België ‘H2Mobility Belgium’ ontwikkeld.

......
Vanaf 2025 doen automerken een volledige intrede met een zeer ruime keus

En dan stopt het niet meer.

Stekkerwagens zijn nu al antiek.
Off topic en daar gaat sowieso niets van komen, of de natte droom van de vervuilende fossiele industrie.

Citaat:
Vanaf 2025 doen automerken een volledige intrede met een zeer ruime keus
Uw natte duim. Geef eens een bron daarvan leugenaar.

Niemand maakt die wagens in massaproductie, of fietswiel zonder spaken.

Je weet toch wat een bron is?

De grootste markt van de wereld China geeft batterij-electrische wagens definitief de voorkeur: (voor zware vrachtwagens en bussen wordt het hoogstens niche)

Citaat:
https://www.chinasquare.be/china-twi...korte-termijn/

17 oktober 2019

Einde 2020 verdwijnen de subsidies voor de bouw van voertuigen met brandstofcellen op waterstof. De technologie en infrastructuur zijn onvoldoende uitgetest en vragen andere ondersteuning dan subsidies. China geeft voorrang aan elektrische voertuigen.

Het ministerie van financiën heeft bevestigd dat het einde 2020 gedaan is met de subsidies voor brandstofcellen op waterstof. Dat gebeurde in antwoord op een vraag van Chen Hong, parlementslid en voorzitter van staatsbedrijf SAIC Motor. Chen had er in het parlement voor gepleit verder subsidies te verlenen.

Sinds 2009 geeft China ruime financiële steun aan voertuigen op nieuwe energievormen. Het ging om elektrische wagens, plug-in hybriden en voertuigen op waterstof brandstofcellen.

De steun voor elektrische en hybride voertuigen wordt al enkele jaren afgebouwd. De overheid is van oordeel dat de technologie nu voldoende ontwikkeld is om alleen verder te kunnen. Maar het bleef onduidelijk wat er met waterstof zou gebeuren.

Subsidies niet efficiënt

Het ministerie stelt dat sommige bouwers van voertuigen op waterstof te veel van subsidies leven. De Chinese sector van brandstofcellen heeft geen technologische doorbraak verwezenlijkt en ontwikkelt zich ondanks de steun te traag. Subsidies moeten afgeschaft worden en vervangen door andere vormen van steun zoals technologisch onderzoek. Lokale overheden kunnen bijvoorbeeld ook zorgen dat er waterstof tankstations komen.

Een aantal grote Chinese autobedrijven zoals SAIC (Shanghai) , BAIC (Beijing) en Great Wall hebben geïnvesteerd in modellen op waterstof. Maar Hyundai en Toyota zijn de technologische koplopers. Hyundai verwacht tegen 2030 wereldwijd twee miljoen auto’s op waterstof en wil er daarvan 500.000 verkopen. Toyota werkt aan een volledig gamma, inclusief vrachtwagens, tegen 2025.

Technologie en infrastructuur onvoldoende rijp

De technologie van brandstofcellen op waterstof heeft echter nog technologische vooruitgang nodig, de kostprijs is te hoog en er is zo goed als geen infrastructuur om waterstof te tanken.

In China reden er einde 2017 slechts 1200 voertuigen rond die terecht konden bij 20 tankstations. De doelstellingen zijn 5000 voertuigen volgend jaar, 50.000 einde 2025 en één miljoen in 2030. om dat te realiseren zal nog veel werk moeten verzet worden.

Het ministerie van financiën bevestigt dat China vandaag zijn inspanningen hoofdzakelijk richt op elektrische voertuigen. Voertuigen op brandstofcellen met waterstof zullen in de toekomst wel een complementaire rol spelen voor geschikte types van voertuigen, zoals bussen of vrachtwagens.

Bron: China.org.cn

Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 11:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 11:56   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Bronnen genoeg te vinden.

Je moet al van zeer slechte wil zijn ze niet te zien.

