Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2020, 11:30   #81
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

En hè de zero ets systeem van europa beslaat 80% van de uitstoot
Het enige dzt er niet inzit in die ets is boten, en vliegtuigen internationaal Europees gezien.

Dus goed opletten, go for zero betekent in die groene mantra, einde beschaving, complete delocalisatie van productie naar landen die niet zo naïef zijn, en vergeet dus dat je nog plastiek of staal of cement massaal en goedkoop gaat krijgen.

En de emissie van auto’s is 10% van het verhaal. Transport is 20% van het verhaal Begrepen ? Verwarming is ook 20%
En de rest is productie, 15% boten, 7% vliegverkeer

Dus die abstracte mantra van Timmermans om zo maar populistisch de lat op zero te leggen en de uitstoot te herleiden pet zijn one trillion euro fund, is mijnheerde communistische ecodictator die een fonds gaat gebruiken om de zwakke schakels een voorsprong te geven op het milieuvraagstuk. Straks wonen de nieuwe Belgen goedkoper dan de echte Belgen.

Doet er mij aan denken: waarom is de sociale steun niet proportioneel met de huurprijs van de woonzone, en energiewaarde van een huis. Dus iemand ide in een zuinige OCMW woning woont en 25 euro energiekosten heft ipv 325 euro zou gewoon 300 euro minder moeten krijgen...

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 januari 2020 om 11:35.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 11:37   #82
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De denkfout is te denken als alles op EV rijdt, dat de uitstoot zero wordt.
Niemand denkt zo.
Maar aangezien een EV geen uitlaat heeft is die uitstoot zero.

Ik heb je de cijfers gegeven met een vuile Duitse stroommix, de Belgische is maar de helft.

Citaat:
Die wordt zero als je voldoende windenergie kan oogsten quod non in belgica
Uw natte duim. in belgica bestaat al lang niet meer. Stroomnet is nog altijd Europa.
https://www.electricitymap.org/?page...countryCode=BE


Niemand spreekt van echte zero, maar zero uitlaat an sich gaat wel.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 januari 2020 om 11:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 13:10   #83
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je kan laden aan een druppellader als het ware 240V - 2.5kWh/uur = 2 uur tanken en je bent weg uit het 'hellhole'
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 19:22   #84
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In de straat waarin ik woon kunnen we zelfs geen 3 faze 400V krijgen, 240V monofaze 20A per woning. De uitleg toen ik de 400V aansluiting aanvroeg voor mijn werkplaatsje: "sorry meneer, maar de hoofdkabel kan het niet aan, maar binnen 6 jaar komt er een nieuwe kabel."
Da's ondertussen 9 jaar geleden.
Ik kreeg het straffer voor.
Ik vroeg een aansluiting van 400V 80A.
Antwoord:
"Mijnheer, we moeten dat eerst onderzoeken, dat kost u dan 200 euro."
Ik betaalde dit bedrag.
Antwoord:
"Mijnheer, de leiding die in uw straat ligt kan dat niet aan, er hangen draden van 16mm².
Ik vroeg of ik eventueel op de andere lijn kon aansluiten, was iets verder weg, maar voor mij haalbaar.
Antwoord: "Moment mijnheer" en na 5 seconden: "Nee mijnheer, dat gaat niet, ook deze lijn is te zwak."
Ik: "Kost zo'n onderzoek 200 euro? Straf, heel straf."
Antwoord: "Dat bepaal ik niet."

Ik, via mail naar Infrax:
Ik zou toch graag een aansluiting hebben van 400V 80A. Wat moet ik doen om deze te krijgen?

Antwoord via mail:
Mijnheer, de plaats van aansluiting ligt op 900 meter van de plaats waar de leiding zwaar genoeg is.
De eerste 300 meter betalen wij, de resterende 600 meter is voor uw rekening.
Kostprijs 13.600 euro exclusief BTW.
Van zodra de 13.600 euro ,op onze rekening staat en u de aansluitkosten van 1800 euro betaald hebt, worden de draden vervangen door een kabel die zwaar genoeg is.

Mijn eigen onderzoek:
16mm² draad is (in de lucht) zwaar genoeg om 63A over een langere afstand te transporteren.
Buurtonderzoek leerde me dat op twee fasen 140A hing en op de derde fase 180A.

Nu weet ik ook dat de draden nooit op de volle 100% belast worden, maar de draden, zeker die van de derde fase veel te licht waren.

