Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2019, 17:30   #41
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Binnen een paar jaar heb je genoeg waterstof stations
Dat zie ik aan de stats, het loopt nauwelijks op.

125 in gans Europa.


Citaat:
5 minuutjes tanken en rijden maar.
Dus als jij een reispauze wilt nemen moet je hem nog extra op de parking rijden? Beetje dom ofzo?

Moet je op WC wat doe je dan? Tankzuil blokkeren?

Ik laad aan 150 / 250 kW aan een supercharger bij een rustig koffietje en dan kan ik nog net een plasje/... doen. Me een beetje verfrissen en de smartphone piept ff dat ik 300 km erbij heb. Of ik wacht nog 5 minuten dan heb ik er 400 km bij, naar keuze.

Daag opgefokte Mambo.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2019 om 17:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 20:52   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat zie ik aan de stats, het loopt nauwelijks op.

125 in gans Europa.



Dus als jij een reispauze wilt nemen moet je hem nog extra op de parking rijden? Beetje dom ofzo?

Moet je op WC wat doe je dan? Tankzuil blokkeren?

Ik laad aan 150 / 250 kW aan een supercharger bij een rustig koffietje en dan kan ik nog net een plasje/... doen. Me een beetje verfrissen en de smartphone piept ff dat ik 300 km erbij heb. Of ik wacht nog 5 minuten dan heb ik er 400 km bij, naar keuze.

Daag opgefokte Mambo.
Yeah met uw aftandse 1.4 Skoda ????
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 21:27   #43
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Yeah met uw aftandse 1.4 Skoda ????


De nagel op de kop, veel bla bla en voor de rest niks.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2019, 01:04   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
MERKEL WIL 1 MILJOEN LAADPALEN TEGEN 2030

Duits Bondskanselier Angela Merkel heeft aangekondigd dat het aantal laadpalen in Duitsland moet toenemen van 20.000 vandaag naar minstens 1 miljoen tegen 2030.

Veel potentiële kopers van een elektrische auto overal ter wereld geven aan dat ze aarzelen omdat de laadinfrastructuur hen onvoldoende lijkt. De Duitse regering beslist daarom om actie te ondernemen: tegen 2030 moet het land minstens een miljoen laadpalen tellen. Vandaag zijn op het grondgebied 20.000 publieke laadpunten voor EV’s te vinden. Er is dus nog wat werk aan de winkel. Bondskanselier Merkel is bereid daarvoor overheidsgeld uit te trekken, maar eist tegelijk dat ook de autosector stevig bijdraagt. Die doet dat nu al in heel bescheiden mate via het Ionity-netwerk van snelladers, waar zowat de hele Duitse auto-industrie aandeelhouder van is, maar met een 400-tal geplande laadstations in heel Europa zijn de ambities van dat project voorlopig bescheiden. Deelstaat Nedersaksen neemt alvast het voortouw door zich ertoe te verbinden tegen 2021 minstens 100.000 openbare laadpunten uit te rollen. Dat is ook niet zo’n verrassing: de eerste minister van Nedersaksen, Stephan Weil, is lid van de Raad van Toezicht van Volkswagen, een groep die zwaar inzet op elektrificatie.

https://www.vroom.be/nl/nieuws/merke...gen-2030-22455
LOL.

Citaat:
https://aoghs.org/transportation/fir...ce-stations-3/

First Gas Pump and Service Station

Petroleum Transportation

Service stations and the first gas pump began with a device for dispensing kerosene at an Indiana grocery store in the late 1880s.


Gas pumps with dials were followed by calibrated glass cylinders. Meter pumps using a small glass dome with a turbine inside replaced the measuring cylinder as pumps continued to evolve.


Manufactured in 1911, an S.F. Bowser Model 102 “Chief Sentry” pumped gas on North Capitol Street in Washington D.C., in 1920. The Penn Oil Company’s pump’s topmost globe, today prized by collectors, survived only as a bulb. Photo courtesy Library of Congress.


Penn Oil Company filling stations were the exclusive American distributor of Lightning Motor Fuel, a British product made up of “50 percent gasoline and 50 percent of chemicals, the nature of which is secret.” The secret ingredient was likely alcohol. Photo courtesy Library of Congress.


