Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2020, 13:47   #81
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad..dit keer ben ik het met je eens!
ge moest maar eens durven van niet
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 08:07   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Het grappige is dat ik merk dat er eigenlijk niks verandert, behalve dat ik niet naar mijn instituut ga (is gesloten (*), we doen voor de mop een beetje thuiswerken, maar veel kan je niet echt doen, alle apparatuur ligt stil).

Die die het het moeilijkste heeft, is mijn oudste zoon: zijn lief is ook bij haar ouders....

Het is een enorm voordeel voor mijne kleine, die nu enorm veel kan leren, want hij moet niet meer zijn tijd gaan verdoen op school.

(*) is trouwens zo een van die onverwacht problematische dingen. Wij doen namelijk ook (evenals onze buren) aan biologische studies, en bijvoorbeeld, de proteine structuur van virussen en zo. Zo merk je dat "alles met alles" is verbonden. Als wij stil blijven, kunnen sommige onderzoeken naar bijvoorbeeld corona proteinen niet meer gebeuren. Natuurlijk niet "deze week", maar als dat maanden duurt, heeft men een poot van de stoel afgezaagd...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 13:26   #83
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Mijn buren trekken het zich niet aan.
Hun kinderen en kleinkinderen hebben hier weer de ganse voormiddag rondgehangen.
5 keer per dag zijn ze op stap om te kopen en verkopen en alle dagen bij hun oude moeder te gaan eten. Op haar kosten natuurlijk.

Tja....lockdown is toch niet voor iedereen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 16:03   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het meest lastige voor mij is dat ik een aantal dingen niet kan gaan halen, omdat ik de verplaatsing niet kan verantwoorden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 09:35   #85
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het meest lastige voor mij is dat ik een aantal dingen niet kan gaan halen, omdat ik de verplaatsing niet kan verantwoorden.
Zoals?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 10:04   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Stalen profielen. Lijmen. Houtschroeven en dergelijke.
Ja. Online bestellen is mogelijk, maar dan ben ik een pak duurder uit dan bij mijn vaste leveranciers.
Ergo, wat vertraging op mijn projecten. Lastig. Maar niet meer dan dat.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 25 maart 2020 om 10:05.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 16:16   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mijn buren trekken het zich niet aan.
Hun kinderen en kleinkinderen hebben hier weer de ganse voormiddag rondgehangen.
5 keer per dag zijn ze op stap om te kopen en verkopen en alle dagen bij hun oude moeder te gaan eten. Op haar kosten natuurlijk.

Tja....lockdown is toch niet voor iedereen.

Ik zou bellen naar de politie en of gemeente. Wie niet horen wil moet voelen. Deze maatregelen zijn van levensbelang voor iedereen en het is niet aan wat marginalen om hun zinnetje te blijven doen.
Boete geven van 4000 euro en het zal rap gedaan zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 16:20   #88
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik zou bellen naar de politie en of gemeente. Wie niet horen wil moet voelen. Deze maatregelen zijn van levensbelang voor iedereen en het is niet aan wat marginalen om hun zinnetje te blijven doen.
Boete geven van 4000 euro en het zal rap gedaan zijn.
Denk je, van een kale steen kan je geen haar scheren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 16:54   #89
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Denk je, van een kale steen kan je geen haar scheren.
Mijn buren zijn geen kale stenen hoor.

Er valt heel wat te plukken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 16:57   #90
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dag iedereen, ik vraag me af of ik alleen bent, grote stukken van mijn identiteit verdwijnen en snel.. werk valt weg en kinderen blijven op afstand, vrienden mag je niet meer zien, je telt je wc rollen en kijkt aan op isolement..hoe gaan jullie er mee om?

ik mis ( stukken van ) mijn leven, wie nog en hoe kunnen we mekaar moreel steun bieden wie dat nodig heeft?
Ik ben benieuwd!
Ik mis de werkplek omdat ik daar toch minder snel afgeleid ben. Voor de rest vooral zorgen over pa die nu alleen aan de kust woont.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 16:58   #91
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik mis de werkplek omdat ik daar toch minder snel afgeleid ben. Voor de rest vooral zorgen over pa die nu alleen aan de kust woont.
In principe kan je voor zorg aan andere mensen wel verplaatsingen doen. Misschien een briefje aan de dokter vragen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 17:06   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mijn buren zijn geen kale stenen hoor.