Dit is al eentje bv.
https://m.hln.be/auto/ook-audi-zet-n...stof~a101b53e/

12 modellen tegelijk .

Bmw komt met 25 modellen.
En ook de rest.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 december 2019 om 12:00.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 12:01   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bronnen genoeg te vinden.

Je moet al van zeer slechte wil zijn ze niet te zien.
Dan kost het toch geen moeite om er eentje te geven?

Je moet al van zeer slechte wil zijn geen bron te geven van de plannen van al die automerken en hun massaproductie, hoeveel per week of per jaar gaan ze er maken? En voor wie? Want voor de helft heb je een EV die 5 maal minder kost in brandstofkosten en onderhoud.

Citaat:
Vanaf 2025 doen automerken een volledige intrede met een zeer ruime keus
Bron? leugenaar van zeer slechte wil.

Ik heb een bron van China gegeven. Zelfs die geven FCEV personenwagens op. En E-bussen hebben ze er al 450.000.

Citaat:
Stekkerwagens zijn nu al antiek.
FCEV personenwagens zijn dat al lang, want nu al afgeschreven als een hopeloze piste.
Hoeveel jaren en miljarden Toyota in die Mirai gestoken heeft, en bij het eerste vergelijk met Tesla in 2014 kregen ze al slaag.

In 2006 was er reeds een degelijke studie die waterstofeconomie als hopeloos zag:
Citaat:
https://phys.org/news/2006-12-hydrog...my-doesnt.html

DECEMBER 11, 2006

Why a hydrogen economy doesn't make sense

Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 12:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 12:28   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Vergeet waterstof maar! Een auto op waterstof met fool-cells heeft ongeveer 1 kg waterstof nodig per 100 km. Waterstof kost 10 euro/kg.

Een elektrische auto verbruikt ongeveer 20 kWh/100 km. De gemiddelde prijs van elektrriciteit in Belziek is ongeveer 0,25 euro/kWh. Dat is 5 euro per 100 km. Weet bovendien dat er veel elektrische wagens zijn die minder verbruiken zelfs tot 14 kWh/100 km.

Waterstof is de natte droom van de petrochemische industrie. Ze kunnen dan al hun fossiele reserves gebruiken om waterstof aan te maken. Meer dan 90% van de geproduceerde waterstof komt van fossiele bronnen. Slechts een klein percentage is geproduceerd door electrolyse en zelfs dan is het energie-inefficient.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 12:56   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Voor degenen die van slechte wil zijn.

Ook Audi zet nu maximaal in op waterstof
Audi heeft weliswaar net de elektrische e-tron klaar, maar in de boardroom kijkt men al naar de volgende stap. Net als mega-toeleverancier Bosch gaat Audi plankgas geven met waterstof.

En ook de ganse industrie.
En BMW en Honda en al de andere...etc.

De aandelen gaan explosief stijgen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 december 2019 om 12:57.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 13:18   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Blabla....

Nog altijd geen bron van de natste duim van het forum.

Citaat:
Vanaf 2025 doen automerken een volledige intrede met een zeer ruime keus
Geef eens 1 constructeur die brandstofcelwagens in massaproductie gaat maken of gepland heeft?

Dat is 200.000 - 300.000 per jaar.

Eentje.

De rijkste autoconstructeur van de wereld Toyota zou het wel kunnen maar doet het niet met zijn Mirai al sinds 2014 op de markt.

Als ze er 3.000 maken per jaar? Dat zou kunnen. Peanuts, speeltje.

Van ergens einde 2014 tot 15 februari 2017 maakten ze er 2.800 want ze werden allemaal terruggeroepen.

Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai#Production
Production

Production of the fuel cell parts began in the Toyota Boshoku factory in November 2014.[54]

Recalls

On 15 February 2017 Toyota recalled all of the roughly 2,800 zero-emission Mirai cars on the road due to problems with the output voltage generated by their fuel cell system. According to Toyota, under unique driving conditions, such as if the accelerator pedal is depressed to the wide open throttle position after driving on a long descent while using cruise control, there was a possibility the output voltage generated by the fuel cell boost converter could exceed the maximum voltage. Toyota dealers announced they will update the fuel cell system software at no cost to the customer, claiming the process will take about half an hour.
Mambo het slaafje van de fossiele industrie en wslk aandelen in pomphoudersindustrie?

Ambeteert het jou echt zo dat men EV in alle vrijheid ook overal kan laden, traag-snel op elke (langdurige)parking mogelijk, en vooral thuis?

Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 13:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 13:59   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Dat is slechte wil in overtreffende trap he.

Maar bon ,God moet van ieder zijn getal hebben.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 14:20   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is slechte wil in overtreffende trap he.

Maar bon ,God moet van ieder zijn getal hebben.
Citaat:
Citaat Mambo:
Vanaf 2025 doen automerken een volledige intrede met een zeer ruime keus
Geef eens 1 constructeur die brandstofcelwagens in massaproductie gaat maken of gepland heeft?

Anders ben je maar een laffe leugenaar nietwaar Mambo?

Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 14:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 14:21   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vanaf 2025 doen automerken een volledige intrede met een zeer ruime keus
Bron?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vanaf 2025 doen automerken een volledige intrede met een zeer ruime keus
Bron?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vanaf 2025 doen automerken een volledige intrede met een zeer ruime keus
Bron?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vanaf 2025 doen automerken een volledige intrede met een zeer ruime keus
Bron?

Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 14:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 14:24   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bron?
Die ga je van laffe Mambo nooit krijgen
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 15:38   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Waterstof aandelen: potentiële explosieve groei
De VDMA (Verbands Deutscher Maschinen- und Anlagenbau) verwacht dat de waterstofmarkt in Duitsland tegen 2020 goed zal zijn voor twee miljard euro. De grootste bijdrage aan de explosieve groei zou komen uit de autosector. Hoogleraren in toekomstige energiesystemen, zoals Dr. Ad van Wijk, voorspellen dat, niet de elektrische auto maar de waterstofauto de absolute nummer één zal worden. Andere Amerikaanse studies stellen dat de waterstofmarkt tegen 2025 goed zou zijn voor een marktwaarde van $ 200 miljard. Hierbij wordt rekening gehouden dat waterstof de eerste stap zou kunnen zijn in groene productie bij vele bedrijven.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 15:46   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is niet algemeen bekend, maar België ?*s al een wereldspeler in de waterstofeconomie
Het is misschien niet zo bekend, maar ons land is echt een wereldspeler in de behandeling van waterstof. Onze industrie (vooral de petrochemische en chemische) verwerkt jaarlijks bijna 6 miljard m³ waterstof. Vooral de industrie rond de Antwerpse haven is een grote afnemer. En we hebben ook het grootste waterstofnetwerk ter wereld: meer dan 600 kilometer ondergrondse pijpleidingen doorkruisen ons land.

Luc Pauwels


In Duitsland zal er elke 2 weken nu komende een tankstation open gaan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 16:08   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Waterstof aandelen: potentiële explosieve groei
De VDMA (Verbands Deutscher Maschinen- und Anlagenbau) verwacht dat de waterstofmarkt in Duitsland tegen 2020 goed zal zijn voor twee miljard euro. De grootste bijdrage aan de explosieve groei zou komen uit de autosector. Hoogleraren in toekomstige energiesystemen, zoals Dr. Ad van Wijk, voorspellen dat, niet de elektrische auto maar de waterstofauto de absolute nummer één zal worden. Andere Amerikaanse studies stellen dat de waterstofmarkt tegen 2025 goed zou zijn voor een marktwaarde van $ 200 miljard. Hierbij wordt rekening gehouden dat waterstof de eerste stap zou kunnen zijn in groene productie bij vele bedrijven.
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wij_va...iseren_Wc-eend

