Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
14 december 2019, 11:44 | #21 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
Citaat:
Niemand maakt die wagens in massaproductie, of fietswiel zonder spaken. Je weet toch wat een bron is? De grootste markt van de wereld China geeft batterij-electrische wagens definitief de voorkeur: (voor zware vrachtwagens en bussen wordt het hoogstens niche) Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 11:57. |
|||
14 december 2019, 11:56 | #22 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Bronnen genoeg te vinden.
Je moet al van zeer slechte wil zijn ze niet te zien. Dit is al eentje bv. https://m.hln.be/auto/ook-audi-zet-n...stof~a101b53e/ 12 modellen tegelijk . Bmw komt met 25 modellen. En ook de rest.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 december 2019 om 12:00. |
14 december 2019, 12:01 | #23 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
Je moet al van zeer slechte wil zijn geen bron te geven van de plannen van al die automerken en hun massaproductie, hoeveel per week of per jaar gaan ze er maken? En voor wie? Want voor de helft heb je een EV die 5 maal minder kost in brandstofkosten en onderhoud. Citaat:
Ik heb een bron van China gegeven. Zelfs die geven FCEV personenwagens op. En E-bussen hebben ze er al 450.000. Citaat:
Hoeveel jaren en miljarden Toyota in die Mirai gestoken heeft, en bij het eerste vergelijk met Tesla in 2014 kregen ze al slaag. In 2006 was er reeds een degelijke studie die waterstofeconomie als hopeloos zag: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 12:10. |
||||
14 december 2019, 12:28 | #24 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
|
|
14 december 2019, 12:56 | #25 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Voor degenen die van slechte wil zijn.
Ook Audi zet nu maximaal in op waterstof Audi heeft weliswaar net de elektrische e-tron klaar, maar in de boardroom kijkt men al naar de volgende stap. Net als mega-toeleverancier Bosch gaat Audi plankgas geven met waterstof. En ook de ganse industrie. En BMW en Honda en al de andere...etc. De aandelen gaan explosief stijgen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 december 2019 om 12:57. |
14 december 2019, 13:18 | #26 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Blabla....
Nog altijd geen bron van de natste duim van het forum. Citaat:
Dat is 200.000 - 300.000 per jaar. Eentje. De rijkste autoconstructeur van de wereld Toyota zou het wel kunnen maar doet het niet met zijn Mirai al sinds 2014 op de markt. Als ze er 3.000 maken per jaar? Dat zou kunnen. Peanuts, speeltje. Van ergens einde 2014 tot 15 februari 2017 maakten ze er 2.800 want ze werden allemaal terruggeroepen. Citaat:
Ambeteert het jou echt zo dat men EV in alle vrijheid ook overal kan laden, traag-snel op elke (langdurige)parking mogelijk, en vooral thuis? Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 13:30. |
||
14 december 2019, 13:59 | #27 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Dat is slechte wil in overtreffende trap he.
Maar bon ,God moet van ieder zijn getal hebben.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
14 december 2019, 14:20 | #28 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
Citaat:
Anders ben je maar een laffe leugenaar nietwaar Mambo? Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 14:20. |
||
14 december 2019, 14:21 | #29 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bron? Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 14:21. |
|||
14 december 2019, 14:24 | #30 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
|
14 december 2019, 15:38 | #31 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Waterstof aandelen: potentiële explosieve groei
De VDMA (Verbands Deutscher Maschinen- und Anlagenbau) verwacht dat de waterstofmarkt in Duitsland tegen 2020 goed zal zijn voor twee miljard euro. De grootste bijdrage aan de explosieve groei zou komen uit de autosector. Hoogleraren in toekomstige energiesystemen, zoals Dr. Ad van Wijk, voorspellen dat, niet de elektrische auto maar de waterstofauto de absolute nummer één zal worden. Andere Amerikaanse studies stellen dat de waterstofmarkt tegen 2025 goed zou zijn voor een marktwaarde van $ 200 miljard. Hierbij wordt rekening gehouden dat waterstof de eerste stap zou kunnen zijn in groene productie bij vele bedrijven.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
14 december 2019, 15:46 | #32 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Het is niet algemeen bekend, maar België ?*s al een wereldspeler in de waterstofeconomie
Het is misschien niet zo bekend, maar ons land is echt een wereldspeler in de behandeling van waterstof. Onze industrie (vooral de petrochemische en chemische) verwerkt jaarlijks bijna 6 miljard m³ waterstof. Vooral de industrie rond de Antwerpse haven is een grote afnemer. En we hebben ook het grootste waterstofnetwerk ter wereld: meer dan 600 kilometer ondergrondse pijpleidingen doorkruisen ons land. Luc Pauwels In Duitsland zal er elke 2 weken nu komende een tankstation open gaan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