Ik stuurde een mail naar Infrax met mijn bevindingen en mijn conclusie dat de bestaande kabel veel te dun was voor hetgeen er op de lijn hing.

Antwoord de dag nadien vroeg in de morgen (telefonisch):
"Mijnheer, ik heb uw mail gelezen.
Ik heb deze mail doorgestuurd naar de directie, met de vermelding dat ik vind dat u gelijk heeft."
Ik kan u het goede nieuws melden dat Infrax een heel nieuwe kabel gaat trekken in uw straat, de kosten zijn volledig voor Infrax."

Dit was op dinsdagmorgen.

Dinsdagavond om 16u30 kwam iemand van Infrax langs met een contractje, ik moest dat tekenen en zo snel mogelijk de 1800 euro aansluitkosten betalen, Infrax zou dan het nodige doen.

Woensdagmiddag kreeg iedereen in de straat een briefje met de melding dat er maandagmorgen tussen 8u30 en 17u00 een stroomonderbreking zou zijn in onze straat.

Woensdag even na de middag werd en een nieuwe betonnen (begin) paal geplaatst, een paal die veel sterker en veel robuuster was.

Donderdagmorgen werd er begonnen met nieuwe haken op de palen te plaatsen.

Maandagmiddag om 14u00 had ik mijn aansluiting en kon de hele straat opnieuw beschikken over stroom aangevoerd door een nieuwe kabel.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 19:23   #85
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hier ligt overal 400 V in de straten. (verkaveling 1980's).

Limburg is pas na WOII echt gegroeid...



~ tien jaar geleden hebben ze hier een stroomgebouw bijgezet, toen er een huizenrij bijkwam. De verkavelingsstraten liggen hier meestal 10-15 jaar eerder met alle voorzieningen, de percelen zijn dan nog helemaal niet verkocht.

Op vele plaatsen zie je gewoon de witte stroomkastjes, dat is allemaal voorzien voor bouwgrond, ook aan de nummerering van de bestaande huizen kan men het zien.

Hoe het in de oude Limburgse steden ligt weet ik niet.

Hoe ziet zo'n stroomgebouw er uit?
Hoe zien zo'n stroomkastjes er uit?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 20:19   #86
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

In 3 Nederlandse provincies komen 20.000 openbare laadpalen bij.

Een vervijfvoudiging, want nu staan er 5000.
En dat is nog maar een begin.

Citaat:
https://www.ad.nl/binnenland/20-000-...echt~abff1965/

Er komen flink wat laadpalen bij in Nederland. De provincies Noord-Holland, Flevoland en Utrecht hopen elektrisch rijden een duwtje in de rug te geven en hebben daarvoor 20.000 laadpalen besteld.

Binnenland redactie 20-01-20

In totaal staan er momenteel zo'n 5000 publieke palen in de drie provincies. De 20.000 nieuwe laadpalen worden daar geplaatst waar er vraag naar is. Mensen die in een elektrische auto gaan rijden, kunnen er eentje aanvragen bij de gemeente.

Het gaat om publieke laadpalen, langs de weg. Van de elektrische rijders moet 70 procent zijn auto op de straat opladen. In 2030 zijn er zo'n 2 miljoen laadpalen nodig, waarvan ongeveer een kwart in de publieke ruimte, schat het ministerie van Infrastructuur.

Volgens minister Stientje van Veldhoven moet het laden van een elektrische auto net zo makkelijk worden als het laden van een mobiele telefoon.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 januari 2020 om 20:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 07:02   #87
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In 3 Nederlandse provincies komen 20.000 openbare laadpalen bij.

Een vervijfvoudiging, want nu staan er 5000.
En dat is nog maar een begin.


Ik hoop dat de kosten doorgerekend worden aan de gebruiker.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 09:48   #88
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Visie

Iets dat de Vlaams regering niet heeft.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 08:05   #89
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Visie

Iets dat de Vlaams regering niet heeft.
Is dat zo, leg het mij eens uit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 10:09   #90
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Bidirectionele DC-laadbox voor EV:
https://chargedevs.com/newswire/wall...-heads-at-ces/

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=Vgub...ture=emb_title

Wallbox Quasar bidirectional home DC charger will turn EVs into a huge Tesla Powerwall
06.01.2020

Douglas Alfaro shows us this gamechanging product that not only quickly charges your EV or emotorcycle, but allows your EV to charge your house during an emergency or the grid to make some money. Taken at CES 2020 in Las Vegas
M.a.w. als er (langer) stroomuitval is in je huis kan je electrische wagen inspringen (via eigen omvormer). Voor elke laadplug-standaard mogelijk.