Wij van Wc-Eend adviseren Wc-Eend is een slagzin gebruikt in reclame-uitingen van het product Wc-Eend. De slagzin werd in 1989 bedacht door Bart Kuiper en Hans van Dijk.[1] De slagzin verwierf grote populariteit. Het ging na de reclamecampagne een eigen leven leiden als uitdrukking, die gebruikt wordt wanneer een deskundige advies geeft dat in lijn ligt met zijn eigenbelang.
Om H2 door electrolyse te maken heb je driemaal zoveel windmolens nodig dan bij EV. H2 is dus complete onzin voor personenwagens.

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2015/10...rlo-1-2467056/

Prof. Dr. Ir. Joeri Van Mierlo is hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel en directeur van de onderzoeksgroep MOBI.

Er wordt ook over waterstof gesproken als de echt ‘zero emission’ oplossing. Maar ook waterstof moet opgewekt worden. Waterstof dat men met aardgas produceert heeft geen voordeel wat betreft broeikasgassen. Je moet het waterstofgas dus met hernieuwbare energiebronnen opwekken, via wind- of zonne-energie of via waterkracht. Het probleem is dat men drie keer zoveel windturbines nodig heeft om een waterstofgaswagen te laten rijden dan wanneer men die elektriciteit voor een batterij-elektrische auto zou gebruiken.
Zelfs pure fossiele wagens zijn met de huidige stroommix klimaatvriendelijker.

Ik wacht nog altijd op een bron met quote eruit! Ik noteer dus dat dit hieronder een leugen was.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vanaf 2025 doen automerken een volledige intrede met een zeer ruime keus.
Ik geef je een voorbeeld wat een bewering gestaaft met bron en quote is:

~ 95 % van de H2-productie is met fossiele brandstoffen ! :

Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_production

Hydrogen production

As of 2018, the majority of hydrogen (~ 95%) is produced from fossil fuels by steam reforming or partial oxidation of methane and coal gasification with only a small quantity by other routes such as biomass gasification or electrolysis of water.[6][7] Around 8GW of electrolysis capacity is installed worldwide, accounting for around 4% of global hydrogen production. Developing affordable methods for producing hydrogen with less damage to the environment is a goal of the hydrogen economy. Electrolysis of water using electricity produced from fossil fuels emits significant amounts of CO2.
Bovendien hebben fuelcellvoertuigen zeer zuivere H2 nodig, die nog moeilijker en duurder te maken is! Ook daarvan heb ik reeds een bron gegeven in de draad van waterstofvoertuigen.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 16:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 16:47   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Waarom zouden ze het allemaal zelf maken als ze het met grote tankschepen gaan brengen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 16:51   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Waarom zouden ze het allemaal zelf maken als ze het met grote tankschepen gaan brengen?
Ook dat nog

Sinterklaasschepen en H2 gemaakt door zwarte piet?

En die schepen varen op waterstof? En die H2-tankstations worden bevoorraad door H2-vrachtwagens?

Smijt dit eens in een vertaler:

Criticism

Critics claim the time frame for overcoming the technical and economic challenges to implementing wide-scale use of hydrogen cars is likely to last for at least several decades, and hydrogen vehicles may never become broadly available.[91][123] They claim that the focus on the use of the hydrogen car is a dangerous detour from more readily available solutions to reducing the use of fossil fuels in vehicles.[124] In May 2008, Wired News reported that "experts say it will be 40 years or more before hydrogen has any meaningful impact on gasoline consumption or global warming, and we can't afford to wait that long. In the meantime, fuel cells are diverting resources from more immediate solutions."[125]

