Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
14 december 2019, 15:39 | #2301 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
|
Citaat:
En diploma van de lampentijd ? Laatst gewijzigd door chris k : 14 december 2019 om 15:40. |
|
14 december 2019, 16:40 | #2302 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
En jij bolt met een minstens 10xmaal meer vervuilende kankerdiesel? Ik rij ook met een atmosferische indirecte injectie of 100 maal minder fijnstof dan jouw kankerbak. Natuurlijk stond dat niet in uw kankerdiploma? Citaat:
Het moeilijkste is die beiden tesamen laten functioneren, analoog en digitaal tesamen. En de optronica komt er ook nog bij. Dat is wat anders als electriek hé. Ik heb dus meerdere specialiteiten die zijn veel meer waard dan een basisdiploma uit de schooltijd. Meem jij nu echt dat men niet voordurend moet bijscholen als A2-electronicus? En ook al die praktijkexamens moet men slagen. En de verantwoordelijkheid in de praktijk was nog zigmaal veel belangrijker. Als het systeem niet 100% werkte lag alles plat. Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 16:47. |
||
14 december 2019, 18:45 | #2303 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Dashcam voor gerechtshof kan bewijs leveren dat men toch gepinkt heeft:
https://www.teslarati.com/tesla-mode...itation-video/ Zo kon de bestuurder een $171 boete ontlopen. (met volledige video) Citaat:
|
|
15 december 2019, 10:17 | #2304 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
|
Citaat:
|
|
15 december 2019, 11:30 | #2305 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Electrische wagen gaat in 2020 nog meer doorbreken in Nederland.
Ook de particulieren met minder inkomen. De overheid gaat dat (0 CO2) nog wat langer stimuleren. Laadinfra in de zeer oude steden moet aangepast worden, dat was sowieso nodig. En de Belg keek in de andere richting, lol. Citaat:
(zzp = zelfstandige zonder personeel) Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-i...he_Netherlands Ook leuk: een Nederlander kreeg (via dealer) een uitstapje naar Parijs erbij om de 200.000 Renault Zoe in ontvangst te nemen. Citaat:
http://ev-sales.blogspot.com/search/label/France in Europa staat de Zoe tweede: http://ev-sales.blogspot.com/2019/11...ober-2019.html Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2019 om 11:49. |
|||
15 december 2019, 14:17 | #2306 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
... Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2019 om 14:19. |
|
15 december 2019, 19:42 | #2307 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
|
Dus een hybride zou een betere keuze zijn dan?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill |
15 december 2019, 23:07 | #2308 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Niet echt. Hybride is en zal duurder worden dan full electric.
Het heeft geen tot weinig zin om zowel een electromotor, een batterij en een verbrandingsmotor en een tank mee te sleuren. Op dit moment hebben de klassieke ICE manufacturer's nog geen of onvoldoende wil, en te weinig toegang, tot goedkope batterijen (of ze aan te bieden). Die 60k euro voor een XC40 electric is om te lachen. Die wagen is artificieel duur, no way dat een batterij+hardware er rond 30k euro kost. De electromotor kost 700-800 euro voor de fabrikant, een stuk goedkoper dan een ICE motor. Geen aandrijflijn, geen versnellingen, geen exhause systeem, geen luchtfilters, oliefilters, enz.... Ze willen hem niet verkopen, meer moet je daar neit achter zoeken. Uiteraard blijft Tesla dan groeien hé. |
15 december 2019, 23:59 | #2309 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
|
wel hier is iets interessants in spe
Er gaat een elektrische moto Paris Dakar meedoen... https://www.rideapart.com/articles/3...ly-dakar-2020/ dus ik ben nu eens curieus waar die gaat laden en hoe ? Ofwel rijdt er dus een vrachtwagen achter die hem om de 200km een andere batterij gaat kado doen of helpen superchargen. Maar in elk geval aan het net zal moeilijk zijn. Dat hij minder in panne gaat vallen, dat is een dikke kans toe Dat de batterij oververhit, daar heeft hij ook een kansje.. Het is in elk geval een goeie test, die gaat bewijzen hoever je de cybertruk gaat kunnen rollen in ruwe omstandigheden
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 december 2019 om 00:00. |
16 december 2019, 00:05 | #2310 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
|
Citaat:
we gaan eens een ruwe schatting maken op de rug van een bierviltje: Als je een ICE maakt, heb je een motor van 5000€ Als je een hybrid emaakt, heb je een batterij van 1000euro 10kw + motor 5000€ plus elektromotor 1000€ Als je puur elektrisch rijdt heb je batterij van 10.000euro en elektromotor van 3000€ Als je met Fuelcell puur als 10KW laadfuelcell zou rijden heb je een batterij van 2000€, een fuelcell van 5000€ en een ev motor van 3000€ opgelet, fabrikanten kiezen momenteel FCelss van 50kWh die dan idd serieus power kunnen vrijzetten, maar volgens mij totaal niet nodig, omdat je die energie gewoon een paar seconden uit de batterij kunt persen, en dan de volgend faze gewoon kunt doorrijden op de FCell. Op de snelweg aan 120km/u verbruikt iedereen ongeveer 15kWh, dus elke meer power is hier nutteloos; Je kan rustig die paar extra kWh