Er valt heel wat te plukken.
Hebt u Stasi neigingen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 17:35   #93
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het grappige is dat ik merk dat er eigenlijk niks verandert, behalve dat ik niet naar mijn instituut ga (is gesloten (*), we doen voor de mop een beetje thuiswerken, maar veel kan je niet echt doen, alle apparatuur ligt stil).

Die die het het moeilijkste heeft, is mijn oudste zoon: zijn lief is ook bij haar ouders....

Het is een enorm voordeel voor mijne kleine, die nu enorm veel kan leren, want hij moet niet meer zijn tijd gaan verdoen op school.

(*) is trouwens zo een van die onverwacht problematische dingen. Wij doen namelijk ook (evenals onze buren) aan biologische studies, en bijvoorbeeld, de proteine structuur van virussen en zo. Zo merk je dat "alles met alles" is verbonden. Als wij stil blijven, kunnen sommige onderzoeken naar bijvoorbeeld corona proteinen niet meer gebeuren. Natuurlijk niet "deze week", maar als dat maanden duurt, heeft men een poot van de stoel afgezaagd...

Ook ik word verondersteld van thuis uit te werken: oefeningen Nederlands & Duits te maken voor op de webpagina van de school.

Voor jonge Brusselse Franstaligen (tussen de 15 en de 20 jaar, zeggen we maar), van wie er niet weinig nu zo goed als opgesloten zitten in een klein appartement met véél ander volk in - als ze wat chance hebben is er een balkon of een koertje van twee vierkante meter - terwijl ze van langs alle kanten gebombardeerd worden met niet bepaald geruststellende informatie, en bovendien 'de hormonen' door hun lichamen hebben razen.

Nederlands in jong Franstalig Brussel in deze tijden ja, dat is nu alleszins absolute prioriteit


Bref: deze corona-crisis doet mij de futiliteit van m'n job inzien, in een 'systeem' zoals dat waarbinnen ik word verondersteld te functioneren.


Dat doet deugd, ergens. De 'stress' blijkt volledig weg.


Ik hoorde vandaag dat mijn directrice en haar hele familie besmet zijn geweest, en dat vooral haar echtgenoot het zwaar te verduren heeft gehad


Mijn vader profiteert van de situatie, en dat op allerminst fraaie wijze.
Mijn moeder heeft me gevraagd rustig te blijven.
Dat is niet gemakkelijk.

Mijn zussen, m'n broer en m'n schoonbroer laten van zich horen.

We blijken om elkaar te geven.


De vrouw van m'n leven en haar zoontje stellen het voorlopig goed.

We zien elkaar af en toe 'in 't echt', en dat doet ongelooflijke deugd.


Ook van mijn beste vrienden en vriendinnen en andere familieleden kreeg ik nog geen slecht nieuws.

Ik ontdek veel over/van mezelf.

Ik leer ook veel over m'n medemens

Het zijn 'miraculeuze' tijden


Edit: het doet me ook plezier dat deze draad er is.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 25 maart 2020 om 17:40.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 18:32   #94
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In principe kan je voor zorg aan andere mensen wel verplaatsingen doen. Misschien een briefje aan de dokter vragen?
Goed idee. Hij heeft COPD en prostaatkanker: als hij besmet raakt, is hij waarschijnlijk binnen de 24 uur overleden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 25 maart 2020 om 18:33.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 18:34   #95
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Goed idee. Hij heeft COPD en prostaatkanker: als hij besmet raakt, is hij waarschijnlijk binnen de 24 uur overleden.
Dat is voldoende reden om hem te kunnen bezoeken denk ik. Langs de andere kant is het ook gevaarlijk als je denkt dat je zelf zou kunnen besmet zijn.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 25 maart 2020 om 18:35.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 18:50   #96
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is voldoende reden om hem te kunnen bezoeken denk ik. Langs de andere kant is het ook gevaarlijk als je denkt dat je zelf zou kunnen besmet zijn.
Dat noemen ze begrijpend lezen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 18:56   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, ik heb het ook even moeilijk wetende dat ik momenteel niet naar mijn moeder kan afreizen en dat ze als 74-jarige daar nu alleen zit op haar appartementje. Haar partner is vorig jaar overleden en sowieso kan ze geisoleerdheid niet goed verdragen.