14 december 2019, 16:08 | #33 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wacht nog altijd op een bron met quote eruit! Ik noteer dus dat dit hieronder een leugen was. Citaat:
~ 95 % van de H2-productie is met fossiele brandstoffen ! : Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 16:25. |
|||||
14 december 2019, 16:47 | #34 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Waarom zouden ze het allemaal zelf maken als ze het met grote tankschepen gaan brengen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
14 december 2019, 16:51 | #35 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
Sinterklaasschepen en H2 gemaakt door zwarte piet? En die schepen varen op waterstof? En die H2-tankstations worden bevoorraad door H2-vrachtwagens? Smijt dit eens in een vertaler: Criticism Critics claim the time frame for overcoming the technical and economic challenges to implementing wide-scale use of hydrogen cars is likely to last for at least several decades, and hydrogen vehicles may never become broadly available.[91][123] They claim that the focus on the use of the hydrogen car is a dangerous detour from more readily available solutions to reducing the use of fossil fuels in vehicles.[124] In May 2008, Wired News reported that "experts say it will be 40 years or more before hydrogen has any meaningful impact on gasoline consumption or global warming, and we can't afford to wait that long. In the meantime, fuel cells are diverting resources from more immediate solutions."[125] Critiques of hydrogen vehicles are presented in the 2006 documentary, Who Killed the Electric Car?. According to former U.S. Department of Energy official Joseph Romm, "A hydrogen car is one of the least efficient, most expensive ways to reduce greenhouse gases." Asked when hydrogen cars will be broadly available, Romm replied: "Not in our lifetime, and very possibly never."[126] The Los Angeles Times wrote, in 2009, "Hydrogen fuel-cell technology won't work in cars. ... Any way you look at it, hydrogen is a lousy way to move cars."[127] The Economist magazine, in 2008, quoted Robert Zubrin, the author of Energy Victory, as saying: "Hydrogen is 'just about the worst possible vehicle fuel'".[128] The magazine noted the withdrawal of California from earlier goals: "In [2008] the California Air Resources Board, an agency of California's state government and a bellwether for state governments across America, changed its requirement for the number of zero-emission vehicles (ZEVs) to be built and sold in California between 2012 and 2014. The revised mandate allows manufacturers to comply with the rules by building more battery-electric cars instead of fuel-cell vehicles."[128] The magazine also noted that most hydrogen is produced through steam reformation, which creates at least as much emission of carbon per mile as some of today's gasoline cars. On the other hand, if the hydrogen could be produced using renewable energy, "it would surely be easier simply to use this energy to charge the batteries of all-electric or plug-in hybrid vehicles."[128] As of 2019, 98% of hydrogen is produced by steam methane reforming, which emits carbon dioxide.[3] A 2009 study at UC Davis, published in the Journal of Power Sources, similarly found that, over their lifetimes, hydrogen vehicles will emit more carbon than gasoline vehicles.[129] This agrees with a 2014 analysis.[8] The Washington Post asked in 2009, "[W]hy would you want to store energy in the form of hydrogen and then use that hydrogen to produce electricity for a motor, when electrical energy is already waiting to be sucked out of sockets all over America and stored in auto batteries"?[97] The Motley Fool stated in 2013 that "there are still cost-prohibitive obstacles [for hydrogen cars] relating to transportation, storage, and, most importantly, production."[130] Volkswagen's Rudolf Krebs said in 2013 that "no matter how excellent you make the cars themselves, the laws of physics hinder their overall efficiency. The most efficient way to convert energy to mobility is electricity." He elaborated: "Hydrogen mobility only makes sense if you use green energy", but ... you need to convert it first into hydrogen "with low efficiencies" where "you lose about 40 percent of the initial energy". You then must compress the hydrogen and store it under high pressure in tanks, which uses more energy. "And then you have to convert the hydrogen back to electricity in a fuel cell with another efficiency loss". Krebs continued: "in the end, from your original 100 percent of electric energy, you end up with 30 to 40 percent."