uit de batterij plukken, en tijdens de file of regenratief rijden de batterij extra sterk op te laden. Dus die FCell kan volgens mij perfect rijden met 15kWh. het enige dat je gaat hebben is dat de auto zogenaamd geen 400km aan 200km/u zal kunnen rijden... Maar hé dat is dan toch wel eventjes in deze drukke wereld opniet veelplaatsen meer toegelaten dus hoe je dat draait en keert, die dingen kosten allemaal ongeveer evenveel, maar als je begint de som te maken zie je toch het verschil ICE 5K HPEV 7K BEV 13K FCEV 10K sowieso is de batterij de duurste oplossing is de ICE de goedkoopste is een plugin een mix van de twee de enige die uit de band springt is de FCEV die ze nu maken alsof je een peperdure 50KW fuelcell moet hebben, terwijl je gerust met 10-15KW fuecell kunt rondrijden en een midsize batterij rustig kunt opladen achteraf. Bekijk het zelfs een zo Je hebt een pendelwagen van madame die 20km van haar werk woont en 10km verderop de kindjes dropt bij oma. Wat voor BEV heeft zij nodig ? neem eentje van 40kWh dat moet zeker volstaan Je hebt een businesswagen van mr, die 100km ver rijdt elke dag en soms een 200km moet doen. DIe heeft dus een batterij van 100KWh nodig Dus fabrikanten moeten MODULAIRE batterijen aanbieden zodat je uw auto kunt aanpassen en zelfs gezellig tussen de auto's batterijen kunt swappen of bijstoppen als je verder wilt rijden... En stel als je iemand hebt die zo regelmatig een ritje doet van 500km en dezelfde dag terug, (van smorgens vroeg tot savonds laat) dan heeft die FCEV het voordeel dat je daar 5kg H2 kunt meetorsen die dan automatisch bijlaadt terwijl hij het land rondkrost. DIe kan dus met een batterijpack van 40kWH +ee, FC va, 15kW alles doen wat hij moet doen en tanken onderweg om direct 500km verder te kunnen rijden zonder tijd te verliezen of zijn batterij kappot te chargen met superchargers Dus volgens mij blijft de BEV gewoon de duurste oplossing, en ze komt nu in het zicht van de meeste fabrikanten en met hun bestaande formules en overheadmarge vermenigvuldigen zij die kostprijs x 3 om zo tot een bepaalde publiekprijs te komen. nu hoe je de auto moet positioneren,de fabrikanten vragen natuurlijk het maximum? Waarom niet, ze zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Bekijk dat ook europees, als ze in Duitsland 6K subsidie geven gaan wij lange tijd continu 6K teveel betalen voor een BEV door die subsidies in andere landen. Dus we gaan idd moeten wachten om ons rendement van goedkoper elektrisch rijden te zien
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 december 2019 om 00:20. |
|
16 december 2019, 10:08 | #2311 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
5000 € ? Inlaatsysteem - startsysteem - volledige uitlaat + emissiezuiveringssysteem + (automatische) versnellingsbak + koppeling/overbrenging moet je erbij tellen, dan moet je vergelijkbaar vermogen nemen. (want de automatische bak moet het koppel aankunnen, overbrenging remmen enz... moeten aangepast zijn)
Als een EV ~300-400 PK aflevert heeft moet je ICE ook ~300-400 PK afleveren. Daarom dat een Cybertruk zelfs goedkoper is dan een vergelijkbare Ford- F150? Of een model 3 Performance veel goedkoper is dan een BMW M3 of M4? Smijt je bierviltje maar weg. Ik ken de prijzen van een gereviseerde BMW motor hoor, en dat is enkel de motor. Ik geef je alvast de catalogusprijzen van vergelijkbare BMW 4: Citaat:
RWD SR+ = 49 k voor 326 PK ( 1 motor + automaat incl. basis autopilot) AWD LR = 59 k voor 430 PK (**dual motor en **all wheel drive incl. basis autopilot) Performance = 64 k voor 460 PK (**dual motor en **all wheel drive incl. basis autopilot) Inclusief: 20” Performance velgen Performance remmen Carbon achterspoiler Verlaagde rijhoogte Aluminium lichtmetalen velgen Verhoogde topsnelheid van 233 km/h naar 261 km/h Track mode De **all-wheel drive van Tesla bestaat uit twee onafhankelijke motoren. In tegenstelling tot conventionele all-wheel drive-systemen, regelen deze twee motoren digitaal het koppel naar de voor- en achterwielen, voor een aanzienlijk betere handling en tractiecontrole. Uw auto kan ook met één motor rijden, dus hoeft u niet bang te zijn dat u stil komt te staan. Wanneer een van de motoren uitvalt, kunt u veilig met de andere motor doorrijden naar uw bestemming. Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2019 om 10:38. |
|
16 december 2019, 10:10 | #2312 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Indien je een XC40 van pakweg 40k kunt kopen in EV vorm, verkoopt die als zoete broodjes. Maar ze willen hem niet verkopen, getuige de belachelijke prijs (particulier, lease zal hij wel in budget passen...en volgens mij mikken ze daar op). |
|
16 december 2019, 10:33 | #2313 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
Niemand buiten Tesla (nu al, 360k/jaar) en VW (2021) zie ik in staat voorlopig massaproductie van EV te leveren. Toyota zou het wslk ook kunnen, maar die teren zo lang mogelijk op hun (dure) hybrides, money rules. (en enkele Chinezen maar die zijn niet aan die EU-regels gebonden) Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2019 om 10:53. |
|
16 december 2019, 10:46 | #2314 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Paul vergeet ook graag de importtaksen en BTW als het over vergelijkbare autoprijzen gaat.