Mijn zus en haar kinderen helpen haar met de boodschappen en er is ook spontane solidariteit onder de bewoners van haar appartementsblok. Jongeren bieden aan om ouderen hun vuilnis buiten te dragen etc. Maar ja, gezien haar leeftijd en het feit dat ze diabetes heeft moet ze zich echt wel strikt houden aan deze beperkingen.
Ik lees graag dat mensen van 74 door sommigen onder ons dan toch nog worden aanzien als oude mensen.
Want ja als men sommige politici tegenwoordig bezig hoort moet men op zijn 70 jaar nog met alle gemak in de dakgoot kruipen en misschien heel binnenkort nog werken tot die leeftijd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 maart 2020 om 18:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 19:03   #98
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In Italie heeft men gedaan wat men nu in de USA aan het doen is: NIETS.
Ik kan het me moeilijk allemaal voorstellen dat het echt zo is. Ik denk dat het virus zich ook gewoon via de lucht verspreid. Als ik zie dat we in België nu al bijna een dikke week totaal geïsoleerd leven maar toch komen er iedere dag nog honderden besmettingen bij ......De Viroloog De Gucht zei dan op de koop toe dat een maskertje buiten dragen totaal zinloos is ?
Wat een flater .....baat het niet schaadt het niet zou ik zeggen dus iedereen een masker
Het virus zou zich vooral verspreiden via onze handen ??? Het is net losgebarsten in een landwaar niemand een hand geeft......en hier geven mensen ook al bijna 10 dagen geen hand meer......maar het aantal besmettingen neemt iedere dag meer en meer toe ?
Volgens mij is de enige manier de manier van Wuhan.....binnenblijven voor iedereen en op rantsoen....buiten wandelen is waarschijnlijk niet zonder gevaar.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 14:10   #99
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik mis de werkplek omdat ik daar toch minder snel afgeleid ben. Voor de rest vooral zorgen over pa die nu alleen aan de kust woont.
Kan het me helemaal voorstellen erg voor ouders die net in deze tijden volledig afgesloten zijn van wat nu juist erg nodig is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 14:13   #100
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik kan het me moeilijk allemaal voorstellen dat het echt zo is. Ik denk dat het virus zich ook gewoon via de lucht verspreid. Als ik zie dat we in België nu al bijna een dikke week totaal geïsoleerd leven maar toch komen er iedere dag nog honderden besmettingen bij ......De Viroloog De Gucht zei dan op de koop toe dat een maskertje buiten dragen totaal zinloos is ?
Wat een flater .....baat het niet schaadt het niet zou ik zeggen dus iedereen een masker
Het virus zou zich vooral verspreiden via onze handen ??? Het is net losgebarsten in een landwaar niemand een hand geeft......en hier geven mensen ook al bijna 10 dagen geen hand meer......maar het aantal besmettingen neemt iedere dag meer en meer toe ?
Volgens mij is de enige manier de manier van Wuhan.....binnenblijven voor iedereen en op rantsoen....buiten wandelen is waarschijnlijk niet zonder gevaar.
Geen paniek zaaien nu.. nee, het virus gaat niet via de lucht, maar via waterdeeltjes die je door hoesten, niezen, verspreidt via de lucht en het virus overleeft op veel oppervlakken. Die raak je aan de huppa, via mond, neus of ogen naar binnen en dit verklaart wel wat, alle dolle hamsteraars liepen risico wanneer ze te weinig handen wasten. Dus let vooral goed op wat je aanraakt, waar ook en blijf handen wassen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be