Critiques of hydrogen vehicles are presented in the 2006 documentary, Who Killed the Electric Car?. According to former U.S. Department of Energy official Joseph Romm, "A hydrogen car is one of the least efficient, most expensive ways to reduce greenhouse gases." Asked when hydrogen cars will be broadly available, Romm replied: "Not in our lifetime, and very possibly never."[126] The Los Angeles Times wrote, in 2009, "Hydrogen fuel-cell technology won't work in cars. ... Any way you look at it, hydrogen is a lousy way to move cars."[127] The Economist magazine, in 2008, quoted Robert Zubrin, the author of Energy Victory, as saying: "Hydrogen is 'just about the worst possible vehicle fuel'".[128] The magazine noted the withdrawal of California from earlier goals: "In [2008] the California Air Resources Board, an agency of California's state government and a bellwether for state governments across America, changed its requirement for the number of zero-emission vehicles (ZEVs) to be built and sold in California between 2012 and 2014. The revised mandate allows manufacturers to comply with the rules by building more battery-electric cars instead of fuel-cell vehicles."[128] The magazine also noted that most hydrogen is produced through steam reformation, which creates at least as much emission of carbon per mile as some of today's gasoline cars. On the other hand, if the hydrogen could be produced using renewable energy, "it would surely be easier simply to use this energy to charge the batteries of all-electric or plug-in hybrid vehicles."[128] As of 2019, 98% of hydrogen is produced by steam methane reforming, which emits carbon dioxide.[3]

A 2009 study at UC Davis, published in the Journal of Power Sources, similarly found that, over their lifetimes, hydrogen vehicles will emit more carbon than gasoline vehicles.[129] This agrees with a 2014 analysis.[8] The Washington Post asked in 2009, "[W]hy would you want to store energy in the form of hydrogen and then use that hydrogen to produce electricity for a motor, when electrical energy is already waiting to be sucked out of sockets all over America and stored in auto batteries"?[97] The Motley Fool stated in 2013 that "there are still cost-prohibitive obstacles [for hydrogen cars] relating to transportation, storage, and, most importantly, production."[130]

Volkswagen's Rudolf Krebs said in 2013 that "no matter how excellent you make the cars themselves, the laws of physics hinder their overall efficiency. The most efficient way to convert energy to mobility is electricity." He elaborated: "Hydrogen mobility only makes sense if you use green energy", but ... you need to convert it first into hydrogen "with low efficiencies" where "you lose about 40 percent of the initial energy". You then must compress the hydrogen and store it under high pressure in tanks, which uses more energy. "And then you have to convert the hydrogen back to electricity in a fuel cell with another efficiency loss". Krebs continued: "in the end, from your original 100 percent of electric energy, you end up with 30 to 40 percent."[131] The Business Insider commented:

Pure hydrogen can be industrially derived, but it takes energy. If that energy does not come from renewable sources, then fuel-cell cars are not as clean as they seem. ... Another challenge is the lack of infrastructure. Gas stations need to invest in the ability to refuel hydrogen tanks before FCEVs [fuel cell electric vehicles] become practical, and it's unlikely many will do that while there are so few customers on the road today. ... Compounding the lack of infrastructure is the high cost of the technology. Fuel cells are "still very, very expensive".[132]

In 2014, Joseph Romm devoted three articles to updating his critiques of hydrogen vehicles made in his book The Hype about Hydrogen. He stated that fuel cell vehicles still had not overcome the high cost of the vehicles, high fueling cost, and lack of fuel-delivery infrastructure. "It would take several miracles to overcome all of those problems simultaneously in the coming decades."[133] Moreover, he wrote, "FCVs aren't green" because of escaping methane during natural gas extraction and when hydrogen is produced, as 95% of it is, using the steam reforming process. He concluded that renewable energy cannot economically be used to make hydrogen for an FCV fleet "either now or in the future."[134] GreenTech Media's analyst reached similar conclusions in 2014.[135] In 2015, Clean Technica listed some of the disadvantages of hydrogen fuel cell vehicles[136] as did Car Throttle.[137] Another Clean Technica writer concluded that "while hydrogen may have a part to play in the world of energy storage (especially seasonal storage), it looks like a dead end when it comes to mainstream vehicles."[138] A 2016 study in the November issue of the journal Energy by scientists at Stanford University and the Technical University of Munich concluded that, even assuming local hydrogen production, "investing in all-electric battery vehicles is a more economical choice for reducing carbon dioxide emissions, primarily due to their lower cost and significantly higher energy efficiency."[139]