Zo ziet de markt eruit in de USA (plaatje import en taks wat anders) : 1 EV massaproduct overklast alle ICEs in die prijsklasse en vergelijkbare vermogens. https://cleantechnica.com/2019/12/14...chnica-report/ In Nederland en Noorwegen idem. Meer dan 360k per jaar kan Tesla voorlopig nog niet maken. Gelukkig voor de andere merken. Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2019 om 10:52. |
16 december 2019, 12:32 | #2315 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
|
Citaat:
|
|
16 december 2019, 13:00 | #2316 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
Ideaal is de VW Golf in 4 versies: ADAC neemt de 4 versies zodanig met gelijkwaardige opties (comfortline), een hybride en zeker E-wagen rijdt sowieso volautomatisch, en beide redelijk volledig uitgerust. Totaalkosten incl waardeverlies na 5 jaar omgerekend naar cent/km, dus daar zit echt alles in. 1. Golf E (Electrisch) : 100 kW, 31.900 € => 38,4 cent/km bij 20.000 km/jaar 2. Golf 1,5 TSI DSG (benzine): 110 kW, 28.345 € => 43,8 cent/km bij 20.000 km/jaar 3. Golf GTE DSG (*benzine-hybride): 150 kW, 36.900 € => 44,5 cent/km bij 20.000 km/jaar 4. Golf 2.0 TDI DSG (diesel): 110 kW, 31.000 € => 45,1 cent/km bij 20.000 km/jaar https://www.adac.de/_mmm/pdf/e-autos...ich_260562.pdf GOLF op blz 10 van 11, stand 10.2019, detail-uitleg van de berekening blz 1 en 2. ADAC maakt de opmerking dat bij *plug-in hybride de kosten veel hoger kunnen uitvallen indien men de de wagen veel te weinig electrisch gebruikt (het verbruik kan dan namelijk hoger zijn dan de benzine), ADAC rijdt dus zoveel mogelijk electrisch en vertrekt altijd met volgeladen batterij. Van alle 4 wagens hebben ze een gedetailleerd testverslag (pdf) met alle metingen. Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2019 om 13:17. |
|
16 december 2019, 13:51 | #2317 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Citaat:
In Europa is de verkoop van alle EV en hybride slechts 2% Je steekt liever geen geld hier in he? Anderzijds de wet en monsterboeten verplicht hun al iets te hebben. Wat ze dan ook liever laten staan om de waarde af te kunnen schrijven. En hoe hoger de prijs des te meer als onkostenvergoeding via afschrijvingen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 december 2019 om 13:52. |
|
16 december 2019, 17:51 | #2318 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Bugatti breekt snelheidsrecord, eerste keer boven 300 mph.
Op gesloten piste en met unieke banden. Buggatti Chiron was ook aerodynamisch aangepast (ook door lange kont) 405 mph = 490 kmh https://www.autoscout24.be/nl/inform...00-km-u-haalt/ https://edition.cnn.com/2019/09/02/c...mph/index.html gewoon als intermezzo. Lol. Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2019 om 17:55. |
16 december 2019, 19:35 | #2319 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
|
Citaat:
|
|
16 december 2019, 19:44 | #2320 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
|
Ik denk dat ze de prijs gradueel gaan zakken ifv batterij prijs
Volgens mij zijn we gewoon in de startfase, en proberen ze nog het hoe effect van tesla te imiteren Vergeet niet Micele maar als je 6000 euro subsidies krijgt in Duitsland is het niet moeilijk om goedkoper te zijn dan bestaande benzine of dieselmodellen. Als je dan nog minder Rijtaks betaalt is de goedkoper rijden volledig kunstmatig door taksen en subsidies en heeft het niets te maken met het mindere verbruik, want aan de kostprijs van electriciteit te zien moeten ze in Duitsland niet springen om elektrisch te rijden. Wij in België zitten natuurlijk gesjost met die onnozele bezuinigingen en onze EV subsidie zit al.op de schop de ambtenaren vonden het feestje al welletjes geweest , en dus is er hier in België een veel,lager rendement. Door dat lager rendement zien wij natuurlijk andere getallen dan wat je in Duitsland ziet We moeten maar wachten op de autogids kilometerprijs om te weten hoeveel het scheelt |