Spitlers Auto Supply Company, 205 Commerce Street, Fredericksburg, Virginia, closed in 1931. It was an example of curbside pumps used before Gulf Refining Company established covered, drive-through stations.
Citaat:
VLAANDEREN FINANCIERT 600 LAADPALEN OP BEDRIJFSTERREINEN

De Vlaamse regering zal een aantal grote bedrijven subsidiëren om in totaal 614 laadpunten voor elektrische auto’s te plaatsen.

Bert Troubleyn
13/12/2019

840.000 euro heeft Vlaams Minister voor Leefmilieu Zuhal Demir (N-VA) beloofd aan 12 bedrijven die op hun parkeerterreinen samen 614 laadpalen zullen plaatsen. Het gros van die laadpunten (400) komt op sites van Umicore. Q8 gaat 20 palen plaatsen op een paar snelwegparkings in de omgeving van Antwerpen. Sociale woningmaatschappij De Ideale Woning wil bij nieuwe bouwprojecten ook laadpunten voorzien en een systeem van elektrische deelwagens op poten zetten. Een voorwaarde voor de subsidies is dat de laadpalen dag en nacht toegankelijk zijn voor het publiek, zodat omwonenden hun voertuigen kunnen opladen wanneer er plaats is op de bedrijfsparkings.

https://www.vroom.be/nl/nieuws/vlaan...erreinen-22619

Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2019 om 01:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 08:02   #45
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

NA HOEVEEL TIJD BETAALT EEN ELEKTRISCHE AUTO ZICHZELF TERUG?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 23:26   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard Tesla geeft het voorbeeld.

Trans-Canada snelweg heeft bijna overal 250 kW-laadpalen gekregen.

https://ww.electrek.co/2019/12/20/te...stly-v3-250kw/

In London is de eerste Europese 250 kW laadpaal een feit.

China krijgt ze ook snel, reeds in bouw.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 17:27   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een Lexus op waterstof in 2020
Verwachte lancering : 01.07.2020

Lexus zal in 2020 een waterstofauto met brandstofcel aanbieden. De conceptcar LF-LC geeft de lijn van de toekomstige berline aan.

De conceptcar LF-LC maakt gebruik van een brandstofcel en is de eerste stap in de richting van een grote berline op waterstof die Lexus in 2020 wilt lanceren. De hoofdkrachtbron van de LF-LC drijft de achterwielen aan, maar het systeem levert eveneens kracht aan twee elektromotoren die geïntegreerd werden in de voorwielen, waardoor de LF-LC een vierwielaandrijver is. De waterstoftanks (in T-vorm) werden voor de achtertrein geplaatst.


Futuristisch interieur
De conceptcar beschikt over zwevende stoelen voorin en verstelbare stoelen achterin. Een futuristische opstelling, die eigen is aan showcars. De bediening met handgebaren ligt dichter bij de werkelijkheid: met een handbeweging kunnen het navigatiesysteem, de klimaatregeling, de radio en het multimediasysteem bediend worden. Daarbij detecteren en analyseren sensoren de handgebaren van de bestuurder. De beelden die overeenkomen met de gewenste commando's, worden vervolgens boven de middenconsole weergegeven.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 december 2019 om 17:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 17:33   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Nieuwe Toyota Mirai wordt een luxelimousine op waterstof
Verwachte lancering : 01.11.2020

Op het Autosalon van Tokio 2019 rijdt Toyota deze Mirai Concept onder de schijnwerpers, die de tweede generatie van de brandstofauto vooraf gaat. Het is geen bevreemdende Prius-achtige op waterstof meer, maar een luxelimousine.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 17:39   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Audi h-Tron Quattro: waterstof in 2020
Verwachte lancering : 01.01.2020
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 17:41   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
is voor elke auto een andere berekening hé je kijkt gewoon hoeveel die auto kost per kilometer en of je er mee wilt rijden en als hij goedkoper rijdt dan uw huidige auto is dat goed zeker ?
in elk geval als je het bekijkt in kostprijs, kan de auto 5000 tot 10000euro meer kosten dan uw huidige auto en toch even duur rijden.

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 december 2019 om 17:42.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 17:57   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In London is de eerste Europese 250 kW laadpaal een feit.
Correctie een 250 kW laadstation met 16 laadpalen van 250 kW.