A 2017 analysis published in Green Car Reports concluded that the best hydrogen-fuel-cell vehicles consume "more than three times more electricity per mile than an electric vehicle ... generate more greenhouse-gas emissions than other powertrain technologies ... [and have] very high fuel costs. ...

Citaat:
Considering all the obstacles and requirements for new infrastructure (estimated to cost as much as $400 billion), fuel-cell vehicles seem likely to be a niche technology at best, with little impact on U.S. oil consumption.[113] The US Department of Energy agrees, for fuel produced by grid electricity via electrolysis, but not for most other pathways for generation.[140] In 2017, Michael Barnard, writing in Forbes, listed the continuing disadvantages of hydrogen fuel cell cars and concluded that "[b]y 2025 the last hold-outs should likely be retiring their fuel cell dreams."[141] A 2019 video by Real Engineering noted that, notwithstanding the introduction of vehicles that run on hydrogen, using hydrogen as a fuel for cars does not help to reduce carbon emissions from transportation. The 95% of hydrogen still produced from fossil fuels releases carbon dioxide, and producing hydrogen from water is an energy-consuming process. Storing hydrogen requires more energy either to cool it down to the liquid state or to put it into tanks under high pressure, and delivering the hydrogen to fueling stations requires more energy and may release more carbon. The hydrogen needed to move a FCV a kilometer costs approximately 8 times as much as the electricity needed to move a BEV the same distance.[142] Also in 2019, Katsushi Inoue, the president of Honda Europe, stated, "Our focus is on hybrid and electric vehicles now. Maybe hydrogen fuel cell cars will come, but that’s a technology for the next era."[143]
Citaat:
Rekening houdend met alle obstakels en vereisten voor nieuwe infrastructuur (naar schatting wel $ 400 miljard), lijken brandstofcelvoertuigen op zijn best een niche-technologie te zijn, met weinig impact op het Amerikaanse olieverbruik. [113] Het Amerikaanse ministerie van Energie is het ermee eens, voor brandstof die wordt geproduceerd door elektriciteit via het elektriciteitsnet via elektrolyse, maar niet voor de meeste andere productiewegen. In 2017 somde Michael Barnard, die in Forbes schreef, de aanhoudende nadelen van auto's op waterstofbrandstofcellen op en concludeerde dat "[b] y 2025 de laatste hold-outs waarschijnlijk hun dromen over brandstofcellen zouden moeten afschaffen." [141] Een video van 2019 door Real Engineering merkte op dat, ondanks de introductie van voertuigen die op waterstof rijden, het gebruik van waterstof als brandstof voor auto's niet helpt om de CO2-uitstoot van transport te verminderen. De 95% waterstof die nog steeds uit fossiele brandstoffen wordt geproduceerd, geeft koolstofdioxide vrij, en de productie van waterstof uit water is een energieverslindend proces. Het opslaan van waterstof vereist meer energie, hetzij om het af te koelen tot de vloeibare toestand of om het onder hoge druk in tanks te brengen, en het afleveren van waterstof aan tankstations vereist meer energie en kan meer koolstof vrijgeven. De waterstof die nodig is om een ??FCV een kilometer te verplaatsen, kost ongeveer 8 keer zoveel als de elektriciteit die nodig is om een ??BEV over dezelfde afstand te verplaatsen. [142] Ook in 2019 verklaarde Katsushi Inoue, de president van Honda Europe: "Onze focus ligt nu op hybride en elektrische voertuigen. Misschien komen waterstofcelauto's, maar dat is een technologie voor het volgende tijdperk." [143]

Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 16:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 16:57   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Blabla....