EV-batterijpack vervangt quasi de thuisbatterij, toch als de EV ingeplugd is.
De EV zelf moet natuurlijk (software) compatibel zijn.

De laadbox in het filmpje kan tot 7,4 kW leveren.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2020 om 10:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 10:21   #91
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo, leg het mij eens uit.
bvb rekeningrijden, iets dat noodzakelijk was, gedragen door specialisten, middenveld & politiek, inclusief NVA, dat wordt opgeborgen onder schrik voor de populisten.

Het non-beleid is ingebakken in het huidige vlaamse beleid. Klimaat, Mobiliteit, allemaal 0,0.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 10:56   #92
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
bvb rekeningrijden, iets dat noodzakelijk was, gedragen door specialisten, middenveld & politiek, inclusief NVA, dat wordt opgeborgen onder schrik voor de populisten.

Het non-beleid is ingebakken in het huidige vlaamse beleid. Klimaat, Mobiliteit, allemaal 0,0.
België moet nu zowat het enige land zijn in W-Europa dat geen premie geeft bij de aankoop van een zéro emissie wagen.

Aangezien een EV toch snel 10k € duurder is dan een vergelijkbare vervuilende wagen kasseert de staat wel graag het verschil in BTW.

https://www.egear.be/subsidies/

De hogere aankoopsprijs blijkt voor de meesten afschrikkend te zijn voor een EV te kopen stelt een Brits onderzoek:
Citaat:
30/12/2019

Zowel in Europa als in de VS werden zowat alle elektrische auto’s de voorbije acht jaar (fors) duurder in aankoop. Zolang dat niet verandert, zal elektrisch rijden hier altijd een nichemarkt blijven, waarschuwt een Brits onderzoeksrapport.

De hoge aankoopprijs. Dat is volgens een nieuw Brits onderzoek het voornaamste obstakel voor de grote doorbraak van de elektrische auto in Europa en de VS. In tegenstelling tot eerdere voorspellingen...

De Britse onderzoekers onderzochten onder meer de prijsevolutie van de Nissan Leaf.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20191230_04786874
Het gemiddeld rijbereik is wel ruim verdubbeld door de modernere en grotere batterijpacks en hun management.
Bij een Leaf wslk X 3.
Een Nissan Leaf begon met 24 kWh en heeft nu 62 kWh...het praktisch rijbereik is van 105 km tot 330 km toegenomen...

Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2020 om 11:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 12:34   #93
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
bvb rekeningrijden, iets dat noodzakelijk was, gedragen door specialisten, middenveld & politiek, inclusief NVA, dat wordt opgeborgen onder schrik voor de populisten.

Het non-beleid is ingebakken in het huidige vlaamse beleid. Klimaat, Mobiliteit, allemaal 0,0.
Was dat echt de oplossing?
Ik denk het niet, zeker niet zo lang er geen alternatief is voor de gewone burger.


De enige oplossing voor de wereldwijde klimaat en milieuproblemen is ontvolking.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2020, 12:37   #94
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
België moet nu zowat het enige land zijn in W-Europa dat geen premie geeft bij de aankoop van een zéro emissie wagen.

Aangezien een EV toch snel 10k € duurder is dan een vergelijkbare vervuilende wagen kasseert de staat wel graag het verschil in BTW.

https://www.egear.be/subsidies/

De hogere aankoopsprijs blijkt voor de meesten afschrikkend te zijn voor een EV te kopen stelt een Brits onderzoek:

Het gemiddeld rijbereik is wel ruim verdubbeld door de modernere en grotere batterijpacks en hun management.
Bij een Leaf wslk X 3.
Een Nissan Leaf begon met 24 kWh en heeft nu 62 kWh...het praktisch rijbereik is van 105 km tot 330 km toegenomen...
Waarom moet de staat (lees de gewone arbeider) opdraaien voor:
  • De aankoop van een Elektrisch vehikel, een vehikel waarvan niet bewezen is dat het beter is voor het milieu?
  • Het plaatsen van de talloze laadpalen?


Reken de gebruikers van de elektrische wagens toch gewoon de reële kostprijs van het één en ander aan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be