Citaat:
https://supercharge.info/changes

Europe | United Kingdom

Date Change Site Status Links Details

Fri, Dec 20 2019 update London Park Royal (SC), UK Open gmap | forum | tesla 16 stalls | 250 kW
https://www.tesla.com/nl_BE/findus/l...er?redirect=no

Citaat:
https://www.google.com/maps/place/Te...5!4d-0.2834503

Tesla Supercharger
Laadstation voor elektrische voertuigen
CCS · 250 kW - Totaal 16
https://www.motoringresearch.com/car...-supercharger/

Laatst gewijzigd door Micele : 24 december 2019 om 18:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 18:16   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
is voor elke auto een andere berekening hé je kijkt gewoon hoeveel die auto kost per kilometer en of je er mee wilt rijden en als hij goedkoper rijdt dan uw huidige auto is dat goed zeker ?
in elk geval als je het bekijkt in kostprijs, kan de auto 5000 tot 10000euro meer kosten dan uw huidige auto en toch even duur rijden.
15.000 Euro ook hoor, bij ~12k meer heb je na 8 jaar en 160.000 km 15.800 Euro minder uitgegeven.

Citaat:
Bespaar €15.798 (of €165 per maand)
met een Tesla Model 3 Long Range!


Tesla Model 3 Long Range AWD (Dual Motor) (4d) 346pk
Elektrisch Prijs € 59.280,- incl. BTW

Volvo V60 Momentum T6 4x4 Geartronic (5d) 310pk
Benzine Prijs € 47.450,- incl. BTW
Berekening: https://www.milieuvriendelijkevoertu...iles/tco-tool/ Middenklasse (D)

Citaat:
Totale kosten (op 8 jaar) aan 20.000 km per jaar.

Tesla Model 3 Long Range 80.260 €
Volvo V60 96.058 €

BESPAAR €15.798

Laatst gewijzigd door Micele : 24 december 2019 om 18:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 19:51   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

China loopt voorop

In China neemt waterstof een hoge vlucht. Zo wil de Chinese Grove Hydrogen Automotive Company in Wuhan in 2025 marktleider zijn op het gebied van waterstofauto’s. De fabrikant wil nog dit jaar de eerste waterstofauto’s in China gaan verkopen. De rest van de wereld komt volgend jaar aan de beurt.

De vlotte coupéachtige Granite die de fabrikant aanbiedt, heeft een actieradius van 1000 kilometer. Dat dankt de Chinese wagen aan onder andere een superlichte carrosserie van aluminium en koolstofvezel, en computergestuurde regeneratie van remenergie.

Ellart de Wit, technisch directeur van de Arnhemse producent van waterstofinstallaties HyGear, stelde recent in Technisch Weekblad dat de westerse landen de Chinese techniek beter maar serieus kunnen nemen. „China wil echt iets doen aan de luchtkwaliteit in de steden. De snelheid waarmee het land waterstoftechnologie introduceert, is verbluffend.”

Uit een onderzoek van KPMG bleek in 2017 dat 78 procent van de ondervraagden uit de auto-industrie verwacht dat de waterstofauto het zal gaan winnen van de elektrische auto op accu’s. Toch ontwikkelen de Europeanen vooral elektrische stekkerauto’s. Maar hun Aziatische concurrenten wedden op beide paarden. Behalve hybride auto’s en elektrische auto’s met een stekker, bieden onder meer Hyundai, Toyota en Honda auto’s op waterstof aan. En er komen steeds meer Aziatische modellen voorzien van brandstofceltechniek bij.

Europese autofabrikanten voelen de hete adem van hun Aziatische concurrenten in de nek. Ze moeten ook iets met waterstof. Zo verwacht Audi volgend jaar de h-tron Quattro op de markt te brengen, een SUV die 600 kilometer ver komt op een tank waterstof. Audi werkt daarvoor samen met het Zuid-Koreaanse Hyundaiconcern. Mercedes-Benz laat klanten dit voorjaar kennismaken met de GLC F-CELL, een SUV die 450 kilometer ver komt op een tank. Ook BMW is bezig met een zogeheten FCEV, een elektrische auto op waterstof. Concrete modellen heeft de fabrikant nog niet gepresenteerd. Het Franse PSA-concern heeft plannen om in 2021 met een auto op waterstof te komen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be