Miljoenen tonnen waterstof
De petrochemische industrie in de Antwerpse haven zou die waterstof goed kunnen gebruiken als grondstof of als energiebron. "Bedoeling is om een plan uit te werken op grote schaal. We spreken over miljoenen tonnen waterstof per jaar,” klinkt het bij de haven van Antwerpen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 17:02   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Blabla....

Miljoenen tonnen waterstof
De petrochemische industrie in de Antwerpse haven zou die waterstof goed kunnen gebruiken als grondstof of als energiebron. "Bedoeling is om een plan uit te werken op grote schaal. We spreken over miljoenen tonnen waterstof per jaar,” klinkt het bij de haven van Antwerpen.
Dat is idd blabla.

Het gaat over personenwagens die op H2 rijden. Die komen niet met Sinterklaasschepen in jouw FCEV wagen. Wat begrijp je daar niet aan?

Een EV plug je in aan elke betere stekker, ook thuis. Dat is een doorn in het oog van de fossiele vervuilers.

Bestuurders van voertuigen die langzaam laden waar ze willen zelfs aan hun eigen bronnen (pv panelen/ thuisbatterij), dit ook terwijl ze slapen.

Slavernij van het altijd moeten tanken is eindelijk gedaan. RIP vuile dictator.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 17:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 17:09   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is idd blabla.

Het gaat over personenwagens die op H2 rijden. Die komen niet met Sinterklaasschepen in jouw FCEV wagen. Wat begrijp je daar niet aan?

Een EV plug je in aan elke betere stekker, ook thuis. Dat is een doorn in het oog van de fossiele vervuilers.

Bestuurders van voertuigen die langzaam laden waar ze willen zelfs aan hun eigen bronnen (pv panelen/ thuisbatterij), dit ook terwijl ze slapen.

Slavernij van het altijd moeten tanken is eindelijk gedaan. RIP aan de dictator.
Op de tijd dat jij uw batterij wat kunt opladen om amper een uur verder te geraken sta je met waterstof al lang in Spanje om een sangria te drinken.

Waar jij u nog mee bezig wil houden?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 17:23   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Op de tijd dat jij uw batterij wat kunt opladen om amper een uur verder te geraken sta je met waterstof al lang in Spanje om een sangria te drinken.
daar is em weer met zijn onnozele strohalm van opgefokte reiziger.

Een degelijke EV heeft nauwelijks tijdverlies tov een benzinewagen. Mss een uurtje op 1000 km. En komt uitgerust en veilig aan. Al honderdmaal aangetoond.

Naar Spanje lig ik al een halve dag op het strand als jij met uw peperdure waterstofbrol staat te sukkelen. Er zijn immers geen H2-stations genoeg.
In Spanje 0,03 op 100 km openbare weg.
https://www.eafo.eu/alternative-fuel...tations-stats#

Ik neem namelijk het vliegtuig.

Citaat:
Waar jij u nog mee bezig wil houden?
Zoals al bijna 1 miljoen doet in Europa? Een electrische wagen rijden en NOOIT meer de sleur van moeten tanken.
Wat begrijp je daar niet aan? 70%-80% van de EV rijders laden enkel thuis bij.
Noorwegen, Nederland, andere Scandinavische landen gaan die twee sowieso volgen.

En als de massaproductie van Europese merken in gang komt gaan het vele miljoenen doen.

EU-regels van 70 g/km CO2 leggen dat op, anders miljardenboetes.
FCEV zijn er quasi niet of totaal verwaarloosbaar, minder dan 1 op 1000 verkochte stekkerwagens is een FCEV.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 17:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 17:27   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Binnen een paar jaar heb je genoeg waterstof stations

5 minuutjes tanken en rijden maar.

Steek jij hem maar 12 uur in uw thuisprice met uw 45 zonnepanelen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be