[131] The Business Insider commented: Pure hydrogen can be industrially derived, but it takes energy. If that energy does not come from renewable sources, then fuel-cell cars are not as clean as they seem. ... Another challenge is the lack of infrastructure. Gas stations need to invest in the ability to refuel hydrogen tanks before FCEVs [fuel cell electric vehicles] become practical, and it's unlikely many will do that while there are so few customers on the road today. ... Compounding the lack of infrastructure is the high cost of the technology. Fuel cells are "still very, very expensive".[132] In 2014, Joseph Romm devoted three articles to updating his critiques of hydrogen vehicles made in his book The Hype about Hydrogen. He stated that fuel cell vehicles still had not overcome the high cost of the vehicles, high fueling cost, and lack of fuel-delivery infrastructure. "It would take several miracles to overcome all of those problems simultaneously in the coming decades."[133] Moreover, he wrote, "FCVs aren't green" because of escaping methane during natural gas extraction and when hydrogen is produced, as 95% of it is, using the steam reforming process. He concluded that renewable energy cannot economically be used to make hydrogen for an FCV fleet "either now or in the future."[134] GreenTech Media's analyst reached similar conclusions in 2014.[135] In 2015, Clean Technica listed some of the disadvantages of hydrogen fuel cell vehicles[136] as did Car Throttle.[137] Another Clean Technica writer concluded that "while hydrogen may have a part to play in the world of energy storage (especially seasonal storage), it looks like a dead end when it comes to mainstream vehicles."[138] A 2016 study in the November issue of the journal Energy by scientists at Stanford University and the Technical University of Munich concluded that, even assuming local hydrogen production, "investing in all-electric battery vehicles is a more economical choice for reducing carbon dioxide emissions, primarily due to their lower cost and significantly higher energy efficiency."[139] A 2017 analysis published in Green Car Reports concluded that the best hydrogen-fuel-cell vehicles consume "more than three times more electricity per mile than an electric vehicle ... generate more greenhouse-gas emissions than other powertrain technologies ... [and have] very high fuel costs. ... Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 16:57. |
|||
14 december 2019, 16:57 | #36 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Blabla....
Miljoenen tonnen waterstof De petrochemische industrie in de Antwerpse haven zou die waterstof goed kunnen gebruiken als grondstof of als energiebron. "Bedoeling is om een plan uit te werken op grote schaal. We spreken over miljoenen tonnen waterstof per jaar,” klinkt het bij de haven van Antwerpen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
14 december 2019, 17:02 | #37 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
Het gaat over personenwagens die op H2 rijden. Die komen niet met Sinterklaasschepen in jouw FCEV wagen. Wat begrijp je daar niet aan? Een EV plug je in aan elke betere stekker, ook thuis. Dat is een doorn in het oog van de fossiele vervuilers. Bestuurders van voertuigen die langzaam laden waar ze willen zelfs aan hun eigen bronnen (pv panelen/ thuisbatterij), dit ook terwijl ze slapen. Slavernij van het altijd moeten tanken is eindelijk gedaan. RIP vuile dictator. Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 17:08. |
|
14 december 2019, 17:09 | #38 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Citaat:
Waar jij u nog mee bezig wil houden?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
14 december 2019, 17:23 | #39 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
Een degelijke EV heeft nauwelijks tijdverlies tov een benzinewagen. Mss een uurtje op 1000 km. En komt uitgerust en veilig aan. Al honderdmaal aangetoond. Naar Spanje lig ik al een halve dag op het strand als jij met uw peperdure waterstofbrol staat te sukkelen. Er zijn immers geen H2-stations genoeg. In Spanje 0,03 op 100 km openbare weg. https://www.eafo.eu/alternative-fuel...tations-stats# Ik neem namelijk het vliegtuig. Citaat:
Wat begrijp je daar niet aan? 70%-80% van de EV rijders laden enkel thuis bij. Noorwegen, Nederland, andere Scandinavische landen gaan die twee sowieso volgen. En als de massaproductie van Europese merken in gang komt gaan het vele miljoenen doen. EU-regels van 70 g/km CO2 leggen dat op, anders miljardenboetes. FCEV zijn er quasi niet of totaal verwaarloosbaar, minder dan 1 op 1000 verkochte stekkerwagens is een FCEV. Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 17:28. |
||
14 december 2019, 17:27 | #40 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Binnen een paar jaar heb je genoeg waterstof stations
5 minuutjes tanken en rijden maar. Steek jij hem maar 12 uur in uw thuisprice met uw 45 zonnepanelen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |